Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405026 kertaa)

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
Apteekki ja sen tuotteet
« : 03.02.06 - klo:16:34 »
Kirjotelkaahan kaikenlaista apteekkiin liittyvää.
 Täällä pikkupaikkakunnan apteekissa on valitettavasti pieni valikoima ja monta tuotetta puuttuu, on vain tällaset osastot perusvoiteet (siinä sentään kaikki maholliset) pieni kosmetiikkaosasto, kipu ja särky, vitamiinit ja ensiapu + pieni pesuaine(ihon putsarit sun muut)osasto ja luontaistuote. Joku saattoi jäädä puuttumaan.
 Esim. favoran silmänympärysvoidetta olisin halunnut ostaa, muttei löytynyt (Onko muuten kosmetiikanosastolla?! sieltä en nimittäin katsonut vain siitä missä oli huulirasvat yms.) ja muutama muukin haluamani tuote jäi uupumaan. Harmillista. Pitää käydä jossain isomman kaupungin apteekissa kattomassa sitte hiihtolomalla.
 Millaset apteekit teidän pitäjällä on? Ai että olis hienoa jos tulis lisävalikoimaa apteekkiin, tosin se on niin pieni putiikki, ettei taida mahtua edes tuon enempää.
  Apteekki on kiva paikka. :D

Onko kellään kokemusta sebamedin kuulapäisestä(?) mikä-lie finnien täsmähoidoksi? Onko toimiva?

Itsekin pidän parhaana eucerin huulirasvaa, humektan aqualan l ehdottomia suosikkeja, sebamedin hoitava pesuneste kanssa.
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:12:13 kirjoittanut michelangelo »

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1 : 03.02.06 - klo:23:49 »
Käytän paljon apteekin tuotteita, erään firman voiteita saan tutulta todella halvalla. ;)

Parhaita ovat olleet Ceralan, myös muut Orionit toimivat ihan kivasti. Eucerinilta kokeilemani tuotteet ovat myös olleet hyviä. Favoraa käytin aiemmin, nyt ei ole vain tullut ostettua niitä. Bepanthen on mulle ihan pakollinen.

Louis Widmeriä on kehuttu paljon. Käytin sellaisen matkasetin, voiteet ja putsarit olivat ok muttei ehkä ihan hintansa veroisia. Kosteuttava ja kuoriva naamio on tosi ihanaa!

Täällä Helsingissä on niin isot apteekit, että hyllystä saa ihan mitä vaan tarvitsee. Eivätkö apteekit voi tilata asiakkaalle jotain, mitä heillä ei ole valikoimissa?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Avril

• Hiushörhö
« Vastaus #2 : 04.02.06 - klo:10:18 »
Quutti, se on varmaan apteekista kiinni, mutta periaatteessa voivat kyllä.  :) Usein pienet apteekit jopa mainostavat tuollaista palvelua (vaikka oikeasti siitä, että tukkutilaukseen jotain ns. ylimääräisiä tuotteita lisää, ei ole oikeastaan ollenkaan vaivaa...  ;D )
"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."

chac

• Vieras
« Vastaus #3 : 04.02.06 - klo:10:56 »
Täällä aika hyvä valikoima (Heinola)  :) itse olen ACOn uutta epäpuhtaalle iholle tarkoitettua sarjaa käyttänyt, finnit kyllä lähtivät ja iho paljon parempi nyt. Mustapäistä kun vielä pääsisi eroon  ::)

Se puhdistusvaahto on hyvää, kasvovettä en ko. sarjalta omista. Kosteusvoidekin tuntuu mukavalta, muttei sovi sitten yhtään meikin alle, sillä kuoriutuu, vaikka olisi antanut pari tuntia imeytyä..

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 04.02.06 - klo:11:09 »
Olen käyttänyt...

Aqualan L on oikea monitoimituote. Jossain vaiheessa käytin tätä kasvoille, mutta se ei jotenkin ihmeytynyt tarpeeksi. Olen käyttänyt sitä sitten meikin pesuun aina kotona käydessäni (äidillä on aina tätä kaapit täynnä). Humektan on tämänhetkinen lemppari, käytän päivävoiteena ja tosi hyvin toimii. Antaa ihanasti kosteutta, mutta ei rasvoita (pintakuiva sekaiho). Hydrolania käytän meikkivoiteiden kanssa sekoitteluun, jos joku voide on liian paakkumaista tai liian tummasävyistä. Ihan kasvoille sellaisenaan päivittäin en viitsi käyttää, kun sisältää mineraaliöljyjä.

Vichyn tuotteista olen kokeillut muutamia. Nurtilogie 1 ja Baume - voiteet ovat olleen käytössä, mutta en ollut ihan tyytyväinen niihin. Nutrilogie 1 oli ihan miellyttävä tuote, kevyt, mutta kosteuttava voide. Baume on todella rasvainen ja ravitseva todella kuivalle iholle tarkoitettu voide, jota käytin yövoiteena. Muuten oli ihan ok, mutta jätti iholle sellaisen tosi ahdistavan olon - tuntui että voidetta on iholla isokin määrä, vaikka ihan vähän sitä oli iholle pistetty. ??? Eli tämän jälkeen aina tuntui, kun olisi joku iso maski laitettu iholle. En pitänyt kummastakaan tuotteesta niin paljon, että käyttäisin niihin noin paljon rahaa (20e/kpl). Vichyn Oligo - vaahtoputsari elottomalle iholle on ihan miellyttävä ja tosi riittoisa tuote. Puhdistaa ihon todella puhtaaksi, eli ei kyllä sovi ihan herkimmälle iholle. En silti ostaisi tätä varmaan lisää.

Louis Widmerin tuotteista olen käyttänyt vain alkoholitonta kasvovettä. Kasvovesi tuntui ihan mukavalta iholla ja tuoksu on miellyttävä. Minusta tämä kuitenkin kuivatti ihoa vähän liikaa. Widmerin Creme Jour - päivävoidetta olen kokeillut pienen näyteputkilon verran ja tykkäsin kyllä kovasti. Imeytyi tosi hyvin ihoon ja tuntui erittäin hyvältä. En silti ole hinnan takia koskaan ostanut tuote itse voidetta, kun pärjään tuolla parin euron Humektanilla tällä hetkellä niin hyvin.

Eucerinin huulirasva
on tosi hyvää, tätä kehuinkin jo huulirasva-ketjussa.

MUOKS. Meinasin ihan unohtaa...

Avenen lähdevesispray on lempparituote. Viilentää ja rauhoittaa ihanasti iho - vaikea tajuta, että pelkän veden suihkuttelu iholle voisi tehdä sitä, mutta kyllä se vain tekee (tai onhan siinä muitakin aineita kuin vain vettä...). ??? Varsinkin kesällä ihan ehdoton tuote, kun on kuuma. Tuikkuli tätä aikoinaan minulle suositteli.  :-* Avenen Trixera -voiteesta olen myös pitänyt. Erittäin kuivalle ja atooppiselle iholle tarkoitettu kosteusvoide. Sisältää mineraaliöljyjä, mutta olen silti pitänyt siitä. Tätä riittää todella pieni määrä koko kasvoille, on aika notkeaa (joku kuvaili koostumusta joskus limaiseksi, mikä tavallaan pitää paikkansa), mutta tosi kiva voide varsinkin meikkivoiteen alle.
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:11:32 kirjoittanut Twinkley »
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Tigru

• Vieras
« Vastaus #5 : 04.02.06 - klo:11:30 »
Ne Widmerin matkapakkaukset on kyllä huippuhyviä! Ja maksavatkin vain jotain 6e, mikä on kyllä tosi vähän, jos ottaa huomioon, että kuivan ihon pakkauksessa on mm. se paljon kehuttu silmänympärysvoide 4,5ml. Oon käyttäny tuota pientä tuubia syksystä asti joka ilta, ja vieläkin riittää (tosin kohta loppuu). Ne kuivan ihon yö- ja päivävoide oli mun iholle vähän turhan öljyisen tuntoisia, mutta normaalin ihon matkapakkuksessa olevat tuubit oli kaikki tosi hyviä, ostan varmasti taas kesällä, kun lähden jonnekin reissuun :)

Sitten Aqualan L:ää käytän minäkin, mutta aika satunnaisesti. Enemmänkin käytän Humektania, nimittäin silmämeikinpuhdistukseen (on parempaa kuin tuo AL). Favoraa tekis kovasti mieli kokeilla, mutta vasta sitten, kun saan käytettyä nykysiä purnukoita vähemmäksi :P

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 04.02.06 - klo:11:37 »
Tuolla storen puolella mä jo hehkutinkin, kun meidän kylän toinen apteekeista uusiutui ja siitä tuli hieno. Sinne tuli uudistumisen myötä oikein kosmetiikkaosasto, koska siellä toimii myös kosmetologi. Eli sarjoja löytyy: Mm. Sothys, Vichy, Louis Widmer, Avene, Roc, Eucerin, Aco+tietty kaikki perusvoiteet.  Kaikki sarjat ei toki ole ihan kokonaisuudessaan. Musta on tosi kiva, että apteekista löytyy enemmän myös kosmetiikkaa ja että siellä on myös kosmetologeja töissä, jotka osaavat neuvoa tuotteiden kanssa.

Mä olen käyttänyt jonkin verran Vichyä ja olen tykännyt. Puhdistukset ovat kivat, sy-voide hyvä ja voiteetkin ovat olleet ihan hyviä. Paitsi viime kesänä ostin Thermal fix mat-voiteen-jota olin käyttänyt ennen uudistumista. Tämä uusi voide ei olltukaan niin hyvää, se rullautui iholla. Normaderm puhdistusgeeliä käytän kasvojen kuorintaan, on hyvä ja tehokas. Vichyn dödöjä olen käyttänyt, mutta eivät ehkä ole ihan hintansa väärtejä. Muutenkin Vichyn tuotteet on aika kalliita hoitotehoonsa nähden.

Louis Widmeriltä olen käyttänyt puhdistusgeeliä, joka on hyvä sekä kuorivaa naamiota, joka on myös ihan hyvä (voimakas tuoksu miinusta). Voidenäytteitä ole myös kokeillut, olivat ihan jees. Sy-voide on tosi tuhtia kamaa, mutta hyvä, jos on kuivat silmänympärykset, itse käytän sy-naamiona sitä.

Avenelta mulla on lähdevesi spray, joka on ihan ok. Puhdistusgeeli löytyy myös, joka ei oikein puhdista, jättää kalvon iholle.

Eucerinin huulirasvapuikko on ihan ykkönen ja tuubissa oleva myös ihan ok. Nyt mulla on Eucerinilta myös kasvovesi. Tekisi mieli kokeilla myös muita tuotteita.

Perusvoiteita on tullut käytettyä kans, ja tietty Bepanthenia.

Nyt apteekki näytti mainostavan, että sinne on tullut Natural Sea Beauty-tuotteita. Voisi mennä tutustumaan. Sothysiä haluaisin myös ostaa, mutta on niin tyyristä, ettei taida raaskia. Sothys-kasvohoitoon olen ajatellut kyllä mennä.

Rausch-hiustenhoitotuoteet löytyy myös, ovat aika kalliita ja pienissä pulloissa, joten ei ole tullut ostettua.
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:11:53 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 04.02.06 - klo:11:40 »
Ihoni on (ainakin välillä pintakuiva) sekaiho. Aknen kanssa taisteltu 15 vuotta. Nyt joitakin finnejä.

Sebamed Clear face puhdistusvaahto:
Suosikkipuhdistusaineeni. Tuntuu tehokkaalta, mutta ei kuivata. Annan vaikuttaa iholla pari minuuttia, niin kuin ohjeissa neuvotaan. Ei sisällä mineraaliöljyä, niin kuin saman sarjan pesupala. Pesupala tuntuu myös epähygieeniseltä.

Sebamed Clear face kasvovesi:
Myös suosikkini. Raikas, ei kuivata.

Sebamed Clear face hoitogeeli: Ihan OK yöksi, mutta ei suuri suosikkini. Jättää kalvomaisen pinnan, joten ei sovi meikin alle. Miinusta siitä, että on purkissa, minne täytyy upottaa bakteeriset sormet joka kerran.

ACO pesugeeli: Käytän välillä aamuisin. Tuntuu tehottomalta, koska on jotenkin niin hajutonta ja vaahtoamatonta, mutta se on varmaan vain väärä mielikuva. Illalla pesen kuitenkin mieluummin Sebamedillä, koska tuntuu, että sillä saa meikit paremmin pois.

ACO kasvovesi: Ihan tehokkaan tuntuista, mutta koska on aika kuivattavaa, uskallan käyttää vain noin kahtena iltana viikossa. Muulloin käytän Sebamed-sarjan kasvovettä, koska siinä on myös hoitavia ainesosia.

ACO salisyyligeeli: Ei auta ihon alla oleviin finneihin, mutta jos illalla siististi puristaa finnin ja laittaa yöksi salisyyligeeliä päälle, aamulla näyttää aika hyvältä. Laitan geeliä finnin päälle parina yönä, sitten alankin jo laittaa siniraita-bepanthenia, ettei kohta kuivu liikaa. Salisyyligeeli hilseilee yön aikan, joten aamulla saatta äkisti näyttää siltä, että iho hilseilee, mutta kyllä se on vain tuo geeli. Vasta useamman käyttökerran jälkeen samaan kohtaan iho alkaa hilseilemään. Ainoa täsmätuote finneihin, josta on edes jotain apua.

ACO kasvogeeli: Tämän sai kaupan päälle kun osti kaksi muuta ACO-tuotetta. Ei ole tullut paljon käytettyä, koska jää iholle vähän tahmaiseksi ja tarttuu vielä nukkumaan mennessä tyynyynkin.

Humektan: Tätä nyt on niin paljon muissa ketjuissa ylistetty, että tästä tuskin tarvitsee mitään sanoa.

Bepanthen emulsiovoide (siniraita): Tätä laitan esim. parantumassa olevien finnirupien päälle. En tiedä auttaako, mutta usko on kova. Muutenkin lätkin milloin minnekkin. Imeytyy nopeasti ja päälle voi meikatakin, koska on kevyttä.

Vichy Normaderm kasvovoide: Ihanan pehmeän tunteen ja hyvän mattapinnan jättävä voide. Käytän meikittöminä päivinä, jos nyt sellaisia joskus sattuu olemaan. Ei sovi ainakaan meikkivoiteen alle. Miinusta ärsyttävästä pumppupullosta, joka ei aina toimi.

Bevita huulivoide: Pettymys.
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:12:02 kirjoittanut Arrakki »
1bFi

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 04.02.06 - klo:11:41 »
Mun kokeiluja:

Sebamed pesuneste Ihana puhdistustuote, ehkä vähän liian kuivattava mulle näin talviaikaan, kesällä varmaan taas hyvä jatkuvaan käyttöön.
Vichy Purete Thermale -kasvovesi norm/sekaiholle Ei sopinut mulle ollenkaan, iho innostui vaan pukkaamaan lisää epäpuhtauksia. Mulla kyllä melko epäpuhdas/rasvoittuva iho, vähän varmaan vääränlainen tuote.
Vichy Thermal Fix mat -kosteusvoide Toimi hyvin, uudestaan en kuitenkaan ostanut koska aika hintava (20e), edulliset perusvoiteetkin käy mulle varsin hyvin. Oli tosi riittoisa.
Avene lähdevesisuihke Täyden kympin tuote! Rauhoittaa herkkään ihoa, auttaa punoitukseen ja kutinaan. Käytän kasvoveden sijasta.
Aqualan L Uusin kosteusvoidetuttavuus mulle. Kosteuttaa juuri sopivasti nyt niin pintakuivaa ihoani, tekee ihon ihanan pehmeäksi.
Humektan Edellistä vesipitoisempi, käytän silloin kun iho on rasvoittuvammalla tuulella.
Eucerin dödö Eka apteekkidödö jota oon kokeillut herkkisiholleni, tän avulla pääsin eroon kaikista kainaloiden ärsytysnäpyistä. Pitää hikoiluakin paremmin kuin markettidödöt, pitkäkestoinen vaikutus.

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #9 : 04.02.06 - klo:12:09 »
Olen käyttänyt apteekista vain muutamuia tuotteita, mutta nyt ajattelin mennä ostamaan sebamed clear face puhdistusainetta. En siitä kasvovedestä tiedä, kun sisältää niin paljon denaroitua alkoholia (incissä toisena). Ja sitten humektania kosteusvoiteeksi. Täytyy keksiä tuohon yhdistelmään vielä joku kasvovesi...

mutta olen siis kokeillut:

Vichy normaderm puhdistusgeeli: tämä on ihan kiva, puhdistaa hyvin, mutta kuivattaa jonkinverran. Aivan älyttömän riittoisaa!

Normaderm kasvovesi
: Ihan ok tämäkin, kuivattaa jonkinverran, puhdistaa myös jos jotain olisi puhdistugeelin jäljeltä jäänyt. myös uskomattoman riittoisaa tavaraa

Normaderm kosteusvoide: ohutta, ei kovinkaan kesteuttavaa, ennemminkin kuivattavaa. Auttoi alussa vähän ihon rasvoittumiseen ja näppylöihin, mutta nyt ennemminkin tukkii ihoa --> mustapäitä on imestynyt hurjasti lisää. Sopii minulla myös meikin alle, koska omistan sen verran rasvaisen ihon se ei rullaudu jos antaa imeytyä hyvin. En osta uudestaan

favora 3in1 puhdistusgeeli:Tästä tykkään! On hellävarainen ja puhdistaa ihon aika hyvin, eikä kuivata yhtään. Käy myös meikin puhdistukseen ja samassa tuotteessa on myös kasvovesi, joten tämä on ihan ehdoton matkalle, kun haluaa purkkien määrää vähentää. Ihan riittoisaa, ja sopii myös herkälle ihole tosi hyvin. Ostan luultavasti uudestaan kun loppuu.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Angus

• Hiushörhö
« Vastaus #10 : 04.02.06 - klo:12:26 »
Ulpu: Natural Sea Beauty tuotteet ovat ihania, ainakin kasvopesu ja -vesi sekä sy-geeli. Kasvopesu jättää ihon puhtaaksi, mattapintaiseksi ja pehmenoloiseksi, alkoholiton kasvovesi virkistää ja kosteuttaa. tuo "Dead Sea mud" toimii loistavasti. Sy-geeli oli muistakseni ihanan raikas ja toimi ainakin mun turvotuksiin. Kasvovoiteita en ole käyttänyt.
Hiukset: 2a M ii

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #11 : 04.02.06 - klo:12:59 »
Apteekin tuotteista suosikkejani ovat:

Humektan jolla puhdistan kasvotkin toisinaan ja kosteusvoiteeksi käytän myös.
Aqualan L hyvä vartalovoiteena.
Bepanthen rauhoittaa ärtyneen ihon.
Bevita käytän yöksi huulille ja käsivoiteena.

Vichyn tuotteita olen testannut aika vähän. Käytössä oli kerran 3in1- puhdistusvoide, mistä en tykännyt. Iholle jäi kalvo ja sisälsi mineraaliöljyä. Normadermin kosteusvoidetta kokeilin kerran, kun sain näytteen. Kuivatti ihoa, joten en tykännyt. Lipidose- käsivoidetta käytin yhden tuubin ja se meni hyvin yökäytössä, koska jätti kädet nihkeiksi. Näytteen sain myös sekaihon Oligo- kosteusvoiteesta, jota voisin ostaakin. Thermal Fix- kosteusvoiteesta tykkäsin myös.

Widmerin kosteusemulsio UV 6 on käytössä, mutta en tykkää siitä. Se on kuin liimaa, ja jättää ihon oudon tuntuiseksi. Taitaa aiheuttaa näppyjäkin. Widmerin aurinkovoiteet ovat parasta vartalolleni. Kasvoille ei sovi, koska sisältää mienraaliöljyä. Geeli voisi sopia kasvoillekin.

Eucerin aurinkovoidegeeli sk 25: kauhean silikonisen tuntuista (silikoni kuudentena incissä) ja jättää tahmean pinnan. Voi käyttää kasvoille, koska ei sisällä mineraaliöljyä. Tätä pitäisi lisätä säännöllisesti, mutta tulee vain entistä tahmeampi oli ja tuote rullautuu iholla lisättäessä.
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:13:37 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 04.02.06 - klo:14:30 »
Ulpu: Natural Sea Beauty tuotteet ovat ihania, ainakin kasvopesu ja -vesi sekä sy-geeli...

Juu, sietävätkin olla hyviä, hintaansa nähden.  ;) Kävin äsken apteekissa ja tsekkasin vähän hintoja, jotka oli aika suolaisia...

Humektan olikin yllättävän tuoksuttoman tuoksuinen. Aqualan L ei tuoksu millekään, mutta Humektanissa on se sellainen kurja hajusteeton tuoksu. No, ehkä mä kestän.

Mentholatum on mukavan rasvaisen tuntuista ja kiva, luonnollinen tuoksu. Puikon korkki on vaan tosi löysä, saa  nahdä pysyykö kiinni, jos mukana kuskaa.
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:14:48 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #13 : 04.02.06 - klo:15:23 »
Favora on itselleni aivan ehdoton sarja talvisin, kun sekaihoni tulee pintakuivaksi. Silloin käytän Favoralta 3 in 1 -puhdistusgeeliä, kosteuttavaa hoitovoidetta ja huulihoidetta. Kaikista näistä tykkään ihan hulluna.

Humektan on myös luottotuote. Menee ympäri vuoden, toimii rahapulassa myös meikinpoistossa ja ihonpuhdistuksessa, sekä kosteuttaa juuri sopivasti, eikä siltikään tuki ihohuokosia. Loistava hinta-laatu-suhde!

Vichyltä olen käyttänyt Normaderm-sarjan puhdistusgeeliä ja kasvovettä. Todella riittoisia tuotteita! Se onkin sitten melkeinpä ainut hyvä puoli niissä, sillä tuotteet ovat todella vahvoja. Kuivattaviakin. Puhdistusgeeli on aika liimamaista ja kasvovesi tosi tujua. En enää ostaisi näitä, eivätkä mielestäni sovellu lainkaan herkälle iholle, vaikka purkeissa niin luvataankin. Itselläni ei siis ole herkkä iho, mutta silti nämä vähän ärsyttivät.

SebaMediltä olen käyttänyt Clear Face -linjan puhdistusvaahtoa, kasvovettä, hoitogeeliä ja hoitopuikkoa (tehohoito finneille). Kasvovesi tuntui mukavalta, vaikka sisälsikin denaturoitua alkoholia. Tuotteet poistivat kaikki otsan finnit, joskaan muualta kasvoista ei näillä tuotteilla viety finnejäni pois. Hoitogeeli ei sopinut lainkaan meikin alle, koska jätti ihon kiiltäväksi ja jotenkin nihkeäksi. Liian kevyt myös talvikäyttöön ainakin tällä iholla, syksyllä vielä menetteli. Myös purkki oli epähygieeninen, ja läpinäkyvästä geelistä erotti selkeästi kaikki epäpuhtaudet, joita sinne (pestyjen) sormien kautta pääsi   ::) Puhdistusvaahto odottaa kaapissa kevätkäyttöä, nyt talvella se saattaisi kuivattaa liikaa ihoani. Muuten tosi kiva tuote. Vaahto on ihanan kevyttä ja tuntuu hyvältä kasvoissa. Sen saa myös hyvin pestyä pois.

Edit: Tagit kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 05.02.06 - klo:17:44 kirjoittanut Mariatar »
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 04.02.06 - klo:16:54 »
Omat apteekkisarjasuosikit:

Hydrolan
Käsirasvana aivan ehdoton. Käteni kuivuvat verille asti talvisin, mutta hydrolanilla voitelu auttaa nopeasti. Nopeasti imeytyvä kevyen tuntuinen rasva joka kuitenkin kosteuttaa pitkävaikutteisesti. Ehdoton tuote. Pikkutuubi on järjettömän riittoisa.

Mentholatum huulirasva
Äärettömän hyvä. Kosteuttaa ja ehjää pahassakin kunnossa olevat huulet nopeasti. Tämä toimii minulla punaraistaista bepantheniakin paremmin.

Hydrocortison (tai vastaava käsikauppakortisonivoide)
Nikkeliallergikon luottotuote. Myös kutisevat ihottumaläiskät (atopia) saa tällä kuriin. Ja satunnaset näpyt.

Bepanthen
Siniraitainen satunnaiseen kasvojen ihon rauhoittamiseen ja hiushoitoon kookosmaidon kanssa, punaraitainen kynsinauhoille ja huulille ja muuhun järeämpään rasvantarpeeseen.

Valcrema
Saako tätä vielä? Sininen tuubi, miedosti desinfioiva mustapäät poistava ja ihohuokosia supistava voide jota voi käyttää myös pikkunaarmuihin. Säännöstelen viimeistä tuubiani ;)
this too shall pass.