Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405652 kertaa)

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1005 : 09.02.10 - klo:13:27 »
Huomasin Yliopiston apteekin sivuilta, että Aqualan- tuoteperheeseen on tainnut tullut uusi jäsen Aqualan Duo:) Onko joku jo ehtinyt testata?
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #1006 : 10.02.10 - klo:00:06 »
Tuolta löytyy päivitetty esittely Orionin perusvoiteista, mukana myös vesi- ja rasvapitoisuudet: http://www.orionetshop.fi/kuvasto_1-2010.pdf

Aqualan Duo sijoituu näköjään jonnekin Aqualan L:n ja Aqualan Plussan välimaastoon, sisältää erityisesti glyseriiniä. Nyt helmikuussa on näköjään tullut Duon lisäksi myyntiin myös kokeilupakkaus, jossa on pieni putkilo kaikkia neljää Aqualania. Minulle ei kyllä taida tästä uutuudesta olla sen suurempaa iloa, koska tällä hetkellä ei tahdo riittää Lipolanin ja Ceralan Plussan yhdistelmäkään. Kamala ihotalvi, niin kivaa kuin tämä lumen ja pakkasen yhdistelmä muuten onkin.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1007 : 10.02.10 - klo:10:03 »
Huomasin Yliopiston apteekin sivuilta, että Aqualan- tuoteperheeseen on tainnut tullut uusi jäsen Aqualan Duo:) Onko joku jo ehtinyt testata?

Ostin tuon eilen. Koostumus on täyteläinen ja geelimäisempi kuin Aqualan L -voiteessa. Miellyttävä, imeytyy ja kosteuttaa paremmin kuin Aqualan L olematta tippaakaan öljyinen kuten Aqualan. Olen kaivannut juuri tällaista uudistusta ja siirryn samantien Aqulan L:stä tähän. Suosittelen!  :)
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 22.02.10 - klo:13:02 »
Jätin Bellavitan apteekkiin ja ostin sen sijaan Favoran ravitsevaa hoitovoidetta alennuksesta. Tuote on valitettavasti purkissa, mutta mukana oli spaatteli. Pääsin eroon pintakuivasta korppuihosta ja vaikka koostumus on paksu, tuote imeytyy pikavauhdilla. Jättää ihon kiiltäväksi, kuten minulla jättää kaikki voiteet, mutta eipä enää poskia kirvele ja pistele. Ostin samalla Favoran kuorintavoiteen. Sisältää pieniä kuorivia kiteitä ja vaikuttaa hellävaraiselta. Jätti ihon siloiseksi ja pehmeäksi, tykkään siitäkin kovasti. En ole aiemmin merkin tuotteista ollut kiinnostunut yhtään, mutta näiden kahden tuotteen perusteella voisin ostaa muitakin.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1009 : 24.02.10 - klo:18:43 »
Onko kukaan käytellyt Helosania käsivoiteena? Ajattelin töihin ostaa jonkun purtilon kun menen huomenna apteekkiin...
Ja mulla on siis ihottumaiset kämmenet, toipumaan päin jo tosin (toivottavasti!), kortisonia laitellut muutamana yönä.

Lipolanista olen tykännyt, varsinkin kun kostealle iholle levittää, mutta epäilen sen olevan liian kevyttä puuvillahanskojen alle.

Onko muita vinkkejä kenties?

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 24.02.10 - klo:18:53 »
^Olen käyttänyt Helosania viimeksi ehkä neljä vuotta sitten. Olen siis vanha hevostyttö ja viihdyin kymmenisen vuotta tiiviisti talleilla ennen kuin piti muuttaa opiskelemaan. Asiaan: Helosania käytettiin talleilla, käytin sitä usein oman hoidokki hevoseni huuliin (sillä oli tosi kuivat huulet; välillä ihan kuivat koppurat ja halkeamilla) ja kyllä se niihin tuntui auttavan. Välillä laitoin myös omiin huuliin ja käsiin, jos oli tarvis. Ja muistaakseni oli ihan toimiva tuote.

Niin ja OT:na pieni vinkki ihottumaan; kärsin itsekin toisinaan ihottumasta, johon auttoi ennen vain kortisonivoide kuurina. Mutta sitten löysin TheBodyShopilta hamppu bodybutteria, ja se on tosi tehokas ihottumiin ja superkuivaan ihoon! Auttaa melkein yhtä hyvin kuin se kortisonivoide. Kannattaa kokeilla sitäkin, parempaa ihottumavoidetta en tiedä  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 24.02.10 - klo:19:06 »
^Juu, olen lukenut Bodyshopin hamppuvoiteista kehuja mutta se haju  0_0 Satuin kerran haistamaan sitä porukoilla.
Voisihan sitä käväistä tietty katselemassa... Tässä tilanteessa ei viitsi paljon hintaakaan miettiä kun kädet on saatava kuntoon. Ehkä mulla on huomenna kassillinen rasvoja kun palaan kotiin.  ;D

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 24.02.10 - klo:19:15 »
^ Avenen Cold Cream -käsivoide on aivan huippua. Siipalla kuivuvat kädet talvisin pakkasesta ja töistä aivan haavaumille ja hilseileviksi koppuroiksi, ja tuo Avene on ollut kaikista testatuista voiteista ainoa, joka on todella auttanut. Kortisonivoiteista ei ollut mitään apua ja kaikki Lipolanit, Ceralanit, Aqualanit, Neutrogenat ja kumppanit ovat olleet aivan liian kevyitä. Tuota Avenea on moni muukin täällä hehkuttanut.  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1013 : 25.02.10 - klo:15:39 »
Vihje kuivien rystysten hoitoon: Näin pakkasten tuiverruksessa kädenselkäni olivat täynnä haavaumia ja kuivia erittäin kipeitä läikkiä. Älysin sivellä niihin laukussa mukanani kuljettamaani Decubal Lips & Dry spots balmia. Huipputuote!! Eilen aloittamani kuuri on jo tehonnut, ja ne haavaumat ovat kasvamassa umpeen, karheus on tiessään, ja käteni tuntuvat jo lähes normaaleilta itseltään.
Huulirasvaksi tämä oli huono ja toimimaton, mutta talven aikaansaamiin sierrettymiin aivan nappituote  <3
Suosittelen!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 25.02.10 - klo:15:53 »
Dodih, rahaa paloi, mutta otin Avenen käsivoiteen, Bodyshopin hamppukäsivoiteen ja sen hemmetin Helosanin  ;D Se nyt oli vaan pakko ottaa.

Testasin ensimmäisenä tuota Avenea ja kyllä tämä tosiaan tuntuisi paremmalta kuin Lipolan. Iho ei nyt hilseile juurikaan ja siinä on jonkinlainen kiiltävä (silikoni?)-kalvo pinnassa. Sormia on helppo taivutella.
Nostin myös kalaölyannosta tuplaksi, jos siitä olisi jotain apua...

Kiitoksia vinkeistä!

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1015 : 25.02.10 - klo:17:32 »
^ Jos kädet aivan hilseilevät kuivaa, kuollutta ihoa, niin kannattaa ihan reippaasti kuoria ne vaikka kasvojenkuorintavoiteella tai karhealla (kastellulla) pesusienellä/pyyhkeellä. Parantaa ulkonäköä aika reippaasti, eikä kuollutta solukkoa kuitenkaan saa liimattua takaisin entisenlaiselleen, joten parempi poistaa se. Imeytyvät voiteetkin paremmin.  :)  Haavaumia ei tietenkään kannata kuoria.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1016 : 25.02.10 - klo:21:13 »
Mulla on nyt käytössä Neutrogena Visible Clear sarjan naamio-putsari, kasvovesi ja rasva. Tuosta putsarista tykkään kovasti ja tuosta rasvasta. Mutta tuo kasvovesi tuntuu ihan siltä, kuin happoa heittäs  :-X Vaikka mulla on rasvainen iho niin se on liian kova minulle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1017 : 26.02.10 - klo:13:07 »
Joo, ei tietenkään ihoriekaleita saa liimatuksi paikoilleen, mutta omissa kätösissäni karheus ja sierrettyneisyys loppui lähes välittömästi Decubal Dry Spotsin ansiosta. taitaa olla lähes pelkkää lanoliinia ja mineraaliöljyä, mitä ovat hyviä kosteudenhaihtumisen estäjiä. Pahimmat haavaumat alkoivat jo kasvaa umpeen sisältä päin, nyt kun ihon omat suojamuurit saivat vahvistusta.
Kyllä pakkanen on pyöräillessä käsille kamalaa, tumputkaan eivät suojaa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1018 : 26.02.10 - klo:14:17 »
Mulla on nyt käytössä Neutrogena Visible Clear sarjan naamio-putsari, kasvovesi ja rasva. Tuosta putsarista tykkään kovasti ja tuosta rasvasta. Mutta tuo kasvovesi tuntuu ihan siltä, kuin happoa heittäs  :-X Vaikka mulla on rasvainen iho niin se on liian kova minulle.

Samaa mieltä, tuo kasvovesi oli todella tuskallinen kokemus! Saman sarjan Blackhead Eliminating Daily Scrubia olen sen sijaan käyttänyt hyvällä menestyksellä jopa päivittäin, lähinnä nenän alueella. Menestys siis tarkoittaa, ettei iho ainaskaan ole ärtynyt, ja hyvänä päivänä olisin melkeinpä taipuvainen uskomaan, että mustapäätkin ovat huomaamattomampia kuin ennen...

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1019 : 26.02.10 - klo:14:29 »
Mulla jostain syystä ärtyy rasvaisista voiteista kädet. Ainakin akuuttivaiheessa kun iholla on vetistäviä rakkuloita niin rasvakalvo vain tekee pahaa. Locobase repair lojuu lähes käyttämättömänä tuossa sohvan selkämyksellä  :-\
Joka kerta kun olen laittanut sitä käsiin yöksi niin olen herännyt raapimaan kämmeniä ja ne on aivan turvoksissa. Kortisonilla tosin on lähes sama vaikutus, toivottavasti sitä ei nyt tarvitse viikkoa pitempään käyttää ja jatko sujuu noilla muilla voiteilla.

Kämmenten iho punoittaa vielä kivasti kaikista lämpötilanvaihteluista ja muutama sitkeä ihottumaläntti vielä yrittää sinnitellä, mutta kaipa tuo korjaantuu kun iho alkaa kestää taas rasitusta. Eli kuorintaa ei voi harkitakaan.
T: Käyn suihkussa hanskat kädessä  ;D