Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403977 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1020 : 26.02.10 - klo:14:39 »
Dexem on muuten yksi hyvä tuote ihottumaan, kortisoniton. On ollut ihan paras rauhoittamaan lasten ihottumainen iho. Löytyy voiteena ja vaahtona, vaahto on ehkä  parempi isoille ihoalaueille ja jos haluaa "viilennystä" (lapset valittavat sen olevan kylmää)  mutta pienemmille/kuiville ihottumille voide on parempi. Tällä kun saa ihon rauhoittumaan, jatkohoito muilla voiteilla (Vihreän kosmetiikan sheavoi-ollivi suosikkina) onnistuu paremmin.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Varis

• Vieras
« Vastaus #1021 : 28.02.10 - klo:09:37 »
Mä villiinnyin apteekissa ja ostin Bellavitan hajustamattomat yö- ja päivävoiteen. Yövoide on aika öljyinen, mutta käy kyllä yökäyttöön. Yön aikana öljy imeytyy ihoon ja aamulla naama näyttää ihan kivalta. Päivävoide on huomattavasti kevyempää, erityisesti pakkasilla lähes liian kevyttä. Meikin alle varmasti sopii hyvin, itse en juurikaan meikkaa. Joka tapauksessa iho tuntuu paremmalta, kuin silloin kun käytin pelkkää Aqualania.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #1022 : 07.03.10 - klo:16:05 »
Sain vihdoin hankittua Basan-geelin Humektanin tilalle, kun Humektan ei ole tuntunut ihan parhaalta mahdolliselta tuotteelta, vaikka sitä on tullut aika kauan jo käytettyäkin. Basania olen nyt käyttänyt muutaman päivän aamuin illoin ja vaikuttaa oikein hyvältä. Aavistuksen jää iho tahmeaksi, mutta ei mitään siihen verrattuna, millaisen tahmaihon sain Apobasen Hydrogelillä. Mulla tuntuu iho jäävän tahmeaksi kaikista tuotteista, joissa on paljon glyseriiniä. Tämä ei kuitenkaan jätä niin tahmeaksi, etteikö toimisi meikin alla. Iho tuntuu tasaisemmalta ja paremman väriseltä, vaikka tuskinpa se voi vielä tämän tuotteen ansiota olla, kun käyttökertoja ei ole takana kuin muutama. Vaikuttaa lupaavalta kuitenkin. :ts

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #1023 : 08.03.10 - klo:22:30 »
Mun viime aikojen yövoidekombosuosikki on ollut Bellavitan hajusteeton päivävoide + Aqualan Duo (+ tarvittaessa kariteöljyä tai luumunsiemenöljyä pisara sekaan). Bellavita ei yksinään riitä, joten tuo Aqualan Duo tuo kaivattua lisäkosteutusta sisältämänsä glyserolin ansiosta. Tarpeen mukaan lisäilen sitten öljyä sekaan. Iho jää hieman tahmaiseksi, mutta on ollut viime aikoina pakkasista huolimatta pehmeä kuin vauvan peppu! Mustapäitäkään ei ole ilmaantunut kovin paljoa.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1024 : 13.03.10 - klo:13:00 »
Käytin joskus vuosia sitten Eucerin Sensitive Skin pH5 Cream (75ml) ja muistan että silloin ihastuin tuotteeseen. Myöhemmin sitä oli vaikea löytää, en tiedä miksi, mutta sitten tietty unohdin autuaasti koko voiteen. Nyt hankin sitä (vaikuttaa olevan samaa kamaa, vaikka purkki onkin vähän muuttunut).

Tuossa koostumuksessa on jotain mistä tykkäilen kovasti; se on kiinteämpää kuin yleensä muut Eucerinin voiteet, mutta kuitenkin kevyttä. Imeytyy nopeasti. Tuoksu nyt ei ole maailman paras, mutta ei lainkaan häiritsevä. Tuntuupa hyvältä että hankin tämän nyt käyttööni. Tuote sisältää silikonia (dimeticone), mikä mua ei kyllä haittaa lainkaan. Sen sijaan jojobaöljyä siinä ei ole, mikä on nykyään ainoa selkeä edellytys että voin tuotetta kokeilla/käyttää.

Hinta-laatu-suhde on loistava! 8-9e/75ml
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa lambie

• Haiven
  • *
« Vastaus #1025 : 15.03.10 - klo:12:16 »
mitä mieltä tästä,tukkiiko?

kyseessä siis ACO Cliniderm Age Delay Serum (Kaksitehoinen seerumi, joka välittömästi kiinteyttää ja siloittaa ihoa ja pidempään käytettynä lisää ihon kimmoisuutta ja joustavuutta. Vahvistaa ihon vastustuskykyä ympäristön vaikutuksia vastaan ja ehkäisee ikääntymisen merkkejä. Parhaan tuloksen saamiseksi seerumia tulee käyttää aamuin illoin päivä- ja yövoiteen alla. Sisältää hyaluronihappoa ja foolihappoa. Hajusteeton)

Aqua, Glycerin, Dimethicone, Propylene Glycol, Nylon-12, Sorbitol, Ethylhexyl Stearate, Niacinamide, Bis-PEG/PPG-16/16 Dimethicone, Sodium Hyaluronate, Folic Acid, Lactic Acid, Tocopheryl Acetate, Caprylic/Capric Triglyceride, Polysorbate 80, Dehydroxanthan Gum, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/VP Copolymer, Sodium Hydroxide, Pentaerithrityl Tetra-di-t-butyl Hydroxyhydrocinnamate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben.

onko kukaan kokeillut vielä uudistuneita aco cilidermin tuotteita? vaikuttaa mielenkiintoisilta.

1cMii,oma väri platinablondi, tavoitteena alaselkä

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1026 : 15.03.10 - klo:12:51 »
Minulle täydellinen combo on löytynyt :) Bellavita hajustamaton päivävoide sekä Essexin hydrogeeli. Yöksi sekoitan 50-50 ja päiväksi bellavita 2/3 ja essex 1/3. Iho ei ole ollut koskaan näin tasaisen värinen ja pehmeä. Finnejä ei ole ollenkaan enää. Essex lisää ihoon joustavuutta ja tasapainottaa Bellavitan jättämää ''kalvomaista'' tunnetta. Bellavitan yövoide ei tälle naamarille käynyt, koostumus oli ihan bebanthenemainen ja minulla se ei imeytynyt iholta yhtään minnekkään.

keksi

• Vieras
« Vastaus #1027 : 15.03.10 - klo:16:10 »
mitä mieltä tästä,tukkiiko?

kyseessä siis ACO Cliniderm Age Delay Serum (Kaksitehoinen seerumi, joka välittömästi kiinteyttää ja siloittaa ihoa ja pidempään käytettynä lisää ihon kimmoisuutta ja joustavuutta. Vahvistaa ihon vastustuskykyä ympäristön vaikutuksia vastaan ja ehkäisee ikääntymisen merkkejä. Parhaan tuloksen saamiseksi seerumia tulee käyttää aamuin illoin päivä- ja yövoiteen alla. Sisältää hyaluronihappoa ja foolihappoa. Hajusteeton)

Aqua, Glycerin, Dimethicone, Propylene Glycol, Nylon-12, Sorbitol, Ethylhexyl Stearate, Niacinamide, Bis-PEG/PPG-16/16 Dimethicone, Sodium Hyaluronate, Folic Acid, Lactic Acid, Tocopheryl Acetate, Caprylic/Capric Triglyceride, Polysorbate 80, Dehydroxanthan Gum, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/VP Copolymer, Sodium Hydroxide, Pentaerithrityl Tetra-di-t-butyl Hydroxyhydrocinnamate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben.

onko kukaan kokeillut vielä uudistuneita aco cilidermin tuotteita? vaikuttaa mielenkiintoisilta.

Mun sekaiho menisi varmasti tuosta aineesta tukkoon, 3. incissä on silikonia. :-X

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1028 : 15.03.10 - klo:16:13 »
^ Mulla taasen ei silikoni tuki, vaan jojobaöljy. Iho on erittäin herkkä ja kuivuuteen taipuvainen. Lisäksi ikää alkaa pukata plakkariin jo reippaasti kolmekympin yli. Noissa tukkimisissa on hurjasti eroja... Mun silmääni ja tarpeisiini tuo inci ei vaikuta yhtään hullummalta.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #1029 : 16.03.10 - klo:17:36 »
Löytyisiköhän apteekista jotain herkälle iholle sopivaa, kunnolla kosteuttavaa mutta silti mattapinnan jättävää kosteusvoidetta? Vai toivonko taas liikoja?  ;D

Poissa ännä

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1030 : 16.03.10 - klo:20:59 »
Löytyisiköhän apteekista jotain herkälle iholle sopivaa, kunnolla kosteuttavaa mutta silti mattapinnan jättävää kosteusvoidetta? Vai toivonko taas liikoja?  ;D

Mulla tulee mieleen Vichyn Aqualia Thermal Mat, se on geelimäinen emulsio. Tietysti jos sellainen normaali mattapinta riittää, eli voide vaan imeytyy hyvin, valinnanvaraa on varmasti joka sarjassa.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #1031 : 16.03.10 - klo:21:16 »
Mulla tulee mieleen Vichyn Aqualia Thermal Mat, se on geelimäinen emulsio. Tietysti jos sellainen normaali mattapinta riittää, eli voide vaan imeytyy hyvin, valinnanvaraa on varmasti joka sarjassa.

Tälle iholle ei tunnu oikein mikään "tavallinen" voide imeytyvän niin hyvin, että jäisi mattapinta. :-\ Mutta pitää tsekata tuo Vichyn voide, kiitti vinkistä!

Poissa lambie

• Haiven
  • *
« Vastaus #1032 : 17.03.10 - klo:06:28 »
http://www.apteekkikulma.fi/epages/YkkosApteekki.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/YkkosApteekki/Products/TE2026391

acon uudistunutta sarjaa,pitäisi jättää mattapinta :O kokemusta ei kyllä itsellä ole :o
1cMii,oma väri platinablondi, tavoitteena alaselkä

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #1033 : 15.04.10 - klo:09:45 »
Pakko tulla hehkuttamaan Basan-geelin taikoja mun iholle. Viikon käytön jälkeen ihon kunto on parantunut huomattavasti ja kauan vaivannut kutiava, punainen ihottumapläntti on häipynyt. Ihottuma-alue oli suurentunut ennen kuin ostin Basanin ja pelkäsin, että joudun kohta ihotautilääkärin pakeille. Jos Basan olisi yhtään halvempaa ottaisin sen myös kropparasvaksi.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1034 : 15.04.10 - klo:23:32 »
^ Mua harmittaa, ettei Basan geeli mulla toimikaan :( Ainakaan niin jos laitan sitä yksinään kasvoille, niin on liian kevyttä ja kun levitän sitä kasvoilleni, niin silmäni alkavat vuotamaan ihan hulluna ??? Enkä edes laita sitä silmänympäryksille. Jos laitan tuota vähän paksun voiteen sekaan, niin sitten ei tule tuota silmien vuotamista, muuten tulee. Joka ikinen kerta. Ja vuotaa silmät, jos laitan sen sekaan öljyä. En ymmärrä. Muuten kosteuttais tosi hyvin. Yksinään on liian kevyttä. En ehkä käytä jatkossa sittenkään. Apobase Hydrogel ei aiheuttanut tuota vuotamista ja käytin sitä paksumman voiteen alla.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos