Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404040 kertaa)

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1035 : 16.04.10 - klo:00:15 »
^ Hoo, mulla on ihan samalla tavalla, että Basan-geeli ilmeisestikin jostain ihmeen syystä saa silmät vuotamaan! Käyttelin sitä muutaman kuukauden satunnaisesti silloin tällöin ja kesti jonkun aikaa, ennen kun tajusin sen yhteyden mystiseen silmien kirvelyyn ja vuotamiseen. Olinkin ihmetellyt kovasti noita silmäongelmia, kun yleensä ne ei mulla pahemmin herkistele. Tosi outoa! Mistähän ihmeestä mahtaa johtua. ???

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1036 : 16.04.10 - klo:12:16 »
^ Mä mietin, että voisko se johtua siitä, että kun on tosi kuivat silmät (kärsin itse hyvin kuivista ja arista silmistä) ja kun tuo Basan on niin kosteuttavaa, että saa silmät vuotamaan ??? Tai sitten johtuu vaan jostain ainesosasta, mene ja tiedä. Lisäksi mun silmiä kirvelee älyttömästi tuon vuotamisen lisäksi, kun laitan sitä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #1037 : 16.04.10 - klo:18:28 »
^ Ompa omituista tuo silmien oireilu Basanista. Voisikohan silmät tottua jos ahkeraan vain käyttäisi sitä. Mulla on joskus tehnyt silmät samanlaisia tepposia muutaman voiteen kanssa, mutta ainoastaan käytön alussa.

Tästä muistinkin, että pitää käydä hommaamassa silmätippoja apteekista kun katupöly rasittaa silmiä enemmän kuin koskaan  :)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1038 : 16.04.10 - klo:20:57 »
Mä sain testattavakseni uudistuneita Favoran tuotteita. Tuotteet ovat normaali- ja sekaihon tuotteita. Testissä olivat Gentle cleansing gel, Refreshing toner spray, Hydra day cream SPF15 ja Hydra night cream. Kirjoittelin ko. tuotteiden INCIt myös omiin listoihinsa.

Puhdistusvoiteen INCI on pysynyt lähes samana; loppuun on lisätty vain muutama ainesosa. Joku olikin tuolla INCI-puolella vertaillut vanhaa Favoran puhdistusvoiteen ja Erisanin puhdistusvoiteen INCIä ja todennut ne lähes identtisiksi. Olen käyttänyt myös Erisanin puhdistusvoidetta, mutta se teki mun mielestä iholle vähän ällöttävän tuntuisen kalvon, jota tällä Favoralla ei tullut ollenkaan. Puhdistusvoide tuntui vain sulavan iholle ja liuottavan silmämeikinkin tehokkaasti pois. Se ei jättänyt ihoa kuivan tuntuiseksi.

Kasvosuihkeen INCIin on ilmeisesti tullut lisää tavaraa. Mä en suihki koskaan näitä suihkeita suoraan kasvoille, joten en osaa sanoa, miten hyvin suihkeen koostumus jne. siihen soveltuu, mutta ihan vanulappumetodilla suihke toimi varsin hyvin. Siinä on hyvin mieto ja raikas tuoksu. Hirveän kosteuttavaa suihke ei kuitenkaan mielestäni ole (johtuen ehkä siitä, että se on tarkoitettu normaalille ja sekaiholle), joten sitä kului melko paljon käytössä.

Voiteista ihastuin toden teolla päivävoiteeseen. Se oli yllättävän tuhdin tuntuista normaali- ja sekaihon tuotteeksi ehkä tuosta aurinkosuojasta johtuen. Voiteen väitetään tekevän ihon mataksi, ja kyllä se mielestäni piti paikkansa. Tosin mun iho on normaali, joten en osaa sanoa, miten asia olisi sekaihoisella. Voide levittyi ja imeytyi hyvin ja se tuoksui hyvin miedosti. Yövoide oli sen sijaan pettymys. Se oli päivävoiteeseen verrattuna todella ohutta. Voisin kuvitella yövoiteen koostumuksen riittävän mulle ihan helteisimmän kesän aikaan, joten eipä sillä paljon käyttöä olisi. Kaiken lisäksi voide tuoksui muusta tuotesarjasta poiketen inhalle, vähän sellaiselle ummehtuneelle.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1039 : 16.04.10 - klo:21:15 »
^^ Jep, kovin on mystistä... Mulla ei (tietääkseni) ole mitenkään erityisen herkät tai kuivat silmät, eikä mikään muu voide ole koskaan aiheuttanut minkäänlaista kirvelyä tai vuotamista. Voisin kyllä kokeilla tuota totuttamista, jos käyttäisi jonkin aikaa Basania aktiivisemmin ja katsoisi, onko sillä vaikutusta mihinkään suuntaan. Tähän asti olen tosiaan käytellyt vain silloin tällöin. Olisi kiva saada silmien vammailu loppumaan, ettei tarvitsisi luopua muuten toimivasta tuotteesta.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1040 : 20.04.10 - klo:23:24 »
Että mä vaan rakastan Lipolania :l Se saa mun kasvot aina niin hyvään kuntoon. Käytän sitä lähinnä vain yövoiteena, mutta päivävoiteenakin käy, kunhan vaan antaa imeytyä kunnolla ennen mineraalipohjan laittamista. Nyt on taas kasvot rauhoittuneet, ei kirvele ja kutita! Tästä lähti multa aina pitää löytyä Lipolania kaapista, se pitää myös kyynerpäät kunnossa. Kun pikkutuubi tuota loppuu, niin ostan sen isomman (100 g muistaakseni) ja testaan myös hajustamatonta Bellavitan yövoidetta, kun täällä sitä ollaan kehuttu. Lipolan siis rauhoitti mun ihon viime yönä, kun pesin kasvoni ja ilmeisesti hankasin liian kovaa, koska kasvojani poltteli. Aivan kuin ois joku tulella polttanut niitä :o Ihan kamala tunne ja se jatkui ja jatkui yli tunnin, kunnes pistin Lipolania (niin ja sen alle aloe  veraa).
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

7.44wannabe

• Vieras
« Vastaus #1041 : 05.06.10 - klo:16:43 »
Olen käyttänyt...

Aqualan L on oikea monitoimituote. Jossain vaiheessa käytin tätä kasvoille, mutta se ei jotenkin ihmeytynyt tarpeeksi. Olen käyttänyt sitä sitten meikin pesuun aina kotona käydessäni (äidillä on aina tätä kaapit täynnä).
Aqualan L on tosi hyvä. Viime keväänä satuin menemään apteekkiin päivänä jona siellä oli konsulentti ja hän suositteli minulle Aqualan L:ää sekä yövoiteeksi Keralania. Ostin useampia tuubeja Aqualan L:ää enkä ole katunut. Sain kampanjaetuna myös pari pienehköä tuubia Aqualan plussaa ja ne ovat kätevät matkoilla ja työpaikalla mukana varalta että iho alkaa kiristää.

Sen sijaa Louis Widmeristä en pidä. se on ainoa tuote jonka vuoksi ihoni on kirveltänyt.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1042 : 04.08.10 - klo:11:54 »
Humektan aiheutti niin hirveät pahkurat kasvoihin etten pitkään aikaan miettinytkään käyttäväni muitakaan apteekin perusvoiteita kasvoille. Keväällä käyttöön ottamani Basan-geeli on kuitenkin onneksi osoittautunut huomattavasti paremmaksi: imeytyy vaivatta ja sopii meikin alle ja mikä tärkeintä, ei aiheuta mitään ongelmia kasvoissa!

Reippaan kokoisesta tuubista riittää hyvin käytettäväksi myös kaulalle ja decolteelle ja näin halpaa tuotetta ei nyt muutenkaan tarvitse edes kovin säästeliäästi käyttää. Siksi olen joskus levittänyt tätä vartalollekin - varsinkin auringon oton jälkeen - vaikka ihan erillisiä kropparasvojakin multa löytyisi.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1043 : 05.08.10 - klo:18:59 »
Onko joku kokeillut Favoran uusia (uudehkoja?) naaman puhdistustuotteita ja kasvosuihkeita? Ennenhän oli vain se yksi puhdistusgeeli ja kasvosuihke, mutta nyt on kuivemmalle ja rasvoittuvammalle ihotyypille omansa. Olin sen vanhan kasvosuihkeen suurkuluttaja, se oli aivan loistavaa. Nyt mietin, onko uusissa kasvosuihkeissa ja putsareissa paljon eroa, tai miten käytännössä eroavat toisistaan, siis kuivemman ja rasvoittuvamman ihon versiot?
« Viimeksi muokattu: 05.08.10 - klo:19:00 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1044 : 05.08.10 - klo:19:07 »
Mulla on se uusi suihke normaalille ja sekaiholle ja tykkään sen miedosta raikkaasta tuoksusta, mutta suihke tulee aika voimakkaasti, ei sillai hienona sumuna. Ihan ok tuote virkistämään kasvoja kasvoveden sijaan.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1045 : 06.08.10 - klo:10:06 »
Onko joku kokeillut Favoran uusia (uudehkoja?) naaman puhdistustuotteita ja kasvosuihkeita? Ennenhän oli vain se yksi puhdistusgeeli ja kasvosuihke, mutta nyt on kuivemmalle ja rasvoittuvammalle ihotyypille omansa. Olin sen vanhan kasvosuihkeen suurkuluttaja, se oli aivan loistavaa. Nyt mietin, onko uusissa kasvosuihkeissa ja putsareissa paljon eroa, tai miten käytännössä eroavat toisistaan, siis kuivemman ja rasvoittuvamman ihon versiot?

Tossa sun viestiä pari viestiä ylempänä on mun kokemukset uusista normaalin ja sekaihon tuotteista. Vanhoista tuotteista olen käyttänyt vain kasvosuihketta, ja hirveästi en eroa huomaa uuden ja vanhan version välillä. Uusi suihke tuoksuu kyllä enemmän kuin vanha, mutta tuoksu on mielestäni melko mieto. Hirveän kosteuttava tuo suihke ei mielestäni ole, mikä voi johtua siitä, että mulla oli sitä normaalin/sekaihon suihketta testattavana. Suoraan kasvoille sitä ei kyllä voi suihkia, sillä suihku on aika "tiivistä". Olen kirjoittanut tuotteiden INCIt omiin ketjuihinsa, joten sieltä voi vilkuilla lisää, jos kiinnostaa.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1046 : 21.10.10 - klo:21:25 »
Minun suosikkejani apteekin tuotteista ovat:
  • Humektan
  • Bellavita, kevyempi vesio
  • ACO Face 24h kosteuttava kasvovoide, sininen pullo
  • Aqualan L
  • Locobase Repair

Tuo Acon voide kosteuttaa hyvin, mutta tuntuu hieman tukkivan ihoa. Humektania ja Bellavitaa olen käyttänyt jo pitkään ihonhoitoon. Repairia käytän, jos iho on kuiva kuin korppu. Enemmänkin tekisi mieli noita tuotteita kokeilla. Nyt on kokeilussa Acon Cliniderm- kuorimavoide. Myös Acon Spotless daily moisturizeria käytin kesällä. Olinpa ihan unohtanut koko tuotteen. Acolla on myös sellainen kuivan ja herkän ihon voide, jonka inci on lyhyt. Tykkään siitäkin.
« Viimeksi muokattu: 30.10.10 - klo:15:36 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #1047 : 21.10.10 - klo:22:48 »
Repairia käytän, jos iho on kuiva kuin korppu.

Mitä Tuollainen tuote maksaa noin apteekissa ja millasis pakkauksissa sitä on? :)
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #1048 : 22.10.10 - klo:01:16 »
^ Olisikohan kyseessä Locobasen Repair-voide?  :)

http://www.astellas.fi/page.asp?pageID=247

Taitaa tuo 50g pakkaus maksaa noin 8-9 euroa, ellen ihan väärin muista. Omat rutikuivat kantapääni tykkäävät kyllä tuosta, sopivan rasvaista jaloille.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1049 : 22.10.10 - klo:19:54 »
^ Olisikohan kyseessä Locobasen Repair-voide?  :)

http://www.astellas.fi/page.asp?pageID=247

Taitaa tuo 50g pakkaus maksaa noin 8-9 euroa, ellen ihan väärin muista. Omat rutikuivat kantapääni tykkäävät kyllä tuosta, sopivan rasvaista jaloille.

Tämä voide on kyseessä.

Edit. Voi olla kallis, mutta on myös riittoisaa. Jos käsiin tai jalkoihin käyttää, niin tuubi kestää pitkään. Yleensä käytän tuota vain kuivimpiin kohtiin, ja voihan sitä sekoittaa myös edullisempaan voiteeseen  ;).
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo:21:49 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)