Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405440 kertaa)

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #105 : 17.02.06 - klo:16:24 »
Itse asiassa omistan sebamedin pesunesteen ja siitä olen tykännytkin. Hyviä pointteja sanoitte, varsinkin Arrakin tuo kuivattamis-asia. No minusta tuntuu ettei ihoni tykkää mineraaliöljyistä, ainakaan ei tykännyt nivean mömmöistä ja niissähän niitä on aika paljonkin.. mitä tulee epähygieenisyyteen: kyllä minäkin mieluummin voiteita käytän. Ajatus tuommoisesta on mielestäni aika mielenkiintoinen, mutta hyvä juttu on, että asia on selvä. Kiitos vastanneille!  :)

Ella

• Vieras
« Vastaus #106 : 17.02.06 - klo:20:34 »
Onpas kivan tuntuinen iho. Kuorin ensin TBS:n kuorinta-aineella, sitten Lumenen Turvenaamio noin 10 minuttia. Nyt olisi tarkoitus testata kahta uutta apteekkivoidetta... ehkä ensin yövoiteeksi tuota normaalille ja kuivalle iholle tarkoitettua paksumpaa, CCS:n kasvorasvaa: mineraaliöljytön ja toivottavasti silikoniton.

Inci: Aqua, decyl oleate, cetyl alcohol, stearyl alcohol, biosaccharide GUM-1, canola, glyceryl myristate, potassium cetyl phosphate, propylene glycol, caprylic triglyceride, hydrogenated vegetable oil, glycerin, panthenol, tocopheryl acetate, parfum, citric aci, hyaluronic acid, methylparaben, ethylparaben, butylparaben, propylparaben, isopropylbaraben.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #107 : 17.02.06 - klo:20:48 »
Kyllä tuo minusta silikonittomalta myös näyttää. Saa toki korjata jos olen väärässä  :) Olikos kallista voidetta?
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Ella

• Vieras
« Vastaus #108 : 17.02.06 - klo:20:54 »
Kyllä tuo minusta silikonittomalta myös näyttää. Saa toki korjata jos olen väärässä  :) Olikos kallista voidetta?

Eipä tainnut olla kovin kallis, olisiko ollut kuuden euron pintaan... Ostin Ruotsista, en tiedä myyvätkö suomalaiset apteekit. Nyt levittämisen jälkeen tuntuu iholla hieman nihkeältä, apteekissa käteen imeytyi heti, mahtoi olla hieman kuivempi.  :D Muuten tuntuu hyvältä, ihoa ei kiristä tms. Tunnustellaan nyt..

Toinen mukaan tarttunut voide oli kevyempi ACO:n öljytön geelipohjainen kosteusvoide kasvoille, kuivalle ja öljyiselle iholle. Ajattelin sopivan hyvin t-alueelle ja kesän tullessa. Ei pitäisi myöskään sisältää ainakaan mineraaliöljyä, silikoniakaan en itse incistä tunnistanut.

Inci melko simppeli: Aqua, Propylene glycol, glyceryl polymetacrylate, urea, polysorbate 20, carbomer, sodium hydroxide, methylparaben, propylparaben, parfum (mieto).

Laitan kokemuksia mikäli nämä alkavat tuntua hyviltä. Mahtaako löytyä Suomesta, itse en muista nyt kyllä ainakaan heti.. harvemmin tullut kasvovoidehyllyjä tosin pengottuakaan.
« Viimeksi muokattu: 17.02.06 - klo:20:56 kirjoittanut Ella »

Poissa Sarastus

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 17.02.06 - klo:21:09 »
Toinen mukaan tarttunut voide oli kevyempi ACO:n öljytön geelipohjainen kosteusvoide kasvoille, kuivalle ja öljyiselle iholle. Ajattelin sopivan hyvin t-alueelle ja kesän tullessa. Ei pitäisi myöskään sisältää ainakaan mineraaliöljyä, silikoniakaan en itse incistä tunnistanut.

Laitan kokemuksia mikäli nämä alkavat tuntua hyviltä. Mahtaako löytyä Suomesta, itse en muista nyt kyllä ainakaan heti.. harvemmin tullut kasvovoidehyllyjä tosin pengottuakaan.

Tuolta Yliopiston Apteekin sivuilta voi ainakin katsella noita tuotteita http://www.yliopistonapteekki.fi/index.jsp.

CCS:ltä näytti löytyvän vain jalkarasvaa ja ACO:lta löytyi kasvovoiteista ACO time d&s day cream.

Ella

• Vieras
« Vastaus #110 : 17.02.06 - klo:22:02 »
Tuossa ACO:n timessa oli muistini mukaan ainakin dimethiconea. Sitä tuntuu löytyvän joka voiteesta, ihan testiksi ja vertailun vuoksi halusin löytää jotain jossa ei olisi mitään ylimääräistä. Noista ei ainakaan omalla tiedollani löydy mitään kummallista, pitää vielä tarkistella joutessa. 

JoHanna

• Vieras
« Vastaus #111 : 18.02.06 - klo:00:51 »
Löytyykö kokemuksia Hydrolan ja Novalan voiteista? Etsin edelleen sitä täydellsitä kosteusvoidetta herkälle kuivalle iholleni. Aqualan L:stä en oikein tykännyt, levittyi ja imeytyi huonosti, mutta josko näistä jompikumpi olisi hyvä :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 18.02.06 - klo:14:12 »
Löytyykö kokemuksia Hydrolan ja Novalan voiteista? Etsin edelleen sitä täydellsitä kosteusvoidetta herkälle kuivalle iholleni. Aqualan L:stä en oikein tykännyt, levittyi ja imeytyi huonosti, mutta josko näistä jompikumpi olisi hyvä :)

Hydrolan on kuivien karheiden käsieni luottovoide. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Kosteuttaa todella pitkäkestoisesti mutta on niin ohutta että levittyy hyvin. Kokeile pikkutuubilla, se sujahtaa sitten kivasti käsilaukkuun käsirasvaksi kun olet rasvaan ihastunut ja ostat isomman kotikäyttöön tai kerjäät jonkun lääkärin kirjoittamaan pumppupulloreseptin (näin minä teen...)
this too shall pass.

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 18.02.06 - klo:17:17 »

Mulla oli Novalania joskus kasvoille ja tykkäsin kyllä. Hyvin imeytyi. Se ei muistaakseni ollut kauhean paksua. On kyllä niin kauan jo aikaa, etten oikein muuta muista, mutta ei kuitenkaan ihan susi ainakaan ollut, joten kannattaahan sitäkin kokeilla.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 18.02.06 - klo:17:25 »
Mun mielestä novalan kyll tuntuu paksulta, mutta jätti mulla ihon jotenkin kireäksi. Eli ei jotenkin kosteuta tarpeeksi.

Hydrolan ei riitä mulle kuiviin käsiin ollenkaan vaikka yllättävän kostetuttavaa on luirusta koostumuksesta huolimatta. Käytän tuota sekoittamalla rasvaisempaan voiteeseen.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #115 : 19.02.06 - klo:11:10 »
Eikös Novalan ole siinä sinisessä tuubissa? En oikein tykännyt siitä, kun vartalovoiteena käytin sitä. Se oli hankala levittää ja ei tuntunut kovin kosteuttavalta. Ajelin sitten karvoja sillä ja käytin käsille yövoiteena. Hydrolan taas on yksi suosikkituotteeni. Voitelin sillä eilen koko vartalon. Se ainakin imeytyy hyvin.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #116 : 19.02.06 - klo:13:10 »
Tuli mieleen, että onko semmosta voidetta, joka vahvistaa ja kosteuttaa ohutta ihoa?
Apteekin valikoimissa? Ei tartte olla naamarasvakaan, eli perusvoiteista? Ceralan joka atooppiseen ihoon, toimiskohan?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #117 : 19.02.06 - klo:13:48 »
Käyttääkö joku Hydrolan 150 g:sta pelkästään kasvojen kosteusvoiteena? Mä ostin viime kesänä Hydrolanin nimenomaan ainoastaan tähän tarkoitukseen ja käsille. Ehdin käyttää päivittäin n. 1,5 kuukauden ajan, jolloin huomasin ekan kerran hieman härskin vivahteen voiteen tuoksussa (jäljellä tuubissa n. puolet). Haju ei siitä paremmaksikaan muuttunut, joten loput käytin tehokkaasti vartalolle ja jalkoihin. Kasvoille en uskaltanut enää laittaa, kun haisi niin kamalalle.

Ostin uuden tuubin ja käyttelin sitä sitten kaikkialle oikein reilulla kädellä. Tuubissa oli vielä vähän jäljellä, kun haju tuli taas, n. 1,5 kk avaamisen jälkeen. Voiko voiden tosiaan härskiintyä niin nopeasti? Säilytin sitä normaalisti huoneenlämmössä (n. 22c), ei suoraa auringonpaistetta missään vaiheessa.

On muuten kyllä mahtava kasvovoide, kosteuttaa, mutta kuitenkin imeytyy hyvin ja nopeasti. Jos vaan kasvoille käyttää, kannattaa todella harkita sitä pienempää 50 g:sta tuubia.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #118 : 19.02.06 - klo:13:59 »
Tuli mieleen, että onko semmosta voidetta, joka vahvistaa ja kosteuttaa ohutta ihoa?
Apteekin valikoimissa? Ei tartte olla naamarasvakaan, eli perusvoiteista? Ceralan joka atooppiseen ihoon, toimiskohan?

Ceralan on aika tuhtia voidetta. Passeli varmaan todella kuivalle iholle. Itelläin tuo ei jostain syystä imeytynyt kunnolla joten meikin alla oli huonoa, ja kasvojen ihon hilseilyyn siitä ei kuitenkaan ollut mitään apua. Omituista.
En muista auttoiko punoitukseen... ei kai.

Minulla ei ole atooppinen iho, mutta joku sanoi sen auttaneen punottaviin nenänpieliin, joten ajattelin ostaa pienen puteli sitä ja sitten tuli mieleen että sopiskohan muutenkin kun niin vähän sitä tarttee.

Mikähän noista perusvoiteista olis hyväksi vartalon kosteutukseen, parempaa kuin aqalan L? se nimittäin on liian laimeata  tavaraa.

rolla

• Vieras
« Vastaus #119 : 21.02.06 - klo:15:07 »
Ärsyttääkö ketään muu bepanthen voide .. mulla aina sama homma vaikka kuinka varovaisesti sitä käyttäisin. Viimeistään puolessa välissä tuubia alkaa se vuotamaan kun sinne tulee jotain reikiä aina.. vaikka kuinka varovasti puristaisi. Lisäksi korkki taas alkanut vuotamaan. Mikä avuksi.. kohta pitää vissii ostaa joku purkki ja pursottaa koko tuubi aina sinne.