Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405631 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1065 : 15.01.11 - klo:18:43 »
Mulla oli joskus vuosia sitten käytössä Toleriane Riche. Ihan OK mutta ei kummoinen - sisältää sheavoita, mutta ei juuri muuta erityisen hoitavaa. Hajustamattomuus tietysti aina plussaa. Aluminum starch octenylsuccinate on kuivattavana aineena outo valinta sisällysluetteloon...
Ihan kelpo tuotteita tällä sarjalla kyllä on, kokonaisuutena hit-or-miss kuten niin moni muukin brändi..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #1066 : 15.01.11 - klo:19:06 »
Uutta mullekin tuo tieto La Roche Posay-sarjasta. Ei ole vain sattunut silmään.

Cicaplastista olisin juuri kiinnostunut. Satuin lukemaan Lisa Eldridgen blogista tuosta voiteesta ja sitä suositeltiin ärtyneelle iholle primeriksi ja käytettiin jopa akneihon meikkaustutoriaalissa:
http://www.lisaeldridge.com/blog/12742/my-new-favourite-prime-thats-not-a-primer/
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #1067 : 15.01.11 - klo:22:48 »
La Roche Posay:tä on myös muuten Wilhelminsin Apteekissa Helsingissä, siihen törmäsin tuohon itse ekaa kertaa täällä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1068 : 16.01.11 - klo:10:12 »
Itse ostin tuubin Cicaplastia ja ihan toimiva tuote. Sopii meikin alle todella hyvin, mutta kiiltoa tai muuta ei kyllä pidä poissa. Aika silikoninen tuote incin perusteella, mutta tuntuu silti kevyeltä ja kosteuttavalta iholla eikä ärsytä. Oma iho tukkeutui Cicaplastista, mutta jos ei silikonit ole ongelma niin kannattaa kokeilla. 

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1069 : 16.01.11 - klo:12:16 »
Tilasin tuon LRP:n Cicaplastin Pharmazonista reilu vuosi sitten. Tuo ei toimi minulla missään muussa käytössä kuin rikkoutuneen ihon suojavoiteena (kemialliset huorinnat ja haavat ja nirhaumat). Tein joulun alla TCA kuorinnan ja ihon kuoriutumisen ajan tuota olisi voinut käyttää ihan niin paljon kuin vain haluaa. Kun iho oli kuoriutunut, tämä  jäi rasvaisen kiiltäväksi kerrokseksi iholle. No, käytämäni määrät oli ehkä isommat kuin mitä meikinalusvoiteeksi käytettäessä, mutta ihmettelen miten tätä on käytetty akneihon meikinpohjustuksena.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #1070 : 16.01.11 - klo:13:24 »
Videossa Cicaplastia tosiaan käytettiin vain aavistus, suojaamaan ihoa ja tasoittamaan kuivahkojakin kohtia (http://www.lisaeldridge.com/video/12764/acne-covering-make-up/). Itselläni on pintakuiva sekaiho, jossa on aina ainakin pari näppyä  ;) sekä kuivempia kohtia kiitos talven.

Löysin Cicaplastin incin: Thermal Spring Water, Glycerin, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Dimethicone, Dimethiconol Behenate, Sodium Citrate, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, Panthenol, Zinc Gluconate, Madecassoside, Dimethiconol, Manganese Gluconate, Sodium Hyaluronate, Disodium EDTA, Copper Gluconate, Citric Acid, Polysorbate 20, Capryl Glycol/Caprylyl Glycol, Methylparaben.
http://www.treatment-skincare.com/La-Roche-Posay/Cicaplast/Cicaplast/Ingredients.html

Kieltämättä silikoneja löytyy aika lailla. No ajattelin kokeilla ja jos voide ei sovi meikinalustamiseen sille kai löytyy käyttöä kuitenkin.
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1071 : 24.01.11 - klo:20:31 »
La Roche Posayn tuotteet kyllä kiinnostaa. Onko se lähdevesi kasvovesi ihan höpölöpö tavaraa korkealla hinnalla? Olisiko herkälle pintakuivalle sekaiholle jokin hyvä kosteuttava voide ilman lähmäefektiä? Millaisia mahtaa olla ne punaisuutta häivyttävät vihertävät voiteet? Millainen tuoksu/haju voiteissa mahtaa olla? Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa ko sarjasta, ihan uus juttu mulle.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #1072 : 25.01.11 - klo:01:00 »
Mä en ainakaan usko mihkään  "super" lähdevesi höpinöihin. Tavallista vettä myydään vaa kalliillla hinnalla ja iholla tuskin eroa laittaako siihen jotain "lähdevettä" vai tavallista vettä. Kaikkein hölmöintä on eri sarjojen lähdevesisuihkeet. Ihan hyvin vois laittaa hanavettä pulloon ja suihkia sillä  ;D
Mulla ei ainakaan o ikinä toiminu noi vihertävät sävyt punaisuuden häivyttämisessä. Tuntuu, että silti naama punoitaa entiseen malliin. Tietysti nyt en ole pitkiin aikoihin sellaisia kokeilluit, että ehkä löytyykin joku oikeasti toimiva. Ennen oli mun mielestä no 7 sellainen vihertävä voide, harmi vaan kun tätä merkkiä ei enää saa suomesta. Ja isadoralla on ainakin vihreä peitepuikko ollut, varmaan vieläkin löytyy.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1073 : 25.01.11 - klo:20:59 »
Mullakaan ei vihreä ole toiminut mitenkään punaisuuden häivyttämisessä, mutta jotkut vannovat sen nimeen. Itsellä paremmin toimii keltaiseen taittava mineraalipohja - harmi vaan että niistäkin saan vain lisää patteja peitettäväksi  ;D

LRP:n voiteita olen kokeillut muutamia ja olin laatuun kyllä tyytyväinen. Kevyitä, kosteuttavia voiteita löytyy useampikin joten kannattaa pyytää näytteitä ettei tule hutiostosta. Silikoneja välttelevänä en itse ole pidemmän aikaa LRP:tä käyttänyt, mutta muuten voisin kyllä merkkiä ostaa. Osa tuotteista on hajustamattomia ja ne hajustetutkin ovat kevyesti tuoksuvia eli ei mitään mummodunkkista. Hinnatkin ovat suht siedettävät.  :)

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #1074 : 26.01.11 - klo:15:57 »
No nyt on Cicaplast hankittu ja ollut käytössä pari päivää. Olen laittanut voidetta ohuen kerroksen yöksi näppyjen päälle jä ärtyneille nenänpielille. On vienyt punoitusta pois kiitettävästi. Pelkäsin, että voide olisi rasvaisempaa, mutta koostumus onkin paljon kevyempi kuin luulin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1075 : 28.01.11 - klo:17:53 »
Ostin tänään kaksi LRP:n kasvovoidetta, Toleriane Richin ja Toleriane normaalille/sekaiholle. Mietin pitkään Tolerianen ja Hydraphasen välillä, päädyin sitten Tolerianeen. Ostin myös luottovoiteeni Vichyn Aqualia Thermal Richin ja sain kaupan päälle Vichyn kosteuttavan naamion, jee! Voin kertoilla kokemuksia LRP voiteista, kunhan saan niitä kokeiltua.

Ai niin. Ja Aqualan voidetta ostin myös testattavaksi kasvoille, kun täällä jossain jotkut sitä kehuivat.

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #1076 : 31.01.11 - klo:11:11 »
Sain viimeinkin loppumaan Louis Widmerin Skin Appeal Skin Care Gelin ja eipä kyseinen tuote nyt mitenkään erityisesti vakuuttanut. Pakkauksessahan luvataan taas kaikkea maan ja taivaan väliltä, eli tätä geeliä käyttämällä ihon epäpuhtauksien pitäisi parantua parissa viikossa ja etenkin mustapäihin tökötin pitäisi purea. No kolmen-neljän kuukauden käytön jälkeen en ole kyllä huomannut oikeastaan mitään eroa lähtötilanteeseen. Finnejä minulle tulee muutenkin tosi harvoin, mutta mustapäät on ikuinen riesa josta ei tunnu koskaan pääsevän eroon.

Vaikka täydellinen iho jäi taas saamatta, täsmätuotteena geeli toimi aivan loistavasti! Rauhoitti nopeasti ärhäkän finnin ja jos sattui hairahtumaan puristelemaan mustapäitä niin lievitti huomattavasti nassun punoitusta :D.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #1077 : 02.02.11 - klo:09:59 »
Osaisiko joku juureslainen joka osaa tulkita tuotteiden incejä niin sanoa, sisältääkö tämä voide vain "luonnonmukaisia" ainesosia vai löytyykö tästä kuinka paljon "normaaleja" anti-age tuotteissa käytettäviä aineita? Mietiskelin vain, että mikäli tässä voiteessa on enemmänkin vain luonnollisia ainesosia, niin uskaltaisin kokeilla omalle iholle, vaikka tuotteessa lukeekin ikääntyvälle iholle..  ::)  osaatteko sanoa?

Natuvive Age Control Night Cream Age Repair Aqua, Glycerin, Myristyl Myristate, Ethylhexyl Stearate, Butyrospermum Parkii Butter, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Cetearyl Alcohol, Niacinamide, Glyceryl Stearate Citrate, Dimethicone, Glyceryl Stearate, Tocopheryl Acetate, Canola Oil, Hydrolyzed Silk, Aspalathus Linearis Extract, Camellia Sinensis Leaf Extract, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/VP Copolymer, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Potassium Cetyl Phosphate, Citric Acid, Sodium Citrate, Maltodextrin, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Parfum, Cl 47005, Cl 42090.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1078 : 02.02.11 - klo:11:30 »
Ostinpa minäkin Aqualan voiteen, en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta uskon , että pelittää. Aqulan L on lojunut jo jonkin aikaa kaapissa ja otin sen vasta käyttöön ja iho tuntuu heti tasaiselta ja hyväkuntoiselta. Käytän siis yövoiteena ja halusin vielä Aqulan voiteenkin, kun sitä on niin paljon kehuttu täällä. Olen käyttänyt myös Decubal face vitalia, sitä punaista pumppupulloa yövoiteena ja se onkin ollut luottotuotteeni jo kauan aikaa, mut vaihtelu virkistää ja Aqualan voiteet saa nyt luvan kelvata.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1079 : 02.02.11 - klo:20:14 »
^^ Ei tuo nyt mitenkään erityisen luonnonmukainen ole, mutta toisaalta ei myöskään ole mitään syytä, miksi nuorempi henkilö ei sitä voisi käyttää, vaikka ikääntyvän ihon tuotteena ilmeisesti myydäänkin.

Sopivuuteen sinulle vaikuttaa enemmänkin oma ihotyyppisi. INCI:n perusteella ei aina voi tietää miten täyteläinen tuote on kyseessä, mutta veikkaisin tuon olevan vähän tuhdimpi eli jos ihosi on seka- tai rasvoittuva iho niin ei välttämättä ole paras vaihtoehto.