Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405459 kertaa)

Poissa ännä

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1110 : 24.05.11 - klo:21:22 »
^^Mä en ainakaan naamaani laittaisi, sen alkoholin tuoksu levityksen yhteydessä on kyllä melkoinen.. Kuin isompaankin operaatioon olisi menossa x) Ei se kauaa tuoksu tietenkään. Mun kokemukset rajoittui sitten tähän, kämmenselkään vaan testasin.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1111 : 24.05.11 - klo:22:20 »
^^Omalle iholle Basan geeli. Humektan tulee jotenkin ihon pintaan päivän myötä takaisin, jos laittaa vähänkin liikaa eikä poista kasvopaperilla. Iho on tyypillinen sekaiho, tuon Humektanin ihon pinnalla tuntee etenkin nenän alueella.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1112 : 24.05.11 - klo:22:33 »
Osaako kukaan sanoa kumpi imeytyy nopeammin kasvoille; Basan geeli vai Humektan?
Etsin voidetta, joka sopisi meikin alle hyvin ja ajattelin kokeilla löytyisikö apteekista joku hyvä.
Ihoni ei ole yhtään kuiva, vaan hiukan rasvoittuva ja ei vaadi kummosia. Aamukiireissä olisi kiva jos voide nopeasti imeytyisi eikä tarvitsisi odotella. :)

Basan-geeli on öljytön, Humektan taas on öljypohjainen. Basania täytyy levittää vain todella ohuelti, ettei tulos jää tahmeaksi, Humektania taas voi hieman "läträtä" huolettomammin. Öljyisyytensä vuoksi Humektan saattaa pukata pintaan myöhemmin, jos iholla on taipumusta rasvoittuvuuteen (ja on vaikka kuuma sää). Eli Basan-geeli imeytynee paremmin jo yksistään senkin takia, ettei sitä voi laittaa kovin paljoa, plus öljyttömyytensä vuoksi. Ihan erilaiset voiteethan nuo ovat ja ainakin omalla ihollani vastaavat ihan erilaisiin ihon tarpeisiin.  :)

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #1113 : 25.05.11 - klo:05:51 »
^ ja ^^, kiitos vastauksista :) Taidan siis ainakin näillä näkymin kallistua tuohon Basan geeliin.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1114 : 11.08.11 - klo:14:25 »
Hitsi.. Taidan sortua kuitenkin kokeilemaan tuota Aqualan Gel uutuusvoidetta vaikka se alkoholille haisisikin.. Voisi olla sopivan kevyttä ja jos sillä olisi jotain antiseptistä vaikutusta.. Osaisiko joku sanoa jääkö iho levittämisen jälkeen nahkean tahmeeksi?  :-\

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #1115 : 11.08.11 - klo:16:11 »
Lainaus
Oliskohan Widmer remederm kasvovoide ja Favora nutri night cream hyviä kuivalle iholle, onko joku kokeillut?

Favoraa olen kokeillut, tosin en muista mitä laatua ihoni just sillä hetkellä oli, se kun vaihtelee nykyään ihan mielensä mukaan  :P Voide oli mukavan raikasta ja imeytyi hyvin! Tykkäsin. Aika kevyttä mielestäni, että jos on kovin kuiva iho niin ehkä joku tuhdimpi voide olisi yöksi parempi.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Lazara

• Haiven
  • *
« Vastaus #1116 : 11.08.11 - klo:23:55 »
Decubalin Face washin ostin YA:sta tuossa heinäkuun alussa (vaikka vielä oli edellistä Lushin Nine-to-five naamanpesuainetta jäljellä). Aluksi tuntu että on vähän turhanki tehokas, mutta nyt pitemmän päälle on varsin mukava aine. Oon vaan ylipäätään välillä vähän laiska nassun hoitorutiineissa, joten ihan täysillä en tiedä sanoa vaikutuksesta omaan naamaan. ::)
Ikuinen hiustenkasvattaja

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1117 : 24.08.11 - klo:15:54 »
Minulla todettiin tässä hiljattain suunympärysihottuma jonka takia minun ei tulisi käyttää kovin rasvaisia ihonhoitotuotteita ja olenkin pistänyt ostoslistalle uuden kasvovoiteen vaikka entisessä Bellavitassa ei mitään vikaa varsinaisesti olekkaan. Haluaisin vain jonkun yhden toimivan, yksinkertaisen, helpon ja kevyen voiteen..

Googletin erilaisia perusvoidevaihtoehtoja ja Aqualan Duo ''kuulostaa'' sopivimmalta.. Millaista tuo on? Löysin aika vähän käyttökokemuksia, mutta lähinnä haluaisin tietää imeytyykö hyvin ja jääkö iho mataksi? Käytän puuterimaisia meikkejä, joten iho ei saisi jäädä voiteen levityksen jälkeen rasvaiseksi, tai puuteri jämähtää kasvoihin.. Ja liian rasvaisena saattaa tosiaan ärsyttää ihottumakohtia.

Olen kokeillut aqualan L.ää ja humektania, tavallista aqualania sekä ceralania, ja näistä ei mikään miellyttänyt koostumukseltaan, kaikki olivat liian rasvaisia paitsi tietysti humektan, joka oli huono siksi että jätti iholle kalvomaisen tunteen sekä tukki ihoni ihan täysin..

Taitaa olla aika mahdoton tehtävä..?

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1118 : 24.08.11 - klo:16:01 »
^Mä käytin Aqualan Duoa yövoiteena, sillä se oli kyllä meikin alle ihan liian paksua tavaraa. Mattapintaiseksi iho ei siis tosiaan jäänyt. Mulla ei tunnu millään kosteusvoiteella kunnolla jäävänkään mattapintaa, ja jos jää, niin yleensä kosteusteho ei sitten riitä. Käytänkin aina ylimääräisen kosteusvoiteen taputteluun kasvopaperia, niin ei oo naama ja meikkisiveltimet lähmässä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #1119 : 24.08.11 - klo:16:03 »
^Mulla on kans ollut kaks kertaa toi suunympärysihottuna, se on tympee!  >:(
Kun mulla on ollut ihottumaa niin mä en käytännössä laita mitään kosteusvoidetta alueelle. Se paranee nopeiten niin. Saatan pestä suunympäryksen perusvoiteella ja vedellä vain jos on ihan kuiva. Ylläpidän näpyttömyyttäkin siten että kun laitan kosteusvoiteen kasvoille saatan tapauttaa pyyhkeellä tai paperilla suunympäryksen ettei voidetta vaan jää muhimaan, oireet palaavat helposti..
Tuotesuosituksiin en osaa paremmin ottaa kantaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1120 : 24.08.11 - klo:16:27 »
^ ok, minulla ainakin tällä hetkellä ihottuma-alue hilseilee niin paljon että vaatii jo sen puolesta jotain voidetta sillä en kehtaa muuten liikkua ulkosalla.. Tiedän että parhaiten varmasti toimisi kun jättäisi ihan kaikki pois, meikeistä lähtien mutta minun tilanteessani se ei oikein onnistu joten yritän etsiä sitä harmittominta vaihtoehtoa joka auttaisi kuivuuteen mutta ei pahentaisi ihottumaa.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #1121 : 24.08.11 - klo:20:29 »
^ Aqualan Duo on kyllä L:ää selvästi paksumpaa ja hitaammin imeytyvää, eli en kyllä suosittelisi sun tilanteessa. Entä ihan joku aloe vera -geeli? Tai ACOn sinisessä pumppupullossa oleva sekaihon voide? Se on musta tosi hyvä!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1122 : 24.08.11 - klo:21:27 »
^^LV:n perusvoide on mun suosikki perusvoiteista. Ei se nyt ehkä ihan mattapintaa jätä, mutta ei ainakaan mun sekaihoa jätä liian rasvaiseksi.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1123 : 25.08.11 - klo:11:35 »
^ kiitos vinkeistä, mutta tällä erää olen noita ehdotettuja tuotteita aikaisemmin jo kokeillut eivätkä valitettavasti sopineet minun iholleni  :-\ Siltikin; marssin eilen apteekkiin ja mukaani tarttui sitten randomilla bellavitan bella 30+ voide, ihan siksi että perus bellavita on toiminut hyvin, mutta en pidä sen koostumuksesta ja kalvomaisuudesta, ja luin että 30+ versio olisi ohuempaa ja paremmin imeytyvää..

Tykkään kyllä paljon enemmän tästä Bella 30+ versiosta! Tuntuu rasvaiselta mutta sitä se ei kuitenkaan ole vaan imeytyy hyvin jättäen kasvot suht mattaiseksi, sopii puuterimeikin alle. Kun pesin voiteen käsistäni, se liukenee hyvin veteen eikä vaikuta täyteläisyydestään huolimatta rasvaiselta. Iho jää tasaiseksi ja pehmeäksi, rauhoitti minulla noita ihottumakohtiakin hyvin. Toivottavasti ei ala pidemmän päälle tukkimaan ihoa, sillä tämä vaikuttaa näillä näkymin ihan täydelliseltä! Ainut isohko miinus on tuotteen epämiellyttävä haju :( Haisee vähän jollekkin härskiintyneelle rasvalle.. Onneksi haju häviää kun voide on imeytynyt kasvoihin.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1124 : 09.02.12 - klo:12:54 »
Olen muutaman päivän käyttänyt La Roche Posayn Toleriane Richeä. Koostumus oli kevyempää kun olisin odottanut. Ihoni on ollut järkyttävän pintakuiva ja hilseilevä koko talven, olen kokeillut useampia voiteita ja tämä voide nyt sitten viimein auttoi! Poskien punoitusta ei ainakaan muutaman päivän käyttö ole rauhoittanut, mutta katsellaan josko vaikuttaisi pidemmällä käytöllä. Imeytyy hyvin ja koostumus on helposti levittyvä, ei mitään jankkia. Incin puolesta ei ole nappiostos, mutta kestän sen ennemmin kuin hilsenaaman. Ihoni näköjään vain tarvitsee vähän silikoneja, jotta pysyy talvella kunnossa.

INCI: AQUA / WATER ISOCETYL STEARATE CYCLOPENTASILOXANE SQUALANE BUTYROSPERMUM PARKII / SHEA BUTTER GLYCERIN CETYL ALCOHOL ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE PENTYLENE GLYCOL PEG-100 STEARATE GLYCERYL STEARATE DIMETHICONOL SODIUM HYDROXIDE CITRIC ACID ETHYLHEXYLGLYCERIN ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER
« Viimeksi muokattu: 09.02.12 - klo:12:58 kirjoittanut Kukka »