Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405439 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1125 : 09.02.12 - klo:15:01 »
Löytyykö keneltäkään vielä kokemuksia AqualanGel geelivoiteesta? Kuulisin mielelläni siitä kuinka hyvin kosteuttava geeli on. Oma ihoni pintakuiva sekaiho.  :)

orava

• Vieras
« Vastaus #1126 : 09.02.12 - klo:18:08 »
Aqualan Gel on todella ohutta, kirkasta geeliä, ja tuoksu on kuin käsidesissä. Sopii varmaan hyvin rasvaiselle iholle, mutta minun pintakuivalle sekaiholleni se on liian kevyttä ainakin nyt talvella.
Käytän tällä hetkellä Humektania mutta tuon Aqualan Gelin voisin säästää kesää varten.

Retro

• Vieras
« Vastaus #1127 : 09.02.12 - klo:18:19 »
^^ Mä en hirveän syvääluotaavaa analyysiä osaa antaa, kun olen käytellyt niin satunnaisesti, mutta saattaa tästäkin apua olla...

Mulla on myös pintakuiva sekaiho ja ensimmäiset kokeilut ajoittui ennen näitä hirmupakkasia, jolloin naama ei ollut kauhean kuiva. Humektan on tähän asti ollut mun ykköspäivävoide, mutta tykästyin AqualanGeliin kyllä hiukan enemmän. Imetyy tosi nopeasti ja jättää suht samettisen pinnan, en ole saanut rullaamaan meikin alla. Iho tuntui sopivasti kosteutetulta, kuivemmat osat eivät kiristelleet. Ainut (pitkä...) miinus tulee tuoksusta, aivan järkky alkoholin käry! En ole vielä onnistunut tulkitsemaan, mikä ainesosa saa aikaan sen lemun. Ei onneksi jää leijumaan, mutta ensimmäiset sekunnit levittämisen jälkeen on aika jänniä, kun iskee pelko, että "alkaako tämä seuraavaksi kirvelemään". En ole myöskään ihan tähän herkkänahkaisimpaan aikaan uskaltanut käyttää, kun tuo on aika kevyttä, mutta keväämmällä on varmasti hyvinkin passeli. :)

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 09.02.12 - klo:22:06 »
Aqualan L on uusi pakkaspäivän pelastaja. Kermainen koostumus, kuivuu mattapintaiseksi nopeasti ja hajustamaton. Tämän päälle levitän normaalin aurinkosuojallisen päivävoiteen ja vastaavasti yöksi yövoiteen. En jaksanut etsiä uusia hoitavampia tuotteita talveksi vaan päätin yhdistää normaalisti hyvin toimiviin tuotteisiin lisäkosteuttajaksi jotain edullista ja helposti saatavaa rasvaa, jonka ei tarvitse sisältää ihmeaineita.

Raju neljän päivän nuha alkaa nyt rauhoittua ja ahkeralla Aqualan L rasvailulla nenän ympärystä ei ole juuri kärsinyt. Toimii myös meikin alla ihanasti! Uteliaisuudesta ostin pikkutuubit myös Humektania ja Aqualan plussaa enkä pidä niistä lainkaan näin paljon. Humektanin kosteutusteho ei riitä minun pintakuivalle iholleni ainakaan nyt talvipakkasilla. Aqualan plus taas on melkoisen lirua koostumukseltaan eikä imeydy yhtä hyvin kuin L.
Raitoja käpälään!

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #1129 : 09.02.12 - klo:22:34 »
^^ Aqualan Gelin incista löytyy kolmantena isopropanol, joka on tietääkseni alkoholi.

Tässä inci: Aqua, Butylene Glycol, Isopropanol, Glycerin, Propylene Glycol, Polyacrylamide, C13-14 Isoparaffin, Laureth-7

Retro

• Vieras
« Vastaus #1130 : 10.02.12 - klo:08:56 »
Ok, hyvä tietää, kiitos. :)

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1131 : 11.02.12 - klo:19:16 »
Kiitos hei kommenteistanne.  :)  Varmaan minunkin täytyy katsoa sitten jotain muuta kuin Aqualan Geliä. Kieltämättä käyttämäni SebaMedin Clear Gel ajaa asiansa, mutta nyt joudun laittamaan yhdellä kertaa tuotakin aika suuren määrän, vaikka käyttäisinkin kookosöljyä tai toista kasvovoidetta samalla.

Tykkään kevyistä koostumuksista kun voin niitä sitten halutessani vahventaa, mutta en tosiaan välitä, että tuotetta joutuu käyttämään kerralla paljon. Ehkäpä sittenkin jokin seerumi? Onko kukaan kokeillut sitä ACOn lilahtavassa pikkupurkissa olevaa seerumia? En kyllä muista edes sen hintaa, mutta kiinnitin siihen joskus huomiota.  :P

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #1132 : 12.02.12 - klo:09:11 »
Lainaus
Kiitos hei kommenteistanne.    Varmaan minunkin täytyy katsoa sitten jotain muuta kuin Aqualan Geliä. Kieltämättä käyttämäni SebaMedin Clear Gel ajaa asiansa, mutta nyt joudun laittamaan yhdellä kertaa tuotakin aika suuren määrän, vaikka käyttäisinkin kookosöljyä tai toista kasvovoidetta samalla.

Ai Sebamedilläkin on geelimäistä voidetta? En ole huomannutkaan. Olen itsekin geelimäisten tai ihan geelien suuri ystävä. Ja pitkään käytin pelkkää Basania, mutta muitakin voisi kokeilla  ;D Millainen tuo sebamed on?
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1133 : 12.02.12 - klo:10:40 »
Mulla on ollut tuo Sebamedin geeli käytössä. Tykkään, joskin joudun sen päälle käyttämään muita tuotteita.
http://www.apteekkituotteet.fi/Sebamed-Clear-Face-Hoitogeeli-50-ml

Inci: Aqua, Aloe Barbadesis Leaf Juice, Propylene Glycol, Glycerin, Sorbitol, Panthenol, Sodium Hyaluronate, Allantoin, Sodium Carbomer, Sodium Citrate, Phenoxyethanol, Sorbic Acid.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1134 : 12.02.12 - klo:10:46 »
Mulla on sebamedin geelistä jo toinen kappale käytössä. Käytän silloin tällöin toisen voiteen kanssa, kosteutustehot eivät riitä talvella. Kesällä meni yksistäänkin. Inci siinä on mukava, suosittelen, jos vain tehot riittää.

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 12.02.12 - klo:11:19 »
Joo, Sebamed Clear Face Moisturising Care Gel on tosiaan minustakin hyvä tuote. Olen myös itsekin vahvistanut geeliä usein jollain muulla voiteella, varsinkin nyt talvella. Kesällä pärjäsin paljon paremmin pelkästään Sebamedin geelillä.

Geeli ei ole ärsyttänyt millään tavoin ja koostumus on todella miellyttävä, iholle ei muodustu ns. kalvoa. Aiemmin kokeilemani apteekin geelit esim. Basan on jättänyt iholleni ikävän, jopa ihoa ärsyttävänkin kalvon. Sebamedia pystyn lisäilemään kuivempiin kohtiin kerros kerrallaan, eikä sellaista samanlaista kalvoa synny.

Pidän kovasti kevyistä ja geelimäisistä koostumuksista. Sebamedin geeli on toiminut minulla hyvänä, sellaisena monitoimituotteena. Kevyen koostumuksen ansiosta voin levittää geeliä suojakertoimellisen päivävoiteenkin alle jos koen ajoittain aamulla ihon tarvitsevan vielä lisäkosteutusta.  :)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1136 : 21.03.12 - klo:19:41 »
Onko kenelläkään käyttökokemuksia Aco face plus sarjan kasvovoiteista? Normaalista tai light versiosta? Äitiäni kovasti kiinnostaisi, erityisesti tuotteiden silottava vaikutus (tykkää silikonisista voiteista, esim. loreal youth code) ovatko tuotteet kuinka paljon ihon pintaa tasoittavia?

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #1137 : 29.05.12 - klo:07:23 »
Mie olen nyt kyllä hieman pettynyt. Olin innoissani eilen apteekissa, kun löysin Aqualanista geeliversion. Ajattelin sen olevan passeli kesällä silmänympäryksille sekä lisäkosteuttajaksi Humektanin kanssa. Eilen kun kämmenselkään tuotetta illalla kokeilin, järkytyin sen hajusta! Siis se haisee aivan käsidesille. Uskalla tuota nyt vielä silmänympäryksille laittaa! Äsken lueskelin tätä ketjua ja edellisellä sivulla mainittiin tuo isopropanol, joka tosiaan on alkoholi, jota käytetään liuttominena sekä desinfiointiaineena. Huh. Onneksi ostin vaan sellaisen pienen tuubin kokeiltavaksi, taisi mennä sekin roskiin.

En kyllä ymmärrä, miksi apteekkituotteissa, joiden olettaisi sopivan herkälle iholle, tungetaan tuollaisia aineita. Siis kun koko geeli oikein löyhkää alkoholille  :-X
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #1138 : 29.05.12 - klo:13:43 »
Ja taas on etsinnässä puhdistustuote kasvoille. Osaako kukaan vinkata apteekkituotteista meikit hyvin poistavaa, todella hellävaraista ja tuoksutonta puhdistusvoidetta? Ihoni on todella pintakuiva sekaiho, joka on herkkä ja punoittava. Viimeisimpänä uutuutena olen alkanut kärsiä kuumottavasta tunteesta iholla aina kun sitä on vähääkään koskenut, saati putsannut. Apteekin tuotteista olen kokeillut Humektania, Aqualania, La Roche-Posayta, Vichyä sekä Decubalia. Puhdistusmaidon olen katsonut epäsopivaksi ja geelit kuivattaa, joten voidemainen tai vaahtomainen tuote olisi kaiketi paras. Alan olla jo epätoivoinen tämän ikuisuusongelmaihon kanssa. :-[ (Ja totta puhuen apteekin omasta henkilökunnasta ei ole koskaan apua, kun sitä menen kysymään.)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1139 : 29.05.12 - klo:20:14 »
^
Elivon puhdistusvaahto oli muistaakseni ihan ok. Olet kokeillut "vedettömiä" puhdistusjuttuja? Puhdistusaine itsessään on vesimäinen, mutta idea on siinä ettei puhdistukseen muuten käytetä vettä tai huuhdella kasvoja jälkikäteen. Kulkevat muistaakseni micellar (tms) nimellä yleensä ranskalaisissa sarjoissa - Avenella taitaa ainakin olla. Vesipesu jotenkin kai kuivattaa ihoa, joten voisi sopia hyvin pintakuivalle iholle kun ei ole geeli tai puhdistusmaito.  L'Occitanella oli myös joku saman tyylinen "vedetön" puhdistusaine, mutta se oli enemmän puhdistusmaito.  
« Viimeksi muokattu: 29.05.12 - klo:20:18 kirjoittanut Lalla »