Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404049 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1140 : 29.05.12 - klo:23:40 »
^^ Clinidermillä ois just tommonen "vedetön tuote". Myös Avenen extremely gentle cleanser on todella hellävarainen, itse oon tykännyt tästä todella paljon! Ei kuivata eikä saa ihoa (ainakaan omaani) punoittamaan. :) Koostumus on löysähkön geelimäinen, öljytön.

Myös Avenen anti-redness cleansing milky fluid voisi olla yksi vaihtoehto? Tästä ei itselläni ole kokemusta.
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1141 : 30.05.12 - klo:00:03 »
Olen käyttänyt kolmea Solution Micellairea, eli tuolaista vedetöntä puhdistusta. Pääsin näitten makuun viime kesänä, kun ostin La Roche-Posayn puhdistusveden ja tarjouksen innoittamana Vichyn tuotteen heti perään. Noissa kahdessa oli muistaakseni  suurinpiirtein sama INCI (molemmat Lorkun merkkejä, joten ihmekös tuo), mutta pidin tosta LRP:n vedestä enemmän. Mistaakseni pari ainesosaa oli eri järjestyksessä ja ehkä siitä tuo ero käyttömukavuudessa. Nyt minulla on käytössä Bioderman herkän ihon crealine. Tässä on erilainen INCI kuin LRP:n tai Vichyn tuotteissa, mutta ei tämä minusta NIIN ihmeellistä ole, kuin mitä youtube-videoiden perusteella voisi luulla. Siis hyvä tämä on, mutta ei niin paljon parempaa kuin esim. LRP:n neste.

Vaikka näistä kovasti pidänkin, niin en käytä näitä ainoana puhdistusaineena.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 30.05.12 - klo:12:25 »
Suurkiitokset vinkeistä! :) Avenen tuotteita olenkin hypistellyt, mutta en ole sokkona uskaltanut ostaa. Olen ollut aika skeptinen vedettömien putsareiden suhteen, kun tuntuu etteivät ne puhdista koskaan kaikkea ja ihon pinta jää tahmeaksi. Täytyypä silti kokeilla, kun vesipesu tosiaan kuivattaa ja ärsyttää ihoa.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #1143 : 30.05.12 - klo:17:50 »
^ Mä oon muuten jo pitkään tietoisesti väärinkäyttänyt tuota Avenen herkkisputsaria ja pessyt sen vedellä pois, toimii mulla loistavasti niin. :) Se ei tietty luultavasti ratkaise sun ongelmaa, jos vesi kuivattaa liikaa.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1144 : 15.07.12 - klo:12:48 »
Mä tykkään kanssa Sebamed Clear Face Moisturizing Gelistä. Yllättävän kosteuttava! Mulla monesti geelimäiset tuotteet rullaa meikin alta pois, mutta tän kanssa ei ole sitä ongelmaa. Pitää tosin olla tarkkana ettei laita tätä iholle liikaa, sillä silloin tulee liian nahkea pinta. Tällähän on hintaa Suomessa 9-10 euroa, mutta feeluniquesta saa vähän edukkaammin. Tuubi on siellä vähän erinäköinen, mutta INCI identtinen.

Käyttöön palasi myös Humektan. Aattelin sitä pohjaksi tee-se-itse -voideöljysekoituksiin. Ihmettelin miksi aikoinaan luovuin tän käytöstä, mutta eilen tulikin sitten todettua, ettei tää sovi mulle meikin alle ollenkaan.

Osaisiko joku sanoa mikä tekee Humektanista antiseptisen/antimikrobisen? Ph-arvo on Orionin omien sivujen mukaan n.4, eli käsittääkseni sen verran hapan, ettei bakteerit viihdy siinä.

Poissa Nuevo

• HAIRahtanut
« Vastaus #1145 : 17.07.12 - klo:20:26 »
Onko kenelläkään kokemusta japanilaisista V10 plus ihonhoitoseerumeista? Törmäsin lähiapteekissa. Hinta oli aika korkea 87 €, joten ajattelin kysellä kokemuksia ennen ostoa. Netissä näistä kerrottiin mm. seuraavaa:
• ei parabeeneja
• ei keinotekoisia väriaineita
• ei mineraaliöljyjä
• ei hajusteita
• vesipohjainen
• yksilölliset seerumit 10 eri iho-ongelmaan
• dermatologisesti testatut tuotteet
• näkyviä tuloksia 10 päivässä
• väriterapiaa värikkäistä pulloista
• tuotteet on kehitetty ja valmistettu Japanissa

Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1146 : 18.07.12 - klo:18:47 »

Osaisiko joku sanoa mikä tekee Humektanista antiseptisen/antimikrobisen? Ph-arvo on Orionin omien sivujen mukaan n.4, eli käsittääkseni sen verran hapan, ettei bakteerit viihdy siinä.
Butylene Glycol tokana incissä on antimikrobinen.
Oma väri takaisin.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1147 : 24.07.12 - klo:19:56 »
^Ok, kiitos tiedosta! :)

Bepanthen emulsiovoide (sininen) on myös loistokamaa. Paransi Roa-kuurin alkajaisiksi tulleen inhonäpyn ruven parissa yössä. Kohta varmaan täytyy ostella rasvaisempaa vaihtoehtoa koko nassulle, jos/kun hilseily alkaa.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 24.07.12 - klo:21:03 »
Ihotautilääkäri määräsi mun atooppisiin käsiin (ja muuallekin) ACO Miniderm-perusvoidetta. Mukavan oloista ja tosi riittoisaa! Ostin eka sen 100g tuubin mutta tykästyin niin haen varmaan reseptillä sen mulle määräyn 500g tonkan myös :) Toi imeytyy mielestäni nopeammin kuin esim. Aqualan L, sopii käsivoiteeksi tosi passelisti.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1150 : 25.07.12 - klo:21:27 »
Onko kenelläkään kokemuksia Xyliderm -geelistä?
http://xyliderm.com/index.html

Huomasin tänään tuotteen apteekissa ja kuvauksen perusteella vaikuttaisi hyvin kiinnostavalle. Voisin kokeilla käsi- ja kasvovoiteena. Varmasti imeytyisi nopeasti käsiinkin kun päivän aikana niitä täytyy kuitenkin kosteuttaa.  :)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1151 : 27.07.12 - klo:19:53 »
^Oon vähän testaillut. Koostumus on erikoinen, geeli joka muuttuu iholla nestemäiseksi. Eli on helppo levittää ohuelti. Jos laittaa liikaa, on tulos helposti tahmea. On muuten kyllä kevyt ja jotenkin viilentävä. Kasvoilla en ole kokeillut, mutta käsissä ja muualla.

Tonhan luvataan sopivan myös erilaisten ihovaurioiden hoitoon, kuten ihottumien ja palovammojen.
Oma väri takaisin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 08.08.12 - klo:22:23 »
Aderman Sensifluid ultra-rich foaming gel kiinnostaa, tosin hinta on kova.  Onko joku kokeillut?

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1153 : 23.08.12 - klo:20:10 »
Teistä joku tietää ihan varmasti:

Selailin viime viikolla kaverin luona naistenlehtiä, saattoi olla esim. Gloria tms, tämänvuotinen. Ja jossain naamarasvajutussa mainittiin joku ACO:n tai mahdolisesti Avenen voide jonka pitäisi kirjoituksen mukaan sopia yli 90% kaikista kasvoista / ihotyypeistä. Enkä tietenkään napannut rasvan tyyppiä ylös. Saattoi se olla joku muukin merkki, mutta apteekkikamaa joka tapauksessa.

Jos jollain kilisee kello niin se on ihan samantien virtuaalipullakahvit ja melkein ikuinen kiitollisuus  :-*

Minä suosin monessa tarpeessa apteekkituotteita, ihan laiskuuttani.
this too shall pass.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1154 : 24.08.12 - klo:09:24 »
Onko kellään kokemusta La Roche Posayn Effaclar H -voiteesta? Apteekissa kerrottiin että ko. voide on erityisesti suunniteltu ihoa kuivattavien aknehoitojen kanssa käytettäväksi.

Mä en muuten voi käyttää Humektania kasvoille enää. Käyttelin pari viikkoa, ja tuli runsaasti mustapäitä. Onneksi ne lähtivät itsestään kun palasin taas Sebamed Clear Faceen. Kumma juttu, en tajua mikä ainesosa nuo mustapäät voi mulle aiheuttaa.