Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404330 kertaa)

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1215 : 27.09.13 - klo:11:51 »
Oijoi. Mä ostin eilen Ceridal lipolotion -öljyä ja piti päästä heti testaamaan kun jalkojen iho kutisi kuivuuttaan. Vähän jänskätti kun tuo kuitenkin on öljyä että imeytyykö jne.. Mutta imeytyi heti ja tuli ihanan pehmeä iho. :-*

Mä käytän Ceridal lipolotionia korviin, eli ettei korvavaha tuki korvaa. Ja on kyllä toiminut, ei ole tarvinnut kahteen vuoteen käydä korvahuuhtelussa. Hyvä tuote myös kosteusvoiteen korvaajana.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #1216 : 06.11.13 - klo:15:23 »
nyt on tässä viikon päivät tullu käytettyä tuota dermalogin emulsioperusvoidetta ja täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt! kasvoihin oon tätä lätkiny ihan surutta aamuin illoin ja iho voi tosi hyvin. Kosteuttaa just tarpeeksi syysviimassa, muttei tee rasvanaamaefektiä. Suosittelen.

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #1217 : 17.12.13 - klo:14:06 »
onko kellään kokemuksia favoran uudistuneista tuotteista?
hyvältä ainakin kuulostavat..

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1218 : 17.12.13 - klo:19:50 »
Mulla on käytössä tasapainottava ja ravitseva 24 h voiteet. Tasapainoittava on tosi hyvää rasvaiselle/ sekaiholle. Tätä ostan varmasti uudestaankin. Tuntuu kosteuttavalta ja mielestäni ihoni on silottunut kun olen tätä käyttänyt. Imeytyy täysin, eikä jätä mitään rasvaista tai muutakaan kelmua iholle. Ravitseva on rasvaisempaa, olen käyttänyt sitä öisin nyt kun talvella iho kuivuu enemmän. Kuivemmalle iholle sopii varmasti hyvin myös päivävoiteeksi ja kesäkäyttön. Itselläni on rasvoittuva, akneen taipuvainen iho. Kumpikaan ei tunnu tukkivan ihoa ja tuntuu muutenkin hellävaraisilta, ei esim. ärsytä silmiä vaikka mullakin on aika helposti vuotavat ja laitan niitä ronskisti koko silmänympärysihon alueelle.
Oma väri takaisin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1219 : 02.01.14 - klo:11:35 »
Favoran Tasapainottava voide kuulostaa hyvältä. Osaako joku verrata sitä Elivon 24h Syväkostteuttavaan kasvovoiteeseen?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 05.01.14 - klo:20:16 »
Apteekkituotteet.fi:ssä on taas ilmaiset postikulut, 19.1.2014 asti. :ts Laitoin juuri tilaukseen ACOn ripsivärin (ostin tätä jo aiemmin ja olen tykännyt) ja Helosan jalkavoidetta (en ole kokeillut aiemmin).

Mulla on tuubi Xylidermiä mutta jotenkin ei vaan ole tullut käytettyä ensikokeilun jälkeen. Tuntui niin hassulta vaan tuollainen litku joka ei ole edes öljyä. ;D Pitäisi vissiin vähän tsempata että saisin käytettyä senkin pois. Aqualan L:ää käytin 400g pumppupullon kropalle ja tarkoitus olisi hakea lisää sitten kun olen saanut yhden Dermon pumppupullollisen käytettyä (mulla on tätä Aqualan L:ää reseptillä vielä pari satsia). ACOn face scrub creamista olen tykännyt, yllättävän riittoisa tuo 60ml tuubi! Käytän 1-2 viikon välein ja ei ole edes puolivälissä vielä, otin tämän käyttöön syyskuun lopulla...

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1221 : 11.01.14 - klo:12:35 »
Ostin Clinidermin Age Prevent Active Protection Day Cream -voiteen ja sain näytteet Favoran 24H voiteesta ja Lumenen Lab suojaavasta päivävoiteesta. Clinidermiä ja Favoraa olen jo testannut, Lumenea en.

Clinidermin Age Prevent Active Protection Day Cream

+ pumppupullo
+ tuntui imeytyvän hyvin
+ ei ainakaan ensimmäisen käyttökerran jälkeen ollut tukkinut ihoa

- sisältää silikonia, paksuhko koostumus
- iholle jäi rasvainen tunne
- tuoksu (sama kuin Lumenen Arctic Aqua-tuotteissa  :-X)
- aivan kuin olisi aiheuttanut hieman ärsytystä heti levittämisen jälkeen, mutta se meni pian ohi

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=0&catalog=yasalescatalog&productid=2026367%28yabasecatalog%29

Favora 24 H tasapainottava voide (en ole varma oliko juuri tämä)

+ pumppupullo
+ hajusteeton
+ tuntui hyvin kosteuttavalta

- iholle jäi hieman liukas pinta levittämisen jälkeen

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=332613%28yabasecatalog%29
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1222 : 17.01.14 - klo:14:14 »
Olen käyttänyt Xylidermiä kropan ihottumalle: ei huono, mutta ei juuri apuakaan. Toimii sen sijaan oikein hyvin herkän, rasvaisen ja kosteusköyhän kasvojen ihon kosteutuksessa. Ei jää tahmaiseksi, toisin kuin monet muut geelit, ja antaa sopivasti kosteutta pahastikin pintakuivalle iholle. Ehkä jonkin verran kivempi tuote kuin Sebamedin Clear Face -sarjan kosteuttava geeli, joka taisi olla vähän tahmaisempi, vähemmän kosteuttava ja enemmän ärsyttävä ihollani. Myöskään Apobasen geelistä ei ole näin hyviä kokemuksia. Ikävänä puolena Xylidermissä on hinta määrää kohden, huh miten kallista vetiseksi geeliksi!

Esimerkiksi Humektan ei taas mulle sovi ollenkaan - tukkii, eikä ihme, kun sisältää useampaa tukkivaa ainesosaa. Tukkeumista kärsivien kannattaa tosiaan kokeilla ennemmin sellaisia rasvattomia geelejä, joissa ei ole käytetty emulgaattoreita yms. Ne on usein ne koostumuksen/rakenteen takia lisätyt aineet, jotka aiheuttaa ongelmia.

Kokemuksia apteekkituotteista on aika laajalti: Avènea, Acoa, Vichyä, Sebamedia, Decubalia, LRP:tä jne. on tullut kokeiltua vuosien varrella runsaasti. Enimmäkseen apteekkituotteet ovat kuitenkin olleet aika epäystävällisiä herkälle iholleni - joko liian hajustettuja ja ärsyttäviä tai sitten vaan tukkivia. Tällä hetkellä suosin apteekkia lähinnä noiden yksinkertaisten rasvattomien geelien sekä hammastahnojen osalta.
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1223 : 19.01.14 - klo:10:48 »
Hieman Bioderma-kokemuksia, vaikka tätä ei Suomesta saakaan. Tallinnan yliopiston apteekissa sen sijaan oli isot valikomat - olisikohan sarja rantautumassa myös Suomeen  ???

Crealine H2O micellaire-puhdistusvesi
Hypetetty tuote, mutta mielestäni samanlainen kuin moni muu vastaava. Plussaa hajusteettomuudesta, mutta ei mitenkään erikoinen - saman tuloksen saa esim. Lumenen puhdistusvedellä.

Hydrabio H2O micellaire-puhdistusvesi
Samankaltainen kuin Crealinen versio, mutta kirveli silmämeikkiä puhdistaessa. Ei mitenkään erityinen tuote.

Hydrabio light-kosteusvoide
Todella hyvä pintakuivan tai kosteusköyhän ihon hoitoon. Kevyt, mutta ei geelimäinen voide eikä tee ihosta tahmaisen tuntuista tai jätä liian kuivaksi. Voide tekee ihosta nimenomaan kosteutetun tuntuisen - kenties sen takia, että tuntuu aavistuksen viilentävältä iholla. Itselläni ainoa pintakuivan/kosteusköyhän ihon voide, joka tekee mitä lupaa. Toimii myös talvella, mutta itselleni ehkä enemmän kesätuote. Kannattaa kokeilla!

Hydrabio seerumi
Tästä en ole ihan varma toimiiko/tekeekö mitään iholla. Olen kokeillut levitystä kuivalle ja kostealle iholle ja kerrostusta eri kosteusvoiteiden kanssa, mutta en huomannut mitään ratkaisevaa eroa kokeilukertojen välillä. Saattaa olla hyvä tuote kesällä otsan hoidossa, mutta ainakaan nyt talvella ei erityisemmin tuo mitään lisää hoitavuutta. Kannattaa ennemmin kokeilla Hydrabion light-kosteusvoidetta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 20.01.14 - klo:16:29 »
Minäkin kaipaisin kokemuksia Favoran uudistuneista tuotteista. Onko kukaan kokeillut puhdistusvaahtoa? Mahtaako siitä jäädä jotain liukasta tuntua iholle, vai puhtaus vain? Olen kokeillut tasapainottavaa normaalin/sekaihon voidetta testeristä, ja se tuntuu ihan mukavalta.

Edit: Myös kokemukset puhdistusgeelistä kiinnostaisivat kovasti!
« Viimeksi muokattu: 20.01.14 - klo:16:36 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1225 : 20.01.14 - klo:18:08 »
Täällä kaipaillaan myös noita käyttökokemuksia tuosta Favorasta. Pakkasten tultua on pakko vaihtaa tuotteita hieman hellempiin, kun huomaan että tuo geeliputsari on nyt liian tujua talvikäyttöön. Olisin kiinnostunut myös tuosta kosteuttavasta hoitovoiteesta. Kellään kokemuksia siitä? Mietin että jos se olisi hyvä pakkasen kuivattamalle iholle.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 20.01.14 - klo:19:12 »
Minäkin kaipaisin kokemuksia Favoran uudistuneista tuotteista. Onko kukaan kokeillut puhdistusvaahtoa? Mahtaako siitä jäädä jotain liukasta tuntua iholle, vai puhtaus vain? Olen kokeillut tasapainottavaa normaalin/sekaihon voidetta testeristä, ja se tuntuu ihan mukavalta.

Edit: Myös kokemukset puhdistusgeelistä kiinnostaisivat kovasti!

Mua kiinnostaa Favoran tuotteista kanssa tuo puhdistusvaahto ja se tasapainottava voide. Ostolakossa -blogista löytyy tuotearvio Favoran puhdistusvaahdosta (http://www.ostolakossa.com/search/label/Favora). Mä olin jo ihan varma että ostan tuon puhdistusvaahdon, mutta Ostolakko -blogin jutun jälkeen aloin miettimään jättääkö se ihon liian "rasvaiseksi"? Lisää kokemuksia siis kaipailisin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 20.01.14 - klo:20:37 »
^ Mä mietin täsmälleen samaa asiaa niiden putsareiden kohdalla. Olen toistaiseksi apteekin puhdistusvaahdoista löytänyt vain liian voimakkaita tai liian limaiseksi jättäviä vaihtoehtoja. Rasvaisen ihon (esim. Acon pinkki sarja, Sebamed Clear Face) versiot kuivattavat ihon ihan korpuksi, kaikille ihotyypeille tarkoitetut (esim. Vichyn pinkki pullo, Lumene LAB) taas jättävät iholle kalvon, ja vaikka alkuun tuntuu hyvältä, niin hetken päästä on koko naama täynnä mustapäitä.
1cFii, oma väri.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1228 : 24.01.14 - klo:22:32 »
Kävin eilen apteekissa katsomassa hieman hellempää naamaputsaria ja päädyin Avenen vaahtoputsariin. Se ei ainakaan ole ärsyttänyt herkkää ihoani, mutta ihan kivast putsaa meikit eikä jätä lähmäistä tunnetta iholle. Ei kuitenkaan pese omia kasvoja kiristelevän puhtaaksikaan. Mitään pidempää käyttökokemusta ei vielä ole, mutta ainakin tuntuu nyt passaavaan näin talvikäyttöön.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 24.01.14 - klo:23:28 »
Mä en nyt tiedä, laittaako tätä tähän ketjuun vai johonkin rasvaisen ihon ongelmia koskevaan, mutta apteekkituotteesta joka tapauksessa on kyse, joten väärässäkään paikassa ei olla.

Vichyn Purete Thermale Purifying Foaming Cream -putsari (sininen tuubi) on ihan sairaan hyvää puhdistamaan kovaa talia huokosista niin, että ihon pinta jää kuitenkin pehmeäksi. En kestänyt enää rasvaisuutta ja miljoonia mustapäitä, joita käyttämäni hellät PC:n putsarit ja BHA eivät enää pidemmälle puhdistaneet (niilläkin kyllä pääsin pitkälle alkuasetelmaan nähden), ja muistin että tällä Vichyn putsarilla mulla oli muutama vuosi sitten tosi puhdas iho. Ostin uudelleen, ja huhhuh, että helpotti. Rasvainen kiilto väheni iholta yhdessä päivässä ihan silminnähden, ja huokosista alkoi tavara poistua. Punoitus lähti heti lievenemään, kun iho hengittää paremmin.

Tämä on sulfaatiton, ja muistuttaakin vähän jotain OCM-tuntua tai saippuan kaltaista pesua, mutta ei kuivata sillä tapaa kuin saippua, ja on pH:ltaan ihoa vastaava, ei emäksinen. Huomasin tämän sisältävän lauriinihappoa, joka on keskeinen kookosöljyn komponentti, en sitten tiedä onko tällä sen takia samankaltainen syväpuhdistava tuntu. Mun iho ei kuitenkaan kookosöljyäkään kestä - olen kokeillut - joten olen iloinen, että tämä putsari on riittävän hellä. Tämähän on siis nimetty normaalille/sekaiholle, tai jopa kaikille ihotyypeille sopivaksi.

Olen aikanaan kokeillut läpi ihan kaikki apteekin akne- ja rasvaisen ihon putsarit (Avene, LRP, Vichy, Sebamed jne), ja mikään niistä ei ole ollut näin tehokas tyhjentämään huokosia, eikä näin helläkään. Ovat ennemmin vain kuivattaneet tai polttaneet, ja tukkineet entistä pahemmin. Ei tästä Vichystä ehkä tulehdukselliseen akneen ole samalla tapaa apua, mutta niille, joilla on vain paljon tavaraa huokosissaan ja päivän mittaan kovasti rasvoittuva iho, suosittelen lämpimästi!
1cFii, oma väri.