Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405635 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1230 : 25.01.14 - klo:00:30 »
Nyt on kokemuksia minulle uudesta apteekkituotteesta. Ostin kesällä kaverin suosituksesta Ceralan Plus-perusvoiteen ja olen käyttänyt sitä käsien iholle viikon ajan joka päivä. Voide on surkeaa kuraa, eikä tee mitään muuta kuin ärsyttää ihoa ja kuivattaa lisää. Levitin sitä parikymmentä minuuttia ennen junan saapumista kotikaupunkiini ja iho oli noin kymmenen minuutin kuluttua yhtä kuiva kuin ilman voidetta. Lisäksi voide kirveli iholla ja sai aikaan punoitusta. Onneksi ostin vain pienen tuubin, enkä todellakaan aio ostaa uutta. Ellen muista aivan väärin, tavallisesta Ceralan-voiteesta on samanlaiset kokemukset, eli ei tee muuta kuin kuivattaa ihoa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1231 : 25.01.14 - klo:01:13 »
^ Mulla on noista täsmälleen samanlaiset kokemukset, kuten lähes kaikista muistakin pääosin vaseliiniin tai parafiiniin perustuvista voiteista. Eli ainakin melkein kaikista Orionin perusvoiteista...  ;D  Eivät anna yhtään kosteutta, istuvat vaan iholla ja ärsyttävät ja tukkivat. Suosittelen käsille Neutrogenan glyseriinipitoista käsivoidetta, joskaan kaikille tietty ei sama toimi.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 25.01.14 - klo:14:30 »
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Ceralan Plus on pääasiassa tarkoitettu suojaamaan ihoa kuivumiselta eli estämään kosteuden haihtumista. Voide kannattaa valita tarpeiden mukaan, että siitä on hyötyä :) Jos on kosteusköyhä iho niin valitsee ensisijaisesti kosteuttavan tuotteen ja käyttää sen päälle näitä kosteutta sitovia. Eri tarpeisiin eri voiteet.

Itse en tykkää ostaa joka vaivaan ja joka ihoalueelle omaa voidetta, ettei purkkeja kerry älyttömästi. Nyt on käytössä apteekista kosteuspitoinen geeli, kosteuttava emulsio ja öljy. Geeliä käytän lähinnä ylävartalolle ja kasvoille. Kuiville alueille emulsiota ja erittäin kuiville alueille ja kovilla pakkasilla teen tarvittavan sekoituksen emulsiosta ja öljystä. Käsivoiteena käytän sekoitusta, jossa puolet emulsiota ja puolet öljyä. Kuiva iho imee voiteet nopeaa eikä ne jää iholle. Näin pärjää vain kolmella tuotteella jopa atoopikko ja pääsee edullisesti, kun kaikista on mahdollisuus saada Kela-korvaus. Kun löytää sopivat voiteet lääkäriä voi pyytää kirjoittamaan ne reseptille.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1233 : 25.01.14 - klo:16:50 »
^^Minulla on ollut joskus tuota Neutrogenaa, mutten enää muista, toimiko vai ei. Ei se ainakaan mitään riittoisaa ollut. Nyt tein tilauksen Dermoshopiin ja toivottavasti sieltä tulee nyt pelastus tähän kuivaan ihoon  :P.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1234 : 25.01.14 - klo:18:14 »
^ Joo, ei se Neutrogena välttämättä ihan siihen "riittää 200 käyttökertaan" -väitteeseensä yllä, ainakaan mun käytössä, mutta ei kyllä ollut kovin kallistakaan - reilut 3e/tuubi Sokoksella. Kyllä mä sen silti muihin verrattuna aika riittoisaksi itse luokittelisin.

^^ Kyllä minäkin toki tiedän, että eri tyyppisiä voiteita on olemassa eri tarkoituksiin, mutta en silti ole sellaista tilannetta vielä kokenut, missä Orionin perusvoiteista olisi ollut apua, vaikka monenmoista iho-ongelmaa on koettu. Minä olen niihin mineraaliöljypohjaisiinkin voiteisiin tarvinnut sentään jotain muutakin mukaan, jotta niistä on ollut apua. Kaikki suojavoiteet eivät minusta ole ihan samalla viivalla. Orionin perusvoiteet ovat minusta ihoa ärsyttäviä ja yleensä ottaen vaan huonoja.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1235 : 25.01.14 - klo:18:15 »
Mä en nyt tiedä, laittaako tätä tähän ketjuun vai johonkin rasvaisen ihon ongelmia koskevaan, mutta apteekkituotteesta joka tapauksessa on kyse, joten väärässäkään paikassa ei olla.

Vichyn Purete Thermale Purifying Foaming Cream -putsari (sininen tuubi) on ihan sairaan hyvää puhdistamaan kovaa talia huokosista niin, että ihon pinta jää kuitenkin pehmeäksi. En kestänyt enää rasvaisuutta ja miljoonia mustapäitä, joita käyttämäni hellät PC:n putsarit ja BHA eivät enää pidemmälle puhdistaneet (niilläkin kyllä pääsin pitkälle alkuasetelmaan nähden), ja muistin että tällä Vichyn putsarilla mulla oli muutama vuosi sitten tosi puhdas iho. Ostin uudelleen, ja huhhuh, että helpotti. Rasvainen kiilto väheni iholta yhdessä päivässä ihan silminnähden, ja huokosista alkoi tavara poistua. Punoitus lähti heti lievenemään, kun iho hengittää paremmin.

Tämä on sulfaatiton, ja muistuttaakin vähän jotain OCM-tuntua tai saippuan kaltaista pesua, mutta ei kuivata sillä tapaa kuin saippua, ja on pH:ltaan ihoa vastaava, ei emäksinen. Huomasin tämän sisältävän lauriinihappoa, joka on keskeinen kookosöljyn komponentti, en sitten tiedä onko tällä sen takia samankaltainen syväpuhdistava tuntu. Mun iho ei kuitenkaan kookosöljyäkään kestä - olen kokeillut - joten olen iloinen, että tämä putsari on riittävän hellä. Tämähän on siis nimetty normaalille/sekaiholle, tai jopa kaikille ihotyypeille sopivaksi.

Olen aikanaan kokeillut läpi ihan kaikki apteekin akne- ja rasvaisen ihon putsarit (Avene, LRP, Vichy, Sebamed jne), ja mikään niistä ei ole ollut näin tehokas tyhjentämään huokosia, eikä näin helläkään. Ovat ennemmin vain kuivattaneet tai polttaneet, ja tukkineet entistä pahemmin. Ei tästä Vichystä ehkä tulehdukselliseen akneen ole samalla tapaa apua, mutta niille, joilla on vain paljon tavaraa huokosissaan ja päivän mittaan kovasti rasvoittuva iho, suosittelen lämpimästi!

Kuulostaa hyvältä. Sulla oli niin vakuuttava teksti että tuota Vichyä ostan seuraavaksi  :D Tällä hetkellä mulla on LRP:n herkän ihon puhdistusgeeli, mutta en siitä pahemmin tykkää. Jotensakin vaikea saada levittymään iholle ja maistuu ihan hirveelle jos vahingossa menee suuhun. Haju on myös paha, tosin onhan tuote hajusteeton mutta silti. Jotenkin tosi mitään sanomaton tuote. Pesutehokaan ei mikään päätä huimaava ole, toisaalta ei tunnu ärsyttävältä. En osta toiste, voi olla etten jaksa käyttää edes loppuun asti.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1236 : 25.01.14 - klo:18:25 »
^  :D  No toivottavasti sitten tykkäät siitä, muuten joudun kyllä syömään pääni... Onhan nää asiat tosi yksilöllisiä, kyllä jonkun huokosia varmaan puhdistaa paremmin ne aknehyllyn tuotteet. Jos kuitenkin päädyt tuota Vichyä kokeilemaan, niin ei kannata säikähtää tuubin kokoa (125 ml), se on todella riittoisaa ainetta, vaahtoaa kovasti, on tiivistä tavaraa ja pysyy naamalla hyvin, niin että hyvin pienelläkin määrällä voi hinkata ihoa kunnolla. Onko se sun LRP-putsari muuten siis sitä Toleriane-sarjaa? Mulla oli joskus siitä se normaalin/sekaihon puhdistusgeeli, ja aika lailla inhosin sitä. Ei puhdistanut huokosia yhtään, ja tuntui jättävän jonkun kalvon iholle. Tosi pintapuolinen puhdistus, ja ikävä kemiallinen haju/maku. Mulla ärsyyntyikin iho pahasti, mutta en tietty tiedä johtuiko se vaan tukkeutumisesta.

Edit. Se Vichy ei muuten ole hajusteeton. Itsekin suosin hajusteettomia, mutta aina ei sillä ehdolla löydy tyydyttävää. Tuossa Vichyssä on sellainen aqua-tyylinen, vähän saippuamainenkin tuoksu. Aika tuntuva, mutta ei parfyyminen. Säilyy iholla hetken aikaa, kunnes häviää. Ei ole haitannut ainakaan minua.
« Viimeksi muokattu: 25.01.14 - klo:19:10 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1237 : 25.01.14 - klo:18:45 »
Karkkipäivä-blogissa oli arvio Favoran uudistuneista tuotteista  :)
Samansuuntaista näkemystä kuin ostolakossa aiemmin, vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta sarjalta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1238 : 25.01.14 - klo:20:47 »
^  :D  No toivottavasti sitten tykkäät siitä, muuten joudun kyllä syömään pääni... Onhan nää asiat tosi yksilöllisiä, kyllä jonkun huokosia varmaan puhdistaa paremmin ne aknehyllyn tuotteet. Jos kuitenkin päädyt tuota Vichyä kokeilemaan, niin ei kannata säikähtää tuubin kokoa (125 ml), se on todella riittoisaa ainetta, vaahtoaa kovasti, on tiivistä tavaraa ja pysyy naamalla hyvin, niin että hyvin pienelläkin määrällä voi hinkata ihoa kunnolla. Onko se sun LRP-putsari muuten siis sitä Toleriane-sarjaa? Mulla oli joskus siitä se normaalin/sekaihon puhdistusgeeli, ja aika lailla inhosin sitä. Ei puhdistanut huokosia yhtään, ja tuntui jättävän jonkun kalvon iholle. Tosi pintapuolinen puhdistus, ja ikävä kemiallinen haju/maku. Mulla ärsyyntyikin iho pahasti, mutta en tietty tiedä johtuiko se vaan tukkeutumisesta.

Edit. Se Vichy ei muuten ole hajusteeton. Itsekin suosin hajusteettomia, mutta aina ei sillä ehdolla löydy tyydyttävää. Tuossa Vichyssä on sellainen aqua-tyylinen, vähän saippuamainenkin tuoksu. Aika tuntuva, mutta ei parfyyminen. Säilyy iholla hetken aikaa, kunnes häviää. Ei ole haitannut ainakaan minua.

Juu, Toleriane puhdistusgeeli mulla tällä hetkellä.
Tuota hajustetta mietinkin tuossa Vichyssä, yleensä haluan kasvojenpuhdistusaineen olevan hajusteeton, mutta jos on tosi hyvä tuote muuten niin voin siinä joustaa jos kasvot ei tykkää kyttyrää. Mistä muuten se vaahto muodostuu tuossa Vichyssä jos on sulfaatiton?

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1239 : 25.01.14 - klo:21:56 »
^ Joo, ei se Neutrogena välttämättä ihan siihen "riittää 200 käyttökertaan" -väitteeseensä yllä, ainakaan mun käytössä, mutta ei kyllä ollut kovin kallistakaan - reilut 3e/tuubi Sokoksella. Kyllä mä sen silti muihin verrattuna aika riittoisaksi itse luokittelisin.

^^ Kyllä minäkin toki tiedän, että eri tyyppisiä voiteita on olemassa eri tarkoituksiin, mutta en silti ole sellaista tilannetta vielä kokenut, missä Orionin perusvoiteista olisi ollut apua, vaikka monenmoista iho-ongelmaa on koettu. Minä olen niihin mineraaliöljypohjaisiinkin voiteisiin tarvinnut sentään jotain muutakin mukaan, jotta niistä on ollut apua. Kaikki suojavoiteet eivät minusta ole ihan samalla viivalla. Orionin perusvoiteet ovat minusta ihoa ärsyttäviä ja yleensä ottaen vaan huonoja.

Voihan tuota tuolla hinnalla ostaakin.

Minäkin tiedän eri voiteista, mutta kuten mainitsin, halusin kokeilla jotain uutta välillä. Lisään perusvoiteista vielä, että käytin viime koko viikon aamuin illoin Humektania kasvoille ja tuloksena on hilseilevän kuiva iho, mitä ei kovin usein ole tapahtunut. Olen jo jonkin aikaa pannut merkille, ettei Humektan enää toimi ihollani kuten ennen. Geelimäiset kosteuttajatkin ovat tuntuneet liian kevyiltä. Joudun varmaan viettämään vanhuuden päiväni jossain lämpimässä maassa, jos iho tästä vielä herkistyy.
« Viimeksi muokattu: 25.01.14 - klo:22:09 kirjoittanut Marie Corelli »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 25.01.14 - klo:22:27 »
Juu, Toleriane puhdistusgeeli mulla tällä hetkellä.
Tuota hajustetta mietinkin tuossa Vichyssä, yleensä haluan kasvojenpuhdistusaineen olevan hajusteeton, mutta jos on tosi hyvä tuote muuten niin voin siinä joustaa jos kasvot ei tykkää kyttyrää. Mistä muuten se vaahto muodostuu tuossa Vichyssä jos on sulfaatiton?

En tiedä, mikä sen vaahdon tekee. En tunne ainesosia tai kemiaa niin hyvin. Mutta en ole pitänyt sulfaatteja mitenkään ainutlaatuisina sen vaahdon takia - kyllä moni aine varmastikin saa pesuaineen vaahtoamaan jonkin verran. Se vaahtoaminen tuossa Vichyn putsarissa on vähän erilaista kuin tavallisissa (sulfaatti)pesuaineissa, se on sellainen moussemaisesti vaahtoava voide, eikä sellaista kevyttä kuplamerta. En ehkä osaa selittää nyt ihan parhaalla tavalla...  :)  

Ja se tuoksu tosiaan minusta muistuttaa enemmän saippuan tuoksua kuin mitään erityistä hajustetuoksua, joten ei ole ottanut keuhkoon tai häirinnyt pahemmin. Mutta ymmärrän kyllä, jos jotakuta häiritsisi. Harmi, kun putsareista harvemmin on apteekeissa testereitäkään, että saisi nuuhkaista...

Edit. Unohtui kyllä mainita, että tuo Vichyn putsari kirvelee silmiä aika kivasti, jos sinne joutuu. Mutta se on niin hyvä putsari, etten ole antanut häiritä, vaikka silmämeikinkin sillä puhdistan.
« Viimeksi muokattu: 28.01.14 - klo:16:33 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1241 : 28.01.14 - klo:21:19 »
Olin niin vakuuttunut tuosta Vichyn putsarin käyttökokemuksesta että pakkohan se oli hankkia kokeiluun. Tänään pesin ensimmäisen kerran kasvot sillä eikä ainakaan tällä pesukerralla ärsyttänyt ihoa. Iho tuli kyllä tosi puhtaaksi, mutta kiristeleväksi se ei jäänyt. Lisäksi täytyy kyllä sanoa,  että on tosi riittoisa tuote, joten siihen suhteutettuna hintakaan ei ole niin paha. Toivottavasti tästä on apua noille tukkiutuneille ihohuokosille, mitä on kyllä ihan riittämiin ympäri kasvoja.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1242 : 28.01.14 - klo:22:18 »
Ostin superherkkyyshepulin saaneen naamani rauhoittamiseksi La Roche-Posayn Toleriane Ultra-voiteen ja sain kaupan päälle 50 ml version sarjan putsarista. Nuo ovat saaneet naamani rauhoittumaan kun mikään muu ei auttanut. Tuon kasvovoiteen pakkaus on kiva, samaan tyyliin kuin RENillä pumppupullossa voide on pussukassa joka menee kasaan sitä mukaa kun voidetta käyttää. Voide on aika kevyttä koostumukseltaan, ja lappaan sitä naamaan todella monta painallusta kun ihoni imee sen kaiken. Eli sopii myös rasvoittuvalle herkälle iholle, sitten vaan annostelee vähemmän. Olen käyttänyt myös silmäluomilla.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1243 : 29.01.14 - klo:01:39 »
^^ Toivottavasti toimii jatkossakin!  :)  Mä olen käyttänyt aamuin illoin ja ollut tosi tyytyväinen puhdistustehoon. Paljon vähemmän tavaraa huokosissa, mutta pinta ei koskaan tosiaan jää kiristäväksi. Ei ole alkanut ärsyttää myöskään. Olen muutaman päivän käyttänyt perään Favoran 24h tasapainottavaa voidetta, ja ovat sopineet tosi hyvin yhteen. Iho tuntuu puhtaalta, mutta mukavalta. Favoran putsareita en viitsinyt kokeilla, kun olen aika varma, ettei puhdistusteho riitä näin tukkeutuneelle ja rasvaiselle iholle.

Vichyn puhdistusvaahtokin (pinkki pullo) on minusta tosi kiva tuote, mutta se antaa ennemminkin pintapuolisen puhdistuksen. Jos jossain kohti tarvitsisin jotain vielä miedompaa, niin saattaisin kyllä ostaa sitäkin uudelleen. Vichyn voiteet eivät mun iholle sovi (alkoholi ja hajusteet...), mutta nämä kaksi putsaria ovat kyllä mun suosikkeja koko apteekkikosmetiikan valikoimasta.
1cFii, oma väri.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1244 : 29.01.14 - klo:14:20 »
^Toivotaan, että ei ala ärsyttämään ihoa sitten pidemmällä aikavälillä. Tämän ihon kanssa on melkomoista tasapainottelua, kun on herkkä, mutta silti myös ihohuokoset tukkeutuu helposti. Pitää laittaa nuo Vichyn muut putsarit korvan taakse. Joskus olen myös voiteita kokeillut, mutta omaa ihoa ne ärsytti. Olen huomannut, että mahdollisimman pitkälle kannattaa välttää hajustettuja tuotteita ja valitettavasti tuossa Vichyssä niitä on.