Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404319 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1245 : 29.01.14 - klo:18:33 »
^ Joo, minäkin pyrin käyttämään kasvoille jäävissä tuotteissa ainoastaan hajusteettomia. Tällaisessa putsarissa se voi vielä mennä, kunhan ei ole kovin voimakas tai vääristä aineista peräisin. Mulla on niin rasvainen, tukkeutunut ja herkkä/ihottumainen iho, että aina ei vaan löydy kaikki kriteerit täyttävää tuotetta.

Mä olen ottanut avukseni Paulan Beautypedian. En ollut aiemmin vaivautunut sitä selailemaan, mutta ennen Vichyn putsarin (uudelleen) hankkimista, kurkkasin mielenkiinnosta, mitä Beautypedia siitä sanoo. Huomasin sitten, että tämä ja toinen apteekkisuosikkini, Vichyn puhdistusvaahto, arvioidaan siellä hyviksi, kun taas melkein kaikki muu, kuten ne kasvovoiteet, joille reagoin itsekin pahasti, on rankattu huonoksi tai keskiverroksi. Aloin selailla muidenkin merkkien arvioita ja huomasin, että arviot vastaavat lähes täysin omia käyttökokemuksiani. On itse asiassa lohduttavaa nähdä huonot arviot (ja perustelut niille) esimerkiksi monille Avénen tuotteille, joita apteekissa niin herkälle iholle hehkutetaan, mutta jotka olivat omalle iholleni hirveää paskaa. Taidan käyttää Beautypediaa jatkossakin, tosin enpä kovin usein enää uusia tuotteita kokeile, mutta kuitenkin.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1246 : 30.01.14 - klo:10:55 »
Cogito ergo doleo.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1248 : 30.01.14 - klo:13:47 »
^Hienoa, kiitos oikaisusta! Mä ihmettelinkin vähän, kun se inci ei ollutkaan niin riemastuttava, kuin kuvittelin. :D Mutta hyvä näin! Pitääpi katsoa tänään, josko tuota löytyisi lähiapteekista.
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1249 : 30.01.14 - klo:14:11 »
Näissä Vichyn putsareissa (tämä sininen tuubi sekä pinkki vaahto) muuten mainitaan, että "ei silmänympärysiholle". Itse kyllä puhdistan näillä huoletta silmämeikin ja silmänympärykset siinä missä muutkin osat lärvistäni. Tuntuu aika hassulta, etteikö kaikille ihotyypeille suunnatuilla putsareilla, joilla on iholle sopiva pH, voisi puhdistaa koko kasvoja. Lähinnä vaikuttaa siltä, että halutaan kovasti vain myydä sitä erillistä silmämeikinpuhdistajaa. Tietty sellainen olisi varmasti hellempää, mutta aika älytöntä, että sanotaan ihan jäykästi "Ei...", kun aineen ei varmastikaan pitäisi olla millään tapaa vaarallista tai ärsyttävää.
1cFii, oma väri.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #1250 : 02.02.14 - klo:16:36 »
Avene Cleanance Anti-Shine Regulating Lotionin ostin vähentämään ihon rasvoittumista ja pidentämään meikin kestoa. En ole tämän lisäksi käyttänyt mitään muuta meikinpohjustusta, koska voide on hyvin samanlainen kuin primerit koostumukseltaan ja taitaakin sisältää silikoneja, joten meikkivoide levittyy hyvin voiteen päälle. Voide imeytyy nopeasti ja jättää mattapinnan. Minulla on kuitenkin todella rasvoittuva iho, joten ei tämä täysin estä rasvan puskemista pintaan. Meikki kuitenkin kestää paremmin ja estää ihon kiiltämistä noin kolme tuntia.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #1251 : 20.02.14 - klo:03:24 »
Sain kulutettua tuon We Care Iconin seerumin loppuun ja ostin nyt seuraajaksi Favoran seerumin. Melko kallistahan tuo aine on, mutta iho tuntuu tykkäävän siitä. Ei ärsytä ollenkaan ihoa ja tuntuu kosteuttavalta. Varmaan tätä tulee ostettua jatkossakin, mikäli toimii yhtä hyvin edelleen kuin nyt.

Muoks. Hyvää ainetta oli, mutta joko lääpin liikaa sitä iholle tai sitten on vaan melkoisen nopeasti kuluvaa tavaraa. Nyt jo loppui, joten melko kallista on jos ei kestä purkki kuukautta kauempaa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.14 - klo:23:23 kirjoittanut FairyC »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1252 : 23.02.14 - klo:19:10 »
evergreen:

Osaatko verrata Paula's Choice Skin Balancing Oil-Reducing Cleanseria Vichyn sinisen tuubin tavaraan? Ostin tuon Vichyn sinituubisen putsarin ja tykkään siitä kyllä, mutta mulla jättää aika kiristävän tunnun. Suihkusta tultua pitää nopesti saada kasvovesi naamaan kun ihoa kiristää sen verran. Mietin onko tuo Paulan tuote hellävaraisempi?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1253 : 23.02.14 - klo:19:39 »
evergreen:

Osaatko verrata Paula's Choice Skin Balancing Oil-Reducing Cleanseria Vichyn sinisen tuubin tavaraan? Ostin tuon Vichyn sinituubisen putsarin ja tykkään siitä kyllä, mutta mulla jättää aika kiristävän tunnun. Suihkusta tultua pitää nopesti saada kasvovesi naamaan kun ihoa kiristää sen verran. Mietin onko tuo Paulan tuote hellävaraisempi?

Minusta Paulan Skin Balancing -putsari on Vichyä hellävaraisempi. Se ei jätä ihon pintaa yhtä narskuvaksi, kuivaksi tai kiristäväksi kuin Vichy, mutta pesee ehdottomasti kuitenkin kunnolla ja riittävästi. Pesee hyvin pois myös vesiliukoiset maskarat yms, toisin kuin esimerkiksi Paulan Hydralight-sarjan geelimäinen putsari. Skin Balancing ei myöskään kirvele silmiä yhtä paljon kuin Vichy. Ja on tietenkin hajusteetonkin. Molemmat ovat kyllä saman tyypin putsareita, eli koostumus ja tuntu on hyvin samankaltainen (=vaahtoava voide).

Paulan Skin Balancing Oil-reducing Cleanser on mun vakioputsarini, jota mulla onkin se jättipullo käytössä. Vichyn sininen tuubi on kivaa vaihtelua välillä, ja helppo reissussa kun tuubi on melko pieni, mutta kyllä mä tuota Paulan tuotetta pidän herkälle tai pintakuivalle iholle kuitenkin pitkällä aikavälillä parempana ja turvallisempana vaihtoehtona. Uskon että siihen ei kyllä pety, jos tuon Vichyn kaltaisesta tuotteesta tykkää ja iho on jotenkuten sitäkin sietänyt. Minulle tuo Paulan on paras puhdistustuote koskaan.

Onhan se Skin Balancing toki sekin melko pesevä, kun on rasvaisellekin iholle tarkoitettu, joten saattaa sekin vähän kuivattavalta tuntua, mutta Paulan putsarit ovat kyllä sillä tarkoituksella tehtyjä, ettei rasvaistakaan ihoa rasiteta liikaa, joten ei niillä varmastikaan ainakaan suurta harmia pysty aiheuttamaan. Suosittelen kyllä ehdottomasti!
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1254 : 04.04.14 - klo:23:49 »
Minä ostin jokin aika sitten kokeiluun Aco Cliniderm Age Prevent-päivävoiteen. Tämä tuote: http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/2026367

Totesin heti, että tuotteessa on voimakas tuoksu, sama kuin Lumenen Arctic Aqua-tuotteissa on. Tällä viikolla olen käyttänyt voidetta kahtena iltana ja myös silmänympäryksille. Edelleenkin voide aiheutti heti levittämisen jälkeen pientä kihelmöitiä ja silmät reagoivat tuoksuun heti. Eilen illalla tajusin, että tämä tuote aiheutti silmien vuotamisen seuraavana päivänä ja tänään silmät vuotivat taas, kun eilen käytin tätä voidetta. Jatkossa ostan vain hajustamattomia tuotteita.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #1255 : 04.05.14 - klo:18:37 »
Nyt menee ehkä hermot. Humektanin sisältöä on muutettu. Ja mun mielestäni huonoon suuntaan. Ainesosista en ymmärrä tuon taivaallista, mutta tää uus(?) versio haisee pahalle, jää valkosena ihon pintaan vähäks aikaa ja tuntuu tahmeelta naamassa. Voi piip mä sanon.
Veni, vidi, Visa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1256 : 04.05.14 - klo:18:43 »
^ Millainen se uusi inci on? Mä en löydä kuin samaa vanhaa.
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1257 : 04.05.14 - klo:18:47 »
Yliopiston apteekin sivulla on uusi inci. Vertasin sitä vanhan tuubin inciin. Minulla ei vanha versiokaan enää toiminut.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1258 : 04.05.14 - klo:19:16 »
^ Kävin just sieltäkin katsomassa jokaisen pullokoon kohdalta, mutta mulle se näytti samalta kuin entinenkin. Menen tietysti tosin pelkän muistin varassa. Liekö sitten kyse vain pienestä muutoksesta..? Inci, jonka mä YA:n sivuilla näen on: Aqua, Butylene Glycol, Decyl Oleate, Cetearyl Alcohol, PEG-6 Stearate, Apricot Kernel Oil PEG-6 Esters, Glycol Stearate, PEG-32 Stearate, Sodium Cetearyl Sulfate, Methylparaben, Propylparaben.
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1259 : 04.05.14 - klo:21:55 »
^Niinpä onkin. Taisin katsoa väärin kännykällä nettiä selatessa. Minäkin haluaisin nähdä uuden incin.