^ Joo, minäkin pyrin käyttämään kasvoille jäävissä tuotteissa ainoastaan hajusteettomia. Tällaisessa putsarissa se voi vielä mennä, kunhan ei ole kovin voimakas tai vääristä aineista peräisin. Mulla on niin rasvainen, tukkeutunut ja herkkä/ihottumainen iho, että aina ei vaan löydy kaikki kriteerit täyttävää tuotetta.
Mä olen ottanut avukseni Paulan Beautypedian. En ollut aiemmin vaivautunut sitä selailemaan, mutta ennen Vichyn putsarin (uudelleen) hankkimista, kurkkasin mielenkiinnosta, mitä Beautypedia siitä sanoo. Huomasin sitten, että tämä ja toinen apteekkisuosikkini, Vichyn puhdistusvaahto, arvioidaan siellä hyviksi, kun taas melkein kaikki muu, kuten ne kasvovoiteet, joille reagoin itsekin pahasti, on rankattu huonoksi tai keskiverroksi. Aloin selailla muidenkin merkkien arvioita ja huomasin, että arviot vastaavat lähes täysin omia käyttökokemuksiani. On itse asiassa lohduttavaa nähdä huonot arviot (ja perustelut niille) esimerkiksi monille Avénen tuotteille, joita apteekissa niin herkälle iholle hehkutetaan, mutta jotka olivat omalle iholleni hirveää paskaa. Taidan käyttää Beautypediaa jatkossakin, tosin enpä kovin usein enää uusia tuotteita kokeile, mutta kuitenkin.