Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405656 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1260 : 04.05.14 - klo:23:09 »
Mulla ainakin viime kuussa ostetussa Humektanissa on toi sama INCI kuin minkä evergreen laittoi. Mun muistaakseni toi 400g pumppupullo muuttui ulkonäöltään jo kaksi vuotta sitten ja silloin huomasin sen olevan erilaista hajultaan ja hieman myös koostumukseltaan. Reseptillä ostan tuota usein ja muulloin en ole huomannut muutoksia.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #1261 : 05.05.14 - klo:17:06 »
Jätin tuubin töihin, mutta ainakin noi kaksi ensimmäistä (veden jälkeen) oli toisinpäin ja lopusta parabeenit pois ja jotain toisennimisiä tilalla.
Veni, vidi, Visa.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1262 : 05.05.14 - klo:22:36 »
Tosiaan, Orionin itsehoitoapteekista löytyy uusi inci: http://www.itsehoitoapteekki.fi/Tuotteet1/Perusvoiteet/Humektan/

Aqua, Decyl Oleate, Butylene Glycol, Cetearyl Alcohol (and) Cetearyl Sulfate, PEG-6 Stearate, Apricot Kernel Oil PEG-6 Esters, PEG-32 Stearate, Glycol Stearate, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin

Säilöntäaineet siis ainakin vaihdettu ja suhteita hieman. Toivottavasti ei ole ihan huonoksi mennyt. Mä nyt en entistäkään niin täydelliseksi kokenut, mutta nyt pönikän sitä käytettyäni olen ihan semityytyväinen ollut kuitenkin. Mulla se tuo kosteutta tukkimatta ja sopii monenlaiseen kerrostamiseen, imeytyy tosi hyvin ihoon, joten sääli, jos jää lähmäksi tuo uusi.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1263 : 05.05.14 - klo:23:52 »
^Kaikki Orionin perusvoiteet muuttuu parabeenittomiksi. Voi harmi jos koostumukset muuttuu muutenkin.  :-\
Oma väri takaisin.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1264 : 06.05.14 - klo:00:01 »
^ no voi ääää  :(
miksi perusapteekkivoidemerkin pitää lähteä mukaan tuohon paraneenien väittelyyn  :-\ useimmille ne ei kuitenkaan aiheuta mitään toisin kuin ne millä ne korvataan. Mulla on käytössä kolme eri Orionin voidetta reseptillä nii onpa mukavaa alkaa ettiä uusia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1265 : 06.05.14 - klo:15:15 »
Mulla Humektan on aina tukkinut huokoset, joten en ole enää vuosiin ostanut, mutta ihmetyttää joka tapauksessa tämä uudistusten ajankohta. Parabeenikammo on ollut valloillaan jo varmaan yli vuosikymmenen, ja nyt alkaa vihdoin olla näkyvissä se harmi, mitä korvaavat, jo kauan sitten ongelmallisiksi tiedetyt säilöntäaineet ovat tänä aikana aiheuttaneet, kun ekseemaepidemioista alkaa olla evidenssiä. Niin nyt sitten muokataan koostumuksia... No saahan niitä toki kaikenlaisista syistä uudistaa, ja toivottavaahan se kehitys on, mutta jos syynä on vain säilöntäaineiden vaihto, niin vaikuttaa aika hyödyttömältä uudistukselta. Eiköhän tässä muutaman vuoden sisään aleta jo huudella parabeeneja takaisin, kun perustallaajakin tajuaa, ettei ne muut vaihtoehdot niin ruusuisia olleetkaan.

Humektanin sisältämä decyl oleate on muuten niillä kuuluisilla komedogeenisyyslistoilla rankattu korkealle tukkivuudessa. Itse en tiedä, mitä mieltä näistä listoista olla, kun en ymmärrä, mistä se tieto on olevinaan peräisin, mutta pahasti Humektan mulla joka tapauksessa on aina tukkinut...
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1266 : 06.05.14 - klo:19:26 »
Itse käytän Humektania lähinnä raajojen kosteuttamiseen, kun nekin hilselee kuivuuttaan, minkä kerkiävät. Aiemmin käytin kasvoille, mutta tukkeumia ei kyllä tullut.

Mitähän apteekin reseptille saatavaa kilovoidetta sitä seuraavaksi kokeilisi :D apo base ainakin on jo kokeiltu ja se oli ihan kuraa.. Pitäisi olla sellaista, jota tarvittaessa kehtaa naamallekin laittaa, jos muuta ei ole.
Käytän tosiaan noin kolme kiloa perusreseptivoiteita vuodessa niin kaikki kalliit voiteet voin unohtaa :D
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo:19:29 kirjoittanut tipson »

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1267 : 06.05.14 - klo:19:45 »
Hmm. Ihan uutta tietoa mulle tämä perusvoiteiden reseptimuutos! Mulla kanssa menee jotakuinkin yksi sellainen iso pumppupullo Aqualan L:ää kuukaudessa. Jotenkin ihovaivaisena toi just itselle sopiva perusvoide on kauhean tärkeä homma, ja muut voiteet eivät oikein tunnu sopivalta. Ärsyttää jos pitää alkaa vaihtamaan. Joskus viime kesänä oli joku toimitusongelma Orionilla, ja Aqualan L:ää ei saanut hetkeen. Muistaakseni käytin sitten sinistä Abo Basea, joka on aika samankaltainen. Mielummin kyllä ostan Aqualania, koska Orion on suomalainen yritys...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1268 : 06.05.14 - klo:20:32 »
Heh, Apobasenkin etusivulla kerrotaan "Uusi Apobase on parabeeniton!"...  Että uudet sisällöt sitten niilläkin! No, hyvä puoli on tietty se, että jos se ennen on tuntunut kuralta, niin nythän se saattaa sitten olla parempaa... Edit: No joo, mitä nyt incejä vilkaisin, niin yhtä simppeleitä ne sisällöt edelleenkin ovat, että eipä niissä kai muu kuin säilöntäaineet ole tosiaan vaihtuneet.
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo:20:37 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1269 : 06.05.14 - klo:20:50 »
Ei se nyt hirveää kuraa ollut, ei vaan imeytynyt mun ihoon ja oli tahmaavaa  :D sininen apo oli käytössä, mutta en myöskään pidä niin rasvaisista voiteista.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1270 : 06.05.14 - klo:21:37 »
EU on kieltämässä joitakin parabeeneja alle kolmevuotiaiden kosmeettisissa aineissa, mitä nyt tässä nopeasti lueskelin. Voiskohan johtua siitä nämä koostumusten muutokset. Tanskassa on pari parabeenia jo poistettu käytöstä hormonaalisten vaikutusten vuoksi, mikäli oikein ymmärsin.

Mistään parabeenihysteriasta ei siis ole kyse. Noita perusvoiteitahan käytetään pienten lasten iholle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1271 : 06.05.14 - klo:23:04 »
^ Ei tuo oikein ainakaan näitä tapauksia minusta selitä. EU:ssa on hiljattain ehdotettu noissa pienten lasten tuotteissa kieltoa tai entistä tiukempaa rajoitusta (en muista kumpaa) esimerkiksi nimenomaan fenoksietanolille, jolla parabeenit on kaikissa noissa mainituissa perusvoiteissa korvattu! Ei nyt siis ainakaan hirveän järkevältä kuulostaisi senkään käyttö tuotteissa, joita paljon lasten iholla käytetään, kun turvallisempia ja vähemmän rajoitettuja aineitakin olisi tarjolla. Mutta iso lääketehdas toki menee aina sieltä, missä aita on matalin, eikä suinkaan kuluttajan parhaan edun mukaan.
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo:23:17 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1272 : 19.05.14 - klo:22:37 »
Ääh, tosiaan haisee pahalta tuo uusi Humektan. Sellainen voimakas liimamainen haju, joka oikein jää ihoon. Muuten tuntuu kyllä ihan ok:lta iholla, mutta kun vartalolle tätä pääosin käyttelen, niin enpä kyllä välittäisi haista liimalta ylt'ympäriinsä.  >:(

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1273 : 20.05.14 - klo:06:17 »
^Mitä, onko sitä menty muuttamaan. ???
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1274 : 06.06.14 - klo:23:29 »
Feeluniquessa on muuten nyt aika edullisesti monia apteekkituotteita, vink vink klik klik :D   
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com