Mulla Humektan on aina tukkinut huokoset, joten en ole enää vuosiin ostanut, mutta ihmetyttää joka tapauksessa tämä uudistusten ajankohta. Parabeenikammo on ollut valloillaan jo varmaan yli vuosikymmenen, ja nyt alkaa vihdoin olla näkyvissä se harmi, mitä korvaavat, jo kauan sitten ongelmallisiksi tiedetyt säilöntäaineet ovat tänä aikana aiheuttaneet, kun ekseemaepidemioista alkaa olla evidenssiä. Niin nyt sitten muokataan koostumuksia... No saahan niitä toki kaikenlaisista syistä uudistaa, ja toivottavaahan se kehitys on, mutta jos syynä on vain säilöntäaineiden vaihto, niin vaikuttaa aika hyödyttömältä uudistukselta. Eiköhän tässä muutaman vuoden sisään aleta jo huudella parabeeneja takaisin, kun perustallaajakin tajuaa, ettei ne muut vaihtoehdot niin ruusuisia olleetkaan.
Humektanin sisältämä decyl oleate on muuten niillä kuuluisilla komedogeenisyyslistoilla rankattu korkealle tukkivuudessa. Itse en tiedä, mitä mieltä näistä listoista olla, kun en ymmärrä, mistä se tieto on olevinaan peräisin, mutta pahasti Humektan mulla joka tapauksessa on aina tukkinut...