Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403983 kertaa)

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1290 : 23.08.14 - klo:08:49 »
Ostin hajusteettoman Bellavita päivävoiteen ja laitoin sitä yöksi ja olipa aamulla ihanan tasainen ja hyväntuntuinen iho.
Voide oli juuri sopivaa, ei liian rasvaista ja imeytyi hyvin ihoon, jättäen iholle rasvattoman pinnan, aika matan.
Tätä voisi kokeilla myös päivälläkin.
Mulla oli ennestään tätä vanha purkki, joka on ollut mulla kauan aikaa, vanhaksi jo mennyt.
Hyvä, että ostin uuden, aivan ihana voide.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #1291 : 27.08.14 - klo:15:15 »
tiita, en ole varma Aqualan L:n muutoksesta, mutta kuulin jostain, että Orion olisi vaihtanut kaikkiin voiteisiinsa parabeenien tilalle jotain muuta. Ärsyttävää, jos näin on, eikä uudistuneesta koostumuksesta tiedoteta kunnolla. Muutenkin vähän ärsyttää parabeenihysteria, kun onhan se selvää, että suurimpaan osaan tuotteista pitää jotain vastaavaa ainetta kuitenkin lisätä.  :-\
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1292 : 02.09.14 - klo:18:29 »
Joo kaikki Orionin voiteet on muuttuneet / muutuvat parabeenittomiksi. Sama homma Abopasella.
Oma väri takaisin.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1293 : 03.09.14 - klo:07:42 »
Voi pölö, pitääköhän ettiä sit uusi kosteusvoide... Humektanin vanha versio on ollut mun luottotuote jo pitkään. Kai sitä uutta koostumusta vois pienen purkin ostaa. No, kai ne kymmenen muuta säilöntäainetta näyttävät sitten kivemmalta kuin parabeenit. ::)
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1294 : 07.09.14 - klo:09:09 »
Toinen onnistunut ostos oli hajusteeton La Roche-Posayn Cicaplast Baume B5 -voide, jonka hommasin täsmäavuksi kasvoilla räjähtäneeseen, ilmeisesti allergisen/yliherkkyysreaktion aiheuttamaan ihottumaan.

Kiitti myös tästä vinkistä! :ts Meillä on varmaan aika samanmoiset ihot. Mutta toi tuntuu auttavan tosi hyvin sellaiseen kuivaan röpelöön mitä mulla välillä iskee iholle. Sellainen atooppinen läiskäisyys ei lähte kuin kortisonilla, mutta välillä tulee sellaista ihmeellistä kuivaa röpöä, joka ei ole ihan niin inhan tuntuista kuin se varsinainen ekseema. Toi Cicaplast tuntuu tepsivän sellaiseen tosi hyvin. Ei sitä kortisonia nimittäin ihan koko aikaa tee mieli olla hölväämässä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1295 : 07.09.14 - klo:15:26 »
^ Hienoa, että toimii! Minustakin se sopii parhaiten lähinnä ärtyneen ja kuivuneen ihon korjaamiseen. Ei se mullakaan ole ekseemaläiskiä hävittänyt, mutta auttaa kuivuuden osalta ja vähentää samalla osittain punoitusta. Luulisin että sillä saa kyllä loistavan tehon esim. ylikuoritulla tai pakkasesta kärsineellä iholla.

Mun toinen luottotuote on Eucerinin Aquaphor, josta tykkään siinä mielessä enemmän, että se ei aiheuta näppyjä vaikka laittaisin sentin kerroksen. Ei Cicaplastkaan ole pahasti tukkivaa, mutta se on silti "imeytyvällä tavalla" rasvapitoista, siis lotion, mikä mun iholla aina lopulta on liikaa. (Satunnaisessa käytössä ihan ok.) Aquaphorissa mineraaliöljy jää ihon pinnalle, joten tällaisen rasvanaamankin huokoset saavat olla rauhassa. ;D

Näiden ero on varmaankin siinä, että Cicaplastia on helpompi käyttää isommalle alueelle, esim. koko kasvoille, ja se sopii paremmin silloin, kun tarvitaan tuhtia, suojaavaa kasvovoidetta, jossa saa olla rasvaa. Aquaphor taas sopii minusta paremmin yksittäisin rikkoutuneisiin kohtiin, kuten haavaisiin suupieliin ja huuliin, myös silloin kun iholla on tukkeumia. Enpä kyllä enää kestäisi olla ilman näitä tehomömmöjä, juuri sain Aquaphorilla pahasti rikkoutuneet suupielet parannettua yhdessä yössä! :-*
1cFii, oma väri.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1296 : 07.09.14 - klo:16:12 »
Mun täytyy kehua Xyliderm voidetta. Olen nyt käyttänyt sitä vain öisin ja antaa todella kosteutta iholle ja imeytyy hyvin jättämättä ihoa rasvaiseksi.
Pintakuiva iho tykkää tästä voiteesta ja ihana koostumus.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1297 : 07.09.14 - klo:19:14 »
Minultakin kehut Xylidermille ja Cicaplast Baume5:elle! :l Xylidermissä pidän eniten siitä, että sitä uskaltaa laittaa myös rikkoutuneellekin iholle. Onnistun aina tasaisin väliajoin suututtamaan naaman finnit, ja muita voiteita en kyllä uskaltaisi surutta lätkiä ärtyneiden ja haavaisten finnien päälle. Cicaplast taas parantaa kärsinyttä ihoa hyvin, vähintääkin yhtä tehokkaasti kuin esim. Bepanthen, mutta ilman polttelua herkillä kohdilla.

Edit. Ai niin, ja unohtui mainita kuinka hyvin Xyliderm sheivauksenkin pelastaa, yllämainituista syistä. :ts
« Viimeksi muokattu: 08.09.14 - klo:07:09 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #1298 : 09.09.14 - klo:10:14 »
Voi pölö, pitääköhän ettiä sit uusi kosteusvoide... Humektanin vanha versio on ollut mun luottotuote jo pitkään. Kai sitä uutta koostumusta vois pienen purkin ostaa. No, kai ne kymmenen muuta säilöntäainetta näyttävät sitten kivemmalta kuin parabeenit. ::)

Ostin juuri eilen Humektania (kun rasvainen naamani on yhtäkkiä parantunut ja muuttunut sellaiseksi, kuin se oli joskus autuaina teinivuosina  0_0) ja huomasinkin heti, että se ei imeydy ihan yhtä nopeasti kuin ennen. Täältähän löytyikin näköjään selitys! Imeytyvyys on mielestäni edelleen ihan ok, mutta ei entisenlainen. Ammoisina aikoisina kun viimeksi käytin Humektania, muistan sen imeytyneen nanosekunneissa. Nyt piti touhuta muita aamutoimia jonkin aikaa, ennen kuin pystyi alkaa meikata voiteen päälle.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1299 : 09.09.14 - klo:11:21 »
Täältä myös kehuja Xylidermille. Jos sitä vertaa Apobasen hydrogeliin, on Xyliderm hieman ohuempaa ja vesimäisemmän tuntuista, joskin myös noin kaksi kertaa hintavampaa. Hydrogelissä taas on hiukan epämiellyttävä, viilentävä tuntu (josta taas joku muu saattaisi tykätä). pH-vaihteluille herkkä ihoni tykkää Xylidermin hiukan matalammasta pH-arvosta. Lisäksi xylitoligeeli maistuu todella hyvälle, jos sitä vahingossa osuu huulille.  ::)
Sources or didn't happen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1300 : 09.09.14 - klo:14:14 »
^ Sama kokemus noista. Ei Apobasekaan huono ole, mutta ei se mun reagoivalle iholle sovi samalla tapaa kuin Xyliderm. Lisäksi tykkään just siitä Xylidermin ohuesta ja imeytyvästä koostumuksesta, se ei lähde rullaamaan toisin kuin paksut geelit joskus, ja sen päälle on helppo kerrostaa tarvittaessa voidettakin. Maistanut en vielä kyllä ole, mutta ehkä siihenkin joskus päästään...

Humektan se vaan on kumma tapaus. Sitä aina sääntönä suositeltiin akneiholle, mutta omalla ihollani se ainakin juuri aiheutti sitä. Toisaalta sen ohut koostumus tuntui tulehtuneella ja kiristelevällä iholla ensin taivaalliselta, mutta sitten hetken päästä tavara oli liejuna ihon pinnalla ja säännöllisen käytön kanssa iho oli koko ajan näpyillä. Osa ainakin sen entisen Humektanin pääraaka-aineista mainitaan erittäin komedogeenisiksi niillä hämärillä listoilla, joiden taustasta en tiedä mitään, mutta jotka osuvat hämmästyttävän oikeaan mun ihoni kohdalla. Hmph.
1cFii, oma väri.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1301 : 10.09.14 - klo:20:45 »
Pahus, Apobasen Hydrogel on ollut paras mun iholle. Toivottavasti uusi koostumus ei käyttäydy liian eri tavalla.

Tuota Xylidermiä voisin kokeilla. Miltä se siis tuoksuu/maistuu? :D
« Viimeksi muokattu: 10.09.14 - klo:20:48 kirjoittanut Margot »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1302 : 10.09.14 - klo:21:28 »
^ Xyliderm on hajusteeton, ei siinä siis juuri tuoksua ole, mutta ehkäpä maistaessa huomaa purkasta/pastilleista/hammastahnasta tutun ksylitolin raikkaan makeuden.
1cFii, oma väri.

Poissa chew

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1303 : 10.09.14 - klo:22:16 »
Osa ainakin sen entisen Humektanin pääraaka-aineista mainitaan erittäin komedogeenisiksi niillä hämärillä listoilla, joiden taustasta en tiedä mitään, mutta jotka osuvat hämmästyttävän oikeaan mun ihoni kohdalla.
Off topic, mutta jos tarkoitat esim. CosDNAa ja Beneficial Botanicalsin tyyppisiä listoja, ne perustuvat suurelta osin jäniksenkorvatesteihin. Tässä ja tässä esimerkkejä. Jäniksenkorvatestin paikkaansapitävyys on hieman kiistanalainen ja metodi on melko vanha, mutta pitää tosiaan monilla ihmisillä paikkaansa. 
Sources or didn't happen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1304 : 10.09.14 - klo:22:33 »
^ Joo, lähinnä aknesivustoilla olen niihin alunperin törmännyt, nyt niitä näkyy aika monessa paikkaa. Olen ohimennen nähnyt jäniksenkorvista (jänöparat...) mainintaa ja törmännyt väittämään, ettei sellaisilla testeillä olisi hirveästi luotettavuutta, mutta ihotyypillä on tässä varmaan merkitystä. Oma ihoni on äärimmäisen tukkeutuva ja reagoi ärsytykseenkin kystilla, ja tällaisen ihon kanssa listat ovat olleet avuksi, joskaan eivät nyt ihan aukottomasti. Toisenlaisten ihotyyppien kanssa varmastikin kuitenkin riittää usein se, ettei laita iholleen mitään liian tuhdin tuntuista ja sillä selvä.
1cFii, oma väri.