Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405442 kertaa)

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1305 : 11.09.14 - klo:15:31 »
Kenelläkään tästä kokemuksia?

Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #1306 : 21.09.14 - klo:00:53 »
Oon käyttänyt monta vuotta Clinidermin normaalille/sekaiholle tarkoitettua vaahtoputsaria, mutta se on nyt tänä keväänä vaihtunut Dermosilin vastaavaan lähinnä hinnan takia. Eihän se n. 15e ole paljon tuotteesta, joka kestää monta kuukautta päivittäistä käyttöä ja ajaa asiansa hyvin, mutta jos yhtä hyvän tuotteen saa noin puolet halvemmalla niin se on syy vaihtaa tuotetta... :)

Muista apteekin tuotteista käytän lähinnä perusvoiteita, ja mm. kuukupin puhdistukseen Luneten Lempipesunestettä.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1307 : 28.09.14 - klo:16:11 »
Kenelläkään tästä kokemuksia?

Mulla on kokemusta :) Oon tykännyt sekä tuosta että siitä "normaalista" Triple Drystä (se sinikorkkinen). Pitää kainalot hyvin kuivina eikä mulla kyllä kirvele edes sheivailun jälkeen vaikka aika herkkäihoinen oonkin. Ainut miinus tuossa mun mielestä on se, että jossain vaiheessa "teho" loppuu vaikka tuotetta olisi vielä jäljellä ja pitää ostaa uus.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1308 : 29.09.14 - klo:18:10 »
Kävin ostamassa uuden parabeenittoman Humektanin, kun reseptillä oli vielä yksi jäljellä. Vanhaakin Humektania mulla oli vielä jälkellä ja teinkin pientä vertailua ja ainakin mulla toi vanhempi on paksumpaa koostumukseltaan, imeytyy hitaammin ja haisee voimakkaammin. Tuo uusihan on oikeen kevyen tuntoista! Humektanilla kosteutan lähinnä päänahkaa öisin, joten tämä ohuempi versio on helpompi levittää päänahkaan. Tällä hetkellä olen ainakin sitä mieltä, että uudistettu versio sopii mulle paremmin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1309 : 18.12.14 - klo:11:10 »
Apteekkiin oli tullut Favoralta uusi herkän ja couperoottisen ihon sarja, jossa on hoitovoide, seerumi ja kosteuttava/rauhoittava naamio. Houkuttaisi kovasti kokeilla, mutta mun ihonhoitorutiini on jo niin täysi Paula's Choicen johdosta, että en tiedä, mihin väliin änkisin noita. Mun ihossa on voimakasta couperosapunoitusta, mikä tekee siitä häiritsevissä määrin erivärisen kuin kaulan ihosta.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1310 : 18.12.14 - klo:12:40 »
Minä hain näytteen tuosta uudesta Favoran hoitovoiteesta. On kyllä mukavan tuntuista ohutta voidetta.
Olen käyttänyt sitä Paulan BHA:n kanssa. Ei ärsyttänyt ainakaan minun naamaa. Voisi harkita ihan ostoakin kunhan saa edelliset voiteet käytettyä.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1311 : 22.12.14 - klo:19:03 »
Ostin tänään Xylidermiä. Ei sovi meikäläisen iholle, ainakaan tälleen talviaikaan. Kiristää kauheasti. Ihan sama kuin olisi vettä valellut naamaan  :( Apobasen geeli on mielestäni parempi, joskin tahmaisempi ja "klähmäisempi". Tästä voi olla hyötyä jonkun muun kevyen voiteen alla, mutta yksistään... ehei.

Aika vaikeaa, kun öljypitoiset voiteet aiheuttaa ihon karstoittumista ja rasvattomat ei riitä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1312 : 22.12.14 - klo:21:52 »
Ostin Favoran couperosaihon seerumin, mukavan tuntuinen koostumus ja pullokin isompi kuin Faveran normiseerumissa, joten en koe, että kovin kalliiksikaan tuli. Saa nähdä, onko mitään vaikutusta couperosaan.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1313 : 22.12.14 - klo:22:22 »
^Osaatko verrata Favoran couperosaihon seerumia esim. Vichyn tai Avenen kosteuttavaan seerumiin tai La Roche Posayn couperosaihon seerumiin? Mietin lähinnä kuinka paksu/rasvainen/kosteuttava koostumus tuossa on?

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1314 : 23.12.14 - klo:12:38 »
En ole käyttänyt noista mitään, joten en osaa. Mutta tämä Favoran seerumi on ohutta nestemäistä fluidia koostumukseltaan, pikemminkin siis kuin joku erittäin ohut emulsio. Koostumus siis mun mielestä hyvin kosteuttava, ei rasvainen. Mun ihoon ainakin imeytyy aivan täysin eikä tunnu lainkaan raskaalta, toisaalta mulla on kuiva iho kyllä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1315 : 23.12.14 - klo:18:05 »
Mullakin on tuo Favoran anti-redness-seerumi. Olen ollut (ja olen siis yhä) aikeissa tilata Paulalta atselaiinihappotuotteen, mutta en viitsi tehdä tilausta näinä viikkoina, kun postin kulku kuitenkin seisoo. Tuossa Favoran seerumissa on atselaiinihapon johdannaista, joka ilmeisesti on hellävaraisempi mutta mahdollisesti silti toimiva, joten ajattelin kokeilla nyt ensin sitä. Olen vasta kerran kokeillut tuota, kun naama on ollut sen verran pahassa kunnossa, että väliaikaisesti on käytössä taas kaikenlainen barrier repair -tavara. Sen verran kun nyt sain testattua, niin koostumus vaikutti ihan kivalta. Hyvin ohutta lotionia tosiaan, mutta mun mielestä kuitenkin jollain tapaa rasvaisen tuntuista. Ei sellaista, mikä jäisi iholle kiiltämään, jos iho tarvitsee kosteutta, mutta tavallaan vähän rasvaisen notkeaa kuitenkin. Vähän LRP:n Toleriane Ultra -voiteen kaltaista tunnultaan, ehkä..? Myös Madaran sekaihon fluidi tulee mieleen. Mä en ole noita nykyisiä seerumeita muilta apteekkimerkeiltä käyttänyt.

Joka tapauksessa vaikuttaa helposti imeytyvältä ja ihan siistin pinnan jättävältä. En kokenut ainakaan mitään välitöntä ärsytystä. Ehjällä sekaiholla toimisi varmasti ihan hyvin yksinään, en voi kuvitella että voisin enää tuon päälle laittaa voidetta. (Tällaisissa rikkinäisen ihon tilanteissa on tietysti toisin.) Mulle ainakin Favoran 24h tasapainottava voide oli ihan liian kelmumaista iholla... Tuntui ensin ihan kivalta, mutta hetken päästä oli paksu, muovisen tuntuinen, peilikilltävä kerros naamalla. En siis ole ajatellut kokeilla tämän toisenkaan sarjan voidetta, ellei hyvin toisenlaisia kokemuksia kuulu muilta. Oma ihoni on siis pahasta kosteusköyhyydestä ja tulehdusherkkyydestä huolimatta rasvainen.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1316 : 29.12.14 - klo:20:51 »
Taidanpa ostaa tuon Favoran anti-redness-seerumin seuraavaksi :) Jättääkö Favoran kosteuttava kasvosuihke kalvomaisen tunnun iholle?
« Viimeksi muokattu: 29.12.14 - klo:20:55 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1317 : 30.12.14 - klo:01:00 »
Sen kyllä huomasin ikäväksi tässä tuon Favoran seerumin kanssa, että en ilmeisesti pysty käyttämään sen päällä kosteusvoidetta silloinkaan kun iho sitä tarvitsisi. Seerumi tuntuu kyllä imeytyvän, mutta lopputuloksena on silti kosteusvoiteen kanssa paksu ja muovinen tuntu iholla. En tietysti ole montaa voidetta kokeillut, mutta kun useimpia PC:n seerumeita ja kosteusvoiteita (ja kasvovesiä) voin käyttää rasvaisellakin iholla päällekkäin ilman tahmaista tai tukahduttavaa tuntua, niin en taida enää niiden ulkopuolelta ostella. Täytyy yrittää käyttää seerumi yksinään, mutta se voi olla vähän hankalaa, kun rutiiniin kuuluu monenlaista oleellista, jolle pitäisi löytyä paikka.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1318 : 30.12.14 - klo:13:12 »
^^Tuo suihke jättää kyllä iholle tunteen, että siinä on jotain. Ehkä jopa vähän tahmainen, tai jos nyt ei ihan tahmainen, niin kuitenkin selkeästi tuntuu iholla. Mä itse käytän tuota suihketta ennen Avitcidia hieman miedontamaan sen vaikutusta. Heti suihkusta tultuani suihkuttelen tuota Favoraa reilusti naamalle, jotta se ei ehtisi kuivua.

^Jännä, mulla tuo seerumi taas toimii oikein hyvin mihin tahansa kerrostamiseen. Tällä hetkellä käytän aamuisin Paulan kasvovesi, 1% BHA lotion, Skin Recovery tai sininen Resist -seerumi, Favoran seerumi, (Moisture Boost -voide jos on saharaa) ja lopuksi Resist vaaleansininen aurinkosuoja. Kuivuminen silti välillä ongelmana, joten haaveissa on se Paulan öljytuote vielä lisäksi tuohon kaikkeen seerumiin sekoitettavaksi.  ;D Mutta kuivumiseen olen huomannut myös auttavan sen, että jätän jonain aamuna BHA:n laittamatta. Jos erehdyn laittamaan 2% BHA:ta (voide tai geeli), naama halkeilee suupielistä jo kesken työpäivän.

En tiedä, hourinko, mutta musta tuntuu nyt jo kuin tuo seerumi olisi vähän auttanut punakkuuteen. Ei toki mitään järisyttävää vaikutusta, mutta jollain tavalla se rauhoittaa BHA:n aiheuttamaa punoittelua jonkun verran. Pitää pitää silmällä nyt pidemmän päälle, mikä vaikutus on.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1319 : 03.01.15 - klo:23:07 »
Mun iho on nyt takaisin suht ehjässä kunnossa, ja Favoran anti-redness-seerumi on nyt sopinut oikein hyvin kosteutukseen sellaisenaan. Olen käyttänyt tätä iltaisin ja laittanut yksittäisiin kuiviin kohtiin päälle Aquaphoria. Varsinainen kerrostaminen ei tämän kanssa siis mulle oikein sovi, mutta voin kyllä suositella tätä ihan yksinään käytettäväksi muille rasvaisen, tukkeutuvan ja kosteusköyhän ihon omaaville. Tulehtuva ja laikukas ihoni on ottanut tämän toistaiseksi vastaan hyvin rauhanomaisesti. :) (Tilasin myös PC:ltä atselaiinihappotuotteen ja vähän jännityksellä odotan, kuinka tehokas tuntu siinä tähän verrattuna on...)

Edit. Ihan satavarma en ole kuitenkaan siitä, sopiiko seerumin sisältämä sheavoi iholleni pitkällä aikavälillä, vai alkaako huokosiin kertyä ylimääräistä. Niin rasvaiselta tämä ei kuitenkaan tunnu, että rasvaisellakaan iholla mitään kamalaa ihan hetkessä tapahtuisi.
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo:23:12 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.