Onko kellään kokemusta La Roche Posayn Serozinc-kasvosuihkeesta? Aika monet hehkuttivat sitä Youtubessa "2014 favourites" -videoissa. Pitäisi olla hyvä varsinkin näppyläiselle ongelmaiholle. Inci on yksinkertainen, eli vesi, zinc suphate, sodium chloride.
Olen käyttäny tuota yhden pullon joitakin vuosia sitten, mutta en huomannut mitään vaikutusta kasvojen epäpuhtauksiin. Ehkä saattoi rauhoittaa vähän, mutta ei muuta. Toisaalta todettakoon, että eipä minulla ole myöskään sinkkivoiteet auttaneet, kun taas olen kuullut, että joillakin ne tehoavat. Eli sanoisin, että ainakin niiden kannattaa kokeilla, jotka ovat havainneet sinkkivoiteet tehokkaiksi. Serozincin etuna sinkkivoiteisiin nähden on tietty tuo nestemäinen muoto, kun sitten voi laittaa päälle minkä voiteen haluaa, eikä tarvitse käytää usein tosi tuhteja sinkkivoiteita.
Jos sattuu maahan, josta tuota saa niin kannattaa kyllä kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole ja hinta oli muistaakseni alle kympin tai jotain niillä paikkeilla eli ei ole kallista.
Tuota Serozinciä saa ainakin monista ranskalaisista apteekeista, vaikka muuten saatavuus ei ole yhtä hyvä kuin La Roche-Posayn tuotteilla muutoin. Serozinc ei taida olla läheskään kaikkien LRP:tä myyvien maiden valikoimissa...tai näin olen itse havainnoinut.