Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404056 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1320 : 03.01.15 - klo:23:46 »
La Roche Posay-tilaus saapui perille, ja nyt on koko arsenaali käytössä: Toleriane Ultra ja misellivesi. Pidän molempien tunnusta iholla - ei nihkeyttä. Toleriane Ultralla on rauhoittava vaikutus kärsineeseen nahkaan. Katsotaan nyt näiden kanssa alkutalvi!
Keväämmällä pääsen korkkaamaan 50 + aurinkosuojan...
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo:23:48 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1321 : 05.01.15 - klo:13:29 »
^
LRP:n Cicaplast Baume B5 on myös huipputuote näin talvikeleillä. Mun iho tuntuu tykkäävään pantenolituotteista ja tällä saa kuivuuden todella hyvin kuriin. Myyjän mukaan vastaa Bepanthenia, mutta itse tykkään tästä enemmän, sillä todella rasvaiset (kuten Bepanthen) tuotteet jäävät vaan ihon pinnalle eivätkä hoida kunnolla. Tätä voi levittää paksunkin kerroksen ja imeytyy silti - toimii tosi hyvin myös meikin alla  :) <3 Tavallisesta Cicaplastista en tykännyt hirveästi, mutta tämä toimii.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1322 : 06.01.15 - klo:11:47 »
Onko kellään kokemusta La Roche Posayn Serozinc-kasvosuihkeesta? Aika monet hehkuttivat sitä Youtubessa "2014 favourites" -videoissa. Pitäisi olla hyvä varsinkin näppyläiselle ongelmaiholle. Inci on yksinkertainen, eli vesi, zinc suphate, sodium chloride.

Muakin kiinnostaa tämä suihke ja olin ihan hetki sitten kirjoittamassa tänne onko kellään kokemusta suihkeesta. Olisin tilannut sen netistä, mutta perhanan aerosoleja ei kuljeteta.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1323 : 07.01.15 - klo:19:48 »
Ihan satavarma en ole kuitenkaan siitä, sopiiko seerumin sisältämä sheavoi iholleni pitkällä aikavälillä, vai alkaako huokosiin kertyä ylimääräistä. Niin rasvaiselta tämä ei kuitenkaan tunnu, että rasvaisellakaan iholla mitään kamalaa ihan hetkessä tapahtuisi.

Noh, kyllä musta alkoi jo nyt tuntua siltä, että tuo Favoran anti-redness-seerumi on liian rasvapitoista mulle. Huokoset alkoivat tuntua kärsiviltä (ja iho turvota) etenkin seborrooisen ekseeman suosikkikohdissa. Otsalla on myös näkyvä kiilto hetken päästä seerumin levittämisestä. Pysyttelen taas puhtaasti PC:n seka/rasvaisen ihon seerumeissa ja kosteutuksessa.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1324 : 07.01.15 - klo:21:21 »
Mä ostin ton Favoran seerumin noin viikko sitten. En vielä osaa sanoa oikein mitään siitä. Ehkä vähän auttaa punoitukseen. Se tuntuu kieltämättä kyllä aika rasvaiselta, mutta saas kattoa alkaako tukkia vai ei.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1325 : 07.01.15 - klo:23:20 »
Onko kellään kokemusta La Roche Posayn Serozinc-kasvosuihkeesta? Aika monet hehkuttivat sitä Youtubessa "2014 favourites" -videoissa. Pitäisi olla hyvä varsinkin näppyläiselle ongelmaiholle. Inci on yksinkertainen, eli vesi, zinc suphate, sodium chloride.

Olen käyttäny tuota yhden pullon joitakin vuosia sitten, mutta en huomannut mitään vaikutusta kasvojen epäpuhtauksiin. Ehkä saattoi rauhoittaa vähän, mutta ei muuta. Toisaalta todettakoon, että eipä minulla ole myöskään sinkkivoiteet auttaneet, kun taas olen kuullut, että joillakin ne tehoavat. Eli sanoisin, että ainakin niiden kannattaa kokeilla, jotka ovat havainneet sinkkivoiteet tehokkaiksi. Serozincin etuna sinkkivoiteisiin nähden on tietty tuo nestemäinen muoto, kun sitten voi laittaa päälle minkä voiteen haluaa, eikä tarvitse käytää usein tosi tuhteja sinkkivoiteita.

Jos sattuu maahan, josta tuota saa niin kannattaa kyllä kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole ja hinta oli muistaakseni alle kympin tai jotain niillä paikkeilla eli ei ole kallista.

Tuota Serozinciä saa ainakin monista ranskalaisista apteekeista, vaikka muuten saatavuus ei ole yhtä hyvä kuin La Roche-Posayn tuotteilla muutoin. Serozinc ei taida olla läheskään kaikkien LRP:tä myyvien maiden valikoimissa...tai näin olen itse havainnoinut.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1326 : 07.01.15 - klo:23:50 »
Valikoima on tosiaan maakohtainen. Ikävä kyllä eräs markkinoiden parhaisiin lukeutuva (ei-ärsyttävä, vain 5% vahvuinen) C-vitamiinituote Active C kuuluu nykyään USA:n La Roche Posayn valikoimaan, mutta ei Suomen tai Kreikan (mistä sitä ennen ostin)...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1327 : 11.01.15 - klo:15:15 »
Mulla on oikein positiivinen olo tuosta Favoran rauhoittavasta seerumista. Uskon, että sillä on ollut vaikutusta ihon kosteustasapainoon: seerumin käyttöönoton jälkeen on ollut huomattavasti vähemmän rutisevan ja hilseilevän kuivia päiviä. Kaiken kaikkiaan olen nyt ihan tyytyväinen ihon kuntoon, joten suosittelen kyllä tuota seerumia kuiva- ja herkkäihoisille.  :)

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1328 : 22.01.15 - klo:10:55 »
Olen käyttänyt pitkään Elivon puhdistusvaahtoa mutta viime kerralla käydessäni apteekissa en meinannut löytää putiloa millään.Farmaseutti totesti että tuote ei ole enää valikoimassa sen vähäisen kysynnän vuoksi ja suositteli Favoran vastaavaa putsaria. Otin sen sitten kokeeksi kun ajattelin että ei niissä paljon eroa voi olla,incit ovat hyvin samankaltaiset. Jo alkuun yllätyin siitä miten  "öljyisen" tuntuman tuo Favoran puhdistusvaahto jättää. Noin viikon käytön jälkeen kasvoissani on tukkeumia paikoissa joissa niitä ei ole aiemmin ollut ja ihon yleisväri on kirjavampi :-X En ymmärrä miksi tuo ei tunnu sopivan iholleni, mutta onneksi eräässä toisessa apteekissa ainakin toistaiseksi myydään vielä Elivon putsaria. Ärsyttää jo valmiiksi jos tuote vaikka lopetataan kun on niin pirun vaikea löytää kunnollista putsaria joka poistaa meikit muttei ärsytä ihoa tai aiheuta tukkeumia.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1329 : 22.01.15 - klo:16:36 »
Onko kellään kokemuksia apteekin silmämeikinpoistoaineista? Mulla on herkkä silmänympärys, ja silmäluomille pukkaa atooppista ihottumaa varsinkin näin talvisin. Marketin aineet tuntuvat joko liian tujuilta tai sitten ne eivät poista ripsaria tarpeeksi hyvin.

Katselin, että ainakin Vichyllä, Avenella ja La Roche-Posay -merkillä on hellävaraisia silmämeikinpoistoaineita. Kaikki maksavat noin 15 euroa. Onko kellään kokemuksia mistää noista? Toi La Roche-Posay on ihan vieras merkki mulle.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #1330 : 22.01.15 - klo:22:39 »
^Louis Widmer ei ollut tuossa sun listassa, mutta mä käytin pitkään sitä vedenkestävän meikin versiota. Hinnan takia lopulta vaihdoin muuhun (Lumeneen), kun onnistuin kuluttamaan sen pullollisen aina liian nopeasti, mutta muuten ei mitään valittamista.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1331 : 23.01.15 - klo:11:22 »
Valikoima on tosiaan maakohtainen. Ikävä kyllä eräs markkinoiden parhaisiin lukeutuva (ei-ärsyttävä, vain 5% vahvuinen) C-vitamiinituote Active C kuuluu nykyään USA:n La Roche Posayn valikoimaan, mutta ei Suomen tai Kreikan (mistä sitä ennen ostin)...

Kreikkalaisissa nettiapteekeissa on ainakin myynnissä Active C -sarjan tuotteita, hinnat 13 eurosta ylöspäin.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #1332 : 23.01.15 - klo:14:30 »
^ Polina, voitko vinkata jonkun luotettavan kreikkalaisen nettiapteekin?  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1333 : 23.01.15 - klo:16:44 »

Kreikkalaisissa nettiapteekeissa on ainakin myynnissä Active C -sarjan tuotteita, hinnat 13 eurosta ylöspäin.

Viimeksi katsoessani ei ollut ainakaan Pharmazonin valikoimassa.

1b F/M ii

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1334 : 23.01.15 - klo:18:18 »
^ Polina, voitko vinkata jonkun luotettavan kreikkalaisen nettiapteekin?  :)
Olen tilannut http://pharmasee.gr -apteekista lukuisia kertoja. Sivut ovat vähän sekavan näköiset, mutta aina on kaikki tullut perille, maksu hoituu Paypalilla. Myytävien tuotemerkkien listan saa näkyviin, kun klikkaa vaikka cosmetics-kohtaa, jonka jälkeen alemmas sivun vasempaan laitaan ilmestyy brands-listaus. Tuolla näyttää olevan valikoimissa ainakin LRP:n Active C PN/M ja Active C Yeux. Active C PS -nimisen voiteen löysin myös muutamasta kaupasta, mutta niillä ei ollut nettisivuja englanniksi.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey