Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405458 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1335 : 23.01.15 - klo:20:25 »
^ Polina, voitko vinkata jonkun luotettavan kreikkalaisen nettiapteekin?  :)
Olen tilannut http://pharmasee.gr -apteekista lukuisia kertoja. Sivut ovat vähän sekavan näköiset, mutta aina on kaikki tullut perille, maksu hoituu Paypalilla. Myytävien tuotemerkkien listan saa näkyviin, kun klikkaa vaikka cosmetics-kohtaa, jonka jälkeen alemmas sivun vasempaan laitaan ilmestyy brands-listaus. Tuolla näyttää olevan valikoimissa ainakin LRP:n Active C PN/M ja Active C Yeux. Active C PS -nimisen voiteen löysin myös muutamasta kaupasta, mutta niillä ei ollut nettisivuja englanniksi.

Postikulut 10€  :-\  Hieman liikaa... Se on yleinen EU-alueen nettikauppojen ongelma.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1336 : 17.02.15 - klo:15:16 »
Höh, yhden luottotuotteeni Aqualanin koostumusta on muutettu parabeenien poiston lisäksi. Sisältö on muuten sama, mutta ihoa pehmentävä ja "meikinalusvoiteen tunteen tuova"(<-oma havainto) decyl oleate on listassa alempana. Tämä uusi versio ei ole ollenkaan yhtä täyteläinen ja ihoa kiristää ja se punoittaa!  >:( Pärjäsin Aqualanilla aikoinaan jopa Roa-kuurin pahimman kuivuusvaiheen yli. En olisi arvannut, että noin pieni muutos sössii koko koostumuksen.

Sen parempaa sanottavaa ei ole Aqualan Plussasta, jota ostin matkalle pienin putelin. Ei kosteuta tarpeeksi, iho kiiltää ja punoittaa.

Lähdenpä tästä rasvaamaan naamaa uudestaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1337 : 15.04.15 - klo:16:59 »
Jouduin äskettäin taas lätkimään kiristelevälle kasvojen iholle vähän kaikkea, ml. La Roche Posayn Cicaplast Baume B5:tä. Sanoin muistaakseni joskus aiemmin, ettei tuo tunnu tukkivan ihoa, mutta nyt tuli aika selväksi, että tukkii se. Jostain syystä tuo todella humahti kipeästi huokosiin. Mun hätävoiteena kasvoille tulee olemaan jatkossa ainoastaan Aquaphor.

Perusvoiteista olen tehnyt uudelleen tuttavuutta Essex Hydrogeelin kanssa. Käytin tätä kosteusvoiteena viimeksi joskus seiskaluokkalaisena... Mineraaliöljykammo tästä kai ajoi eroon tuon jälkeen. Hyvä tuote, käytän nopeasti imeytyvänä käsivoiteena. Menisi kasvoillekin, eikä rasvoita kuten esim. Humektan mulla.
1cFii, oma väri.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #1338 : 17.04.15 - klo:13:02 »
Löysin itselleni loistavan päivävoiteen kesäksi: Louis Widmer Moisture Fluid UV6. Mulla on kesällä voimakkaasti rasvoittuva pintakuiva iho. Kaikki suojakertoimen sisältävän päivävoiteet on mulle hirveitä lähmiä tai sitten niistä jää kiristävä kiiltävä kalvo. Suojakerroin ei ole kummoinen, mutta jotain kuitenkin ja voide on ihanan kevyt, mutta silti kosteuttava. Aurinkovoide on tietty erikseen (Aco Ultra light face cream SPF20), mutta LW sopii töihin ja kun ei paljoa ole auringossa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1339 : 19.04.15 - klo:12:43 »
Osaatko kertoa enemmän tuosta Acon aurinkovoiteesta? Onko se siis ohutta ja hyvin imeytyvää? Jääkö naama valkoiseksi? Oon itekin tykännyt tuosta Widmeristä.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #1340 : 27.04.15 - klo:16:24 »
Acon aurinkovoiteessa on ainakin pakkaus uudistunu, en tiedä onko sisältö muuttunu. Nykyinen on siis Matifying face sun cream SPF 20. Minulla on vielä vanhaa elii Extra light face sun cream SPF20. Se on perusvoidemainen voide (hyvässä mielessä), ei jätä valkoiseksi. Iho jää kiiltäväksi, kuten mulla kaikilla aurinkovoiteilla, mutta ei tunnu kauhean lähmäiseltä. Olen käyttäny vastaavaa Acon tuotetta monta vuotta, eikä niissä suurempia eroja tähän asti ole ollut. La Roche Posayn joku fluid sekaiholle oli paljon ohuempaa, mutta lopputulos iholla oli ihan samanlainen, paitsi että jäi vielä kiristävä kalvon tunne kasvoille.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1341 : 02.05.15 - klo:18:32 »
Viimeksi olen apteekin perusvoiteista käyttänyt Aqualan L:ää ja Ceralan plussaa. Pari kuukautta sitten lääkärikäynnillä reseptien uusimisen yhteydessä mainitsin, että voisinko saada myös uuden reseptin “jollekin vähän rasvaisemmalle voiteelle”. Lääkäri ehdotti Dermalog rasvaista emulsiovoidetta ja joo, tämän tosiaan olen käytössä todennut nimensä mukaiseksi :)

Rasvaprosentti on 56 ja esim. aamuisen rasvauksen jäljiltä vielä useampi tunti myöhemmin tuntuu iholla kyllä sellainen tietynlainen pinta. Ei siis missään nimessä minusta epämukavalla tavalla! Kesällä en näin tuhtia voidetta tarvitse, mutta onneksi voin tähän taas tarvittaessa talven tultua palata. Hyvää myös se, että kyseisestä voiteesta keskikokoinenkin (100 ml) on SV-korvauksen piirissä kun taas aika monesta muusta perusvoiteesta vain isoimmasta pakkauskoosta saa korvauksen. Pieni, mutta mieluisa yksityiskohta ;)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #1342 : 21.05.15 - klo:10:13 »
Mä olen aivan rakastunut La Roche-Posayn Lipikar Baume AP+ vartalovoiteeseen. Melkeinpä tekisi mielisanoa, että koostumus ja tuntuma on uniikki, mutta ei nyt ehkä sentään - erittäin hyvä tämä silti on.

Mulle käy apteekin perusvoiteiden yms. vartalovoiteiden (Erisan, Dermo jne.) kanssa usein niin, että kevyet ja vesipitoisemmat voiteet katoavat ihoon hetkessä ja etenkin säärien iho on hilseilevän kuiva jo hetken päästä. Paksummat ja rasvaisemmat voiteet taas jäävät pyörimään rasvaiseksi kalvoksi iholle. Tämän vuoksi olen joutunut käyttämään useampaa voidetta eli ensin kevyempää ja kosteuttavaa voidetta alle ja kuivimpiin kohtiin päälle rasvaisempi voide tai öljy. Eikä tämäkään ole ollut mikään ideaali ratkaisu.

Lipikar Baume AP+ hoitaa kaiken kerralla, on kätevässä pumppupullossa (400 ml) sekä on aivan älyttömän riittoisaa. Eilenkin laitoin voidetta kylvyn jälkeen vielä hiukan kostealle iholle. Ihosta tuli niin silkkisen pehmeä ja kosteutettu, että teki mieli vaan sivellä ihoa. Voide ei jää rasvaiseksi kalvoksi iholle, mutta sellainen miellyttävä tunne iholle jää.

Maksaahan tuo 400 ml pumppupullo 25€, mutta on kyllä joka sentin arvoista.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1343 : 21.05.15 - klo:11:34 »
^ Hyvä, että tuosta on apua. En itse päässyt siitä oikein jyvälle enkä saanut toimimaan - yhden tuubin verran käytin, enkä ihastunut. Paksua jankkia, joka ei kosteuttanut eikä tehnyt muutakaan ..

Edit. Tuossahan on uudistunut koostumus, joten se voi olla hyvin erilaista kuin ennen. Oma kokemukseni rajoittuu parin vuoden taakse, jolloin kyseessä oli entinen versio.
« Viimeksi muokattu: 21.05.15 - klo:12:40 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #1344 : 21.05.15 - klo:12:30 »
Oho! Jännä, että se voi toimia toisella iholla noin eri tavalla eli huonosti! Netistäkin olen lukenut pelkkää positiivista (verkkokauppojen arviot, blogit, mua) ja siksi innostuin satsaamaan heti 400 ml purkkiin.

Koostumus on kyllä paksuhko (ei mielestäni kuitenkaan jankkia?), mutta levittyy etenkin suihkun jälkeen aavistuksen kostealle iholle tosi helposti ja pieni määrä riittää. Eikä ole sellaista rasvamönjää mitä esim. Apobasen Oily Creme ja vastaavat.

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1345 : 21.05.15 - klo:13:40 »
Mä oon silmäillyt pitkään sitä LRP:n kevyempää vartalovoidetta, Lipikar Gel-Fluidea. Onko kukaan kokeillut sitä? En ole ainakaan vielä tullut ostaneeksi, kun on sen verran vähän kropparasvoille tarvetta, että varastoista riittää vielä. Itseäni kiinnostaa se niasiini tuossa, kun tykkään siitä kasvoillakin.

Meinasin kysyä, että miltä tuo Lipikar Baume AP+ tuoksuu, mutta huomasinkin sen olevan hajusteeton. Gel-Fluide on hajustettu, ja olisi kiva tietää, kuinka rankasti ja minkälainen tuoksu on...
1cFii, oma väri.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #1346 : 21.05.15 - klo:13:50 »
Mäkin olin hiukan kiinnostunut myös siitä kevyemmästä versiosta, mutta nuo Lipikar Baume AP+:sta luetut kokemukset sekä hajusteettomus saivat mut päätymään tuohon.

Niasiiniamidia tässäkin voiteessa on kuulemma 4%, mikä kuulostaa mun mielestä aika kivalta pitoisuudelta!

http://nutturapaa.purkkimafia.fi/2014/12/talven-pelastus/

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1347 : 29.05.15 - klo:15:07 »
Mä oon silmäillyt pitkään sitä LRP:n kevyempää vartalovoidetta, Lipikar Gel-Fluidea. – – Gel-Fluide on hajustettu, ja olisi kiva tietää, kuinka rankasti ja minkälainen tuoksu on...

Satuin apteekkiin, jossa oli tuosta Lipikar Gel-Fluidesta testeri. Onneksi kokeilin! Tuoksu on pistävä, ärsyttää silmiä ja enemmässä käytössä ottaisi varmasti henkeenkin. Saman merkin Hydraphase-kasvovoiteiden tuoksu on muistaakseni samankaltainen, sellaisen jouduin joskus hylkäämään heti kokeiltuani superärsyttävän hajustuksen takia. Gel-Fluiden koostumus vaikutti kyllä ihan mukavalta, helposti levittyvältä ja suht nopeasti imeytyvältä. En silti tuon tuoksun takia harkitse ostoa.

Tähän mennessä karttuneen kokemuksen perusteella voisin sanoa, että LRP on ehdottomasti yksi inhokkimerkeistäni apteekkivalikoimassa. Ei auta, että joukossa on joitakin mukavia tekstuureja, kun hajustus on sietämätön ja joka ikinen "siedettävimmänkin" linjan tuote on aiheuttanut iholla kutinaa ja kuumotusta.
1cFii, oma väri.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1348 : 29.05.15 - klo:16:18 »
^Mulla on kanssa vähän huonot mielikuvat LRP:stä... Tai jotenkin olen onnistunut vaan vähän pettymään heidän tuotteisiinsa. Mulla on nyt päivävoiteena suojakertoimellinen LRP:n Rosaliac, mutta se tuntuu lähinnä pahentava punoituksia ja on melko rasvainen meikin alle. Noh, kyllä mä ton varmasti loppuun saakka käytän. LRP:n huulirasva on tosin suosikkini :ts

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1349 : 04.06.15 - klo:16:48 »
Onko vielä kokemuksia Vichyn uudistuneista Purete Thermale -putsareista? Vaahdon, emulsion ja 3in1-mömmön sisältö näyttää samalta kuin ennenkin, mutta rinnalle on tullut geeli ja öljy, arvatenkin kaksoispuhdistusvimman myötä. Itseäni kiinnostaa tuo geeli, kun kaipaisin raikasta mutta kuivattamatonta geeliä PC:n voidemaisen rinnalle. Geelejä on tarjolla aika vähän, ja useimmat ovat aika rajusti kuivattavia. Kiinnostaisi tietää, millainen tuoksu noissa on...
1cFii, oma väri.