Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404047 kertaa)

Ella

• Vieras
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #135 : 22.02.06 - klo:23:49 »
Millasiahan noi Acon Time-sarjan herkälle ja kuivalle iholle tarkoitetut tuotteet on? Onks kellään?

Katselin noita viimeksi apteekissa asioidessani. En ole ihan varma pätikö kaikkiin Time - tuotteisiin mutta päivävoiteessa jota katselin oli silikoni aika alkupäässä. Hyvä hedelmäinen tuoksu oli kuitenkin siinä jota testasin. Noita oli aika paljon erilaisia tarjolla, mikäli ei silikonia pelkää. Mineraaliöljyjä taasen ei myyjän mukaan pitäisi suurimmasta osasta Timea löytyä.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 22.02.06 - klo:23:56 »
Mua kiinnostais kokeilla tota Bellavitaa päivävoiteena. Sitähän on kahta eri rasvaisuustasoa, mutta pelkään että se kevyempi on liian kevyt. Jos vertaa esim. Erisaneihin niin saisi olla kevyempi kuin perusvoide mutta tuhdimpi kuin kasvovoide.. Suosituksia? Haulla en oikeen viisastunut..

Mä oon käyttänyt Bellavitaa kosteusvoiteena jo varmaan 10 vuotta. Siis mulla on ollut rinnalla kaikkia muitakin, mutta tuo on kulkenut aina mukana, kun muut on vaihdelleet. Mä tykkään Bellavitasta, koska se kosteuttaa sopivasti, mutta jättää silti mattapinnan, eli sopii meikin alle tosi hyvin. Käytän siis sitä kevyempää versiota hajustamattomana. Se rasvaisempi versio on mulle liian rasvaista jopa yöksi. Tuntuu, että tyynyliinakin tarttuu poskeen kiinni. ;)

Mulla on tällä hetkellä kosteusvoiteina apteekin tuotteista myös Aqualan plus, Aqualan L, Humektan, Hydrolan ja A-vitamiinivoide, joita käytän vuorotellen Bellavitan kanssa miten milloinkin, tai sitten sekoittelen niitä Bellavitan kanssa.

Mulla on nyt talvella käytössä se rasvaisempi Bellavita ja tykkäilen tosi  paljon, juuri sopiva yövoide kuivalle talvi-iholle. Erisania en ole kokeillut joten hieman vaikea vertailla...
Muuten on tällä hetkellä käytössä Aqualan L ja Humektan.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #137 : 23.02.06 - klo:00:54 »
Mä suosittelen suunnilleen joka toisella sivulla Ceralania, se on mun ehdoton suosikkini kaikki marketti- ja merkkituotteet mukaan lukien. Imeytyy nopeasti, on tosi riittoisa ja kosteuttava.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 24.02.06 - klo:01:51 »
Mä suosittelen suunnilleen joka toisella sivulla Ceralania, se on mun ehdoton suosikkini kaikki marketti- ja merkkituotteet mukaan lukien. Imeytyy nopeasti, on tosi riittoisa ja kosteuttava.
Onko tuo kuinka paksua ja rasvaista? :)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #139 : 24.02.06 - klo:10:05 »
On se paksumpaa kuin Humektanit ja muut, muttei silleen rasvaisella tavalla paksua. Vaikea selittää! Joskus apteekeissa on testereitä, käy kysymässä. Voisin tuoda näytteen illalla, mut jos et pääse niin... Noh, ei saa kääntää suolaa haavoissa. ;D
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 24.02.06 - klo:11:08 »
Ei tuo ceralan mun mielestä mitään hirveen rasvaista ole, mutta on se kuitenkin paljon paksumpaa jos noihin humektaneihin sun muihin vertaa. Se kuitenkin imeytyy nopeesti, niin ei tuo niin haittaakaan. MIneraaliäljyä siinä toki on jo toisena listassa muistaakseni, mutta ainakin mulla tuo on toiminut tosi hyvin, enkä sen takia pois aio vaihtaa :)

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 24.02.06 - klo:11:33 »
Nyt on sitten testattu myös tuo Novalan (sininen tuubi) kun Aqualan L ei riittänyt kosteuttamaan. Mutta tämä Novalan vasta kamalaa tahnaa oli, ei levittynyt sitten millään eikä imeydy.. Löytyiskö siis vielä suosituksia? Mites tuo Bellavita tai Aqualan Plus? :)

Eikös Aqualan ole aqulan L:stä kosteuttavampi muoto? Jos se sopisi paremmin.  :) Itselläni on juuri aqualan koska aqualan L ei riittänyt mun iholle.
« Viimeksi muokattu: 24.02.06 - klo:11:35 kirjoittanut dhaniwali »

grove

• Vieras
« Vastaus #142 : 24.02.06 - klo:12:04 »
KosteuTUStehohan riippuu ihan ihmisestä, mikä toimii kenellekin, mutta ne Orionin perusvoiteet on jaoteltu kosteuspitoisuuden = vesifaasin määrän mukaan  "kosteus"pitoisimmasta rasvapitoisimpaan.

Perussarjasta ne menevät vesipitoisimmasta rasvapitoisimpaan Humektan <  Aqualan L < uusi Aqualan Plus <  Aqualan < Novalan < Ambilan <  Hydran. Mineraaliöljyttömiä näistä ovat neljä ensimmäistä. Näiden lisäksi on sitten "erikois"perusvoiteet Hydrolan <  Ceralan <  Lipolan. Ceralanin rasvamäärä on tuolla Aqualanien välimaastossa muistaakseni.

Tosin kun näissä voidepohjissa on ihan erilaisia rasvoja niin ne voi tuntua hyvin erilaisilta siitä rasvan määrästä riippumatta: omasta mielestäni esim. Aqualan Plus _tuntuu_ kevyemmältä kuin Aqualan L, ja Aqualan L jättää paljon öljyisemmän tunteen iholle kuin Ceralan.

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 24.02.06 - klo:23:46 »
Sattuisko kellään oleen ACOn Time Eye Cream Vitamin E:n inci?

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 25.02.06 - klo:18:17 »
Olikos jollain kokemusta Bepanthen Plus-voiteesta? Sitähän ei Suomesta ilmeisesti saa, en löytänyt mitään tietoakaan suomeksi. Mä ostin sitä nyt Virosta ja koostumus ainakin vaikutti kivalta. Sehän on muuten samantyyppistä kuin Bepanthen-emulsio, mutta on desinfioivaa. Eipä apteekissa osannut oikein muuta sanoa, eikä tuo viron kieli niin hyvin taivu, että täysin ymmärtäisin mitä tuubissa sanotaan. Ajattelin sitä näppyihin ym. muihin iho-ongelmiin lätkiä.

Jännä juttu muuten, Virossa oli kaikista apteekeista Bepanthen voide loppu. Mun piti sitä kaverille tuoda niin eipä löytynyt, kun muutamassa apteekissa kävin ja kylpylän apteekissa farmaseutti sanoi, että se on koko Virosta loppu.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #145 : 05.03.06 - klo:10:23 »
Nyt pitää kysyä Sebamedin pesubalsamin hintaa, luultavasti 6-9 euron tietämillä?
Olen harkinnut aikaisemmin ostavani sebamedin suihkugeelin, mutta nyt tuntuu, että kosteutus olisi tarpeellista ja tuohan samalla puhdistaa, joten kuulostaa nappituotteelle ;)
Ei mutta väittävät ne suihkugeelinkin pitävän ihon pehmeänä ja estävän kuivumista=> kumpihan parempi?
Hitsi, nyt löytyi favoralta vartalovoi: millainen se? Kokemuksia kiitos.
« Viimeksi muokattu: 05.03.06 - klo:13:56 kirjoittanut michelangelo »

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 05.03.06 - klo:17:00 »
Nyt pitää kysyä Sebamedin pesubalsamin hintaa, luultavasti 6-9 euron tietämillä?

Edelleenkin hintoja löytyy Yliopiston apteekin sivuilta.  ;) Tuo pesubalsami näyttäisi olevan 6,20 €/200 ml ja 13,80 €/500 ml. http://www.yliopistonapteekki.fi/
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 06.03.06 - klo:19:49 »
Olikos jollain kokemusta Bepanthen Plus-voiteesta? Sitähän ei Suomesta ilmeisesti saa, en löytänyt mitään tietoakaan suomeksi. Mä ostin sitä nyt Virosta ja koostumus ainakin vaikutti kivalta. Sehän on muuten samantyyppistä kuin Bepanthen-emulsio, mutta on desinfioivaa. Eipä apteekissa osannut oikein muuta sanoa, eikä tuo viron kieli niin hyvin taivu, että täysin ymmärtäisin mitä tuubissa sanotaan. Ajattelin sitä näppyihin ym. muihin iho-ongelmiin lätkiä.

Jännä juttu muuten, Virossa oli kaikista apteekeista Bepanthen voide loppu. Mun piti sitä kaverille tuoda niin eipä löytynyt, kun muutamassa apteekissa kävin ja kylpylän apteekissa farmaseutti sanoi, että se on koko Virosta loppu.

Ostin kanssa Bepanthen plussaa Virosta, (punaraita-Bepanthen oli muuten edelleen koko Virosta loppu). Katsotaan nyt minhin sitä B-plussaa keksisi laittaa.
1bFi

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #148 : 06.03.06 - klo:21:59 »
Tietäiskö joku, onko Aqualan Plussasta olemassa tai tulossa isompia pakkauskokoja?

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 06.03.06 - klo:23:05 »
Aqualan plussasta on muistaakseni olemassa ainakin 30g ja 100g kokoiset purkit.. Tiedä sitten tuleeko tai onko tuosta isompia..