Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404324 kertaa)

Poissa Angora

• HAIRahtanut
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1350 : 04.06.15 - klo:18:39 »
^^^ ja ^^: Mulle LRP:n Hydraphaste on ollut aivan ehdoton tuote. Etenkin Intense Legre, paksumpaa käytän vain paukkupakkastalvina yövoiteena. Mun nenäni ei haista tässä mitään ärsyttävää, mutta kosteutta tuote sitoo iholle paljon paremmin ja kevyemmällä lopputuloksella kun muut tuotteet, joita oon kokeillu. Vaikutukset on olleet myös pitkäaikaisia eikä iho kuivu heti vaikka jättäisi rasvauksen joskus välistäkin (meikittöminä päivinä). Mainittakoon vielä, että olen atoopikko. Meikin alle toimii todella hyvin eikä rasvoita ihoa.

Oon kokeillut LRP:ltä myös jonkin mattakasvovoiteen, jonka nimeä en nyt muista. Se oli pettymys: ei varsinaisesti huono tuote, mutta ei tehnyt ihmeitä vaan oli kosteustehoiltaan samaa kaliiberia kuin suurin osa vähärasvaisista voiteista tuntuu olevan. Toinen pettymys oli merkin CC-voide, jonka väitetään vähentävän ihon punoitusta myös pysyvästi. En käyttänyt voidetta tarpeeksi säännöllisesti, että voisin punaisuuden vähentymistä arvioida, mutta sävy on mulle aivan liian punertava ja jostain syystä tuntui tukkivan ihoa hieman.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1351 : 04.06.15 - klo:19:13 »
^ Mulle se horror-kokemus oli just tuo Hydraphase Intense Legere... ;D Tosi yksilöllistähän se on. Mulle sen hajustus oli ärsyttävä, ja tuote muutenkin ärsytti ihoa pahasti. Aika karmaisevat kokemukset on kyllä useimmista muistakin denaturoitua alkoholia ja/tai kuparisulfaattia sisältävistä tuotteista. En oikein tajua noita sisältöjä yhdistettynä markkinointiin herkälle iholle, vaikka tuotteet joillekin sopivatkin.
1cFii, oma väri.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #1352 : 04.06.15 - klo:19:34 »
^^Mielenkiintoista tosiaan. Mä en ole mikään INCI-ekspertti. Mitähän nuokin ainesosat tuotteessa tekevät. ::)
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #1353 : 05.06.15 - klo:19:25 »
Myös minua kiinnostaisi tuo Vichyn uusi Purete Thermal geeli kun sen pitäisi olla kuivattamaton :) Tykkäisin käyttää geeliputsareita mutta pintakuiva iho ei kestä kuivattavia geelejä.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1354 : 05.06.15 - klo:20:08 »
^ Joo, ihan sama juttu mulla. Kävin nyt tänään tutkailemassa tuota geeliä apteekissa, enkä päätynyt ostamaan, kun tarjolla oli ainoastaan tuplakokoa. Testasin tuoksun, ja se oli samanlainen mieto mutta pistävä kuin monissa LRP:n tuotteissa, joiden tuoksu mulle aiheuttaa ärsytystä. Olisin kokeillut kotiin saatavaa testeriä, jos sellaisia olisi ollut tarjolla, mutta isoa pulloa en kyllä tuon tuoksutuksen perusteella uskalla ostaa. Harmi kun eivät tee kerralla hajusteetonta, kun ei kuitenkaan mistään kivasta tuoksustakaan ole kyse.
1cFii, oma väri.

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #1355 : 05.06.15 - klo:21:20 »
^Hyvä tietää tuo tuoksuasia, vaikka itselleni tuoksut harvoin aiheuttavat ärsytystä. Pitänee käydä apteekissa tutkailemassa kun siihen tulee tilaisuus ja katsoa josko täälläpäin olisi näytekokoja kotiin otettavaksi :)
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1356 : 05.06.15 - klo:22:06 »
Mulla on minipullo Vichyn pinkkiä puhdistusvaahtoa, ja just tänään suihkussa mietin että onpa outoa että apteekkikosmetiikka on näin hajustettua. LRP:n puhdistusvaahtokin oli muistaakseni melko voimakkaan tuoksuista. Mä haluun mielummin hajusteettoman! Silti tuo Vichyn uusi puhdistusgeeli kiinnostaisi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1357 : 05.06.15 - klo:22:58 »
Tämä nyt ei koske apteekkituotetta, mutta yllä olevaan liittyen mainitsen vielä, että ostin sitten tähän hätään Lumenen Matt Touch -puhdistusgeelin, jossa siinäkin on hajustus, mutta se ei tuntunut omaan nenääni niin pistävältä. Laitan kokemuksia johonkin asianmukaiseen ketjuun, kunhan olen useampia kertoja kokeillut. Ensitestauksella ei ainakaan tuntunut mitenkään kamalan rajulta, ainakin paljon paremmalta kuin esim. L300-sarjan puhdistusgeeli. Tuoksukaan ei tuntunut häiritsevältä.

On kyllä todellakin hämmästyttävää, miten vähän on tarjolla hajustamattomia puhdistusgeelejä, tai ylipäätään mitä tahansa hajusteetonta, apteekeissakin. Minusta etenkin kasvotuotteissa voitaisiin ennemmin luoda houkuttelevuutta kivannäköisillä pakkauksilla yms, ja jättää hajusteet pois. Hyvään tuoksuun voisi ennemmin panostaa kroppatuotteissa ja varsinaisissa hajuvesissä.
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1358 : 07.06.15 - klo:12:17 »
Munkin mielestä on ihan outoa että apteekistakin hajusteettoman tuotteen löytäminen on todella vaikeaa. Kaikissa lukee se "sensitive skin" ja silti niissäkin on hajusteita.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1359 : 09.06.15 - klo:23:52 »
Olen nyt joitakin viikkoja käyttänyt Decubal Face Vital -voidetta silmänympäysvoiteena, ja se on toiminut tässä hommassa todella hyvin! Koostumus on levittämisen ajan riittävän liukuva, mutta imeytyy nopeasti jättäen raikkaan ja mattaisen pinnan, joten ei valu silmiin ja sopii hyvin meikinkin alle. Kovin paljoa ei toki pidä annostella, mutta sehän pätee aina. Ei ole aiheuttanut itselläni turvotusta, eikä ole ärsyttänyt ihoa eikä silmiä. Ei ole myöskään aiheuttanut/pahentanut tukkeumia sy-ihon lähistöllä. Paransi nopeasti toisen silmän alla pitkään jumittaneen ekseemaläiskän, johon muut kosteusvoiteeni eivät tehonneet. Hassua, kun Face Vital on tuttu niin pitkän ajan takaa, mutta en koskaan ole tajunnut, kuinka hyvä sy-voide se on!
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1360 : 10.06.15 - klo:00:06 »
Pitipä oikein kaivella näytepussi roskiksesta ja se oli tosiaan LRP Hydraphase Intense Legere. En muista tekikö iholle mitään suuntaan tai toiseen, mutta haju tosiaan oli jotenkin outo. Sen sijaan olen käyttänyt saman merkin Effaclar H hoitovoidetta tuubillisen ja varmaan ostan toisenkin. Hajutonta se ei ole, mutta minulle tuoksut ei ole ongelma jos tuote muuten toimii  :) Otsan hilseilyyn se ei ole täysin auttanut, mutta pintakuivan kireä tunne on helpottanut eikä ärsytysnäppylöintikään ole niin voimakasta.

Salilla hikoillessa huomaan otsan kutiavan ja nipistelevän, tuntuu kuin otsa olisi täynnä minimaalisia haavoja. Ja sitten se helottaakin kirjavan punaisena, ärsyttävää.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1361 : 08.07.15 - klo:22:51 »
Onko kukaan tilannut Easy pharmacielta? Tuleeko tuonne usein alennuskoodeja tai maksuttomia postareita?

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1362 : 22.07.15 - klo:15:46 »
^Mä tilaan tuolta melkeinpä kaikki käyttämäni kosmetiikan. Olen tykkään ranskalaisesta apteekkikosmetiikasta, ja hintaero on ihan posketon jos vertaa mihin vaan suomalaiseen apteekkiin... Esim nyt halutti kokeilla Vichyn uusia putsareita, ja niillä on hintaa yli 20 euroa lähiapteekissani. Easyparapharmaciellä oli näköjään rapiat 13 euroa. Samoin Ducrayn herkän päänahkan shampoot ovat ihan älyttömän halpoja tuolla. Eipä tuolla nyt mitenkään erinomaisen usein ole mitään alekoodeja tai postarialennuksia, mutta mun mielestä toi hintataso on niin kilpailukykyinen, että olen pysynyt asiakkaana.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1363 : 09.08.15 - klo:21:15 »
^ ^^
Kiitos Easy Pharmacie-muistutuksesta! Yritin pitkään muistella putiikin nimeä, joten tilaus lähti heti menemään. Se myös meni käsittelyyn tosi nopeasti ja oli Suomessa itse asiassa jo seuraavana päivänä, mutta Fedex hautoi pakettia pari päivää.

Tässä pari tilauksen suosikkia:

Roger & Gallet Fleur de figuier, eau fraiche Tilasin tämän sokkona, mutta tuoksu oli positiivinen yllätys. Tätä ei voi muuten kuvalla kuin että tuoksuu hedelmäiseltä. Jotenkin todella hyvin onnistuttu saamaan kypsän hedelmän mehukas tuoksu pulloon ilman että tuoksu olisi ällöttävän makea. Merkin pullot näyttävät niin mummomaisilta vessavesituoksuilta, että en ole aiemmin testaillut mutta nyt ehdottomasti tuoksuttelen näitä, jos tulee vastaan. 15 euroa ei ollut tästä todellakaan paha hinta.

Garnier mango ja tiare-hoitoaine Ranskalaisissa sarjoissa on ihanaa, että tiareta löytyy aina jostain ja tässäkin tuoksu on ihan parhainta. Hoitis on silikoniton ja koostumus ihanan kermainen - hoitaa, mutta ei lätsäytä hiuksia. Harmi, ettei myydä Suomessa mutta tilaan varmasti uudestaankin tätä tai muuta sarjan hoitista.

Ducray Nutricerat-shampoo Halusin kuivalle päänahalle tarkoitetun shampoon ja tämä vaikuttaa hyvältä. Ei lätsäytä hiuksia, vaikka onkin tarkoitettu erittäin kuiville hiuksille ja hiukset tuntuvat myös rasvoittuvan vähemmän tämän kanssa. Tuoksu on hyvin mieto ja hassulla tavalla siitä ei jää oikein mitään muistikuvaa. Tämä on mielestäni vaan plussaa, sillä monet apteekkishampoot ovat jotenkin miehisen tuoksuisia. Monet shampoot saavat myös päänahan
kutiavan vietävästi, joten saa nähdä miten tämän kanssa käy ja riittääkö tehot talvella päänahan hoitoon...

Uriage Cicactive-voide Näppyjä hävittävät hydrokolloidilaastarit ovat jo vakkarisuosikkeja, joten hydrokolloidivoide vaikutti erinomaiselta valinnalta. Ja hyvältä se vaikuttaakin näin pikatestauksen jälkeen.  Sattui sopivasti olemaan testaukseen sopiva näppy, joka alkoi vuotamaan nestettä puristamisen jälkeen ja voide erikoisesti keräsi nesteen alleen hydrokolloidilaastarin tapaan. Annoin voiteen kuivua hyvän aikaa ennen nukkumaanmenoa ja aamulla se oli kuivunut ohueksi, reunoilta valkoiseksi ja repaleiseksi kalvoksi. Kalvon alla ei aamulla ollut nestettä eikä rupea vaan vesipesun jälkeen sileä (tosin punainen), ehyt iho - ihan kuin puristetty kohta olisi parannellut jo muutaman päivän. Eli hyvältä vaikuttaa myös tämä eikä hintaakaan kuin n. 6 euroa.
« Viimeksi muokattu: 09.08.15 - klo:21:20 kirjoittanut Lalla »

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #1364 : 12.08.15 - klo:08:04 »
Mulla on noita Roger & Galletin eau fraicheja muutamakin. Juuri tuo viikuna ja sitten Amande Persane ja Bois d`Orange, joista jälkimmäistä olen käyttänyt jo kaksi pulloa. Ihana sitrustuoksu, joka toimii hyvin kesällä. Myös sarjan vartalotuotteet on kivoja ja ihan testaamisen arvoisia. Samasta sarjasta mulla on ollut suihkugeeliä ja vartalovoidetta.

Mä luulen, että teen kanssa tilauksen Easy Pharmaciehin sitten kun on taas tarvetta jollekin. Kiva valikoima kaikenlaista ja hinnat kohdillaan. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.