Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405213 kertaa)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1380 : 06.05.16 - klo:21:43 »
Nyt on pikkutuubeja testailtu...

Sain pikkunäytteet  Vichyn liftactive advanced fillerista ja liftactive supremesta FeelUniquen tilauksen mukana. Supreme oli aika peruskauraa: paksu voide jota ehkä todella kuivaihoiset arvostavat, mutta itse pärjään ilman tuollaista tuotetta. Advance filler sen sijaan vaikutti todella samanlaiselta kuin La Roche-Posayn redemic r anti-wrinkle treatment. Erona oli että Vichy on ehkä ihan hitusen kevyempi, joten siksi olisi sopivampi minun sekaiholle. Sitten kun minun LRP loppuu, niin saatan hyvinkin ostaa seuraavaksi Vichyn voiteen.

Sitten toiseen merkkiin... Luin talvella niin monta kehuvaa blogipostausta Lieracin hydragenist-sarjasta että olin jo todella lähellä etten tilannut ainakin seerumia itselleni. Jostain syystä maltoin mieleni… ja sitten kun tänä keväänä tuli vastaan kokeilusetti, niin tottahan minä siihen tartuin. Ja hyvin nopeasti tulin siihen tulokseen että voi että olen tyytyväinen, etten tilannyt täysikokoisia tuotteita!! Se seerumi, johon olin mielikuvissani ihastunut (Moisturizing serum) on liian silikonisen tuntuinen mun makuun… Ja selvennän siis: en todellakaan automaattisesti vastusta silikoneja, mutta varsinkin seerumien suhteen pidän enemmän sellaista kevyistä, lähes vesimäisistä seerumeista ja niihin verrattuna tämä Lierac oli aika kalvomaisen tuntuinen iholla.

Moisturizing cream puolestaan menee yövoiteena ihan kohtalaisesti, mutta en ole mitenkään ihastunut tuotteeseen. Pärjään siis mainiosti ilmankin kun pikkutuubi loppuu. Rescue balm puolestaan on sellainen tuote, jonka ehkä voisin oikein kylmimmille talvikuukausille hankkia. On ehkä hieman yllättäenkin levitettävyydeltään hitusen kevyempi kuin em. cream, mutta siltikin jotenkin miellyttävämpi iholla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1381 : 28.05.16 - klo:19:28 »
Mainitsin täällä jonkin aikaa sitten, että LRP:n Lipikar Gel-Fluide on poistunut markkinoilta. Mua kiinnosti tämä muuten, mutta tuoksu oli allergisoiva. Tämä näyttää palanneen muokattuna ja tällä kertaa hajustamattomana nimellä Lipikar Fluide. Ehkä se katku oli sitten jollekin muullekin liikaa...
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1382 : 31.05.16 - klo:20:49 »
Tilailin easyparapharmaciesta taas paketin suurimmaksi osaksi tuttuja tuotteita. Uutena kokeiluun LRP:n Pigmentclar SPF30-voide, joka vaikuttaa hyvältä perustuotteelta. Koostumus on hyvä kuivemmalle iholle, imeytyy hyvin eikä erityisemmin kiiltele. Itse en tykkää hirveän liruista voiteista, koska niiden kanssa aina tuntuu ettei läheskään tarpeeksi tule suojakerrointa levitettyä ja monesti tuppaavat rullaamaan. Tämä toimii hyvin ja pakkaus on kätevän kokoinen myös kassiin otettavaksi lisäilyä varten.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1383 : 19.06.16 - klo:22:01 »
En tiedä, onko tämä vai luonnonkosmetiikkaketju parempi valinta, mutta tulkoon nyt tähän. Kokeilin uudesta YA naturae -sarjasta kasvovettä. Vähän hölmö kokeilu, kun näissä on niin paljon samaa edesmenneen Vivisanten ja monien muiden Suomessa valmistettujen ekosarjojen kanssa, eivätkä ne ole mulle sopineet... Hajusteettomuus ja sitrusuutteiden puuttuminen veti kuitenkin puoleensa. (Kaikki sarjassa ei ole hajustamatonta; voiteissa sy-voidetta lukuunottamatta on tuoksu.) Tässä on mukavaa tuoksuttomuus, alkoholittomuus ja hyvin raikas tunne iholla. Huonoa taas on, että tämä on mulle aivan liian öljyistä ja että (samoin kuin ne kaikki muutkin kasvovedet näillä säilöntäaineilla) tämä saa mun ihon punoittamaan. Tämän luvataan myös säilyvän vain 3 kk avaamisesta. Ei ole koostumusten puolesta mun sarjani, mutta voisin kuvitella että kuivemman ihon omaavat voivat löytää näistä ihan mukavia vaihtoehtoja. Hinnat ovat aika kohtuulliset Ecocert-sarjaksi.
1cFii, oma väri.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1384 : 19.06.16 - klo:22:06 »
Oma kokemukseni eilen ostamastani YA naturae-sarjan puhdistusvaahdosta on aika samankaltainen, kuin evergreenin kasvovesikokemus. Puhdistusvaahto aiheutti aivan kamalan kuumotuksen kasvoilla. Käytän loppuun varmaan käsienpesussa, mutta kasvoille en tätä enää kolmatta kertaa testaa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1385 : 19.06.16 - klo:22:23 »
^ Kurja juttu, että sullakin näin! Mä olen jo todella ärsyyntynyt näkemään kaikkialla sen natriumbentsoaatti+kaliumsorbaatti+sitruunahappo-kombon, kun aika monet näyttävät saavan punoitusta ja kuumotusta. Dermosilin Nature-tuotteillakin, jotka kai aikoinaan jatkoivat sitä Vivisanten linjaa, on paljon just tällaisia kommentteja. Tietysti syitä voi olla monia, mutta tämä on ollut yhteistä niillekin kokeilemilleni tuotteille, joista hajusteet, sitrukset, hamamelis jne ovat puuttuneet. En kyllä viitsi enää muita vastaavia kokeilla.
1cFii, oma väri.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1386 : 24.08.16 - klo:17:56 »
Ollaankohan Lumene Lab lopettamassa? Näköjään monessa apteekissa tuotteet alennuksessa. Harmi jos näin on, korjaava silmänympärysvoide on ollut mun ehdoton HG. Piti tilata kolme kappaletta varastoon...
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #1387 : 08.09.16 - klo:00:20 »
Olisi pitänyt lukea tämä ketju, ennen kuin menin tänään ostamaan YA naturae -kasvoveden. Kasvoille ilmestyi heti kokeiltuani punaisia läiskiä. Samanlainen reaktio on tullut Lumenen Basic Blue puhdistusgeelistä, jossa on osa samoja säilöntäaineita. Pitää vastedes olla tarkkana.

Tulin muuten ennen tätä kirjoittaneeksi yliopiston apteekin chattiin kysymyksen, että mikä säilöntäaine voisi olla syypää, mutta farmaseutti kehotti allergiatesteihin.

edit. Noita läiskiä ja kuumotusta tulee vain kasvoihin (herkempi ja ohuempi iho?), joten käyttelen tämän pois "vartalovetenä".
« Viimeksi muokattu: 13.09.16 - klo:14:15 kirjoittanut Maëlle »

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #1388 : 10.05.17 - klo:08:17 »
Ostin hetken mielijohteesta ja Instagram-hehkutuksen perusteella La Roche-Posayn Effaclar Duo+-voiteen, jonka luvataan auttavan tukkeumiin ja finniarpien vaalentamisessa. Vasta kotona tajusin katsoa että INCIssä on korkealla niasinamiidi, jota odottelen The Ordinaryn versiona myös. ::) Tulee siis vähän tuplana tuotteita, mutta onneksi toinen on edes seerumi ja tämä on voide.

Ihmettelin jo eilen kolmen käyttökerran jälkeen, että miten ihmeessä mun iho näyttää niin tasaiselta ja huokoset pieniltä. Sen on pakko olla tuo Effaclar, koska mitään muuta uutta rutiinissani ei ole juuri nyt. Olen ihan ällikällä lyöty, miten lyhyen ajan jälkeen ihossa näkyy eroa.

Olen käyttänyt Effaclaria periaatteessa koko kasvoille hyaluronihapposeerumin, kosteuttavan kasvoveden ja kosteuttavan essencen päälle ja riittää oikein hyvin pitämään kasvot kosteutettuna tähän vuodenaikaan.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1389 : 17.07.17 - klo:14:56 »
Ceridalin Lipogeeli on aivan fantastinen rasva! Mulla on nyt viikon verran ollut flunssa, mutta sitä ei mitenkään huomaisi mun nenäni ihosta. Ei jälkeäkään punoituksesta tai ärtymisestä. Tämä ei haise, ei jätä rasvaisen näköiseksi, ei ole limainen.. toimii nenän alle, kuiviin huuliin (joiden ainoa aikaisempi apu on ollut Carmex), kuiviin käsiin ja kantapäihinkin. Aivan ihana! <3
Raitoja käpälään!

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1390 : 17.07.17 - klo:15:56 »
Se on kyll ihan parasta! Öljy myös. Käytän kaikkeen ja toi öljy meillä on myös liukkarina, koska ei allergisoi.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #1391 : 25.07.17 - klo:15:00 »
Ostin hetken mielijohteesta ja Instagram-hehkutuksen perusteella La Roche-Posayn Effaclar Duo+-voiteen, jonka luvataan auttavan tukkeumiin ja finniarpien vaalentamisessa. Vasta kotona tajusin katsoa että INCIssä on korkealla niasinamiidi, jota odottelen The Ordinaryn versiona myös. ::) Tulee siis vähän tuplana tuotteita, mutta onneksi toinen on edes seerumi ja tämä on voide.

Ihmettelin jo eilen kolmen käyttökerran jälkeen, että miten ihmeessä mun iho näyttää niin tasaiselta ja huokoset pieniltä. Sen on pakko olla tuo Effaclar, koska mitään muuta uutta rutiinissani ei ole juuri nyt. Olen ihan ällikällä lyöty, miten lyhyen ajan jälkeen ihossa näkyy eroa.

Olen käyttänyt Effaclaria periaatteessa koko kasvoille hyaluronihapposeerumin, kosteuttavan kasvoveden ja kosteuttavan essencen päälle ja riittää oikein hyvin pitämään kasvot kosteutettuna tähän vuodenaikaan.

Ostin tän vinkin perusteella saman voiteen, ja oon toistaiseksi kyllä tyytyväinen. Naamani on finniarpien myötä kauttaaltaan punainen, enkä ole nyt suunnilleen viikon käytön jäljiltä siinä huomannut juurikaan eroa. Sen sijaan uusia näppyjä on viikon aikana tullut vain pari, kun niitä aiemmin tuli kymmenkunta päivässä, ja vanhatkin ovat aikalailla kadonneet. Seuraan vielä pitemmällä aikavälillä, että haalistaisiko tämä nyt niitä arpiakin, mutta vaikka ei sitä tekisi niin Effaclar Duo+ on kyllä hintansa väärti, kun pitää näpyt loitolla.

Atooppiselle iholle se on tosin yksinään aivan liian kuivattava, ja tarvitsen luottonaamarasvani (Nivean Soft) kaveriksi, ja tällä hetkellä ainakin näyttäisi siltä, että pelaavat hyvin yhteen :)

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1392 : 25.07.17 - klo:18:30 »
Tilasin Leiracin rasvaiselle iholle tarkoitetun voiteen, joka hoitaa aikuisen epäpuhdasta ihoa ja kyllä toimii hyvin. Pitää ihon raikkaana ja mattaisena pitkään. Tilasin myös saman sarjan kosteuttavan seerumin ja tämäkin toimii hyvin, kun laitan yöksi vaikuttamaan.
Louis Widmerin tehoseerumi on myös ehdoton luottotuotteeni, jota ostan aina uudestaan ja uudestaan :T.
Hoitaa, kosteuttaa ja laitan senkin aina yöksi ja iho voi hyvin. Sopii hyvin aikuisen pintakuivalle iholle hehkua ja kosteutta tuomaan.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #1393 : 28.07.17 - klo:12:09 »
^^ Kiva Fishbones että on toiminut sullakin. Mulla myös vaatii ajoittain kaverikseen kosteusvoiteen ja / tai öljymixin. Muuten kyllä toimii edelleen moitteetta!
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #1394 : 26.08.17 - klo:10:37 »
Tuo Effaclar Duo + on kyllä ihan taikakamaa. Mulla on nyt ollut pari viikkoa käytössä päivisin se suojakertoimellinen versio (spf 30) ja koskaan ei ole ollut naama niin siisti. Yleensä mulle tulee jotain ihonalaisia tukkeutumia/finnejä menkkojen aikaan, mutta nyt ei mitään. Toimii yksinään meikkivoiteen alla mulla hyvin, yöksi laitan seerumia ja kosteuttavampaa voidetta. Suojakerroinkin on hyvällä tasolla. Tykkään tosi paljon.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.