Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 513165 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1410 : 01.02.20 - klo:15:13 »
Millaisia kokemuksia on Ceralan pesuöljystä? Minulla oli viimeksi kokeilussa Acon hajusteeton Body Caring Shower Oil, joka on kuin öljyä ja minusta se peseytyi iholta melko heikohkosti. Tykkään siitä, jos tuote kuitenkin peseytyy kohtuullisen hyvin pois iholta, muttei kosteutettu tunne haittaa. Apteekin sivuilla sanotaan Ceralanin olevan enemmän voidemainen kuin öljyinen. Joskus olen pessyt ihoa Aqualan L:llä ja siitä kyllä tykkäsin.

Kokeilin vartalolle uutta Probicare voidetta ja se on paksua, levitys oli vähän hankalaa, mutta kyllä on paras käyttämäni perusvoide. Usein voiteen levityksen jälkeen iho on pian yhtä kuiva kuin ennekin, mutta tämä voide tuntui jättävän ihon kosteutetuksi. Esimerkiksi CeraVe:n pumppupuollossa oleva kosteusvoide on paljon kevyempi, eikä tunnu olevan tarpeeksi tehokas esimerkiksi minun kuiville säärille. Kyynärpäissäni on myös hyvin kuiva ja karhea iho, mutta Probicare auttoi siihenkin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1411 : 18.07.20 - klo:16:00 »
YA naturae vartalovoide yllätti positiivisesti. Halusin näin kesäksi hyvin imeytyvän vartalovoiteen ja tämä on juuri sellainen. Kermaisa koostumus, kuitenkin kevyt, levittyy hyvin ja imeytyy oitis. Tuoksu on mieto, pehmeän mantelinen/vanilijainen. Hinta korkea siihen nähden, ettei ole kovin riittoisaa. Voisin silti ostaa toistekin.

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-naturae-vartalovoide-ecocert-organic-200-ml-59874.html

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #1412 : 15.11.20 - klo:11:51 »
Nyt pari viikkoa on ollut käytössä Avènen Tolérance extremen kaksi versiota. Varovasti uskaltaisin suositella molempia herkälle, ärtyneelle iholle, jolle mikään ei sovi. Ainekset on hyvin simppelit, koostumus paksu, mutta tuntu iholla kevyt. Ero kevyen ja runsaan version välillä on ainoastaan karitevoi ja safloriöljy, joita on runsaammassa versiossa. Kevyt versio ei juuri kosteuta vaan ainoastaan pitää ihon pintakerroksen pehmeänä. Sopinee pelkästä pintakuivuudesta kärsivälle, muutoin tarvinnee öljyä tai seerumeita kaverikseen. Runsas versio kosteuttaa enemmän ja on parempi kuivalle iholle. Kumpikaan ei ärsytä silmiä, mikä on kiva juttu herkkäsilmäiselle, jonka silmäluomet tarvitsee voidetta pesun jälkeen

Mulla laukesi jostain syystä La Roche Posayn Toleriane Ultra -voiteilla joko lievä ruusufinni tai atooppinen ihottuma poskille (kihelmöinti ja polttelu kai viittaisi atopiaan). Ne myös kirvelivät silmiä, ja pidemmän päälle silmäluomien reunukset tulehtuivat silmänurkkien haavaumille asti. Avèneilla poskille ei ole tullut enää uusia rakkuloita ja punoitus on alkanut rauhoittua. Kuulostaa varmaan aika rajulta, mutta toim. huom. normioloissa mulla ei ole kuin enintaan se yksi hormonifinni menkkojen alkaessa ja muuten terve iho. Jos poskipäillä on lievää ihottumaa se on jo "paha oire"  ::)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1413 : 18.11.20 - klo:17:39 »
Itselläni on toimineet hyvin CeraVen voiteet, siis amerikkalaista tietotaitoa ... (menee jo nuo apteekkisarjat sekaisin, kun niissä on niin sama mielikuva ja väritys - sinivalkea...)

Uteliaana tilasin eBayn kautta myös japanilaisen keramidivoiteen ja piti päästä kokeilemaan, hyvältä tuntuu kasvoissa.
Nyt onkin ollut niin mieto syksy, että iho ei kiristä, ei kutise, ei kuivu.. toisin kuin kesällä, jolloin olin aivan pulassa  0_0
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii