Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405633 kertaa)

Poissa Annika

• HAIRahtanut
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #15 : 04.02.06 - klo:18:03 »
Pitäisi käydä ostamassa uusi Humektan apteekista, edellinen alkaa vetää viimeisiään. Nyt tämän purkin kanssa on tullut sellainen ilmiö, että on muuttunut aivan juoksevaksi koostumukseltaan. Onko muilla Humektanin käyttäjillä tullut tällaista vastaan? En muista että aiemmin olisi käynyt näin, mutta voin kyllä muistaa väärinkin.

Sinänsä ei häiritse yhtään, koska käytän satunnaisesti vain kosteuttamaan ihon yksittäisiä kuivia kohtia sekä silmämeikin puhdistukseen, johon tuota nyt ajattelin siirtyä käyttämään kokonaan kunhan saan Lumenen silmämeikinpoistoaineen loppumaan. Että vetisyys ei ole häirinnyt. Käsien kosteuttamiseen ei vaan enää riitä, että pitänee ostaa Aqualania siihen hommaan toinen pullo.
The greatest battles are fought within oneself.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #16 : 04.02.06 - klo:18:17 »
Lähteekö Humektanilla vedenkestävä ripsiväri?

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #17 : 04.02.06 - klo:18:42 »
Jos Humektania kaapissa sattuu olemaan, niin kannattaa ainakin kokeilla. Mä en itse vedenkestäviä käytä, mutta Lumenen Star Effectin pesee ainakin pois, ja musta se on aika kinkkinen irrotettava välillä. Vähän aikaa kun antaa vaikuttaa ja ihan kevyesti hieroo ripsiä, niin irrottaa.
The greatest battles are fought within oneself.

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #18 : 04.02.06 - klo:19:06 »
Mulle monet apteekin tuotteet on tuttuja, sillä olen kärsinyt atooppiseseta ihottumasta ja aknesta (vuorotellen  ;D) jotai 8 vuotta aknesta ja ihottumasta 5 vuotta (sitä tosin ei onneksi ole ollut parina viimevuonna kovin pahasti).

Humektan ehdoton suosikki, kevyt ja kosteuttava. Ei kirvele atooppista tulehtunuttakaan ihoa. Eikä tee lisää finnejä.

Locobase Repair Kun iho on punainen, rutikuiva ja tulehtunut, vain tämä toimii ja kortisonin kanssa käytettynä parantaa ihon. Jos iho ei ole ihan pahassa kunnossa, voi tällä alkavat ihottumaläiskät saada kuriin kokonaan. Kuivalle silmänympärysiholle ihan parasta. Erittäin riittoisaa. Muuta rasvasta tuotetta en käytäkään enää atopian hoitoon. Humektania pohjalle ja tätä pahimpiin kohtiin.

Paljon muitakin siis on kokeiltu, mutta nämä on parhaat ja suosittelemisen arvoiset. Vielä en ole löytänyt käsikauppatavaroista mitään tehokasta finneille, jotka mulla on sitkeitä. Niitä on vain otsassa otsiksen alla, minkä en oo huomannut lisäävän finnejä, mutta piilottaa hyvin  :D

Tuo ACO salisyyligeeli alkoi kiinnostaa, josta Arrakki kertoi.

Osaako kukaan suositella muita tehokkaita aknetuotteita apteekin käsikauppatavaroista? Joku tehokas täsmätuote pitäis saada nuita "sarvia" taltuttamaan.

Edittiä.Louis Widmerin wicne-emulsiovoide finneille on kokeiltu. En suosittele kellekkään, sillä haisee tosi pahalle. Mies aina huokasee että taasko oot sitä turkistarhalle haisevaa laittanut, eikä mielellään anna ees pusua  ;D Ei edes kovin tehokas, vaikka pitäs tehota jopa keskivaikeaan akneen
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:19:11 kirjoittanut Kerttu »

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 04.02.06 - klo:19:12 »
Mentholatum huulirasva
Äärettömän hyvä. Kosteuttaa ja ehjää pahassakin kunnossa olevat huulet nopeasti. Tämä toimii minulla punaraistaista bepantheniakin paremmin.

Minkälainen purkki tämä on? En ole ikinä nähnyt missään apteekissa. Löytyykö siis huulirasvaosastolta vai mistä? Vaikka olen katsellut vähän tarkemmin, ei ole näkynyt missään.
1a F ii

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 04.02.06 - klo:19:21 »
Mentholatum huulirasva
Äärettömän hyvä. Kosteuttaa ja ehjää pahassakin kunnossa olevat huulet nopeasti. Tämä toimii minulla punaraistaista bepantheniakin paremmin.

Minkälainen purkki tämä on? En ole ikinä nähnyt missään apteekissa. Löytyykö siis huulirasvaosastolta vai mistä? Vaikka olen katsellut vähän tarkemmin, ei ole näkynyt missään.

Tummanvihreä puikko, valkoinen korkki. Löysin huulirasvapuolelta isommasta apteekista.
this too shall pass.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #21 : 04.02.06 - klo:19:25 »
Tuo Wicne oli todella huono tuote. Kokeilin sitä muutaman kerran ja se tuntui vain aiheuttavan lisää finnejä.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 04.02.06 - klo:19:33 »
Tuo ACO salisyyligeeli alkoi kiinnostaa, josta Arrakki kertoi.
Osaako kukaan suositella muita tehokkaita aknetuotteita apteekin käsikauppatavaroista? Joku tehokas täsmätuote pitäis saada nuita "sarvia" taltuttamaan.

Mä olen tämän 15 aknevuoteni aikana kokeillut varmasti kaikki täsmätuotteet (siis jos tarkoitat vain yksittäisten finnien päälle laitettavia "nujertajia"), mitä Suomessa myydään. Heittelin niitä juuri tuolta kylppärin kaappista ison läjän pois, kun siivosin kaappia. Yksikään ei ole oikeastaan auttanut. Kaikissa on se vika, että kuivattavat vain ihon pintaa, eivät varsinaista finniä. Toi ACO:n salisyyligeeli on ainoa, joka vähän auttaa, mutta sekin siis vain noin käytettynä, kuin aikaisemmassa viestissäni kirjoitin. Ehjän ihon läpi sekään ei auta mitään, mutta mulla kun on ikävä tapa puristella noita finnejä, niin silloin siitä on siis jotain apua.

Pahoin pelkään, että sellaista ihmeainetta ei ole olemassakaan, josta oikeasti jotain hyötyä olisi. Mutta aina kun joku uusi tuote tulee, niin epätoivoissani kuitenkin sorrun aina ostamaan, kokeilemaan ja lopulta pettymään.
1bFi

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #23 : 04.02.06 - klo:21:31 »

Locobase Repair Kun iho on punainen, rutikuiva ja tulehtunut, vain tämä toimii ja kortisonin kanssa käytettynä parantaa ihon. Jos iho ei ole ihan pahassa kunnossa, voi tällä alkavat ihottumaläiskät saada kuriin kokonaan. Kuivalle silmänympärysiholle ihan parasta. Erittäin riittoisaa. Muuta rasvasta tuotetta en käytäkään enää atopian hoitoon. Humektania pohjalle ja tätä pahimpiin kohtiin.

Minkä hintaista tuo on ja minkä kokoisissa putiloissa myydään? Kuulostaa todella hyvältä, varsinkin jos sopii kuiville silmänalusille.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Bimmer

• Hiushörhö
« Vastaus #24 : 04.02.06 - klo:21:50 »
Minun suosikkeja apteekkituotteista, Bepanthen, Aqualan L, Apobase ( sininen tuubi ).

Käytin joskus  aiemmin Vichyn tuotteita kasvoille. Muistaakseni Thermal S oli ihan hyvä voide mun sekaiholle. Vichyn aurinkovoide on myös hyvä.

Poissa dhaniwali

• HAIRahtanut
« Vastaus #25 : 04.02.06 - klo:22:20 »
Käytössä on hyväksi todettu
- Aqualan L ja hydrolan (kesäksi) ja aqualan (talvella) perusrasvaukseen
- Locobasen repair- voidetta suosittelen minäkin kuiviin paikkoihin ja kantapäihin
- locobase rasvainen emulsiovoide perusrasvauksen apuna
- kesällä käytän locobasen LPL  voidetta kantapäihin, tehoaa hyvin paksuuntuneeseen ja hilseilevään ihoon

Ja ihan ykkös tuote on mun huonossa kunnossa oleville käsille nyt joku nännirasva jota sain äidiltäni korvaamaan lampaanvillarasvan, molemmat kuulemma lanoliinia.

Kortisonivoiteisiin on kyllä aika viha-rakkaussuhde. Mielummin kärsin perusrasvoilla. Tuntuu että kun kortisonivoiteilla saan vain hetkeksi hyvän ihon ja sitten se pahenee.  :-\

Repair voidetta mulla on 100g purtilo ja maksanee reilun kympin?

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 04.02.06 - klo:22:22 »
Mun on tähän väliin pakko kehaista apteekista saatavaa Triple Dry -dödöä. Tarkoitettu kovaan hikoiluun (mutta käy hyvin tälläiseen normaali tapaukseenkin), joten ei petä lenkilläkään. Mutta suurin plussa on se, että sitä käytetään vain joka kolmas päivä, eikä se sotke vaatteita. Varsinkin kun on ollut meneillään musta kausi, on kivempi vetää paita päälle kun ei tartte pelätä niitä valkosia raitoja!  ;)
« Viimeksi muokattu: 04.02.06 - klo:22:27 kirjoittanut Hanzku »

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 04.02.06 - klo:22:51 »
Mulla on tota Triple Dry -suihketta. Olen aina kärsinyt epänormaalin suuresta jalkojen hikoilusta ja ihan hirveän hajuisesta jalkahiestä. Suihkutan Triple-Dryta noin kerran viikossa, joskus harvemminkin jalkapohjiin, eikä ikinä enää haise jalkahiki!  Jalka saattaa kyllä hiota edelleen, mutta se ei haise enää miltään. Eihän se varmaan jalkoihin ole tarkoitettu, mutta jos se herkkään kainaloihoonkin käy, niin tuskin jalkapohjatkaan sitä kärsivät.

Se mun jalkahien haju oli niin voimakas, että siitä lähestulkoon tuli sosiaalisia ongelmia, kun aina pelkäsin tilanteita, missä piti ottaa kengät pois. Nyt ei tollasia ongelmia ole ollut enää pariin vuoteen kun ton suihkeen löysin. Kainaloihin en ole uskaltanut käyttää, kun mulla on niin herkät kainalot. Se värjää muuten jalkapohjat valkoiseksi, silloin kun sitä laittaa, joten vedän heti sukat päälle, ettei tule valkoisia jalanjälkiä asuntoon.
1bFi

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #28 : 04.02.06 - klo:23:06 »

Minkä hintaista tuo on ja minkä kokoisissa putiloissa myydään? Kuulostaa todella hyvältä, varsinkin jos sopii kuiville silmänalusille.

Maksaa noin kympin ja pakkauksessa on 50 g/62,5 ml. Varsinkin yöksi kuiville silmänympäryksille hyvä, aamulla iho kunnossa. Tosi kuiville myös päivällä..jos ei tarpeeksi kuiva iho, voi jäädä kiiltelemään. Koostumuksessa on ihon luonnollisia rasvoja, jotka paikkaavat ihon pinnan rakennetta. Tämän vaikutuksen huomaa selvästi atooppisen ihottuman kanssa. Tämä voide sekä Novalan ja Humektan on ainoita, joita olen kokeillut, jotka eivät kirvele kuivalla iholla.

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #29 : 04.02.06 - klo:23:09 »
Komppaan Arrakkia. Minä en vaan ole havainnut mitään hokkuspokkus vaikutusta edes pieniin finneihin apteekin, enkä marketinkaan tuotteilla, ne on naamassa tasan niin pitkään että ne pitää puristaa hittoon. Sebamedin paikallisesti käytettävä geelipuikko on ainakin ihan kökköä. Se enemmänkin kosteuttaa kuin kuivattaa... -ei mitään tehoa.

Sama täällä...huoh.. Onko apua ollut laajemmalle alueelle levitettävistä aknenhoitovoiteista tai -liuoksista?