Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404035 kertaa)

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #150 : 07.03.06 - klo:10:38 »
Aqualan plussasta on muistaakseni olemassa ainakin 30g ja 100g kokoiset purkit.. Tiedä sitten tuleeko tai onko tuosta isompia..
Näin on asian laita.
 Mietin vaan pitäskö ostaa..Tuo Humektan ei nimittäin imeydy minun naamaan niin hirmusen hyvin ja kesähän tulee, jolloin tarttis kevyempää voidetta kuin Aqualan L esim. Aqualan Plus on siis rasvaisempaa kuin Aqualan L, eikös? No tuntuuko se silti imeytyvän paremmin? (Oiskohan asiasta ollut jo puhetta, saattaa olla) Ainahan sitä Plussaa voi laittaa ohuelti.. ei hitsiläinen.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #151 : 07.03.06 - klo:11:07 »
Juu, tuo 100 g vaan tuntuu loppuvan ihan kesken ;D

Michelangelo, minulla Humektan imeytyi paremmin kuin tämä Aqualan Plus, joka sekin kuitenkin ihan tarpeeksi hyvin, mutta kuitenkin... Humektan oli liian kevyttä, siksi siirryin tähän Aqualan Plussaan.

Aqualan on kaiketi rasvaisempaa kuin Aqualan L, mutta todella imeytyy paljon paremmin, ainakin minulla. Jännä juttu. Tästä on nyt tullut ihan lempparivoiteeni. :)

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #152 : 07.03.06 - klo:11:37 »
Mirre: Tai jotenkin tunnen tosi selvästi että olen laittanut Humektania ja sitten se imeytyy minulla ainakin suht hitaasti (tuo tunne häiritsee siinä eniten, tuntuu että iholla on jotain rasvaa pinnalla) Siksi kiinnostaisi tietää miltä tuo Aqualan Plus tuntuu? Tosin varmaan vaikea sinun sanoa/osata neuvoa, koskei sinulla taida olla samaa ongelmaa. Muutenhan Humektania ostaisin (ja saatan ostaa kesälle, ellen keksi parempaa tuon ongelman takia) mutta toivoisin sellaista unelmavoidetta, joka on kevyt kesälle, kosteuttaa kivasti, imeytyy hyvin=>ei tule samanlaista tunnetta kuin humektanista.
Aqualan.. Minä olen tykännyt kovasti tuota Ällästä, mutta kieltämättä ei se minullakaan parhaiten imeydy, mutta paremmin kuin Humektan, mistähän kiikastaa?  ???
  Olen luullut että voideasia on kunnossa, mutta taitaa olla että vielä pitäisi pähkäillä sitä parasta :)

Muuten tuosta Bepanthenista (aion ostaa kun suupielet sellaisessa kunnossa ja muutenkin varmasti hyvä) onko se tämän http://www.bepanthen.fi/ kuvan bepanthi se mistä on ollut teillä puhetta eli joka on tosi hyvä, siniraita eikun punasiniraita, vai mikähän..?

Ja vielä: mtv3:sta on tullut mainosta jostain uudistuneesta pohjoismaisesta voidesarjasta nimeltä Decalon, derolan vai mikähän se oli..Muistuuko mieleen? Onko kellään kokemusta ja voisko joku kertoa sen oikea nimen, niin pääsen ettimään tietoa :) ja toki siitä voi kertoa minulle.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 07.03.06 - klo:11:46 »
Muuten tuosta Bepanthenista (aion ostaa kun suupielet sellaisessa kunnossa ja muutenkin varmasti hyvä) onko se tämän http://www.bepanthen.fi/ kuvan bepanthi se mistä on ollut teillä puhetta eli joka on tosi hyvä, siniraita eikun punasiniraita, vai mikähän..?

Juu, tuo kuvassa oleva punaraitainen on se rasvaisempi voide ja se on todella hyvä huulille ja kaikkeen muuhunkin. Se on turvallinen voide, kun sitä voi laittaa oikeastaan mihin vaan, limakalvoille esim. Sitä täällä on kehuttu mm. huulivoiteena. Se siniraitainen emulsiovoide on kevyempää ja käy kasvovoiteenakin ja monet on käyttänyt sitä hiusnaamiossa esim.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 07.03.06 - klo:11:51 »

Ja vielä: mtv3:sta on tullut mainosta jostain uudistuneesta pohjoismaisesta voidesarjasta nimeltä Decalon, derolan vai mikähän se oli..Muistuuko mieleen? Onko kellään kokemusta ja voisko joku kertoa sen oikea nimen, niin pääsen ettimään tietoa :) ja toki siitä voi kertoa minulle.

Mhdatkohan tarkoittaa Decubalia? :) Sitä on ainakin mainostettu nyt tv:ssä aika paljon juuri pohjoismaiselle iholle sopivaksi. Itse en ole kokeillut, mutta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta..

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #155 : 07.03.06 - klo:13:19 »
Kiitos molemmille. Näyttää sille, että lista kasvaa koko ajan apteekkiin.. Ja jostain pitää jälleen tinkiä.
  Osaisko teistä kumpikaan sanoa mikä voide olisi hyvä, koskei Humektan tunnu imeytyvän tarpeeksi hyvin?
 Onkohan se liian vetinen.. Ceralania kattelen parasta aikaa tuolta itsehoitoapteekin sivuilta.. No eipähän tässä kiirettä ole, kesään on aikaa vielä kolmisen kuukautta.  ;)

Onko kukaan tutustunut Avenen värivoiteeseen: Couvrance Fluid faundation correctoriin?

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 07.03.06 - klo:13:40 »
Meiän iskälle oli lääkäri suositellut Lipolania jalkojen nilkkojen kuivuuteen/ kutinaan. Rasvasin iskän jalat eilen ko. voiteella, kun tein hälle jalkahoidon. Mietin vaan, että milläköhän perusteella lekuri sitä määräsi, onkohan siinä jotain erikoista. Kokemuksia? Kun noita perusvoiteita on niin hirveästi niin miksi juuri Lipolan. Se ainakin imeytyi tosi äkkiä, ei pystynyt edes hieromaan kunnolla.

Edit. Niin juu, tuohan onkin sellainen liposomivoide, lääkevoiteen tyyppinen.
« Viimeksi muokattu: 07.03.06 - klo:13:42 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #157 : 07.03.06 - klo:19:54 »
Jos haluaa tosi kevyttä kesäksi, niin rasvattomat geelit (esim. Basan) ovat hyviä. Olen käyttänyt keholle, mutta kai tämä kasvoillakin toimisi jos Humektankin on liikaa. Ceralan on fiilikseltään Aqualan L:n ja Humen väliltä, mutta hoitaa paljon paremmin. Pieni puteli Hydrolania tai Essexin oranssiakin voisivat olla kokeilemisen arvoisia!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #158 : 07.03.06 - klo:20:43 »
Jos haluaa tosi kevyttä kesäksi, niin rasvattomat geelit (esim. Basan) ovat hyviä. Olen käyttänyt keholle, mutta kai tämä kasvoillakin toimisi jos Humektankin on liikaa. Ceralan on fiilikseltään Aqualan L:n ja Humen väliltä, mutta hoitaa paljon paremmin. Pieni puteli Hydrolania tai Essexin oranssiakin voisivat olla kokeilemisen arvoisia!

Kiitos Quutti. Toisaalta en halua kyllä rasvatonta geeliä, koska jäljellä on herbinan fresh care-puteli, mikä ei hirmusesti kosteuta. Tuntuu, että saattasin ostaa Ceralanin pienen putelin kokeiltavaksi jossain välissä kevättä tahi Hydrolania..
Onneksi on aikaa miettiä ja jospa siihen päätökseen mennessä on sitten varaa ostaa ;)

Poissa Lara

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #159 : 08.03.06 - klo:14:23 »
Humektan kokeiltu nassuvoiteeksi, mutta ei oikeen kosteuttanut tarpeeksi. Vois olla kesällä hyvä. Ennen on ollut käytössä Helosan, joka rasvaisuutensa puolesta oli ihanaa mun naamalle. Kärsin sen käytön aikana kuitenkin pikkusista nypyistä, jotka on nyt Humektanin aikana kadonnu. Varovasti ehdottaa: olisko kyse mineraaliöljyistä..? Pitäis varmaan kokeilla Ceralania, vaikka siinäkin niitä taitaa olla. Aqualankin tietysti olis...hmmm.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 08.03.06 - klo:14:37 »
Mineraaliöljyt saattaa joillekin aiheuttaa pieniä näppyjä, mutta ihan hyvin se voi olla jokin muu voiteen ainesosakin, kuten silikonit. Ja kyllä, Ceralanissakin on mineraaliöljyä, mutta kannattaahan sitäkin kokeilla. Jos tuntuu, ettei iho tykkään, niin vaihtaa sitten pois. Apteekin perusvoiteissa on Humektanin lisäksi monia mineraaliöljyttömiäkin, kuten juuri tuo Aqualan tai Aqualan L.

Poissa Lara

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #161 : 08.03.06 - klo:22:03 »
Joo, pitää kyllä ehdottomasti kokeilla kaikkee mahollista! Mä oon vaan niin mielissäni, ku oppii uusia juttuja. Pitää heti yrittää soveltaa käytäntöön. Esim. että mineraaliöljyt voi just tehä noita näppyi. Kivaa puuhastelua!

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #162 : 09.03.06 - klo:13:55 »
Tässä voideviidakossahan menee ihan sekaisin jo..
Minulla Humektan ei ihan tarpeeksi kosteuttanut,vaikka muuten hyvä olikin.Kesällä varmaan riittänee.
Aqualan L taas tuntuu jotenkin inhottavalta kasvoissa,jää nihkeän tuntoiseksi pinta.
Mikä siis olisi seuraavana kokeilussa? Bellavita? Lipolan?

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #163 : 09.03.06 - klo:14:16 »
Ellamari: Mulla oli tismalleen samat kokemukset Humektanista ja Aqualan L:stä, ja Aqualan Plussasta oon nyt tykännyt tosi paljon.

Apteekissa muuten oli Aqualan Plussan 100 g:n tuubin kohdalla tyhjä tila ja lappu "toimitusvaikeuksia"  :o En sitten ottanut sitä pikkutuubia, jos jostain muualta löytäisin tuon isomman, kun vanhassa on vielä jonkin verran jäljellä.

Kysäisin farmaseutilta, että onko tuosta mahdollisesti tulossa isompaa pakkauskokoa, ja hän arveli, että jos kysyntää on, niin todennäköisesti kyllä. No, näyttäisi olevan kysyntää, vai mistähän nuo toimitusvaikeudet johtuvat...

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 09.03.06 - klo:14:21 »
Mirre, jos nyt oikein muistat, niin asut Tampereella? Tämän päivän Aamulehdessä mainostettiin, että Tullintorin apteekissa on huomenna tarjouksessa tuo Aqualan Plus, jotain 4,5 euroa, kai se on se isompi tuubi  ???