Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404052 kertaa)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #195 : 11.04.06 - klo:12:29 »
Mutta jos pitää vaihdella tuotteita, ettei iho totu? Penny mainitsi tuon asian viestissään. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen Humektaniin.

No miksi sitten vaihtaa? Minä olen Humektanin suuri kannattaja ja aion tosiaankin käyttää sitä ihan niin pitkään kun vaan oma iho siitä pitää - ja näillä näkymin rakkaussuhde tulee kestämään piiitkäään. ;) Se, että jonkun toisen iho tottuu tuotteisiin, ei tarkoita, että niin kävisi jokaisen ihon kanssa. Minä kyllä kuulostelisin ihan itse sitä omaa ihoa ja sen tuntemuksia, enkä menisi muiden mietteiden mukana. En tiedä mihin Pennyn kokemukset ihon tottumisesta tuotteisiin on lähtöisin, mutta saattaa vaikuttaa sekin, että Pennyllä on muistini mukaan atooppinen ja hyvin herkkä iho, joten ehkä sen hoidossa saakin olla tarkempi kuin "normaalin" ihon kanssa.  ???
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #196 : 11.04.06 - klo:12:38 »
Käytän minä joskus vaihtelun vuoksi jotain muutakin kosteusvoidetta. Aamulla laitan No 7:n sekaihon kosteusvoidetta, jossa on sk 15. Illalla Humektania tai Weledan villiruusukosteusvoidetta. Joskus jos iho tuntuu todella kuivalta, niin laitan Erisanin kasvovoidetta.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #197 : 11.04.06 - klo:13:19 »
Siis ei tietenkään kannata vaihtaa kokonaan toiseen, jos joku tuote sopii ja toimii. Mutta esim. siinä tapauksessa, että joku ei enää yhtäkkiä toimikaan kuten aiemmin, saattaa kyse olla ihon tottumisesta. Ja sitä tottumista voi yrittää estää vaihtelemalla tuotteita silloin tällöin. Mutta tosiaan, ihan oman ihon ja fiiliksen mukaan kannattaa mennä. ;)

Mulla on tosiaan takana vuosien perusvoiteiden käyttö atooppisen ja herkän ihon takia, samaa voidetta on voinut yleensä käyttää sellaiset vuoden-pari, kunnes iho tuntuu kyllästyvän. Basan on tuosta hyvä esimerkki, toimi loistavasti pari vuotta kunnes alkoi nuo jatkuvat hilseilyt - jotka loppui kun vaihdoin toiseen rasvaan. Käsittääkseni tuo kyllästyminen pätee myös ns. tavallisen ihon kohdalla, ainakin siitä on ollut joskus puhetta? Vaihtelu pätee ainakin mulla hiuksissakin, tukka jotenkin kyllästyy tiettyyn aineeseen melko nopeasti jos aina käyttää samaa - eikä tulos olekaan enää niin hyvä kuin aiemmin.

Meillä on muuten Humektania sellaisessa isohkossa pumppupullossa vessassa, on tosi kätevä ja kestää meidän käytössä pitempään kuin tuubit, mieskin sitä käyttää.
« Viimeksi muokattu: 11.04.06 - klo:13:36 kirjoittanut Penny »
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #198 : 11.04.06 - klo:14:19 »
Eucerin puhdistusemulsio ja kasvovesi ovat ihan kivoja, eivät kuivata lainkaan. Eilen näin niitä äidin kaapissa ja piti koettaa.

Minä kyllä ihmettelen miten niin moni rasvaa nassunsa Aqualan L:llä.  :-X Itse laitan joskus sitä poskille, jos muuta ei ole lähellä, mutta tuotteesta jää ihmeellinen "kalvo" iholle. Tai siis tuntuu siltä. Se ei imeydy myöskään riittävän nopeasti ja sitten kun se viimein imeytyy, iho tuntuu öljyiseltä.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 11.04.06 - klo:14:33 »
Euphoria, oletko kokeillut Erisanin kasvovoidetta? Itselle ei ainakaan muuta tule mieleen, jos Humektaniin etsit vaihtelua. Ne ovat ehkä lähinnä samantyylisiä. Tosin silti toki jonkin verran erilaisia.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #200 : 11.04.06 - klo:16:16 »
On minulla Erisanin kasvovoidetta.Se on hyvä tuote. Minullakin on muuten atooppinen iho, mutta kasvojen iho ei oireile. Vartalon iho taas siitäkin edestä.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #201 : 12.04.06 - klo:12:15 »
Tavallisten perusvoiteiden kanssa tuota tottumisongelmaa tulee varmaan harvemmin, sillä niissähän ei ole yleensä mitään muuta vaikutusta kuin se kosteutus. Yleisempää varmaan esim. ryppyvoiteiden ja muiden vastaavien tehoaineita sisältävien tuotteiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.06 - klo:13:27 kirjoittanut Stationery »
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #202 : 12.04.06 - klo:13:00 »
Sittenhän kaikki on ok. :)

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #203 : 12.04.06 - klo:13:54 »
Tämä lainaus lieni ihan yleisesti ihon kosteuttamisesta:
Perusvoiteita on hyvä vaihtaa välillä, koska iho ”tottuu” voiteeseen ja kosteuttava teho heikkenee, jos käytetään aina samaa tuotetta.
http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2022

Ja tosiaan ns. vaativimmille "erikoisihoille" sanotaan useassa paikassa:
Perusvoidetta on hyvä vaihtaa aika ajoin, ettei iho herkistyisi voiteen aineosille, esim. säilöntäaineelle.
http://www.psori.fi/fin/psoriasistietoa/psoriasiksen_hoito/perusvoiteet/

Itselle parhaiten sopivat perusvoiteet löytyvät vain kokeilemalla. Yhdellä hyvällä voiteella ei kuitenkaan pitkälle pötki, sillä iho tottuu kuukaudessa tai kahdessa voiteeseen, joka menettää vähitellen tehonsa ja iho saattaa jopa ärsyyntyä.
http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticles&article_id=272&magazine_id=13
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #204 : 12.04.06 - klo:13:56 »
Kiitos Penny, hyvä tietää tuokin nyt. :)
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

rolla

• Vieras
« Vastaus #205 : 12.04.06 - klo:13:58 »
Kuukausi kaksi on aika nopea tottuminen. Mulla kestää yksi voide 2-3 kk (jos on yö -ja päivävoide purkit erikseen). Usein käytänkin 4-6 kk samaa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #206 : 12.04.06 - klo:14:12 »
Olen usein kuullut sanottavam, että kannattaa käyttää yksi voidepurkki loppuun ja sitten ostaa jotain muuta ja vaikka palata sitten taas sen uuden loputtua siihen vanhaan. Eli purkin loputtua vasta on ihan sopiva vaihtoväli.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #207 : 12.04.06 - klo:15:45 »
 Tutkailin taas vaihteeksi itsehoitoapteekin sivuja ja silmään osui enempi kuin tavallisesti Hydrosun (vai Hydrasun) Onko kellään kokemuksia? Mitäs olette pitäneet? Kesä kun tulee niin tarttis ostaa joku aurinkosuojallinen (Widmer on, mutten voi sietää) vaikkei suojakerroin ole suuri.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #208 : 12.04.06 - klo:21:59 »
Hydrosunissa on petrolatumia, muuten ihan jees. Käytin tätä viime kesänä poskilla ja nenässä, koska niille alueille ei mulle tule koskaan finnejä. Suojakerroinkin on todella vain 5, joten en suosittele.
(Hyviä ja  mineraaliöljyttömiä aurinkovoiteita saa suositella :) )

Edit. Käytin jonkun aikaa Hydrosunia ihan koko kasvoille, ja sen valitettavasti huomasi. Leukaan ilmestyi pari ihonalaista pattia.

« Viimeksi muokattu: 02.09.11 - klo:16:51 kirjoittanut salute »

Poissa Angus

• Hiushörhö
« Vastaus #209 : 14.04.06 - klo:09:40 »
Minulla vartalon iho tottuu aineeseen parissa kuukaudessa, mutta kasvojen iho jopa parissa viikossa. Joten kasvovoidetta saa vaihtaa aika usein. Mutta mulla onkin aikalailla ongelmaiho kasvoilla.
Hiukset: 2a M ii