Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403995 kertaa)

Poissa Josi

• Hiushörhö
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #300 : 01.03.07 - klo:09:15 »
Oih, olen rakastunut Favoran puhdistusgeeliin! Puhdistaa ihon puhtaan tuntuiseksi, mutta ei kuivata plus ihana virkistävä tuoksu. Jättää ihon todella pehmeän tuntuiseksi.

Komppaan täysin. Pari viikkoa ollut tuo kokeilussa ja aivan upeaa ainetta ! Ei oo ennen tullut vastaan näin hyvää puhdistugeeliä joka ei kuivata. Tykkään myös kans tuoksusta.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 01.03.07 - klo:10:11 »
Haluaisin löytää jonkin hyvän perusvoiteen jaloille ja käsille yöksi. Saisi olla tuhtia, mutta ei liian öljyistä. Harkinnassa ovat Novalan, Ambilan ja Hydran. Viimeksi ostin Apobasen Oily Creamia, ja se kyllä on liian öljyistä mun makuuni. Tähänastisista paras on ollut Basanin hoitovoide, vaaleanpunaisessa pakkauksessa. Saa suositella, jos tulee jokin mieleen!  ;) Samoin kokemuksia noista Orionin Novalanista, Ambilanista ja Hydranista lukisin mielelläni. Haulla löytyvät jo luin.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #302 : 01.03.07 - klo:10:25 »
Mulla on Orion rasvaisinta, en muista nimeä mutta oranssihtava tuubi. Kyllähän sillä jalat pehmenee, mutta sisältää lähes pelkästään mineraaliöljyjä. Ostin tuon hätäavuksi kun dermosilin extra loppui. Dermosilin Extra pesee tuon kyllä mennen tullen, sitä voin suositella. Tuo orion jättää ihon kamalan tahmaiseksi, enkä oikein käsiin sitä voi laittaa yöksi. Dermosil käy hyvin käsillekkin.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 01.03.07 - klo:10:39 »
Mulla on Orion rasvaisinta, en muista nimeä mutta oranssihtava tuubi. Kyllähän sillä jalat pehmenee, mutta sisältää lähes pelkästään mineraaliöljyjä. Ostin tuon hätäavuksi kun dermosilin extra loppui. Dermosilin Extra pesee tuon kyllä mennen tullen, sitä voin suositella. Tuo orion jättää ihon kamalan tahmaiseksi, enkä oikein käsiin sitä voi laittaa yöksi. Dermosil käy hyvin käsillekkin.

vähän OT, mutta kysyisin tuosta Dermosilin extrasta. Kuinka tahmaista se on? Kuinka nopeasti imeytyy? Että voiko sitä käyttää ihan normaalina jalkavoiteena vaikka keskellä päivää vai sopiiko se vain yön yli muhitteluun sukat jalassa?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #304 : 01.03.07 - klo:10:45 »
No oon mä sitä joskus kerran aamullakin laittanu, mutta ei ollut kovin miellyttävä tunne, varmaan tottumiskysymys. Ja lisäksi kaaduin saunaan mennessä kylppärissä kun sitä rasvaa oli vielä jaloissa.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 01.03.07 - klo:11:44 »
Se Basanin rasvaisin on kyllä tosi hyvää jaloille. Ja käsille, ja päivälläkin käytettynä, ainakin talvisin. En varmaan tule löytämään parempaa  ;) Olisi vaan ollut kiva kokeilla jotain muutakin. Ainakin tuosta Hydranista eli Orionin rasvaisimmasta luovuin Lilly Missyn kokemukset luettuani.

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #306 : 01.03.07 - klo:11:52 »
Mulla on ollut toi Hydran käytössä muutaman kuukauden. En myöskään suosittele, mineraaliöljyistä ja kaamean tahmeaa. Jos yöksi haluaa käsiin laittaa, on ihan pakko pukea myös puuvillahanskat, muuten rasvaa lakanat. Eikä mun mielestä edes hoida ihoa kummemmin  >:(
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #307 : 01.03.07 - klo:11:56 »
Haluaisin löytää jonkin hyvän perusvoiteen jaloille ja käsille yöksi. Saisi olla tuhtia, mutta ei liian öljyistä. Harkinnassa ovat Novalan, Ambilan ja Hydran.
Minulla on ollut Ambilania, käytin sitä äärimmäisen kuiville käsilleni joiden iho repeili haavoille kun oli niin kuiva. Ambilan oli hyvä tuote, paksua voidetta joka kuitenkin imeytyi aika nopeasti eikä ollut mitenkään öljyisellä tavalla rasvaisen tuntuista. Sain tuolla kädet taas kuntoon. Käytin siis kämmenselkiin muutaman kerran päivässä eikä sotkenut paikkoja. Jalkoihin kokeilin myös muutaman kerran eikä jättänyt jalkoja yhtä tahmaisiksi ja liukkaiksi kuin jotkut voiteet, tosin enpä mä ala juuri rasvatuilla jaloilla samantien lattialla tassuttelemaan vaan odotan hetken että voide imeytyy tai laitan sukat jalkaan. 

Kannattaa apteekissa vähän testailla noita kädelle, kyllähän siinä jo vähän selviää että millainen koostumus on, onko öljyistä vai ei.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

maarit

• Vieras
« Vastaus #308 : 01.03.07 - klo:11:59 »
Nuppu, suosittelen Decubal Clinic Creamia. Se on aika tuhtia, mutta tosi miellyttävää käytössä. Olen käyttänyt sitä tänä talvena vartalo- ja käsivoiteena, enkä muista milloin ihoni olisi ollut näin hyvässä kunnossa.  :) Siitä on myynnissä myös pikkuruinen tuubi, joten kokeilu ei tuu kalliiksi.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 01.03.07 - klo:12:08 »
Kannattaa apteekissa vähän testailla noita kädelle, kyllähän siinä jo vähän selviää että millainen koostumus on, onko öljyistä vai ei.

Sehän se vaan onkin, kun niissä apteekeissa, joissa olen käynyt, ei ole ollut testeriä Ambilanista eikä Hydranista. Novalania pääsin testaamaan, mutta se tuntui hieman turhan hitaasti imeytyvältä ja liian kevyeltä siihen nähden, mitä haen. Tuo Ambilan voisi kyllä olla ihan passeli.

Maarit, luin kuvauksen tuosta Decubalista, ja kiinnostuin siitäkin  :) Varmaan aika samantapaista kuin suosikkini Basan. Kunpa Yliopiston apteekissa olisi enemmän testereitä. Ostaa sieltä en kumminkaan aio, sillä muualta saa edullisemmin  ;)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #310 : 01.03.07 - klo:12:11 »
^Outoa ettei ole ollut kaikista perusvoiteista testeriä. Kysyitkö myyjältä että miksei testeriä löydy? Itsekään en silloin nähnyt Ambilanin testeriä siinä missä muiden testerit oli ja myyjä sitten etsiskeli sitä ympäri apteekkia kun se oli kulkeutunut jonnekin väärään paikkaan.

Novalania on itselläni tuubillinen odottamassa käsi- ja jalkavoiteeksi pääsyä kunhan olen käyttänyt Nivea Cremen ja muutaman käsirasvan pois alta. Tuo on vähän kevyen oloista mutta varmaan kesällä ihan passeli kun jalat ja kädet eivät silloin kuivu niin paljon.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 01.03.07 - klo:12:16 »
^Outoa ettei ole ollut kaikista perusvoiteista testeriä. Kysyitkö myyjältä että miksei testeriä löydy?

Kysyin vaan, eikö niillä ole Ambilanista tai Hydranista testeriä, ja myyjä sanoi, että ei ole - ilman sen kummempia perusteluja. Muissa apteekeissa kävin ruuhka-aikaan vain vilkaisemassa, löytyisikö testereitä, eikä löytynyt. Ehkä nuo eivät ole niin susoittuja, että niiden ottaminen testereiksi koettaisiin tarpeellisena.  ??? Tuota menoa niistä ei kyllä koskaan pääsekään tulemaan suosittuja  ;)

No, laitan toivoni Yliopiston apteekkiin.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #312 : 01.03.07 - klo:12:19 »
^Omituista että osasta on testeri ja osasta ei, etenkin kun perusvoiteita menee paljon atoopikoille ja muille iho-ongelmaisille joille olisi erityisen tärkeää päästä tsekkaamaan ennen ostopäätöstä että millainen tuote on kyseessä. Toivottavasti Yliopiston apteekista löytyy testerit kaikista.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 01.03.07 - klo:20:46 »
Oliko kokemusta Acon tuotteista kellään? Minusta vaikuttaa ihanilta. Sitä geelimäistä voidetta kokeilin ja aion myös ostaa. Samoin ajattelin syväpuhdistavaa putsaria ja sitten sitä herkän ihon vai mikä olikaan. Hintakaan ei paha noissa tuotteissa.

tigger

• Vieras
« Vastaus #314 : 02.03.07 - klo:10:20 »
Haluaisin löytää jonkin hyvän perusvoiteen jaloille ja käsille yöksi. Saisi olla tuhtia, mutta ei liian öljyistä. Harkinnassa ovat Novalan, Ambilan ja Hydran. Viimeksi ostin Apobasen Oily Creamia, ja se kyllä on liian öljyistä mun makuuni. Tähänastisista paras on ollut Basanin hoitovoide, vaaleanpunaisessa pakkauksessa. Saa suositella, jos tulee jokin mieleen!  ;) Samoin kokemuksia noista Orionin Novalanista, Ambilanista ja Hydranista lukisin mielelläni. Haulla löytyvät jo luin.

Meiltä löytyy noita apteekin rasvoja vaikka kuinka monta purtiloa.

Novalan (sininen) on jokapäiväisessä käytössä, on suht paksua mutta ei tahmaa. Ei ole öljyinen, jättää kuitenkin hetkeksi aikaa valkoisen pinnan iholle laiton jälkeen, joten rasvaisen oloinen on. Kun antaa hetken kuivahtaa voi pukea vaatteet ylle, joten sopii kyllä mainiosti yökäyttöön.

Ambilan (punainen) sopii minun kuiville ja repeileville käsille mainiosti. On aika rasvaista, joten laitan sitä kunnon kerroksen käsiin ennen nukkumaanmenoa ja puuvillahanskat päälle. Aina en tosin ehdi edes nukahtaa (jos luen vaikka hetken kirjaa) kun jo otan hanskat pois. Iho on sileä ja pehmoinen eikä tahraa vuodevaatteita sillä ylimääräinen rasva on ehtinyt jo imeytyä ihoon (tai niihin hanskoihin  ;) ). Jos en laita hanskoja yöksi niin valitsen mieluummin jonkun toisen rasvan käsille.

Hydran (oranssi) on sitten todella rasvaista ja tahmeaa kamaa. Tuota meillä käytetään oikein akuuttitapauksissa eikä rasvaa tosiaan kannata laittaa paljoa jos ei ole kunnolla aikaa odottaa, että se imeytyy. Itse käytän tuota toisinaan kämmenselkiin/rystysiin jotka kuivuvat pahiten ja kun hieroo pienen määrän kunnolla ihoon niin ei ole tahraamisvaaraa.

Noista kolmesta eniten käytössä Novalan ja Ambilan. Novalan imeytyy nopeammin ja sitä voi käyttää erinomaisesti ilman mitään hanskoja/sukkia, Ambilan parempi jos iho on todella kuiva, karhea ja halkeileva mutta suosittelen yöksi laittamaan ne hanskat/sukat.  :)