Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403992 kertaa)

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #315 : 02.03.07 - klo:23:37 »
Acosta, minäkin kyselisin - tällä kertaa tosin miesten tuotteista. Pahoin tosin pelkään, että ei ole ihan tämän foorumin valtaosalle suunnattuja, joten tuskin hirveästi löytyy kokemuksia. ;D Ja poikaystävälle siis minäkin tässä olen näitä kaavaillut, ihan vain selvennykseksi.  ;)

Lähinnä haluaisin tietää kuinka "tehokasta" tuo miesten putsari on siihen pinkkiin purtiloon verrattuna? Tietenkin muutkin kokemukset ko. tuotteista ovat tervetulleita.
1b M i

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #316 : 02.03.07 - klo:23:42 »
^Uusimmassa Kauneus & Terveys lehdessä miehet testasivat miesten kasvojenpuhdistusaineita ja yksi arvioija käytti tuota Acon sinistä vaahtoa. Voin kopsata tähän sen arvion, jos siitä vaikka sattuisi jotain hyötyä olemaan:
-----
Aco Cliniderm for Men instant clean facial foam
testaaja 41 v, normaali iho

"Sininen pumppupullo miellytti silmää ja oli helppo käyttää. Kokemattoman oli tosin vaikea arvioida paljonko ainetta yhteen putsaukseen tarvittiin. Vaahto tuntui mukavan pehmeältä käsissä ja kasvoilla ja tehokastakin se oli. Miinusta siitä, että pesun jälkeen kasvoille tuli kireänkuiva tunne."
-----

Jos normaali-ihoisella tuo kuivattaa kasvoja jo niin kannattanee satsata kunnon kosteusvoiteeseen tuon kanssa.
Itselläni on sitä vaaleanpunaista vaahtoa ja vaikka minulla on pintakuiva sekaiho ja yleensä joudun käyttämään kuivan ihon tuotteita niin ei tuo v.pun Aco nyt "kireänkuivaa" tunnetta ainakaan jätä vaikka hieman enemmän ihoa kuivattaakin kuin se vihreä. Kyllä tuo sininen siis taitaa olla aika tehokasta verrattuna vaaleanpunaiseen jos kerta normaali-ihoisella kuivattaa jo noin paljon.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #317 : 02.03.07 - klo:23:53 »
Hölmö minä, tuo lehtihän löytyy hyllystä. :D Selailin tosin vain läpi eli en kai kiinnittänyt tuohon vain huomiota. Kiitos kuitenkin Hunajapupu tiedosta/postauksesta! :)

Eipä tuo sitten ole kyllä tuolle mun miekkoselle sopivaa. Saa luvan tottua siihen pinkin aineen tuoksuun, siitä meinaan tykkää kyllä kesäisin kun iho on vähän rasvoittuvampi.

Tuon miesten sarjan kosteusvoidetta voisi kyllä koittaa sen nahkaan kesällä. Meinaan tuosta puhdistusaineesta voisi päätellä, että kyseessä on sellainen sarja, jossa on ajateltu "normaalia" miehen ihoa, joka on paksu ja kestävä jne. Tuollaisissahan on yleensä aika kevyt voide myös sitten, sillä eihän tuollainen iho tarvitse kuin hieman kosteutta. Kesällä helposti kiiltelevään nassuun voisi siis ollakin ihan passeli.
1b M i

lab

• Vieras
« Vastaus #318 : 03.03.07 - klo:09:19 »
OT: apteekissa on yleensä farmaseuttista henkilökuntaa opastamassa lääkkeiden käytössä, myyjiä on yleensä vain kassoilla :)

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 03.03.07 - klo:13:44 »
Kannattaako minun ostaa normaalin vai herkän ihon acon putsari. En löydä edes googlettamalla näistä tietoa, mutta tosiaan se geelivoide oli ihana kun testasin ja se on ainakin varma ostos. Tarvitsen siis acon putsaria aamukäyttöön, joka olisi vastapaino anytimen kuivattavalle putsari geelille. Jotain vihreää putelia katsoin apteekissa, oliko se normaalille vai kuivalle iholle?

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #320 : 03.03.07 - klo:15:50 »
^ Vihreässä putelissa oleva vaahtoputsari on normaali- ja sekaiholle. Minun pintakuivaa sekaihoani se kuivatti. Jos haluat nimenomaan hellävaraisempaa puhdistusta, suosittelen sitä vaaleanpunaisessa tuubissa olevaa voideputsaria.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 03.03.07 - klo:15:56 »
Ok kiitoksia. Parempi ottaa se hellävaraisempi koska tuo anytime on tosi tujua tavaraa jo sekaiholleni.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #322 : 03.03.07 - klo:21:13 »
Mua on alkanut kiinnostaa Acon Dry & Sensitive -sarjan päivävoide ja yövoide. Incit vaikuttivat mun vähäisillä incin lukutaidoilla hyviltä kun niitä Acon ruotsalaisilta sivuilta katselin, eivät sisällä paraffinium liquidumia eikä ilmeisesti silikonejakaan juuri lainkaan (loppupäässä inciä taisi olla päivävoiteessa yksi). Sen verran kun katselin normaalin ihon voiteita niin niissä oli enemmän silikoneja yms joten nämä herkän/kuivan ihon tuotteet vaikuttavat kiinnostavammilta.

Löytyykö kokemusta näistä ja jos löytyy, niin millainen on ihotyyppisi?

Nourishing night creamin sisältö.
Soft day creamin sisältö.

iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 03.03.07 - klo:21:54 »
^ Pongasin INCI:stä pari huonoa ainesosaa, vaikket sitä kysynytkään.

Soft Day Cream sisältää sekä Isopropyl Myristate:a että Myristyl Myristate:a, jotka ovat mineraaliöljyjä. Se sisältää myös silikonia/silikoniyhdistettä (Phenyl Trimethicone), kuten sanoitkin. Myös Nourishing Night Cream sisältää Isopropyl Myristate:a että Phenyl Trimethicone:a. Mutta jos iho ei ole herkkä tukkeutumaan, niin ei noista mitään haittaa ole. Eivätkä nuo edes ole kovin alussa INCI:ssä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #324 : 03.03.07 - klo:21:58 »
tää on muute vähä OT  mut tuli mieleen, että mulle on kauheet monet ihmiset tyrkyttäny apteekin tuotteita ku sanonu et iho tukkeutuu helposti ja on herkkä.. eli ei siis noi mineraaliöljyt sovi yhtään niin siis sanottu et no apteekissahan on herkälle iholle tuotteita.. Sit ei o ymmärtäny ku koittanu selittää et mut on niitten tuotteissakin ihan pahoja aineita jotka tukkii ku kauppojenkin tuotteissa ettei se tarkota et sieltä löytyy mut ei o siltikään menny kaaliin...
oli pakko kertoo  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #325 : 03.03.07 - klo:21:59 »
^^Kiitos tiedoista, inci-listojen opettelu on vasta alussa niin kaikkea ei vielä tiedä.  :) Veikkaan että noista ei mulle henkilökohtaisesti ongelmaa tulisi, viime aikoina olen huomannut että paraffiini tukkii ihoni pahasti joten välttelen ensisijaisesti sitä, silikoneja ja mineraaliöljyjä taitaa olla jonkin verran aika monessa voiteessa jotka ovat sopineet iholleni joten ilmeisesti en niille kovin herkkä ole (ainakaan vielä), mutta koetan kuitenkin vähän katsoa että ei nyt ihan ekana ole silikoni incissä.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 03.03.07 - klo:22:04 »
^^Kiitos tiedoista, inci-listojen opettelu on vasta alussa niin kaikkea ei vielä tiedä.  :) Veikkaan että noista ei mulle henkilökohtaisesti ongelmaa tulisi, viime aikoina olen huomannut että paraffiini tukkii ihoni pahasti joten välttelen ensisijaisesti sitä, silikoneja ja mineraaliöljyjä taitaa olla jonkin verran aika monessa voiteessa jotka ovat sopineet iholleni joten ilmeisesti en niille kovin herkkä ole (ainakaan vielä), mutta koetan kuitenkin vähän katsoa että ei nyt ihan ekana ole silikoni incissä.

Täällähän sitä parhaiten oppii! Lukee vain ahkerasti ketjuja läpi, ja onhan tuolla jossain unohduksissa keskustelujakin mineraaliöljyistä, jos et ole vielä huomannut.  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Zalli

• Vieras
« Vastaus #327 : 03.03.07 - klo:23:33 »
Sen verran apteekin perusvoiteista.. että Ambilan ja Hydran ovat sellasia "vanhan ajan rasvoja", jotka sisältävät pääosin parafiinia ja/tai vaseliinia. Kuivalle iholle yönaamioksi mm. käsiin suosittelisin mieluummin Lipolania, mikä sisältää oikeassa suhteessa ainesosia ja lisäksi liposomeja, mikä takaa pitkävaikutteisen kosteutuksen. Ambilan ja Hydran ovat lähinnä sellaista "kökkörasvaa".

Humektan on keveydessään erinomainen voide sekaihosta pintakuivaan ihoon.. varsinkin itselläni kesäisin. Talvisin kuivahtavalle iholle paras on Ceralan, joka on kosmeettisesti miellyttävin perusvoiteista. Se sisältää keramideja, jotka parantavat ihon kykyä sitoa kosteutta. Se on hyvä yövoiteena myös.

Couperoottiselle ja ärtyneelle iholle paras voide rauhoittamaan on Avenen Skin Recovery Cream. Ja Avene kasvovesi on aivan ykkönen tähän ihotyyppiin!

grove

• Vieras
« Vastaus #328 : 04.03.07 - klo:11:48 »
Mua on alkanut kiinnostaa Acon Dry & Sensitive -sarjan päivävoide ja yövoide.
Löytyykö kokemusta näistä ja jos löytyy, niin millainen on ihotyyppisi?

Mun mielestä nuo acon d&s –sarjan rasvat on kökköjä ihan siitä miltä ne tuntuu iholla, todella paksuja ja jäävät rasvaisen kiiltäväksi iholle. Sormin dipattavista purkeista ei myöskään tuu mitään pluspisteitä, eikä hinta oo niin alhainen että sekään riittäis myyntiargumentiksi. Se puhdistusvoide on kyllä ihan kivaa. Mulla on enimmäkseen kuivahko iho, otsasta hieman rasvainen.

^ Pongasin INCI:stä pari huonoa ainesosaa, vaikket sitä kysynytkään.

Emi-lyn, esimerkiksi isopropyylipalmitaatti on johdannainen isopropyylialkoholista ja palmitiinihaposta. Palmitiinihappoa voi sanoa täysin ”luonnolliseksi” rasvahapoksi ja isopropyylialkoholi puolestaan on hiilivety-yhdiste  (”mineraaliöljyjohdannainen”). Toisin sanoen esimerkiksi tätä yhdistettä voisi sanoa puoliluonnolliseksi, samoin kuin tsiljoonaa muuta aineosaa.

Monia rasvahappoestereitä (esim. myristaatit ja palmitaatit) käytetään sakeuttamiseen ja emulgaattoreina ja kosteutta sitovina aineina tuotteissa ja ne on aika paksuja, siinä mielessä voisivat ”tukkia” jos niitä laitettais paljon iholle. Ne ei oo kuitenkaan sen huonompia aineita kuin mikään muukaan.

Huomasin tuossa Korres-ketjussa kuinka tykkäsit heidän tuotteistaan ja Korreskin on aika epeli firma siinä mielessä että on ottanut myyntiargumentikseen silikonittomuuden ja mineraaliöljyttömyyden. Yhtälailla heidän tuotteistaan löytyy kuitenkin sekä silikoni/mineraaliöljyjohdannaisia (riippuu mitä kemiallista rakennetta haluaa tuijottaa eniten), ei vaan niitä perinteisempiä muotoja (eli esim paraffinum liquidum, dimethicone jne…). Monista Korresin tuotteista löytyy esim butyleeniglykolia (josta en ymmärrä miksi mainostetaan propyleeniglykolittomuudella jos samansukuista ainetta kuitenkin käytetään), synteettisiä vahoja (yhtälailla mineraaliöljyjohdannaisia) ja muita hiilivety-yhdisteitä (esim. isohexadecane, dicaprylyl carbonate). Kaikki tuollaiset aineosat voi kaunistella olevan muka luonnonaineista lähtöisin (todella pitkien mutkien kautta) mutta niin voi isopropyylipalmitaatinkin.

Lisäksi, täällä joskus viitataan sellaseen listaan jossa on lueteltu aineosia ja annettu niille ”tukkivuuspisteitä” 0-5, ja esim siinä isopropyylipalmitaatti saa huimat pisteet (4). Mua mietityttää vaan se että miksi halutaan uskoa että kyseinen aine on huonoa, mutta kuitenkin jätetään samasta listasta uskomatta että vaseliini saa nolla pistettä. Ja aikanaan kun noita tukkivuustestejä on tehty niin ne on tehty 100% aineella kanin korvan iholla, ja 100% aine on 100% eri asia kuin yksi aine muiden seassa. Senpä takia tuollaista testausta ei nykyisin pahemmin tehdäkään, kun tajuttiin että noista kokeista ei voinut vetää paljon mitään johtopäätöksiä kun aineen pitoisuus vaihtelee muiden aineiden joukossa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.07 - klo:11:51 kirjoittanut grove »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 04.03.07 - klo:12:57 »
^ Arvasin että joku takertuu sanaan huonoa. Toki nuo aineet mitä sanoin huonoiksi voivat sopia hyvin jollekkin ja hyvä niin, olkoot siitä onnellinen. Kuitenkin minä (ja moni muu) olen/on ne todennut tukkiviksi aineiksi ja siksi myös itse välttelen niitä. Kuuluvat siis ns. yleisimpiin tukkiviin aineisiin. Korresien en ole taas ole huomannut tukkivani ihoa yhtään, vaan ihoni kunto on parantunut huomattavasti ja kuivuus vähentynyt.
« Viimeksi muokattu: 04.03.07 - klo:13:01 kirjoittanut Emi-lyn »