Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405639 kertaa)

grove

• Vieras
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #330 : 04.03.07 - klo:13:27 »
^ Tottakai kantsii käyttää tuotteita jotka tuntuu hyvältä ja toimii itse kunkin iholla  :)  Mun pointti oli vaan siinä että syy miksi joku tuote sopii tai ei sovi, ei ole yksinkertaistettavissa listasta löytyvään yhteen aineosaan. Parasta infoa toisen auttamiseksi on  tuotteen kommentointi sen mukaan miltä se tuntui ja mitä se sai aikaan (ja sekin on tietenkin vaan suuntaa antavaa toiselle yksilölle).

Minä saan näppyjä selkään jos käytän Aqualan L:ää sen voiteluun (kuiva selkä) ja se sisältää isopropyylipalmitaattia, mutta Aqualan oil puolestaan toimii ihan mahtavasti (INCI: caprylic/capric triglycerides, isopropyl palmitate, hydrogenated polydecene).

Ja toinen pointti oli siinä että jos perustelee tukkivuutta mineraaliöljyjohdannaisuudella niin löytyy kasa aineita jotka on luokiteltavissa niihin mutta jotka eivät niin selvästi kuulosta luettuna niiltä, yleensä myös merkeiltä jotka mainostavat itseään luonnollisuudella (esim. Korres) tai meuhkaavat että ”meidän tuotteemme eivät sisällä sitä ja sitä haitallista ainetta”.

(Minäkin tykkäsin älyttömästi Korresilla siitä maitopuhdistusemulsiosta kunnes sen koostumusta muutettiin  :'()

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #331 : 04.03.07 - klo:13:35 »
^Mitä maitopuhdistusemulsiota tarkoitat, grove?

Minun käsitykseni mukaan myös luonnolliset ainekset voivat tukkia ihoa. Jotkut öljyt ovat sellaisia (esim. kookosöljy) ja itselläni mehiläisvaha on tukkinut ihoa. Kohta pitää kehittää omaa kosmetiikkaa, kun mikään ei kohta tunnu sopivan.

grove

• Vieras
« Vastaus #332 : 04.03.07 - klo:13:56 »
^ Siis sitä Milk Proteins -emulsiota meinasin. Tuosta mun viestistä löytyy ne incit jos haluaa huvin vuoksi katsoa: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=197.msg173077#msg173077.

Vaikka ne aineet ei paljoa muuttuneet niin niiden suhteet yms ilmeisesti kuitenki riittävästi kun se uudempi versio jätti mulla  paljon "paksumman" rasvaisen tunteen  iholle vielä huuhtelun jälkeen. Samoin entinen putsas mulla paremmin.  Yhdessä vaiheessa kotoa löytyi molempia versioita, niin pystyi helposti vertaamaan.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #333 : 04.03.07 - klo:15:03 »
^Minulla on itsellänikin tuota ja olen tykännyt. Pahemman kalvon naamaani jättivät Dr. Hauschkan sekä Weledan puhdistusmaidot. Jäi oikein sellainen öljyinen kerros, vaikka kuinka niitä huuhteli. Milk Proteins taas huuhtoutuu helposti. Ainakin minulla on näin. Onko muuten squalene (?) huono aine?

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 06.03.07 - klo:15:11 »
Acolta on ilmestynyt söpöjä Baby-tuotteita, lähinnä siis lapsille tarkoitettuja, mutta varmasti mukavia aikuisemmankin käytössä hellävaraisuutensa takia. Ei siis sisällä hajusteita, väriaineita, alkoholia tai säilöntäaineita ja ovat vielä ympäristöystävällisiä. Tuo kylpyöljy varsinkin alkoi kiinnostaa minua. Tuotteet löytyvät myös esim. Yliopiston Apteekin sivuilta.

http://www.acobaby.fi/

edit: hinnat 5,40-9,10e
« Viimeksi muokattu: 06.03.07 - klo:15:16 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #335 : 06.03.07 - klo:15:14 »
^Minä voisin testailla joskus Baby Mousse Washia tai kylpyöljyä jos eivät ole kalliita. Ainakin Natusanin vauvoille tarkoitetut suihkugeelit ovat olleet oikein kivoja käytössä ja ovat edullisiakin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #336 : 06.03.07 - klo:19:23 »
mä oonkin huomannu että jotku korresin rasvat ei iholle ihan täysin sovi... tulee siis finnejä ja mitä paiseita pidemmälläkäytöllä.. eipä o ihmekää jos pitävät sisällään noita mineraaliöljy yms johdannaisia. En kyllä ole ollenkaan yllättynyt... kiitoksia siis grovelle asiantuntemuksesta. Kivaa kun joku osaa tarkemmin kertoa noista inceistä ja niitten ainesosista. Mahdatkos muuten osata sanoa basanin(rasvaton geeli) incistä..? Onko siinä jotain "pahoja" aineita kun on ainut rasva josta ei iholle tule näpyn näppyä
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

grove

• Vieras
« Vastaus #337 : 07.03.07 - klo:12:37 »
^ Fii, en tarkoita että Korresin tuotteissa raaka-aineet olisivat ollenkaan huonoja, tarkoitin vain sitä että Korres markkinoi niitä (tietenkin) muka luonnollisempina ja yrittävät perustella ne sitä kautta parempina kuin jotkin muut aineet.

Miksi kysyt Basanista kun olet huomannut sen sopivan itsellesi??? Kokeilu ja havainnointi on nimenomaan paras keino selvittää mikä on hyvää nimenomaan Sinun Omalle ihollesi  :)

Basan-geeli on lähtökohtaisesti todennäköisesti ”epätukkiva” ihan sen puolesta ettei siinä ole varsinaista rasvaa ollenkaan. Kosteutta sitovia aineita, geelinmuodostajaa, ph-säätäjä + säilöntäaineet. Muistaakseni tuon geelin pH on hieman hapan (olikohan 4,5) joten se tukee ihon omaa happamuutta myös. Tuostakin silti voi joku saada näppyjä, koskaan ei voi tietää ennakkoon miten iho reagoi.

Jos haluaisi pelotella (perusteettomasti) niin voisi sanoa että Basan-geelissäkin melkein kaikki on raakaöljystä lähtöisin, esimerkiksi polyetyleeniglykoli (peg) josta voisi sanoa että se on muovijohdannainen (MUOVI?!?! Hyvänen aika enhän minä muovikelmua naamalleni halua TUKKOONHAN se siitä menee!!!  :o). Nämä seikat eivät kuitenkaan kertoisi niiden aineiden ominaisuuksista mitään. Muovi ei ole ollenkaan sama asia kuin muovijohdannainen. Samoin jokin synteettinen öljy ei ole automaattisesti ominaisuuksiltaan sama kuin nestemäinen paraffiini vaikka molemmat hiilivety-yhdisteitä olisivatkin. Eiväthän vaseliini ja paraffiiniöljykään ole yhtään samoja asioita, toinen on kiinteämpää rasvaa ja toinen nestemäistä!

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #338 : 07.03.07 - klo:12:49 »
Onko apteekissa mitään rasvaa, millä voi hoitaa kasvojen ihottumaa? Siis en halua kortisonia... sillä on tullut ohennettua ihoa jo ihan kivasti.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #339 : 07.03.07 - klo:12:52 »
^Tuo onkin muuten hyvä kysymys, mua kiinnostaa kans. Ainakin kun olen kysynyt apteekissa henkilökunnalta niin on aina neuvottu vain hydrocortisonia sisältäviä voiteita, tosin muistutettu samalla että kasvoille pitää ottaa se miedoin voide.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 07.03.07 - klo:12:58 »
^Jep. Kortisoni on siitä huono, että jos sitä joutuu käyttämään usein, ne ihonkohdat mihin sitä on käyttänyt kuivahtaa, punoittaa ja muodostaa jatkossakin ihottumaa paaaaljon helpommin. Ei oikein viitsi sitä miedointakaan enää käyttää, kuin viimeisenä vaihtoehtona.

grove

• Vieras
« Vastaus #341 : 07.03.07 - klo:13:24 »
^ Varsinaisena lääkkeenä kortisoni on ainoa. Toinen mitä voi kokeilla on Bepanthenin siniraitainen versio (eli se kevyempi), dekspantenoli nopeuttaa vaurioituneen ihon parantumista ja ihon läpäisyesteen korjaantumista.

Perushoitotuotteissa Avenen skin recovery cream on hyvä kokeiltava (niinku Zallikin jo aiemmin suositteli tässä ketjussa ärtyneelle iholle) . Hoitavampina Avenelta löytyy soothing eye contour cream –silmänympärysvoide ärtyneelle iholle, jota voi käyttää myös ihottumalänteille varsin hyvin, ja Avenen varsinainen ”ihottuma”voide Cicalfate jonka teho perustuu sinkkiin, kupariin, sukralfaattiin ja tietty Avene-veteen. Avenen pelkkä vesikin (spraypullossa) voi auttaa kosteusvoiteen alla käytettynä. Cicalfatesta ainakin on olemassa näytekokoja, tosin ei tietty välttämättä löydy joka apteekista.

Skin recovery creamilla on makeupalleyssa 47 käyttäjäarviota ja sen keskiarvosana on 4/5. Cicalfatella 10 arviota ja keskiarvosana 4.9/5. Silmänympärysvoiteella 24 arviota ja 3.9/5 (tosin suurin osa valittajista jotka sanoo jotain negatiivista valittaa sitä ettei tämä tee rypyille mitään...)

Mutta jos käytät kasvoille jotain tuotteita (puhdistusaineet, voide, meikki...) jotka aiheuttaa sulle ihottumaa niin ei nuo toki riitä sitä välttämättä kurissa pitämään vaan pitäis päästä niistä oireita aiheuttavista tekijöistä eroon.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #342 : 07.03.07 - klo:13:34 »
Tuota Avenea voisi käydä joku päivä katsastamassa, koska jotain tuon tyyppistä voidetta ajattelinkin.
Miulla on atooppinen iho, joka tuppaa talvisin riehaantumaan kun huoneilma on takkalämmityksen takia ihan hiton kuiva. (+söin vähän aikaa sitten liikaa appelsiineja, joille olen allerginen...  ::))
Bepanthenia miulle joskus suositeltiin apteekissa, mutta ei se tunnu tekevän ihottumalle mitään.
Pöh, pitääkin olla tällainen naama...

grove

• Vieras
« Vastaus #343 : 07.03.07 - klo:14:09 »
^ Jos sulla on todella kuiva ja atooppinen iho niin Avenen Trixera on vielä parempi ku Skin recovery cream, mutta siitä on yleensä myynnissä vaan sellanen iso 200ml tuubi. Skin recovery cream on lähinnä kasvoille ajateltu ärtyvän ihon peruskosteusvoide jonka koostumuksessa on vähän ja simppeleitä aineita, ja allergisoinnin potentiaali minimoitu. Sisältää tietysti myös sitä avene-vettä. Trixera on suunnattu ihan atooppiselle iholle, ja se on huomattavasti rasvaisempi voide, myöskin hoitavampi ja ikäänkuin "paikkaavampi" öljyineen jotka sisältää ihon läpäisyesteen rakennusaineiden esiasteita. Molempien rasvapohjassa on paraffiiniöljyä jos sitä pelkää.

Oman kokemuksen puolesta voin sanoa että tykkään Trixerasta tosi paljon vartalovoiteena (levittyy helposti) talvella, ja kasvoille paikoittain mutta esim. mun otsalle tuo on liikaa rasvaisuutensa puolesta, ja myös koska se jää kasvoilla aika kiiltäväksi. Oon käyttäny joskus sitä skin rec. creamia  koko kasvoille ja pahimmille kuiville/ärtyneille  länteille päälle Trixeraa, toimi hyvin.

(Avenen tuotteita muuten saa paljon Suomen hintoja halvemmalla Pharmazonista (tosin aika suppea valikoima) ja Tuboticasta. Tuboticassa tosin postikulujen hinta lähtee aika korkealta joten kannattaa tilata vaan jos tilaa paljon/isoja purkkeja)

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 07.03.07 - klo:15:01 »
Voin suositella myös Avenen tuotteita. Pääsin silmäkulman ihottumasta eroon tuon eye contour creamin avulla. Toinen tuote mitä olen käyttänyt kuivalle iholle talvella on Cold Cream, on todella paksua mutta olen käyttänyt sitä välillä yövoiteena ja naaman kuivilla osilla kovilla pakkasilla ja on toiminut oikein hyvin. Viimeisin hankinta oli Avenen Milk Cleanser -puhdistusaine. On aikalailla perusvoiteen oloista/hajuista ja tuntuu puhdistavan meikit hyvin ja hellävaraisesti. Omat Avenet olen myös viime aikoina tilannut Korresien kanssa Pharmazonilta.
2aMii