Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404318 kertaa)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #345 : 07.03.07 - klo:19:04 »
grove, en aattelekan et korres olis huonoa mut aattelin et ne yhdisteet varmaan silti vähän vaikuttaa ku tuntuu etei mun iho pidemmäss käytössä tykkää korrein naama rasvoista vaan tuppaa tukkiutumaan.

Basanista halusin tietää et mikä siitä tekee itselle sopivan ku kerta käy ja oikeestaa et onks se oikeesti mineraaliöljytön. Ei mua haittaa vaikka siinä muita "pahoja" oiski ku ei kerta naamaan tuu mitää  :D On kai nykyää melkei kaikessa jotain ns pahaa ainetta ja aina jollekin ei joku aine käy.  ;)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

grove

• Vieras
« Vastaus #346 : 07.03.07 - klo:20:21 »
^ Sun iho vaan yksinkertaisesti ei ole sitten tykännyt kokeilemistasi Korresin rasvoista, mutta ei se tarkoita että sulle ei sopisi joku muu tuote josta löytyy jotain samoja aineita mitä Korresillakin on käytössä. Se miten joku tuote käyttäytyy iholla on enemmän kuin yksittäisten osiensa summa, koska kaikki aineosat vaikuttaa toinen toisensa käyttäytymiseen iholla.

Paksut rasvat on ”pahoja” aineita jos iho on helposti näppylöitä pukkaava, mutta sillä ei ole väliä mistä se rasva on peräisin, yhtälailla iho voi saada näppyjä kasviöljyistä kuin mineraaliöljyistäkin. Molempien joukosta löytyy sekä paksuja että ohuita öljymäisiä aineosia joten automaattinen tuomio että jompikumpi olisi lähtökohtansa puolesta huonompi vaihtoehto on tyhmää.

Basan on mineraaliöljytön siinä mielessä että se ei sisällä mitään öljymäistä, mutta mineraaliöljyjohdannaisia moni sen aineosa on siinä mielessä että ne on synteettisesti valmistettavia ja mineraaliöljystä jotain kautta johdettavissa.

Jos sun iho on tykännyt rasvattomasta Basan-geelistä ja mennyt tukkoon selkeästi rasvaisemmista tuotteista (kokeilemasi Korresin rasvat) niin eikö se kerro sulle aika selvästi että yleisesti ottaen kannattaa ensisijaisesti etsiä vähärasvaisia/öljyttömiä tuotteita mieluummin käyttöön? Ja jos tuntuu että Basanin tehot ei riitä joskus niin kokeile laittaa sen päälle aavistuksen verran vaikka extra-virgin oliiviöljyä ennen kuin lähdet etsimään kokonaan uutta tuotetta  :)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #347 : 07.03.07 - klo:21:21 »
Kasvojen ihottumaan parasta mulle on ollut takrolimuusivoide Protopic. Kallista ja reseptillä, mutta toimii täydellisesti ja on tosi riittoisaa. Atopiaan tehoaa ainakin, en tiedä mitä muita ihottumia teillä sitten on.

Kuumottaa aluksi, mutta alkaa toimia kahdessa päivässä. Kortisoni ei ole mulla auttanut koskaan.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #348 : 07.03.07 - klo:21:34 »
Mun käsille joskus tuota Protopiciä olisin halunnut (todella rikkinäiset kynsinauhat, aivan kamalan näköiset pahimmillaan) mutta lääkäri ei suostunut tuota määräämään kun se on niin kallista.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #349 : 07.03.07 - klo:21:39 »
Häh? Mikäs perustelu se sellainen on?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #350 : 07.03.07 - klo:21:40 »
Sepä se. Epäilen, että lääkäriä ärsytti se, että mulla oli jo voiteen nimi valmiina ja pyysin reseptiä tuohon, että voisin koettaa auttaako se sormiin jotka pahimmillaan vuotavata verta itsestään varsinkin talvisin. Liian kallista, onhan se hyvä että tuntematon lääkäri pitää mun taloudesta huolta. Noh, sama lääkäri on ehdotellut muitakin arveluttavia hoitomenetelmiä, esim. kortisonipiikkiä nivelpussin tulehdukseen jne.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #351 : 07.03.07 - klo:22:23 »
grove, oon muute huomannuki et semmoset tosi kevyet, öljyttömät geelit on sopinu paremmin... en o ikinä ennen oikeen ns "tajunnu" asiaa, mut nyt ku aattelen jälkeenpäin  sitä ni niin tosiaan on. Fii älyn jättiläinen  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #352 : 07.03.07 - klo:22:57 »
Viimesen kuukauden sisällä olen löytänyt apteekista pari aivan loistavasti mulle sopivaa tuotetta. Ne ovat Sebamedin Clear Face -sarjan puhdistusvaahto ja Apobasen hydrogeeli. Näillä tuotteilla iho on selvästi rauhoittunut eikä uusia finnejä ole tullut. Ikää on melki kolmekymmentä ja silti saan ihon kannalta parhaan tuloksen nuoren ihon tuotteilla ::)

Tuo geeli on erityisen positiivinen tuttavuus. Ensimmäinen kokeilemani geelivoide, joka ei rullaudu meikin alla, pitää ihon tosi pitkään mattapintasena ja silti kosteuttaa riittävästi rasvaista ihoani. Tykkään  :-*

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #353 : 08.03.07 - klo:10:03 »
^ Apobase hydrogeeli? Mulle täysin uusi tuote. Siis tuo ei ole sama kuin se Apobase lotion? Koitin yliopiston apteekin sivuilta tutkailla. Tarvisin itsekin kesäksi mattaisena pitävän kevyen, mieluusti geelimäisen voiteen, mutta niissä on aina ollut tuo rullausefekti...

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #354 : 08.03.07 - klo:22:05 »
Apobasen hydrogeeli on ihan uutuus. Vasta muutaman viikon on tainnut olla myynnissä. Se on sellaisessa likasen turkoosissa tuubissa (kamalan värinen pakkaus btw). Eilen apteekissa kehuin tuota rullautumattomuutta ja apteekkari muistutti, että erityisesti geelivoiteissa korostuu se oman ihotyypin ja voiteen yhteen natsaaminen. Eli rullaantuminen ei useinkaan ole kiinni siitä voiteesta vaan oman ihon ja sen voiteen yhteistoiminnasta. Tiedä sitten  :-\

grove

• Vieras
« Vastaus #355 : 08.03.07 - klo:22:59 »
^ Se on muuten tismalleen samaa geeliä kuin aiemmin oli Decubal Hydrogel, mutta kyseinen tuote vaihtoi brändiä vaan. Sekä Apobase- että Decubal-merkit on Actavis-firman alla. Siltä varalta jos joku on käyttänyt sitä Decubal-geeliä aikanaan  :)

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #356 : 08.03.07 - klo:23:02 »
Kuinkakohan kosteuttavaa tuo on? Sopii siis ainoastaan rasvoittuvalle iholle? Kesäisin en tarvitsisi kovin tuhtia voidetta päivisin ja mietin, että riittäisiköhän tuo. :)

Kuinka paljon kosteuttavampaa on esim. Humektan?
1b M i

grove

• Vieras
« Vastaus #357 : 08.03.07 - klo:23:12 »
^ Mun mielestä niitä ei voi oikein verrata kun toinen on emulsiovoide jossa on rasvaa, ja toinen on rasvaton geeli. Mutta jos oot esim. Basanin geeliä käyttänyt joskus, niin mun mielestä tämä Apobase on paksumpaa geeliä siihen verrattuna. Miksi se kävisi vain rasvoittuvalle iholle? Muistaakseni tuo ei oo kyllä kallis tuote ollenkaan kokeiltavaksi, ja jos ei tykkää kasvoilla ni sen voi hyvin käyttää kesällä kropalle (vaikka jääkaappikylmänä!)  :) Ja tuotakin geeliä voi tietysti käyttää ihon hellävaraiseen pesuun (samoin kuin Basania).

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #358 : 08.03.07 - klo:23:19 »
Lähinnä siis tarkoitin, että riittääkö tuo kosteutus muunlaiselle iholle kuin rasvoittuvalle. Minulla siis pintakuiva sekaiho, joka alkaa varsinkin kesällä kiiltelemään heti. Silloin Humektan tuntuu tunkkaiselle ja paksulle, joten ehkä tuollainen geeli olisi parempi. Varsinkin jos se kuitenkin kosteuttaa edes jonkin verran eikä tee vain mattakalvoa iholle, joka tuntuu koko päivän (kauhukokemuksia Herbinan mattageelistä :D). Jos ei ole kallista niin voisihan tuota kokeillakin, vaikka ei tiedäkään, miten tuote itsellä toimii. En siis ole koskaan kokeillut kumpaakaan noista geeleistä.
1b M i

cinzie

• Vieras
« Vastaus #359 : 08.03.07 - klo:23:25 »
Mä suosittelen kaikille Decubalin Face Vital-voidetta, punaisessa pumppupullossa. Ei sisällä mineraaliöljyjä eikä silikonia ja on ainakin mulla toiminut ihan tosi hyvin (käytän yövoiteena). Yleensä kaikki rasvat on tukkinut ihoa, mutta tämä ei. :)