Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403999 kertaa)

grove

• Vieras
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #360 : 08.03.07 - klo:23:27 »
^^ Eufonia: Heh ok joo siis se ei ole sinänsä mikään "mattageeli" olleskaan jonka tarkoitus olisi jotenkin erityisesti kiiltoa ehkäistä, mutta ei se tietty niin paljoa kiillä kuin jokin voide jossa on öljymäisiä aineita. Jos suht kevyt Humektan tuntuu tunkkaiselta niin kokeile ihmeessä jompaa kumpaa noista geeleistä! Se Basankaan ei oo mikään erityisesti rasvaiselle iholle suunnattu geeli.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 09.03.07 - klo:09:47 »
Alkoi toi Apobase geeli Memmun kuvailusta sitten kiinnostamaan sen verran että eilen apteekin ohi kävellessäni poikkesin sisään ja olihan siellä tosiaan tuota geeliä! Ja tietenkin innostuin sen verran että menin ja ostin sen saman tien.  :D Ja kerrankin kun sai rauhassa katsella (ilman levottomasti kiehnävää farmaseuttia vieressä) niin huomasin, että on muitakin geelejä, kuten tuo tässäkin aikaisemmin mainittu basan. Sitten myös Acon akne-sarjassa oli kosteuttava geeli, joka pitäisi jättää mataksi. Tuo apobase on huokean hintaista ja kokeilessani kädelle testeriä, huomasin että imeytyy tosi nopeasti ja jättää ihon kiillottomaksi. Voi olla tosiaan että rullausefekti on sitten kiinni naaman ja tuotteen yhteensopivuudesta, kokeilemallahan tuo vain selviää. Otan kuitenkin käyttöön vasta keväämmällä, tai sitten kun muut voiteet alkaa tuntua liian rasvaisilta. Säilöntäaineita on aika rutkasti, mutta niin noissa geelimäisissä taitaa kaikissa olla, kun vesipitoisuus on niin suuri.

Harmittaa vähän kun tuosta Acon akne-sarjan putsarista on tullut uudistettu versio, siis koostumusta muutettu.  :( Mulla on käytössä edelleen vanha versio ja olen ollut tyytyväinen. Kestää ikuisuuden, ei kuivata liikaa mutta pesee hyvin jne. Uudessa versiossa on esim. salisyylihappoa joka saattaa kuivattaa herkemmin. Voihan se uusi olla hyvääkin, paha sanoa kokeilematta. Kesällä varmaan menisi tuokin, vaikka olisi tujumpaakin.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #362 : 09.03.07 - klo:14:45 »

Jaksaiskohan kukaan näpytellä tuon Apobasen geelin inciä? :)

grove

• Vieras
« Vastaus #363 : 09.03.07 - klo:16:40 »
^ Aqua, Glycerin, Sorbeth-30, Propylene glycol, Panthenol, Acrylates/C10-C30 alkyl acrylate crosspolymer, Sodium methylparaben, Disodium EDTA, Sodium ethylparaben, Sodium propylparaben, Sodium hydroxide.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #364 : 09.03.07 - klo:16:47 »
Mä suosittelen kaikille Decubalin Face Vital-voidetta, punaisessa pumppupullossa. Ei sisällä mineraaliöljyjä eikä silikonia ja on ainakin mulla toiminut ihan tosi hyvin (käytän yövoiteena). Yleensä kaikki rasvat on tukkinut ihoa, mutta tämä ei. :)

Minä taisin jo mainostaa tätä useammassa ketjussa  ;) Tosin ei sovi kaikille tämäkään, joillakin oli  tukkinut ihoa. Eli kaikki olemme yksilöitä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #365 : 09.03.07 - klo:16:52 »
Tekisi mieli kokeilla tuota Decubalin Face Vitalia, kun rasvaisempi Face teki mulla ensin ihosta ihanan, mutta sitten tukki  naaman aika pahasti. Face Vitalin rasvapitoisuus 9%, Facen 18% ja lisäksi inceissä on jonkin verran eroja.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #366 : 09.03.07 - klo:16:58 »
Niin, aivan eri tuotteet. Lasipurkillisessa Decubalissa on lanoliinia, joka on potentiaalinen allergisoija sekä ihon tukkija.
Face Vitalissa on enemmän hoitavia aineita, mm. seesamiöljyä, keramideja sekä shea-voita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

grove

• Vieras
« Vastaus #367 : 09.03.07 - klo:17:31 »
Minä myös mainostin Face Vitalia ajat sitten: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=136.msg78506#msg78506

Lanoliini ei ole sen potentiaalisempi ihon tukkija kuin muukaan suht paksu rasva, ja se on erittäin hyvää kuivaihoiselle jonka oma iho ei rasvaa tuota.

Narnianqueen: "The Paula"kin on uusinut vähän lanoliinia koskevan selityksen mm. allergisoinnin osalta. Tiivistettynä: se ei ole niin allergisoiva kuin mikä maine sille on tullut.

Mutta nuo voiteet on kyllä ihan yö ja päivä koostumukseltaan.

eini

• Vieras
« Vastaus #368 : 09.03.07 - klo:21:44 »
Hei Bembo mitä tuo Apobasen hydrogeeli maksoi apteekissa? :)

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #369 : 09.03.07 - klo:23:08 »
Apobasen hydrogeelillä oli hintaa päälle 4, mutta alle 5 euroa yliopiston apteekissa.

Aconin aknegeeli oli mun iholle ainakin aivan surkeeta. Könähti sellaiseksi jäykäksi geelinaamioksi joka suikaloitui meikin alta. Käytin tuon kuitenkin loppuun kulmageelinä ja viilentäjänä sheivauksen jälkeen  :D

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #370 : 10.03.07 - klo:16:20 »
^ ^ 4,5 euroo maksoi minulla tuo hydrogeeli, jos nyt oikein tarkkoja ollaan.  ;)  Hyvä, etten ostanut tuota Acoa sitten, jäykän geelinaamion saa myös esimerkiksi Sebamedin geelivoiteella. Meikin alle sitä ei olisi voinut kuvitellakaan. Tekisi mieli testata tuota Apobasen geeliä jo, mutta säilyy paremmin jos pitää avaamattomana.

eini

• Vieras
« Vastaus #371 : 10.03.07 - klo:17:48 »
No ei mene paljon rahaa hukkaa jos ei itselle sovi :)Täytyy joku päivä käydä ostamassa tuo itselle testiin...

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #372 : 10.03.07 - klo:20:14 »
Mä en nykyää kehtaa ostaa mitää summassa ja kinun siis  näytettä aina jos vain mahdollista kun on noita senttejä ja aikoinaan pennejä mennyt tuohon kokeiluun sen verran, että oon tullu varovaiseksi. Vaikka toivottavasti ei tartte koitellakaan jos eivät vaan lopeta basanin valmistamista  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #373 : 11.03.07 - klo:19:43 »
Mä löysin uuden rakkauden apteekin tuotteista, nimittäin Humektanin.  :-* Mä en tajua miksi olen vuosikausia käyttänyt talvirasvana Aqualan L:ää ja Plussaa, enkä ole kokeillut Humektania ollenkaan. Onhan nuo Aqualanitkin tosi hyviä, mutta tuo Humektan oli aivan megapaljon parempi. Ostin siitä sen pienimmän koon, ja pakko on vielä kevääksi ostaa se iso purkki ennen kuin siirtyy kevyempiin kesävoiteisiin. Imeytyy tosi nopeasti eikä jätä ihon pintaa yhtään nihkeäksi ja tuntuu paljon kosteuttavammalta kuin Aqualanit.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #374 : 13.03.07 - klo:09:48 »
Joku taisi mainita, että acon normaali/sekaihon putsari kuivattaa ihoa .. ja niin kuin apteekissa taas kehuttiin,että ei tosiaankaan kuivata. Ehkä ostan sen vielä joku kerta, nyt kun tuli juuri hommattua tuo anytime, joka kestää taas puoli vuotta.