Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405658 kertaa)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #45 : 06.02.06 - klo:18:47 »
Tänään kun telkkarissa oli juttua apteekeista joidenkin nikotiinivalmisteiden yhteydessä niin sanottiin että joku apteekkivero laskee ja hinnat samalla. Toivottavasti tää koskis noita naamamömmöjä kanssa :>
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #46 : 06.02.06 - klo:18:48 »

Mulla (muttei välttämättä muilla  ;)) toimii aknevoide Brevoxyl juurikin niihin yksittäisiin finneihin, myös yläselän sitkeisiin finneihin. Koko iholle en tuota silti levittäisi, on se sellaista myrkkyä. Skinoren taas toimii laajemmilla ihoalueilla, tosin myös kuivattaa ja melkein vaatii päälleen toisen voiteen, esim. juuri Humektanin.

Itse en ole tuota kokeillut ja katselinkin tuotteesta tietoa Lääketietokeskuksen sivuilta. Käytöstä tulee neuvotella lääkärin kanssa jos on raskaana tai imettää..ei siis sovi mulle kun imetän. Ei jaksais varata lääkäriaikaa että voisi neuvotella käytöstä kun ei tiedä kuitenkaan toimiiko 100%. Ehkä kokeilen imetyksen loputtua, sillä tuskin tämä finniongelma on mihinkään katoamassa. Siskolla on puoliksi käytetty tuubi Skinorenia (reseptivalmiste), kun ei tehonnut hänelle. Sopii Lääketietokeskuksen mukaan imettäville, joten voisin kokeilla ja laittaa vaikka raporttia tuonne akneketjuun.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #47 : 07.02.06 - klo:15:32 »
Tänään kun telkkarissa oli juttua apteekeista joidenkin nikotiinivalmisteiden yhteydessä niin sanottiin että joku apteekkivero laskee ja hinnat samalla. Toivottavasti tää koskis noita naamamömmöjä kanssa :>

Fantastinen uutinen! Todellakin toivotaan tuota..peukut pystyyn :D

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 07.02.06 - klo:15:46 »
Juu Helsingin keskustan apteekeissa on tosiaan kohtuullisen hulppeat valikoimat joten tuotteita on tullut testattua hirmuinen määrä. Näitä ostan aina uudestaan:

- Bepanthenin emulsiovoidetta ja voidetta
- Bepanthol -lotion (toimii upeasti hiusnaamionakin)
- Lactacyd -pesunesteet
- alumiinittomat deodorantit
- Ceralan
- Apobase
- Sebamed -käsivoide
- Louis Widmerin matkapakkaukset
- Eucerin aurinkovoiteet
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 07.02.06 - klo:21:59 »
Apteekistahan saa kaikkea hyvää tavaraa, kuten ruusuvettä, perusöljyjä (mm. manteliöljyä), puuvillakäsineitä kuivien käsien suojaamiseksi rasvaamisen jälkeen, vinyylikäsineitä, valkosavea...

Olen joskus tuohon ruusuveteen tutustunut, mutta.. Käytetäänkö sitä ihan kasvoveden asemesta vai miten sitä voisi käyttää?

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #50 : 08.02.06 - klo:10:04 »
Apteekin Absolut Torr on aivan ykkönen. About kerran viikossa kainaloon ja hikoilu pysyy poissa, eikä tarvitse murehtia deodorantin pettämistä, en edes nykyisin käytä deodorantteja.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #51 : 08.02.06 - klo:10:08 »
Miten sä Infinity kestät laittaa sitä? Mua se kutittaa ja kirvelee niin hirveästi, etten kestä olla.

Nala

• Vieras
« Vastaus #52 : 08.02.06 - klo:12:21 »
Apteekin Absolut Torr on aivan ykkönen. About kerran viikossa kainaloon ja hikoilu pysyy poissa, eikä tarvitse murehtia deodorantin pettämistä, en edes nykyisin käytä deodorantteja.

Toi on ihan päällikkö! Oon käyttänyt viime kesästä asti ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Toimiva ja huoleton, enää ei tule noloja läikkiä kainaloihin. Miinuksena ainoastaan se kirvely laitettaessa...

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 08.02.06 - klo:12:29 »
Sain apteekista hyvän niksin Absolut Torrin kirvelyvapaaseen käyttöön. Koska se lievä kirvely tulee jos iho on kostea tai hikoaa silloin kun se myrkky on vaikuttamassa. Eli laitetaan edelliseksi yöksi miedompaa TripleDryta joka stoppaa hikoilun pariksi päiväksi, ei riitä hikeä tai muuta nihkeyttä AT:n vaikutusajalle.
this too shall pass.

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #54 : 08.02.06 - klo:12:59 »
Sain siskolta melkein käyttämättömän pullon Absolut Torria kun ei sopinut hänelle. Ensin olin ihan innoissani tuosta ihmeaineesta, joka lupaa pysäyttää hikoilun kokonaan.. varmaan toimiikin, mutta en sitten viitsinyt edes kokeilla kun aloin ajattelemaan, että onkohan tuon käyttäminen kovin terveellistä.

Paljonhan on tehty tutkimuksia, joissa todetaan antiperspiranttien aiheuttavan rintasyöpää (amerikkalaisia tutkimuksia, ilmeisesti ihan päteviä..). Absolut Torr on antiperspirantti voimakkaimmasta päästä ja tukkii pitkäaikaisesti hikitiehyet, joten näiden tutkimustulosten valossa tuntuu että tuo myrkky on pahinta, mitä voi kainaloihin laittaa.

Olen sitten pitäytynyt ihan tavallisissa dödöissä kun hikoilu ei ole häiritsevää. Pelkän helppouden takia en viitsi käyttää em. ainetta.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 08.02.06 - klo:13:02 »
Kerttu:

Vielä kun laskee kummalla tavalla elimistöön menee enemmän alumiinia: kerran viikossa vahvempaa absolut torria vai joka päivä miedompaa... Taitaa tulos olla hyvin lähellä "fifty-sixty".

Kaikki tappaa.
this too shall pass.

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 08.02.06 - klo:14:19 »
Noh, aluksi Absolut Torr tuntui ikävältä ja pistelevältä mutta ajanmyötä siihen on vain niin tottunut ettei se häiritse. Sitä paitsi nukahdan iltaisin kuin tukki joten siinä katoaa kirvelyt sun muut :D
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #57 : 08.02.06 - klo:14:19 »
Kaikki tappaa.

Joo, ei elämästä selviä hengissä. ;)

Suomen Syöpäyhdistyksen sivuilla sanotaan näin:

4. Voiko hikoilua estävä, voimakas deodorantti aiheuttaa syöpää?
Ei voi. Mikään deodoranteissa käytettävistä kemikaaleista ei aiheuta syöpää ihon kautta. Hien erityksen esto ei myöskään aiheuta iho- tai muuta syöpää. Rintasyövän aiheuttama kyhmy kainalossa huomataan usein levitettäessä deodoranttia. Tämä johtaa ajatukset deodorantin osuuteen syövän synnyssä.

Ja sitten toiseen asiaan. Testasin vihdoin Humektania, ja se imeytyy ihanan nopeasti ja hyvin, mutta ei tahdo kosteutusteholtaan riittää.  :-\ Mikä olisi tuosta seuraavaksi kosteuttavin apteekkivoide? Aqualanien muistelisin olleen liian rasvaisia.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 08.02.06 - klo:14:40 »
Testasin vihdoin Humektania, ja se imeytyy ihanan nopeasti ja hyvin, mutta ei tahdo kosteutusteholtaan riittää.  :-\ Mikä olisi tuosta seuraavaksi kosteuttavin apteekkivoide? Aqualanien muistelisin olleen liian rasvaisia.

Kyllä tuo Humektan on ainakin noista ns. perusvoiteista se kosteuspitoisin. Kannattaa muuten jatkaa sen käyttöä viikon verran ja katsoa sitten, musta nimittäin kans aluksi tuntui, että Humektan ei kosteuta tarpeeksi ja meinasin jo luopua sen käytöstä, mutta en sitten löytänyt muutakaan, niin päätin jatkaa, ja kappas, kosteusteho alkoikin riittää! Itse asiassa nykyisin tilanne on jopa niin loistava, että voin sanoa Humektanin kosteuttavan mun ihoa kaikista kokeilemistani voiteista parhaiten!  :)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #59 : 08.02.06 - klo:14:57 »
Kyllä tuo Humektan on ainakin noista ns. perusvoiteista se kosteuspitoisin. Kannattaa muuten jatkaa sen käyttöä viikon verran ja katsoa sitten, musta nimittäin kans aluksi tuntui, että Humektan ei kosteuta tarpeeksi ja meinasin jo luopua sen käytöstä, mutta en sitten löytänyt muutakaan, niin päätin jatkaa, ja kappas, kosteusteho alkoikin riittää! Itse asiassa nykyisin tilanne on jopa niin loistava, että voin sanoa Humektanin kosteuttavan mun ihoa kaikista kokeilemistani voiteista parhaiten!  :)

Kiitos vinkistä! Iho vain kiristelee jonkin verran tuon käytön jälkeen, vaikka laittaisi kuinka reilusti, ja siitä ajattelin sen olevan riittämätön. Kyllä mä varmaan tuon pikkuputelin joka tapauksessa käyttelen loppuun, kun se nyt tuli hankittua. :)