Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404045 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #480 : 15.07.07 - klo:21:51 »
^No tuo kuulostaa kyllä tosi hyvältä!Täytyykin käydä kurvissa hakemassa sitä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #481 : 16.07.07 - klo:16:50 »
Eihän kellään ole kokemusta Basanin muista versioista kuin geelistä? Katselin niitä yhtenä päivänä apteekissa ja mietin millainen kevyt versio olisi esim. Humektanin tilalla kosteusvoiteena ja toisaalta Basan 2 vaikuttaisi lupaavalta käsivoiteena, kun puhuttiin suojaavasta vaikutuksesta. Näistä voiteista en löytänyt juuri mitään kommetteja täältä tai googlettamallakaan.

Siitä geelistä en ole juuri innostunut vaikka kehuja on täällä tullut. Yleisesti mitkään geelipohjaiset ei tunnu kivoilta,saa käyttää niin pirun vähän etteivät tahmaisi ja sitten iho silti tulee kumman oloiseksi. Mulla on tuota Abobasen hydrogeeliä ja toimii todella pienellä määrällä joten kuten.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #482 : 14.08.07 - klo:01:15 »
Oon nyt käyttänyt reilun viikon aqualan oilia lähinnä poskille ja muihin kuiviin kohtiin. Posket on hieman couperotiset ja kuivat (kiristää hymyillessä) ja oon käyttänyt lähinnä favoran kosteuttavaa hoitovoidetta sekä humektania ja aqualan L:ää.

Oon tainnu laittaa pitkän aikaa vaan hoitoo+ kosteutta, mutta en mitään rasvaa/öljyä.
Poskiin on tullut terveen ihon kuultoa ja ehkä punakkuuskin on hieman rauhoittunut..
Kiristävä tunne ei ole kokonaan lähtenyt  :-\
Pitäis varmaan pikapikaa hankkia joku tota aqualan L tuhdimpi voide yöksi.
Jostain syystä se -plus versio ei napannut. Tai sit vaan käytin sen käsiin, kun oli sopiva pikkutuubi laukussa kannettavaksi.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #483 : 14.08.07 - klo:10:22 »
Mies osti Decubalin kasvojenpuhdistusvaahdon (hyvä mies! ei pese enää palasaippualla!) ja testailin sitä itsekin. Tuote on tarkoitettu kuivalle ja herkälle iholle ja inci vaikuttaa mielestäni ihan hyvältä (ekana glyseriiniä, ei alkoholia jne.), mutta kovin pesevää on. Iho jäi oikein nahkean puhtaaksi. Kesähelteillä ihon rasvoittuessa voisi sopia, mutta muuten epäilen, ettei sovi kaikkein kuivaihoisimmille.

addaa

• Vieras
« Vastaus #484 : 14.08.07 - klo:22:06 »
Onko kenelläkään pitkäaikaisempaa kokemusta Avenen Cold Cream sarjan puhditusaineesta kasvoille ja vartalolle. Itse asiassa lieneekö tämä joku aika uusi tuote kun en sitä YA:n sivuilta edes löytänyt? Tulin vaan kokeilleekseni sitä poikaystävälläni hänen äidiltään, pesin meikit kasvoilta. Se oli siis sellaisessa pumppupullossa niin kuin nuo body lotionitkin ja lähinnä muistutti koostumukseltaan shampoota. Jäi vaan iho niin ihanan pehmeäksi ja sileäksi. :)
Kipaisin sitten apteekkiin ja hintaa putelilla oli n. 18 e.

Anyone?

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #485 : 14.08.07 - klo:23:51 »
^ Tarkoittanet siis tätä? Poikakaveri on käyttänyt tuota nyt noin puolisen vuotta saatuaan ihonsa ensin kukkimaan käyttämällä aivan liian tujakkaa Neutrogenaa. Iho on nyt rauhoittunut ja näppylät ovat vähentyneet valehtelematta 90%:lla! Toi puhdistaa hyvin, on miellyttävä käyttää, ei jätä kalvoa iholle eikä kuitenkaan kuivata. Oon joskus puhdistellut sillä itsekin meikkejä ja (vedenkestäviä silmämeikkejä lukuunottamatta) puhdasta tulee! :) Mulla on niin kuiva iho, ettei ko. tuote ehkä mulle soveltuisi jatkuvaan käyttöön, paitsi ehkä kesällä, mutta normi-ihoiselle voisin suositella. Toki kokeilemallahan se soveltuvuus selviää...

addaa

• Vieras
« Vastaus #486 : 15.08.07 - klo:18:55 »
^Varmaankin samaa kamaa! Hämäsi vain pakkauksen ulkonäkö, mutta tuossahan sitten sanottiinkin, että pakkauskokoina myös 400 ml pumppupullo.  :D
Helvata, tämä taitaa olla meikäläisen seuraava hankinta!

edit. siinähän perässä olikin tuon pumppupullon linkki..
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo:18:59 kirjoittanut addaa »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 02.09.07 - klo:12:53 »
Onko kukaan kokeillut käyttää bebanthenia esimerkiksi kasvonaamiona? Päivittäiseen käyttöön tuo ei varmaan sovi kun on niin paksua, mutta silloin tällöin.. Luulisi että se voisi olla finneillekin ihan hyvä?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 02.09.07 - klo:13:43 »
^ Yhdistin Ssannna-n viestin tänne apteekkiketjuun.

Sinisen tuubin Bepanthenia eli sitä emulsiovoidetta monet ovatkin käyttäneet kasvoille ja itsekin olen joskus kokeillut. En tosin jatkanut, koska se ei tuntunut mitenkään erikoisen ihmeelliseltä... ::) Punainen tuubi taas on salvaa ja sitä en kyllä levittelisi koko kasvoille - paitsi jos haluaa niitä finnejä lisää! ;)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 02.09.07 - klo:13:50 »
^^ Niinpä, tuskin tuota punaista kannattaa koko kasvoille laittaa. Kuivimmille alueille ehkä, jos nyt on välttämätön pakko. Mutta tuo on koostumukseltaankin jo niin paksua, että lähinnä tukkii ihohuokosia ja aiheuttaa lisää finnejä. Ei niitä finnejä rasvalla oikein pois saa.. Minulla on jo huulillakin käytettynä aiheuttanut pieniä mustapäitä huulten ympärille, enkä halua ajatella, mitä tekisi koko kasvoilla..

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #490 : 24.09.07 - klo:10:28 »
Otin loppuneen Acon pinkin vaahtoputsarin tilalle käyttöön Decubalin vaahtoputsarin eli Decubal Face Washin. Tämä on ihan samanlainen vaahtoputsari kuin Acot, Vichyn Oligo 25-vaahto ja Dermosilin vaahtoputsari.

Tämä Decubalin vaahtoputsari on "moisturizing washing foam for dry & sensitive skin" ja ainakin ensimmäisten kokeilujen perusteella tämä tuntuu uskomattoman hellävaraiselta ja kosteuttaa ihoa mukavasti. En paljoa ymmärrä inceistä, mutta ainakin tässä on incissä ensimmäisenä glycerin joten eiköhän tämä sangen kosteuttava putsari ole verrattuna moniin muihin. Inci löytyy kokonaisuudessaan putsareiden inci-ketjusta.

Tämä pesee meikinkin hyvin pois ja silmämeikinkin saa vaahdotuksella tai parilla lähtemään hyvin. Tämä on ilmeisesti tuoksuton, joten tuoksu on sellainen hieman tunkkainen kuten joissakin tuoksuttomissa tuotteissa on. Tuoksu on kuitenkin mieto joten se ei haittaa yhtään.

Hintaa tällä oli Yliopiston apteekissa suunnilleen 10 euroa, en muista enää tarkkaan koska ostin tämän jo jokin aika sitten odottamaan tuon Acon loppumista. Tämä Decubal on oikein hyvä tuote, suosittelen kyllä kokeilemaan jos tykkää vaahtoputsareista ja/tai etsii hellävaraista putsaria joka ei kuivata.  :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #491 : 24.09.07 - klo:18:50 »
^ Yhdyn Hunajapupun ylistyskuoroon koskien Decubalin Face Washia ;) Eli todellakin, puhdistaa kaiken meikin (silmämeikkiin en tosin kokeillut) iholta jo ensimmäisellä vaahdotuksella, eikä kuivata ollenkaan. Vaahdon koostumus on jotenkin täyteläisempi kuin muissa vaahtoputsareissa. Muuttuu ehkä hiukan jopa voidemaiseksi, eikä ole siis sellaista samanlaista höttöä, kuin useimmat vaahdot. Tuoksu on vissiin tyypillinen tuoksu tuoksuttomille tuotteille, mutta käytännössä niin mieto, etten haistanut kyllä juuri yhtään mitään.

Nyt vaan pitää sitten jännätä, mitä iho tykkää pidemmällä käytöllä, tukkiiko esim. Mutta ensikokeilun perusteella todella nappiostos :-*

Poissa Eirene

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #492 : 03.10.07 - klo:21:15 »
Mulla on nyt ollut pari kolme viikkoa käytössä Humektan päivä- ja Aqualan Plus yövoiteena. Vaikka olenkin ollut muuten ihan tyytyväinen kosteutustehoihin, en ole ihan varma sopivatko nämä juuri mun iholle... Finnejä pukkaa puhdistuksesta huolimatta ja ihan kuin päivävoiteen levityksen jälkeen iho kaipaisi enempää kosteutusta? Ei kylläkään kiristele mutta pientä pintakuivuutta on. Kokeilin kyllä tuota A-plussaa päivävoiteenakin mutta silloin tuntui että se on vähän liian tuhtia. Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä kannattaako vaihtaa vaikka johonkin toiseen voiteeseen vai pitäisikö vaan jatkaa näillä - finnejä kun näyttää aina tulevan oli rasva mikä tahansa?

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 03.10.07 - klo:22:05 »
^ Aqualan plussassa on ainakin silikonia, saattaisi ehkä tukkia huokosia. Kannattaa kokeilla yövoiteeksi Decubalin Face Vitalia, se on tarkoitettu kuivalle iholle, mutta mulla on lähinnä pintakuivuutta ja muuten rasvoittuvaa sorttia iho ja tuo tuntuu tosi hyvältä yövoiteeksi, kosteuttaa ja rauhoittaa.
Päivävoidetta en oikein osaa suositella mihin kannattais vaihtaa, mullakin on viikonloppuisin joskus päivävoiteena Humektan käytössä ja siitä jää hiukan kuiva tunne iholle. Itselläkin etsinnässä joku uusi päivävoide kokeiluun.

Poissa Eirene

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #494 : 04.10.07 - klo:08:46 »
Aquatar: voisiko tosiaan johtua silikonista? Olen kokeillut Korresin tuotteistakin useita jugurttivoiteesta alppiyrttiin mutta noita pieniä ihonalaisia (joista sitten välillä kehittyy isoja finnejä) vaan on, ehkä jopa enemmän kuin pari vuotta sitten (milloin käyttelin Cliniqueta ja muita vähän tujumpia aineita). Inhottavaa kun ihoa sormenpäällä tunnustellessa tuntuu kuin kasvot olisivat joku Kuun pienoismalli röpelöineen. Sitten taas kasvojen iho Aqualan plussalla nukutun yön jälkeen tuntuu sileämmältä (no tietysti jos siinä silikonia sitten on).

Alkaa vaan pikkuhiljaa hermot menemään kun on kokeiltu tuotteita selektiivisistä kosmetologin suosittelemiin ja vaikka mihin ja silti avomies kysyy onko mulla joku lihansyöjäbakteeri vallalla leuan alueella. ;) Kun mihinkään muualle ei noita näppyjä ja finnejä edes tule.