Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404042 kertaa)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #495 : 04.10.07 - klo:08:54 »
^ Mulle kosmetologi kertoi, että nuo ihonalaiset varsinkin jos tuntuvat kovilta, johtuu siitä että iho on liian kuiva ja imee kaiken mahdollisen rasvan niihin mollukoihin.. Kannattaa siis yöksi valita joku oikein tosi tehokosteuttava voide ja päivällä hiukan kevyempää. Olen kokeillut Korresin jugurttivoidetta myös mutta se ei oikein auttanut mitään.
Putsarikin voi vaikuttaa asiaan, kannattaa valita joku herkän/kuivan ihon versio.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #496 : 04.10.07 - klo:13:39 »
Katselin jo haullakin kokemuksia kevyemmästä Bellavitasta, jota olen ajatellut yökäyttöön. Sopiiko se helposti tukkeutuvalle iholle? Voiko sitä käyttää silmänympärysiholle?

Kiinnostaisi kovasti kokeilla, koska on nyt tarjouksessakin YA:ssa.

Onneksi minua koko kesän vaivannut finninaama on nyt jokseenkin paremmassa kunnossa. Käytin Skinorenia nejän viikon ajan, mutta en ole varma, johtuiko ihon paraneminen siitä vai jostakin muusta tekijästä, kuten stressin vähenemisestä.
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:14:27 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 04.10.07 - klo:13:52 »
En tiedä onko mulla kuinka helposti tukkeutuva iho mutta itselläni se ei aiheuttanut minkäänlaisia näppyjä tai muita ongelmia. Se imeytyy todella nopeasti vaikka ei mitään litkua olekaan eli varsin kevyt yövoiteeksi. Ja voi käyttää silmänympärysihollakin  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 04.10.07 - klo:14:04 »
Apteekin tuotteista oon käyttänyt lähinnä Vichyn ja A-derman tuotteita.

Pari vuotta sitten käytin Vichyn tuotteista Normaderm putsaria ja kasvovettä, kun iho oli nykyistä epäpuhtaampi (näppyläisempi). Nämä auttoi ihan selvästi ihon kuntoon.
Nykyään (varsinkaan syksyllä/talvella) en voi enää käyttää noin tujuja aineita, vaan käytän herkän ihon tuotteita. Kokeillut olen Oligo 25 puhdistusvaahtoa.

Ja A-derman voitteet, varsinkin Epitheliae ja Exomega on ihan loistotuotteita mun tosi kuiville kasvojen osille! Tältä merkiltä olen kokeillut myös herkän ihon puhdistusgeeliä, eikä sekään ollut hullumpaa. 
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:14:06 kirjoittanut MaariaR »

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 04.10.07 - klo:14:21 »
Alkaa vaan pikkuhiljaa hermot menemään kun on kokeiltu tuotteita selektiivisistä kosmetologin suosittelemiin ja vaikka mihin ja silti avomies kysyy onko mulla joku lihansyöjäbakteeri vallalla leuan alueella. ;) Kun mihinkään muualle ei noita näppyjä ja finnejä edes tule.

Kannattaisi Eirene käydä ehkä (ihotauti)lääkärin vastaanotolla, sillä suun ja leuan alueelle ilmestyvät finnit, erityisesti ihonalaiset, viittavat yleensä vinksahtaneeseen hormonitoimintaan. :-\ Mitkään kosmeettiset aineet eivät välttämättä vaikuta parantavasti tuohon sinun tilanteeseen.

Kaveri lopetti aikoinaan e-pillerit ja pari viikkoa lopettamisen jälkeen leuka ja suun ympärys meni aivan järkyttävään kuntoon  :-X. Noh, kaveri aloitti pillereiden popsimisen uudestaan vajaan vuoden kärsittyään ja iho parani normaaliksi ihan muutamissa viikoissa.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Eirene

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #500 : 04.10.07 - klo:22:49 »
Kannattaisi Eirene käydä ehkä (ihotauti)lääkärin vastaanotolla, sillä suun ja leuan alueelle ilmestyvät finnit, erityisesti ihonalaiset, viittavat yleensä vinksahtaneeseen hormonitoimintaan. :-\ Mitkään kosmeettiset aineet eivät välttämättä vaikuta parantavasti tuohon sinun tilanteeseen.

Kaveri lopetti aikoinaan e-pillerit ja pari viikkoa lopettamisen jälkeen leuka ja suun ympärys meni aivan järkyttävään kuntoon  :-X. Noh, kaveri aloitti pillereiden popsimisen uudestaan vajaan vuoden kärsittyään ja iho parani normaaliksi ihan muutamissa viikoissa.

Ihotautilääkärille olenkin pyrkimässä, yleislääkäri lähinnä sanoi että "kyllä se ohi menee" ja painotti hyvää hoitoa ja stressin vähentämistä :-\ ... ei siis kehoittanut mihinkään jatkotutkimuksiin. Joskus teini-iässä ei ollut mitään iho-ongelmia, mitä nyt muutama ärsyttävä näppy naistenvaivojen aikoihin ja tätä jatkuikin kivasti vuosia. Pillereitä en käytä, suurin osa aiheutti juuri tällaisia samanlaisia näppyilyoireita (mutta paljon enemmän) eli hormonaalista ainakin siinä mielessä... Samoin kuin laastari. Kaikki hormonaalinen ehkäisy yms. lääkkeet on kielletty nyt jatkossa muista syistä joten en tiedä sitten.

Kiitokset kuitenkin neuvoista, hain apoteekista tuota face vitalia ja se tuntuu iholla hyvältä, toivottavasti rauhoittaisi vähän. Ostin myös uuden (hellävaraisemman) putsarin. Ja jatkan lääkäriin pyrkimistä. :)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #501 : 10.10.07 - klo:15:17 »
Osaisikohan kukaan neuvoa mitään hyvää todella kosteuttavaa, mattapinnan jättävää voidetta kasvoille? Mulla ikuisuusongelma kasvovoiteissa on se, että tarpeeksi kosteuttavat jäävät ihon pinnalle kiiltelemään koko päiväksi ja mattavoiteet taas eivät kosteuta tarpeeksi ja saavat ihon parissa päivässä melkein hilseilemään kuivuuttaan. Voide saisi olla herkälle iholle sopiva.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #502 : 10.10.07 - klo:15:38 »
^ Vichyllä on Thermal Fix -sarjassa (nykyään Aqualia Thermal? - en ole ihan perillä noista viimeisimmistä muutoksista..) kosteuttava mattapinnan jättävä voide rasvaiselle ja sekaiholle. Oon siinä käsityksessä, että se oikeasti jättäis ihon mataksi. Jos tuo ei tunnu tarpeeksi kosteuttavalta, alle voisi käyttää saman sarjan tehokosteuttavaa seerumia, joka on täysin rasvaton (ja aivan ihana näin kuivemmallekin iholle kosteusvoiteen alle  :-*). Noissa molemmissa taitaa kyllä olla silikonia/mineraaliöljyjä(?), joten ei ehkä sitten sovi, jos niitä välttelet. Ja hintaakin on tietysti 10-20e. Mut jos sua kiinnostaa, niin käy pyytämässä voiteista näytteet! Uskoisin, että kun ko. sarja on nyt uudistunut, niin näytteitäkin pitäis löytyä. Jotkut apteekit voivat kyllä varsinaisten näytteiden puuttuessa antaa testereistä pienen näytteen erilliseen purkkiin.

Poissa poni

• Haiven
  • *
« Vastaus #503 : 10.10.07 - klo:15:52 »
^ ^ Mulla on tosi helposti rasvoittuva iho, ja sama ongelma vuosikausia noiden mattavoiteiden kanssa. Nyt olen käyttänyt muutaman viikon ajan apteekin Ceralania, ja se pitää nassun tosi paljon paremmin mattana, kun mikään aiemmin käyttämäni voide. Meikin saa tehtyä tosi hyvin siihen päälle, eikä meikkivoide ala kiiltää ollenkaan entiseen tahtiin. Se kosteuttaa myös tosi hyvin, eli kasvojen pintakuivuus on hellittänyt Ceralanin ja hellävaraisen putsaamisen ansiosta tosi paljon.

En kyllä ymmärrä inceistä mitään, eli en tiedä sisältääkö se mitään ihmeellisiä aineita, mutta mulla ei ole mitään ongelmia ton voiteen kanssa tullut, päinvastoin se on rauhoittanut ihoani. 

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #504 : 10.10.07 - klo:21:35 »
^ Oiskohan siis kyse ollut sun kohdalla tästä..? :) Toi liian kevyillä/voimakkailla aineilla hoitaminen on yllättävän yleistä, olen itsekin siihen syyllistynyt aikanani!

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 10.10.07 - klo:22:53 »
Mulla ei kyllä ole ikävä kyllä pailalle ehdottettavaksi mitään voidetta, itsekin samantyyppistä mattapinnan jättävää ja samalla kosteuttavaa tuotetta olen etsinyt, mutta kovin suuria summia en silti ole raaskinut aineisiin laittaa, joten kokeilu on jäänyt suppeaksi.

Kiinnostuin tuosta Ceralanista, jota poni kehui. Mietin vaan, mitenkähän se sen sisältämä mineraaliöljy, jos on helposti tukkiutuva iho. Luin haulla kokemuksia Ceralanista ja aika monihan oli tykännyt, taisi se jollekin olla liian tuhtia. TOisaalta, jos ei kasvoille sovi, tuotteen voisi aina käyttää käsille, jotka kärsivät kroonisesta ihottumasta, eli ei menisi hukkaan....

Humektan olisi muuten apteekin rasvoista tosi hyvä, mutta talvisin ei tunnu tarpeeksi ravitsevalta ja jää joskus kiiltelemään iholle. Hajukin on jotenkin ilkeä. Silti tähän mennessä paras apteekin rasva. Ostin just pienen tuubin Aqualan L:ää ja aion testata sitä meikin pesussa ja käsivoiteena, kasvovoiteeksi on varmaan liian tuhtia...

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 10.10.07 - klo:23:03 »
Osaisikohan kukaan neuvoa mitään hyvää todella kosteuttavaa, mattapinnan jättävää voidetta kasvoille? Mulla ikuisuusongelma kasvovoiteissa on se, että tarpeeksi kosteuttavat jäävät ihon pinnalle kiiltelemään koko päiväksi ja mattavoiteet taas eivät kosteuta tarpeeksi ja saavat ihon parissa päivässä melkein hilseilemään kuivuuttaan. Voide saisi olla herkälle iholle sopiva.

Oletko kokeillut Humektania? Itselläni oli pitkään tuo sama ongelma, käytin myös liian tujuja aineita, enkä koskaan kunnolla kosteuttavia rasvoja, pelkästään jotain Pure zoneja. :-X Humektanin käytön aloittaessani se jäi kyllä kovasti naamalle kiiltelemään, mutta nyt olen puoli vuotta käyttänyt sitä, ja se kyllä imeytyy ihoon ihan täysin ja näin ollen jättää mattapinnan. Voi olla siis vaan ihon tottumiskysymyskin. :)

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #507 : 10.10.07 - klo:23:11 »
Btw, täällä on taulukko, mistä näkee noiden Orionin perusvoiteiden rasvapitoisuudet.

Poissa poni

• Haiven
  • *
« Vastaus #508 : 11.10.07 - klo:10:46 »
Joo, lilia bella, aivan taatusti kyse oli juuri väärästä hoidosta. Nyt onkin pienoinen identiteettikriisi käsillä, kun en enää tiedä, mikä ihotyyppini oikeastaan on. Olen teinistä saakka ollut sitä mieltä, että ihoni on rasvoittuva ja "hoitanut" sen mukaan ja siinähän kierre onkin jo valmis. Nyt juurikasvun myötä ahaa-elämys on ollut aika mullistava ja tosiaan tuntunut vaikuttavan koko ihotyyppiin ;D

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #509 : 12.10.07 - klo:15:19 »
Täytyy kehaista Apobasen geelivoidetta, mikä tarttui viime kerralla apteekista mukaan. Vähän epäillen laitoin sitä naamaan, koska iho on varsinkin suikun jälkeen toooodella pölisevän kuiva, mutta ihan hyvin tämä näyttää pelittävän. Naamari on tosiaan nyt mattapintainen ja ei-rasvainen.
Lumenen tender drops jättää aina vähän sellaisen epämiellyttävän miellyttävän klähmäisen pinnan (kuivaihoiset varmaan ymmärtää), joten vaatii hiukan totuttelua tämä. Ihon punoitukseen tällä geelillä ei luonnollisesti ole samaa vaikutusta kuin Lumenella, mutta ehkä sen sietää, ainakin toistaiseksi.