Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403454 kertaa)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #510 : 13.10.07 - klo:11:40 »
^ Vichyllä on Thermal Fix -sarjassa (nykyään Aqualia Thermal? - en ole ihan perillä noista viimeisimmistä muutoksista..) kosteuttava mattapinnan jättävä voide rasvaiselle ja sekaiholle.

Pitääkin käydä katselemassa, kiitos vinkistä.

Oletko kokeillut Humektania?

Olen kyllä kokeillut. Toimii kesäisin ihan kohtuu hyvin, mutta ei kosteuta tarpeeksi talvella, eikä edes nyt syksyllä ilmojen viilennettyä. Harmi sinänsä, olisi niin edullinen ja monikäyttöinen voide.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 13.10.07 - klo:20:43 »
Mä käytän kesäisin Humektania, mutta ilmojen kylmetessä iho kuivuu ja täytyy vaihtaa tuhdimpaan kosteusvoiteeseen. Aqualan L:ä olen käytellyt kuivemmalle iholle ja on kyllä toiminut hyvin. Viime talvena iho kuivui normaalia enemmän ja kokeilin Aqualan Plussaa. Se auttoi aika hyvin.

Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #512 : 14.10.07 - klo:19:02 »
Mä ihmettelin sitä, että kun eilen puhdistin meikit koko kasvoilta Aqualan L:llä ,niin ajattelin kasvovedellä pyyhkimisen jälkeen laittaa samaa voidetta kokeeksi kasvoille kosteutustarkoitukseen yöksi. Laitoin pienen määrän ja olin varautunut rasvaiseen kalvoon joka ei imeydy -niin kuin tällä naamalla on tapana suhtautua rasvaisempiin ja myös kevyempiin rasvoihin ja yllätys yllätys -voide imeytyi kasvoille todella hyvin ja vielä aamullakin kasvot olivat kuivat ilman rasvaisuuden tuntua! :)  Outoa. Sama voide kun ei meinaa imeytyä millään korppukuiviin käsiini.  :-\ No, en ehkä kuitenkaan uskalla käyttää kasvoilla kovin usein, kun on niin rasvainen tää iho.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #513 : 14.10.07 - klo:22:19 »
^ Kannattaa muistaa että vaikka iho oliskin rasvainen niin se tarvitsee silti paljon kosteutta :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #514 : 15.10.07 - klo:09:44 »
^ Kannattaa muistaa että vaikka iho oliskin rasvainen niin se tarvitsee silti paljon kosteutta :)

Sen takia suosittelisin Bembolle enemmänkin Humektania kosteutukseen. Aqualan L tuntuu meinaan yllättävän rasvaiselta.

Humektanissa on korkein kosteuspitoisuus. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 15.10.07 - klo:09:58 »
Mäkin liputan Humektanin puolesta. Mulla on ihon rasvaisuus vähentynyt ihan valtavasti. Voi tietysti olla vanhuuden mukanaan tuoma etu, mutta osansa voi olla silläkin, että vihdoinkin aloin hoitaa kasvojani oikeilla tuotteilla. Ennen käytin rasvaiselle iholle tarkoitettuja voimakkaita tuotteita, jotka vain pintakuivattivat ihoa, mutta eivät kuitenkaan vähentäneet sen rasvaisuutta. Sitten siirryin herkälle iholle tarkoitettuihin huomattavasti hellävaraisempiin tuotteisiin ja Humektaniin  :-* ja nykyään iho ei ole rasvainen oikeastaan ollenkaan.

Kysymys: Haisevatko kaikki kipeytyneille lihaksille tarkoitetut rasvat yhtä pahalta kuin Mobilat vai olisiko joku vähän vähemmän haiskahtava? Voltaren Emulgel? Onko niitä muita? Onko niiden teholla eroa?
1bFi

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 15.10.07 - klo:10:44 »
^Muistaakseni Voltaren haisee miedommalle kuin Mobilat, mutta ei sekään hyvältä tuoksu. Minulle on Voltaren tehonnut paremmin ja tuotteessa on vähemmän lähmäinen koostumus kuin Mobilatissa.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #517 : 15.10.07 - klo:10:49 »
En osaa oikein kommentoida tuohon hajuun, mutta muuten ehdottaisin Orudista. Sen tuoksu ei ainakaan ole mielestäni epämiellyttävä. Joku lääkäri oli joskus suositellut äidilleni Orudista, sanonut että siinä on enemmän vaikuttavia aineita kuin Mobilatissa, ja olen itsekin käyttänyt sitä siitä lähtien.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 15.10.07 - klo:12:01 »
Orudista en muistanutkaan. Katsoin sen tietoja netistä ja Terveyskirjaston sivuilla sanottiin, että se tuoksuu laventelilta. Kuullostaa tosi paljon paremmalta kuin Mobilatin tappohaju :). Voisin tuota käydä hakemassa. Kiitoksia.
1bFi

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #519 : 15.10.07 - klo:16:27 »
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Eura/Categories/50

Täältä voi tilata näytteitä muutamasta apteekin tuotteesta postimaksun hinnalla.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #520 : 15.10.07 - klo:18:45 »
^Tuolla muuten oli uutuutena Decubalin kosteuttava naamio.

Onko muuten kokemusta tuosta Elivo-sarjasta? Onko kosteusvoiteen inciä?

Edit. Olen taas yrittänyt saada tätä finninaamaani kuntoon ja Humektan on ollut käytössä aamuin illoin. Olen huomannut muutosta parempaan. Kohta täytyykin hankkia sitä lisää iso tuubi.

Edit 2. Nyt olen käyttänyt pari kertaa Bellavitaa yövoiteena, myös silmänympäryksille. Se on aivan ihanaa. Tykkään sen jättämästä mattapinnasta. Pitää katsoa, miten pitempiaikaisessa käytössä sopii iholleni.
« Viimeksi muokattu: 19.10.07 - klo:14:41 kirjoittanut Euphoria »

maarit

• Vieras
« Vastaus #521 : 15.10.07 - klo:19:03 »
^^ Mä oon hämmentynyt - luulin että apteekkisarjoja saa myydä vain apteekeissa, siis fyysisissä apteekeissa. 

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #522 : 15.10.07 - klo:23:03 »

Sen takia suosittelisin Bembolle enemmänkin Humektania kosteutukseen. Aqualan L tuntuu meinaan yllättävän rasvaiselta.

Joo, tuon rasvaisen ihon kosteustarpeen olen kyllä sisäistänyt, ;) lähinnä juuri ihmettelin miksi rasvanaamani imi niinkin rasvaisen tuntuisen rasvan sisäänsä kiitollisena eikä sylkenyt sitä ulos hetken päästä niin kuin se tekee paljon kevyemmille rasvoille. Mutta Humektan on hyvä -paras, sen myönnän. Tänään korkkasin varastossa säästelemäni kappaleen, kun ei tuo kehumani Erisanin kosteusvoiden tunnu sittenkään pitemmän päälle toimivan. (tuli näppylää, ärtymystä, tosin ei kovin pahasti mutta kuitenkin)

Mulla on mielessä teorioita siitä, että joskus rasvaisempi rasva olisi parempikin rasvaiselle iholle, mutta vain sillon tällöin ja yökäytössä. Mutta en ala nyt selittämään sitä teoriaani... ;D

Olen nyt kokeillut useita Orionin rasvoja. Humektan oli vanhastaan tuttu, alun perin käytin käsille, sittemmin kasvoille, joille se on toiminut vaihtelevasti, viime vuosina moitteettomasti. (paitsi iho tottuu tähänkin ja aina on pidettävä taukoja). Lisäksi kokeiluun hankin tuon mainitsemani Aqualan L:n, joka jättää käsiin rasvaisen kalvon eikä imeydy ja kasvoille imeytyy, mutta on tuhtia, meikin poistoon ja kasvojen pesemiseen mainio. Aqualan puolestaan (ilman lisäyksiä) on paksua jankkia mutta käytän sitä kasvonaamiona ja kasvohieronnassa. Pehmittää kivasti kasvoja, tekee tosi siloiseksi. En uskaltaisi jättää kasvoille vaan pesen pois. Novalania ostin käsiäni varten ja ei ainakaan ärsytä. KÄsissä on krooninen ekseema ja iho on todella herkkä. Ei tuo mitään varsinaisesti hoida, rauhoittaa ja pehmittää vaan. Lisäksi ostin miehelle kantapäärasvaksi Hydrania. Saa nähä miten tuon jankin kanssa käy, aikamoista vaseliinipommiahan se on, mutta ne kantapäätkin ovat aikas lohkeilleet.

Joo, innostuin kokeiluun sen jonkin voidekampanjan takia.  :) En noita kaikkia rasvoja tosin ole samalla kertaa ostanut vaan vähitellen tässä syksyn aikana. Onhan noita koko ajan pitänyt testata, on vaan jäänyt ja nyt sain kimmokkeen.Viiden rasvan oston jälkeen saa kaksi ilmaista rasvaa, ja varmaan Ceralania kokeilen sitten sitä kautta.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #523 : 19.10.07 - klo:13:47 »
Olen ostellut nyt ihonhoitoaineita apteekista. Oon tykännyt SebaMedin Clear Face-sarjan puhdistusvaahdosta tosi paljon sekä tuoksun että puhdistustehon puolesta. Kosteutukseen käytän Humektania. Ihanan kepeä voide. Ennen kuin sain tästä kosteusvoiteesta vinkkejä, luulin, että kaikki apteekin voiteet ovat paksuja ja jotenkin rasvaisia.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #524 : 20.10.07 - klo:18:19 »
Kysymys: Haisevatko kaikki kipeytyneille lihaksille tarkoitetut rasvat yhtä pahalta kuin Mobilat vai olisiko joku vähän vähemmän haiskahtava? Voltaren Emulgel? Onko niitä muita? Onko niiden teholla eroa?

Zon-geeli ei haise muulle kuin hetken aikaa alkoholille, ennen sen haihtumista. Ei myöskään jätä ihoa tahmeaksi, voi pukea vaatteet päälle melkein saman tien ja tepsii ainakin miun krooniseen olkaniveleen joka kerta. Ehkä kymmenes tuubi menossa. Ketoprofeeni vaikuttavana aineena, Orudiksessa sama, mut en tiedä onko yhtä miellyttävä käytössä. Väittäisin että molemmat edellä mainitut ovat ainakin Mobilatia tehokkaampia.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet