Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405217 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #570 : 12.11.07 - klo:22:08 »
Niin, onhan tämä alkanut kylmien ilmojen saavuttua, mutta tätä on tuntunut jatkuvan jo monta viikkoa. Aina kun luulen ihoni kosteutuneen, heti seuraavana päivänä iho hilseilee. Meikkiä en käytä läheskään joka päivä, se varmasti jonkin verran suojaisi. Hydra Dropsia käytän meikkivoiteena kun käytän. Olen nyt aloittanut käyttämään Humektania yövoiteena ja Aqualan Lää päivällä jos rasvaisempi vaikka suojasi kylmemmällä ilmalla paremmin.  ::) Voisinpa tästä lähteä taas lätkimään lisää Humektania kasvoihin. Varmaan jotain pari viikkoa sitten ostin purkin ja jo nyt puolessavälissä menossa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #571 : 12.11.07 - klo:22:14 »
^ purppura, jos iho hilseilee, en usko Humektanin suojaustehojen silloin riittävän. Toistan samaa vanhaa levyä ja kehun taas Locobase Repairia, tuhdeista tuhdeinta jankkia, joka auttaa silloin, kun mikään muu ei enää hilseileviin poskiini pakkasilla tepsi.
Toivotaan, että saat ihosi kuntoon ja kestäväksi! Oletko kokeillut voiteen alle öljyjä? Itse olen tykännyt aprikoosinsiemen- sekä oliiviöljystä. Manteli on myös tehokas kuivalle ja atooppiselle iholle.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Valentine

• Vieras
« Vastaus #572 : 17.11.07 - klo:16:30 »
Kävin vihdoin lääkärillä, joka kirjoitti reseptin  ( vihdoin todettiin atooppiseksi) Ceralania, ja kuulemma saan jotain kortisoni pitoista ihottumaan, sitten taas kun sitä tarvitsen, nyt iho yllättävän hyvässä kunnossa ja pärjään perus kortisoni voiteella. Joulu on kuitenkin tulossa ja äitini lupasi ostaa minulle jonkun kasvojen puhdistus sarjan apteekista... Yritin selailla kommentteja huonoi tuloksin, silllä en millään muista / tiedä minkalaiset ihot kenelläkin on, joten tuotteen vaatimukset ovat hyvinin erilaisia. Kaipaisin siis jotain alkoholitonta, hajusteetonta ja mieluiten väriäineetonta puhdistus sarjaa kuivalle / atooppiselle  iholle, jossa olisi puhdistus maito tai vastaava, sillä ihoni ei kestä geelejä...  :)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #573 : 17.11.07 - klo:17:20 »
^Miten olisi Avenen Extremely Gentle Cleanser? Alkoholiton, hajusteeton, väri- sekä parabeenisäilöntäaineeton. Koostumus on jotain geelin, maidon ja voiteen väliltä, mutta ei kuivata ihoa. Lisää kokemuksia tästä ja muista tuotteista löytyy haulla. Muutkin Avenen tuotteet ovat varmasti juuri kuivalle ja atooppiselle iholle sopivia. :)
2c F ii

Poissa Prisku

• HAIRahtanut
« Vastaus #574 : 18.11.07 - klo:10:14 »
Minulla talviaikaan nenä hilseilee. Muu kasvojen iho on taas aivan normaali. Kummallista. Rasvailen päivittäin juuri tuolla Locobase Repairilla mutta ei tunnu hilseily loppuvan. Olen kuorinut, levittänyt naamioita sun muuta. Tuntuukin hassulta kun muuten iho ei ole kuiva tai hilseile, vain nenä.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 18.11.07 - klo:21:17 »
^ Sama vika. Nahkaa lähtee ihan riekaleina. Jos joku on keksinyt tuohon ratkaisun olin tiedoista enemmän kuin kiitollinen.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Valentine

• Vieras
« Vastaus #576 : 20.11.07 - klo:18:47 »
Hieman kommenttia tuosta ceralanista: Ei haise pahalle, kuten luulin. Olen jotenkin kai jo tottunut siihen, että hajusteallergiasta kärsivänä joudun käyttämään aina pahan hajuisia tuotteita. Voide imeytyy nopeasti, mutta ainakin omalla iholani kirvelee hieman kaikista kuivimmissa kohdissa. Varsinkin naamassa pistely oli suhteellisen voimakasta. Lisäksi ihoa alkoi kutittamaan entistä enemmän, luulen sen tosin johtuvan siitä, että nyt kun iho on saanut riittävästi kosteutta, on se myös samalla herkempi ( ihoni jo luonnostaan ohut)... Hinta oli aika kova tuolla 400 ml:in rasvalla, maksoi ilman reseptiä apeekissa kai n. 32 e. Onneksi reseptillä sain sen reilusti halvemmalla. Kaikesta huolimatta voin kyllä suositella kyseistä voidetta atooppiselle iholle. Itse nimittäin en ole kai koskaan tavannut voidetta joka ei kirvelisi, joten uskon tuonkin olevan aika henkilö kohtaista.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #577 : 20.11.07 - klo:19:09 »
Sain lahjaksi tällaista voidetta kuin Hyvä Salva. Orionin voide, joka on kuulemma joskus nakkisotien aikaan ollut ainut voide, jota on laitettu kaikkiin naarmuihin ja ihottumiin. Voidetta on ilmeisesti nyt valmistettu jonkinlainen erä jossain nostalgiahuumassa. Sisältää sinkkioksidian ja on ilmeisesti jotenkin antiseptinen. Olen käytellyt tuota nyt sellaisen viisi päivää joka ilta puhdistetulle iholle pahimpiin kohtiin, eli niihin, joissa on eniten epäpuhtauksia ja hormoninäppylöitä ja tuntuu, että tuosta on apua. Aknea muistuttava näppyläkasauma suupielessä on melkein kadonnut, punoitus on vähentynyt ja iho tuntuu sileämmältä ja paremmalta.

Nyt siis haluaisinkin tietää, että miltä tuo INCI näyttää? Onko mitään ns. pahoja aineita kuten mineraaliöljyjä tms.?

INCI Petrolatum, Paraffinum Liquidium, Lanolin, Zinc Oxide, Paraffin, Ricinus Communis Oil, Cetrimonium Bromide, Bergamot, ext.

Tässä vielä linkkiä kyseiseen tuotteeseen netissä: http://www.itsehoitoapteekki.fi/etusivu/alasivu.shtml?26803
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 20.11.07 - klo:19:12 »
^ Toisena on mineraaliöljyä.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 20.11.07 - klo:19:14 »
Ja ensimmäisenä.
1bFi

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 20.11.07 - klo:19:17 »
Husky: Ensimmäisenä ja toisena on mineraaliöljyä. Kolmantena näyttää olevan Lanoliinia (villarasvaa), joka on helposti allergisoiva ja ehkä myös tukkiva.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #581 : 20.11.07 - klo:19:51 »
Jep, kiitoksia tiedoista. En ole mikään mineraaliöljyfanaatikko ja muutenkin kuulostelen omaa ihoa, enkä välttele jotain ainetta koska se on "paha" mutta kiinnosti tietää mitä tuo on syönyt. Nytpä tiedän. Apua tuosta kuitenkin tuntuu olevan, joten tällä jatketaan.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #582 : 23.11.07 - klo:00:06 »
Olisiko neuvoja, kun saan kasvoihini yhtä äkkiä punaisia kohtia (ihottumaa?). Tänäänkin ilmestyi vain yhtä äkkiä suunympärille, eikä siihen meikkiäkään uskalla laittaa, kun kirvelee jo valmiiksi. Minkäköhän lainen rasva pitäisi olla, jotain kortisonipitoista, vai pahentaako vain tilannetta? Vinkkejä?

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #583 : 23.11.07 - klo:11:51 »
^Voisikohan tuo olla sitä suunympärysihottumaa, josta on täällä jossain enemmänkin ollut puhetta? Jos on kuitenkin selvästi vain kuivaa ihoa niin suosittelisin mahdollisimman tuhteja voiteita ja kortisonikin voisi toimia. Mutta jos se on suunympärysihottumaa, niin silloin ei ilmeisesti saisi paksuilla voiteilla läträtä, sillä voivat pahentaa tilannetta.

Jos ei kotikonsteilla helpota niin kannattaa mennä (ihotauti)lääkärillä. :)
2c F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 23.11.07 - klo:13:40 »
^ Ei kyllä kuulosta suunympärysihottumalta. Suunympärysihottuma alkaa pieneltä alueelta ja leviää pikku hiljaa ja pahenee. Yleensä se ei ole edes kipeä, kutiseva tai mitään vastaavaa. Suunympärysihottumassa voi nähdä pieniä näppylöitä punertavalla alueella.

Suunympärysihottumaan ei saa koskaan käyttää kortisonia eikä paksuja voiteita, koska ne mahdollisesti vain pahentavat tilannetta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.