Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405643 kertaa)

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #60 : 08.02.06 - klo:17:35 »
Triple Dryn hintaluokan tiedän suunnilleen, eli 8-10e, mutta entä absolut torr?

Hikoileminen ei minua nolostuta kovassa treenissä (se on mielestäni tervettä ;D), mutta yleensäkin hikoileminen taitaa olla tavallista kovempaa minulla, varsinkin kesällä, enkä mielestäni ole huonokuntoinen, eli siitä se ei johdu.  :-\
 Tällä hetkellä käytössä sebamedin roll on, tykkään ideasta että estää biologisesti bakteerien toiminnan  :P hikoilemisessa, muttei toimi. Saati kesällä... Eli jotain tehokkaampaa sen rinnalle.

En nyt tiedä kumpaa ostaisin..Triple Dry "miedompaa"?  ??? Pitäsköhän ottaa miedompi ja kattoo jos sillä pärjäis, ainakin näin talvisin. Taas tiedossa siis rankkaa rahan menoa.. :-X

Minäkin pelkäsin (kuten Kerttu) että semmoset tujut aineet aiheuttaa rintasyöpää, kun etsin tietoja antiperspiranteista jne. Mutta sitten löysin aivan saman jutun kuin Mirre..enkä taida pelätä enää. Minulla kyse ei ole siitä että pieni kainaloiden kostuminen häiritsee ja haluan päästä "helpolla" vaan liikahikoilu (ainakin se tuntuu sille, kesäisin) ongelma ja se on todella turhauttavaa. :-[
« Viimeksi muokattu: 08.02.06 - klo:20:49 kirjoittanut michelangelo »

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #61 : 08.02.06 - klo:17:41 »
Mitä kosteusvoidetta kannattaisi käyttää (tai puhdistustuotteita) jotka estävät ihon kiiltelyä? Ajattelen nyt kesää.. Kesän asioita jo huolehdin: surkuhupaisaa ;D
 Tuo Vichyn Normaderm ??? kosteusvoide mietityttää.. varmasti parempaa ainetta kuin herbinan fresh caren "matta"kosteusvoide? se nimittäin ei toimi. Kumpihan olis parempi: sävyttävä päivävoide vai tuo kyseinen vichyn mattavoide, vai voiko niitä käyttää tasapainossa?
Saikohan kukaan selvää tästä asiasta..Tuo viimeinen kysymys (sävyttävä vai matta) on ehkä tärkein, onko mahdollista käyttää molempia (normaderm ??? han ei kuulemma sovi meikkivoiteen alle aattelin tosin olla käyttämättä meikkivoidetta kesällä, ei sen puoleen mutta iho tarttee värin tasottajaa)

jospa joku osaisi vastata. Kiitos. :D

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #62 : 08.02.06 - klo:19:34 »
Ostin äsken Avenen lähdevesisuihkeen. Kertokaapas miten käytätte sitä! Onko riittoisaa? Luin, että meikin päälle voi suihkia ja kertoikos joku (EVS?) kiinnittäneensä Pure Luxet tällä, onko kukaan saanut sotkettua meikkejä suihkeella? Käytättekö lisäksi tavallista kasvovettä vai tätäkö vain aamuin illoin?
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #63 : 08.02.06 - klo:19:44 »
Absolut Torr on siinä kympin hujakoilla myös, en muista tarkaa hintaa sillä yleensä tulee ostettua samalla kaikkea muutakin. Triple Drysta tiedän sanoa sen verran että ei tehonnut muutamalla kaverilla ollenkaan. Oli kuulemma kuin mitään ei olisi laittanutkaan-fiilis ja jo seur. pvänä hikoilutti. Tosin se riippuu ihmisestä paljon. mutta noin muutenkin olen aina luullut että se on melko paljon miedompaa kuin absolut torr.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 08.02.06 - klo:20:02 »
Absolut Torr on siinä kympin hujakoilla myös, en muista tarkaa hintaa sillä yleensä tulee ostettua samalla kaikkea muutakin. Triple Drysta tiedän sanoa sen verran että ei tehonnut muutamalla kaverilla ollenkaan. Oli kuulemma kuin mitään ei olisi laittanutkaan-fiilis ja jo seur. pvänä hikoilutti. Tosin se riippuu ihmisestä paljon. mutta noin muutenkin olen aina luullut että se on melko paljon miedompaa kuin absolut torr.

Mä käytän aina välillä tavallisen dödön rinnalla triple dryta. Laitan sitä illalla ja tavallista dödöä aamuisin.  Ei tulis kuulookaan että kerran kolmessa päivässä laittaisin, kuten ohjeessa sanotaan, enkä mitään muuta laittaisi siinä välillä. Kyllä se tuntuu hikoilua vähentävän jonkin verran, mutta ei se täysin sitä estä. Mulla ei triple dry aiheuttanut mitään ärsytystä, mutta absolut torr aiheutti kutinaa ja kirvelyä. Heräsin siihen yöllä, ja jouduin  menemään kainalopesulle. :(

Poissa Essi

• Hiushörhö
« Vastaus #65 : 08.02.06 - klo:22:25 »
Tuo Absolut Torr on kyllä ihan parasta. Aluksi mä pystyin käyttämään sitä ainoastaan kesällä, kun iho ei ole niin kuiva ja herkkä, kun sisälämmitys ei ole kuivattamassa huoneilmaa (ja muutenkin ilma on kosteampaa jne jne). Talvisin se taas kirveli niin maan pirusti ettei siitä tullut mitään. Aina oli pakko ennen nukahtamista mennä pesemään se pois ja laittaa tuhtia rasvaa kainaloihin. Mutta mäpäs keksin siihen ratkaisun!  :D Ensinnäkin, se, etten voinut käyttää Absolut Torria talvella, johtui siis siitä, että iho oli kuiva ja lämmitys kuivatti huoneilmaa ja näin myös ihoa enemmän (-> hirveä kirvely). No, eräänä yönä päätin kokeilla onko kirvelyyn mitään vaikutusta, jos patterin laittaa pois päältä. Ja olihan sillä! Eli nykyisin aina kerran viikossa kun laitan AT:tä kainaloihin, väännän patterin yöksi nollille. Eron ihan oikeasti huomaa. Enää ei kirvele, ainoastaan vähän kutisee (mutta siis todella vähän, ei ole tarttenut raapia kuin kerran illassa  ;D) Suosittelen kokeilemaan  ;)
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 09.02.06 - klo:00:22 »
Kävelin yhtenä päivänä apteekin ohi, ja ikkunassa mainostettiin vihreää Aqualania! Siis minkälainen voide on kyseessä, onko joku testannut?

Kerttu

• Vieras
« Vastaus #67 : 09.02.06 - klo:01:49 »

Suomen Syöpäyhdistyksen sivuilla sanotaan näin:

4. Voiko hikoilua estävä, voimakas deodorantti aiheuttaa syöpää?
Ei voi. Mikään deodoranteissa käytettävistä kemikaaleista ei aiheuta syöpää ihon kautta. Hien erityksen esto ei myöskään aiheuta iho- tai muuta syöpää. Rintasyövän aiheuttama kyhmy kainalossa huomataan usein levitettäessä deodoranttia. Tämä johtaa ajatukset deodorantin osuuteen syövän synnyssä.

Kiitti tästä tiedosta. Vaikuttaa tosiaan luotettavammalta lähteeltä tuo suomen syöpäyhdistys kuin jotkut jenkkitutkimukset. Ehkäpä kokeilenkin tuota Absolut Torria kesällä, jos tulee lämmintä.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 09.02.06 - klo:07:22 »
Ostin äsken Avenen lähdevesisuihkeen. Kertokaapas miten käytätte sitä! Onko riittoisaa? Luin, että meikin päälle voi suihkia ja kertoikos joku (EVS?) kiinnittäneensä Pure Luxet tällä, onko kukaan saanut sotkettua meikkejä suihkeella? Käytättekö lisäksi tavallista kasvovettä vai tätäkö vain aamuin illoin?

Ei se sotke, jos et koske naamaan ennen kuivumista. Kannattaa suihkia ennen silmämeikkiä tai sitten pitää silmät kiinni kuivamisen ajan, muuten saattaa luoivärit vähän levitä. Mä en oikeastaan käytä tätä muuhun kuin sen puuterisuuden poistamiseen meikistä ja freesaamiseen kesken päivän. Mulla on aika kuiva iho, ja meikki näyttää helposti jauhoiselta. Hyvä tuote, jos olo on sellainen, että on liikaa meikkiä naamassa, suihkaisee vähän ja taputtelee kevyesti paperilla.
1a F ii

Poissa Lonka

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 09.02.06 - klo:07:48 »
Mä ostin eilen Humektania ja Decubalia. Olin testaillut semmosesta pikkunäytetuubista decubalia ja se tuntui hyvältä. Nyt käytän sitä iltaisin ja varmaan se humektan kosteuttaa tarpeeksi aamulla, kun oon tämmönen hormonirasvahirviö tällä hetkellä... Apobasea ostin jokunen aika sitten, mutta se ei kyllä sovi mun naamaan yhtään, liian rasvaista ja jättää semmonen kamalan kiiltävän ja rasvaisen ja limaisen pinnan. Vaikka tuubissa kyllä lukee, että kasvoillakin sopii.

Jatkossa aion ostaa kaikki kasvonhoitoaineet apteekista. Tai siis pesuaineen ja rasvan, muuta en juuri edes käytä. Joskus teininä käytin Avecydiä tai Lactasydiä ja mietin, että jos niitä vaikka sitten testailisi naamaansa. Mies saa luvan ainakin ostaa niitä, kun nyt sekin on innostunut naaman hoidosta :D  (Pakotin sen joskus rasvaamaan naamaansa ja sen jälkeen on rasvannut melkein joka päivä, kun iho tuntuu kuulemma paljon paremmalta.)

Ainiin ja Absolut Torr maksaa noin 12-13 € ellen ihan väärin muista.

Aa niin ja punaista Bebanthenia käytän huuliin ja paikallisiin tosi kuiviin kohtiin (kyynärpäät, joskus jalkapohjat ym.)
« Viimeksi muokattu: 09.02.06 - klo:07:51 kirjoittanut Lonka »

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #70 : 09.02.06 - klo:19:52 »

Mä käytän aina välillä tavallisen dödön rinnalla triple dryta. Laitan sitä illalla ja tavallista dödöä aamuisin.  Ei tulis kuulookaan että kerran kolmessa päivässä laittaisin, kuten ohjeessa sanotaan, enkä mitään muuta laittaisi siinä välillä. Kyllä se tuntuu hikoilua vähentävän jonkin verran, mutta ei se täysin sitä estä. Mulla ei triple dry aiheuttanut mitään ärsytystä, mutta absolut torr aiheutti kutinaa ja kirvelyä. Heräsin siihen yöllä, ja jouduin  menemään kainalopesulle. :(

Käytätkö stickiä vai suihketta? Mietin vaan että jos se lopettaa tehon niin pitäskö ostaa suihke, jota vois laittaa vaikka jalkoihin jos ei muuta keksi..
Mielipiteitä? (kuka tahansa voi vastata)
Pitääpä etsiä triple dryn inci ja absolut torrin ja katella löytyskö jotain, josta haluan kysästä.
 Eipä löytynyt, joten voisko joku lähettää molempien incin ja jos joku vois analysoida sitä..Varmuuden vuoksi ???
« Viimeksi muokattu: 09.02.06 - klo:19:58 kirjoittanut michelangelo »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #71 : 09.02.06 - klo:19:57 »
Vinkki kaikille, jotka kärsivät todella kuivista käsistä: Ambilan on hyvä perusvoide tosi kuivalle iholle. Itselläni kädet kuivuvat niin, että nahka on kädenselkämyksissä ihan haavoilla, ja tämä voide tuntuu auttavan. 100g tuubi maksaa reilut 4 euroa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 10.02.06 - klo:00:17 »
Vinkki kaikille, jotka kärsivät todella kuivista käsistä: Ambilan on hyvä perusvoide tosi kuivalle iholle. Itselläni kädet kuivuvat niin, että nahka on kädenselkämyksissä ihan haavoilla, ja tämä voide tuntuu auttavan. 100g tuubi maksaa reilut 4 euroa.

Tämä vinkki tulikin tarpeeseen. Mulla on kans aina talvella ihan superkuivat kädet, rystysistä halkeilee iho ja tulee pieniä haavoja. Kädet näyttää ihan kauheilta  :'( Koko ajan pitäis olla tunkemassa rasvaa ja silti on kuivat taas sekunnin päästä. Hanskoillakin on kyllä väliä. Villalapaset oli pahimmat raastajat. Mutta Ambilania ostamaan siis!  :)
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #73 : 10.02.06 - klo:12:47 »
Ostin eilen myös Bats-deodorantin apteekista.En uskaltanut vielä tuota Tripple Dry:ta ostaa, sen verran tujulta vaikuttaa.Kokeillaan nyt,tehoaako tuo Bats.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 10.02.06 - klo:20:38 »
oon vissin ite ainut joka huomasi uuden vihreäputkiloisen Aqualanin, tänään siis ostinkin sen. Ei muistuta yhtään toisia Aqualaneja, on paljon kevyempi koostumukseltaan ja imeytyi hetkessä. En kyllä ole itselleni keksinyt vielä sopivaa käyttötarkoitusta, mutta lapsia ajattelin tällä rasvailla. Sopii kyllä varmasti myös kasvoille, pitääkin testata.