Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405446 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #600 : 25.11.07 - klo:22:34 »
^ Hydrolanissa oli muistaakseni muitakin tukkivia ainesosia, ja minusta se on paljon kevyempää kuin Humektan. Ihan sellaista ohutta geelimäistä. Aiheutti minulle aika paljonkin finnejä. Minä melkein suosittelen, että käytät yhdessä ja erikseen Aqualan L:ää ja Humektania. Tai sitten sekoita Humektaniin jotain öljyä. :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #601 : 29.11.07 - klo:11:01 »
Sain eilen aivan järkyttävän kamalan ihoreaktion ilmeisestikin Aqualan L -voiteesta. Kävin illalla suihkussa, en pessyt saippualla jalkoja, vain pelkät intiimipaikat ja kainalot kuten tavallisestikin. Laitoin suihkun jälkeen Aqualan L -voiteen jämät sääriin. Puolen tunnin päästä tuosta menin nukkumaan tai yritin mennä nukkumaan, mutta siitä ei tullut mitään, kun jalkoja kutitti armottomasti. Raavin ihan hulluna ensin ja laitoin lisää Aqualan L- voidetta toisesta purkista, kun joskus kosteusvoiteen laittaminen taltuttaa kutinan. Vähän aikaa siinä sitten kärvistelin ja lopulta oli pakko mennä pesemään jalat saippualla ja laittaa hydrokortisonia perään. Vasta sen jälkeen helvetillinen kutina loppui ja sain unen päästä kiinni.

Nyt vain ihmettelen, että mistä ihmeestä tuollainen reaktio tuli. Sääret ovat kunnossa nyt, eikä mitään kutinaa ole havaittavissa.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 29.11.07 - klo:11:25 »
^Sain kerran vastaavan reaktion karitevoista. Sääret oli tosi kuivat ja ajattelin että se auttaisi mutta toisin kävi. Oli kans pakko käydä pesemässä jalat, sit vasta helpotti.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 29.11.07 - klo:14:39 »
Nyt vain ihmettelen, että mistä ihmeestä tuollainen reaktio tuli.
Mulla tulee tuollainen infernaalinen raapimiskohtaus aina usein päivää sen jälkeen, kun iho on kuvia ja olen sheivannut sääret eli kun uusi sänki rupeaa puskemaan ihon läpi. Siinä ei auta mitkään rasvat tai voiteet ja raapiminen vaan pahentaa kutinaa. Joten oletko lähipäivinä ajellut sääret?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #604 : 29.11.07 - klo:21:09 »
^ Toissa päivänä taisin sääret sheivata ja tänään oli taas aivan älytön sänki, jonka taas sheivasin pois. Mun sääriä kutittaa yleensä samana päivänä kuin oon ne sheivannu, ei seuraavana. Mutta ihme kutinaa kuitenkin.

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #605 : 29.11.07 - klo:22:22 »
Sain eilen aivan järkyttävän kamalan ihoreaktion ilmeisestikin Aqualan L -voiteesta.

Oletko aikaisemmin käyttänyt voidetta? Mä sain kerran samaisesta voiteesta sellaisen reaktion, että naama meni kirjaimellisesti ruvelle. Siis vereslihalle, johon kehittyi rupi. Apteekissa oltiin aika järkyttyneitä, kun menin sinne itkemään apua. Toissapäivänä kokeilin myös TBS:n kosteuttavaa meikkivoidetta, joka alkoi kutittamaan noin 5 minuutin päästä levityksestä ja puoli tuntia sitä kestin. Sitten oli pakko mennä pesemään naama.
Veni, vidi, Visa.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #606 : 30.11.07 - klo:10:16 »
Sain lahjaksi tällaista voidetta kuin Hyvä Salva. Orionin voide, joka on kuulemma joskus nakkisotien aikaan ollut ainut voide, jota on laitettu kaikkiin naarmuihin ja ihottumiin.

Minäkin sain tätä lahjaksi (en olisi itse ostanut) ja kokeilin sheivauksen jälkeen bikinirajaan. Toimii tosi hyvin, lievittää ihon ärsytystä ja estää punaisten näppyjen synnyn. On lisäksi miellyttävämpää levittää kuin valkoinen, paksu sinkkipasta, jota olen aiemmin käyttänyt samaan tarkoitukseen. Onhan tuo täynnä mineraaliöljyjä, mutta se ei mielestäni haittaa tuossa käytössä.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #607 : 30.11.07 - klo:10:19 »
^Mä olen käytellyt tuota myös samaan tarkoitukseen. Ja myös kasvoille näppyjä ehkäisemään. Auttaa kyllä. Lähelle silmänympäryksiä tuli vähän tukkeumia tuosta, joten sinne en sitten enää levittele, mutta leuassa olevia hormoninäppyjä on kyllä pienetänyt huomattavasti.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #608 : 30.11.07 - klo:10:56 »
Sain eilen aivan järkyttävän kamalan ihoreaktion ilmeisestikin Aqualan L -voiteesta.
Oletko aikaisemmin käyttänyt voidetta? Mä sain kerran samaisesta voiteesta sellaisen reaktion, että naama meni kirjaimellisesti ruvelle. Siis vereslihalle, johon kehittyi rupi.

Oon kyllä ennenkin käyttänyt Aqualan L -voidetta, joskus vähän aktiivisemmin koko vartalolle ja joskus vain esim. säärien sheivauksen apuna suihkussa. Mie raavin sääriäni niin, että sain aikaan ruvet :(

Aika pelotttavaa muuten toi tilanne, että käyttää jotain erittäin herkkäihoisillekin tarkoitettua ja turvalliseksi luulemaansa voidetta ja saa siitä hurjat reaktiot. Apteekin tuotteisiin kun yleensä uskaltaa luottaa...

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #609 : 30.11.07 - klo:11:28 »

Aika pelotttavaa muuten toi tilanne, että käyttää jotain erittäin herkkäihoisillekin tarkoitettua ja turvalliseksi luulemaansa voidetta ja saa siitä hurjat reaktiot. Apteekin tuotteisiin kun yleensä uskaltaa luottaa...

No sanoppa se. Totakin suositeltiin mulle apteekista... Antoivat sitten ilmaiseksi jonkun tuubin oisko ollut A-derman jotakin rasvaa, mikä sisälsi kaurajuttuja. Se kyllä korjas mun naamani muutamassa päivässä. Mutta kyllä kovasti päivittelivät ja niin on ihmetelleet muissakin apteekeissa, kun olen tuosta kertonut. Mikähän siinä rasvassa voi olla sellanen aine?
Humektan käy mulle loistavasti ja Ceralan.
Veni, vidi, Visa.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #610 : 30.11.07 - klo:11:29 »
Allergisen reaktion voi saada mistä tahansa aineesta ja herkistyä voi mille tahansa aineelle, jopa vesijohtovedelle. Apteekissa myytävät perusvoiteet pyritään valmistamaan sellaisista raaka-aineista, joista mahdollisimman harva saa oireita (ja tietenkin hintakysymyskin ratkaisee..), mutta absoluuttista takuuta herkistämättömyydestä ei tietenkään voi antaa.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 30.11.07 - klo:11:32 »
Heiii, mullekin on käynyt joskus niin,että kun Aqualan L tuubi on ihan lopussa ja olen niitä loppurasvoja laittanut käsiin, (joo, käsien iho oli kuivaa, mutta niin se oli ollut aiemminkin) niin kädet meni aivan punaiseksi ja kutisivat älyttömästi. Voiteen poispeseminen auttoi kyllä, eikä uudesta tuubista tullut enää moista reaktiota.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 30.11.07 - klo:13:07 »
Allergisen reaktion voi saada mistä tahansa aineesta ja herkistyä voi mille tahansa aineelle, jopa vesijohtovedelle. Apteekissa myytävät perusvoiteet pyritään valmistamaan sellaisista raaka-aineista, joista mahdollisimman harva saa oireita (ja tietenkin hintakysymyskin ratkaisee..), mutta absoluuttista takuuta herkistämättömyydestä ei tietenkään voi antaa.

Lisään vielä: Eri raaka-aineita on myös apteekkien perusvoiteissa mahd. vähän, jotta mahdollisia herkistäjiäkin olisi mahdollisimman vähän.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #613 : 01.12.07 - klo:15:49 »
Mie olen todennut kuivan ihon perusvoiteen käyvän naamalleni näin talvisin todella hyvin. :-* Pitää varmaan puhdistustuotteet ja kasvovesi vaihtaa kanssa kuivemman ihon tuotteisiin talven ajaksi, en vain ole koskaan ostanut muita kuin sekaihon tuotteita.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #614 : 19.01.08 - klo:16:32 »
Hei mitäs herkän ihon puhdistustuotteita apteekissa on? Ajattelin kevääksi/kesäksi kokeilla sitä Decubalin puhdistusvaahtoa, joka nyt olisi liian kuivattavaa. En ole ennen edes katsellut apteekin puhdistuotteita, mutta nyt kyllä pitäisi. Mun iho on niin herkkä, etten uskalla millä vain pestä. Moni markettipuhdistustuote aiheutta allergista kutinaa, kirvelyä tai näppyä. Ei tartte tarkkaan mainita tuotteita, voin itse niitä etsiä, mutta helpottais, jos mainitsitte mitä merkkejä kannattaisi apteekista katsella?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos