Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404325 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #615 : 19.01.08 - klo:16:38 »
^ Mun on pakko taas tyrkyttää omaa suosikkiani: Avenen Extremely Gentle Cleanser. Haulla löytyy enemmän juttua. :)

Lainattu Avenen sivuilta:

Extremely Gentle Cleanser
Pakkauskoot: 200 ml

Erittäin herkkäihoisille suunniteltu kasvojen puhdistusaine, poistaa myös vesiliukoisen silmämeikin. Koostumus on suunniteltu mahdollisimman yksinkertaiseksi ja kaikki valitut raaka- aineet ovat erittäin hyvin siedettyjä. Ei sisällä hajusteita eikä väriaineita. Kevyt, täysin öljytön koostumus, soveltuu kaikille ihotyypeille.

KÄYTTÖ

Aamuin ja illoin ihonpuhdistukseen, sopii myös meikinpoistoon. Levitä puhdistusainetta silmäluomille, ripsille ja kasvoille hellävaraisin pyörivin liikkein. Pyyhi pois kasvopaperilla/vanulla hankaamatta liikaa. Jos sinulla on voimakas meikki, toista käsittely. Puhdistusainetta ei tarvitse huuhdella vedellä pois. Halutessasi voit huuhdella, mutta vesijohtovesi saattaa ärsyttää ihoasi jos sinulla on herkkä tai ärtynyt iho. Parhaan hoitotuloksen  saat täydentämällä puhdistuksen Avène-terveyslähdevesisuihkeella ja levittämällä iholle lopuksi rauhoittavan hoitovoiteen.

Aineosat (INCI)

AVENE AQUA, CETEARYL ALCOHOL, o-PHENYLPHENOL, CETRIMONIUM BROMIDE, DECYL GLUCOSIDE, DISODIUM EDTA, SODIUM CETEARYL SULFATE, SODIUM LAURYL SULFATE, AQUA
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #616 : 19.01.08 - klo:16:41 »
Kiitos kovasti, varmasti kipaisen tuota hakemaan kunhan vain kykenen! :) Kaipaan silti lisävaihtoehtoja, vaihtelen tuotetta välillä, ettei iho kyllästy. Ainakin kahta suosikkia vaihtelen, ei niitä kai enempää taida tarvitakaan, jos iho tykkää. Tietty Aqualan L vois käydä tähän nyt talvella.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #617 : 19.01.08 - klo:18:26 »
A-derman Sensifluidia on kovasti myös kehuttu. Itse en ole sitä vielä testannut, mutta ostan purkin, kunhan tuo Extremely gentle cleanser loppuu.
Veni, vidi, Visa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 19.01.08 - klo:19:19 »
Mä olen ihastunut Decubalin vaahtoputsariin. Ei todellakaan kuivata, pikemminkin kosteuttaa. Se sisältää glyseriiniä muistaakseni tokana (vai ekana?) incissä. Mä ihastuin ainakin ikiajoiksi  :-*

Melya

• Vieras
« Vastaus #619 : 19.01.08 - klo:19:28 »
Mulla on käytössä Favoran puhdistusgeeli ja kosteusvoide ja ihan hyviä ne on. Tykkään koostumuksesta tosi paljon ei tartte hieroa pois puoltatuntia tota geeliäkään. Erisanilla taitaa olla melkein samaa ainetta eli en taida enempää ostaa. Myös huulenympärysihoon tuppaa tulemaan luvattoman usein finnejä ihon pintaan. Nyt ei ole yhtään, mutta pelkään, että kohta taas tulee lisää. En sitten tiedä johtuuko jostain muusta, mutta kiva niistä olisi eroon päästä. Oisko apteekissa jotain puhdistusgeeliä, joka tepsis noihin paremmin? Minulla on sekaiho, T-alueelta vähän rasvoittuva ja poskilta kuivahko. Alan olla vähän epätoivoinen.  :'(
« Viimeksi muokattu: 19.01.08 - klo:19:30 kirjoittanut Melya »

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #620 : 19.01.08 - klo:19:29 »
^^Samoin mä kans oon ihan ihastunut sen koostumukseen ja siihen että ei se kuivata niin kauheasti, ehkä olisi kesällä parempi. Mulla on tosi herkkä iho joka ei siedä yhtään mitään mutta tosta ei tule kasvoille ees punotusta. Glyseriini on ekana inci listassa.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #621 : 19.01.08 - klo:21:44 »
Mä olen ihastunut Decubalin vaahtoputsariin. Ei todellakaan kuivata, pikemminkin kosteuttaa. Se sisältää glyseriiniä muistaakseni tokana (vai ekana?) incissä. Mä ihastuin ainakin ikiajoiksi  :-*

Voi kun olisikin noin.. Ensin tuntui ihan hyvältä, mutta nyt kuivattaa ihan samalla lailla kuin muutkin. Kai se on silti loppuun yritettävä käyttää.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #622 : 19.01.08 - klo:21:51 »
^ Sitä mä just viestissäni sanoinkin, että ostan tuon Decubalin vaahdon vasta kesäksi, koska ihoni ei niin paljoa kuivu silloin, mutta nyt en voi kuvitellakaan vaahtoputsaria!

Ei tietty tartte olla apteekin putsari, marketin käy myös, jos on hellävarainen eikä liian kuivattava eli heitelkää vinkkejä tuonne "Kasvojen ja silmämekin puhdistus-ketjuun" myös :) Weledan puhdustusjutut kiinnostanee kanssa!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #623 : 19.01.08 - klo:22:02 »
^Mulla tuo ei kuivata yhtään vaikka vaahtoavat yleensä niin tapaavat tehdä. Mutta on kesäksi varmasti hyvä ostos, jos vaahdot tuppaavat talvella kuivattamaan (vaikka tuossa onkin paljon kosteuttavaa ainesosaa).

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #624 : 21.01.08 - klo:09:34 »
Mun pitkäaikaiset suosikkini: kosteustasapainon hyvin säilyttävä ja pitkävaikutteinen Lipolan-perusvoide, hajusteeton Avecyd-pesuneste, reseptilääkkeistä Fucidin-antibioottivoide.

Noiden lisäksi olen atoopikkona käyttänyt tietysti ziljoonaa muutakin tuotetta, mutta palaan asiaan, kunhan joku tahtoo akuutisti keskustella niistä. :) Edellisen sivun Aqualan L:stä sen verran, että se ei ole mielestäni kovin osuva voide rikkinäiselle iholle, ts. sheivailuun. Jos ei tiedä mitä tahtoo, niin apteekissa herkästi suositellaan kokeilemaan eri voiteista tuota, koska se on kosteus-rasvaisuusasteikoilla siinä puolenvälin tuntumassa.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #625 : 21.01.08 - klo:12:30 »
Mites kun mies koitti eilen humektania kasvoihinsa ja sanoi että kirvelyä tuntui joku 10 sekunttia ja sit loppui. Onkohan jotain allergiaa? Vai se sitä että iho on liian kuiva? Ei ainakan kasvot alkanu punottaa tai mitää.

Sit ois toinen kysymys että oisko apteekissa mitään kosteuttavaa kasvonaamiota mikä olisi hajusteeton ja mineraaliöljytön?  :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #626 : 21.01.08 - klo:15:07 »
Mites kun mies koitti eilen humektania kasvoihinsa ja sanoi että kirvelyä tuntui joku 10 sekunttia ja sit loppui. Onkohan jotain allergiaa? Vai se sitä että iho on liian kuiva? Ei ainakan kasvot alkanu punottaa tai mitää.

Mä luulen, että iho oli vaan sen verran kuiva, että kosteuttava voide alkoi kirvelemään. Yleensä ärsytysreaktioissa iho alue alkaa punertaa tai siihen saattaa tulla ihottumaa ja se kutisee. Allergiaksi en myöskään usko. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #627 : 21.01.08 - klo:20:34 »
^^ Sun miehelläsi taitaa tosiaan olla liian kuiva iho, että kannattaisi käyttää Humektania ainakaan näin talvisaikaan. Kevyt ja vesipitoinen voide vain ärsyttää ja kuivattaa(!) kuivaa ihoa, koska veden haihtuessa iholta se imaisee mukaansa ihon omaa kosteutta. Täyteläisempi voide tekee tietty vähän ainesosista riippuen sen mitä pitäisikin, eli sitoo ihoon kosteutta ja estää sen haihtumista. Noista perusemulsiovoiteista vois kokeilla ehkä ennemmin vaikka Ceralania tai Essexiä, tai mikä jottei sitä Aqualan L:ääkin. Ei varmaan kuitenkaan voi olla mikään superkuiva iho, kun ei ole ilmeisesti tottumusta eri voiteiden käyttämiseen.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #628 : 21.01.08 - klo:20:47 »
^^ Sun miehelläsi taitaa tosiaan olla liian kuiva iho, että kannattaisi käyttää Humektania ainakaan näin talvisaikaan. Kevyt ja vesipitoinen voide vain ärsyttää ja kuivattaa(!) kuivaa ihoa, koska veden haihtuessa iholta se imaisee mukaansa ihon omaa kosteutta.

Empäs ole koskaan kuullutkaan. Kyllä voiteissa on runsaasti kosteuden sitojia, jotka säilyttävät ihon oman kosteuden ja parantavat ihon kosteustasapainoa (eli lukitsevat voiteen kosteutta ihoon). Minäkin kuivaihoisena käytän paljon kevyitä kosteuttavia voiteita rasvaisempien ohella, koska kuiva iho tarvitsee sekä kosteutta, että rasvaa.

Itse vesi onkin iholle huono juttu, koska se haihtuessaan vie mukana ihon omaakin kosteutta, koska vedessä ei ole mukana kosteuden sitojia, kuten voiteissa.

Mä en kyllä usko, että on mitään haittaa, että Hemppan mies käyttäisi Humektania. Kuiva iho vaan usein reagoi hiukan siihen, että se saa kunnon kosteuspommin.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #629 : 22.01.08 - klo:09:55 »
^ Näistä löytyy tietysti yhtä sun toista netistäkin, mut yritän selittää lyhyesti, miten olen itse ymmärtänyt nämä jutut...

Kuiva iho sisältää syystä tai toisesta liian vähän keramideja eli tietyntyyppisiä rasvoja, jotka estävät kosteuden haihtumista iholta. Myös rasvainen iho voi olla tällä tavalla kuiva, mutta eri syistä ja eri mekanismilla kuin esimerkiksi atoopikon iho. Geeleillä, emulsiovoiteilla, rasvapohjaisilla voiteilla jne. pyritään toisaalta tuomaan kosteutta ja toisaalta auttamaan ihoa sitomaan se, ihotyypistä ja käyttötilanteesta riippuu, kumpaa lähinnä. Geeli tuo puhdasta kosteutta, rasva estää haihtumista, vesi-rasvaemulsiot vähän molempia. Kaikenlaista muutakin kuin rasvoja käytetään kosteuden sitomiseen, esimerkiksi karbamidia eli ureaa. Pelkkää keramidia ihoon ei tiettävästi voi noin vain lisätä, vaan koostumuksen on oltava monimutkaisempi.

Vesipesu tai vesipitoinen voide eivät sinällään kuivata ihoa vaan päinvastoin, jos niiden tuoma kosteus sitoutuu ihoon eikä haihdu pois. Kuivaihoinen tarvitsee kosteuden sitomiseen avuksi lisärasvaa, joka pitää levittää iholle välittömästi ennen kuin kosteus ehtii haihtua. Pesemisellä on huono maine siksi, että se tehdään usein kuumalla vedellä ja pesuaineilla, jotka liuottavat ihosta rasvoja ja sotkevat pH-tasapainon, ja se rasvaaminen jää tekemättä.

Tästä päästään itse asiaan: Humektan on emulsiovoiteista vesipitoisimpia. Se tuo hyvin kosteutta, mutta siinä on emulsiovoiteeksi vähänlaisesti kosteutta sitovia rasvoja. Se voi siksi tarpeeksi kuivalla iholla jopa edesauttaa kosteuden haihtumista ja kuivattaa ihoa. Tuohon tietoon törmää siellä sun täällä ns. virallista tietoa tarjoavilla lääkärisivuilla (ei viitaten nimenomaan Humektaniin vaan vesipitoisiin voiteisiin). Yleensä ottaen homma kaiketi toimii niin, että märkä, kosteutettu iho sietää sitovana voiteena hieman kevyempää tavaraa. Jos rasvaa rutikuivaa ihoa esimerkiksi pesujen välissä tai varsinkin pesun jälkeen, kun kosteus on jo ehtinyt haihtua ihosta, vesipitoinen voide kirvelee ilkeästi eikä edes tee sitä mitä sen pitäisi vaan pahimmillaan päinvastoin. Kirvelyä ei yleensä ottaen kannata sietää paremman vaikutuksen toivossa, vaan vaihtaa johonkin rasvapitoisempaan voiteeseen.
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo:09:58 kirjoittanut Villis »