Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404328 kertaa)

cameron

• Vieras
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #675 : 12.03.08 - klo:09:49 »
Lemppari putsarini löytyy apteekista: ACO Cliniderm Pure&Clean Deep Cleansing Mousse. Sen pH on 4,5. Acon kuvauksen perusteella tuote on syväpuhdistava, miellyttävä, täyteläinen vaahto, helppo käyttää, kosteuttaa. Sitä se mielestäni onkin, varsinkin se helppokäyttöisyys. Olen hieman laiska puhdistuksen kanssa, mutta tämän vaahdon seurassa puhdistaminen on mukavaa. Käytän sitä 1/2 painallusta kerralla, joskus pesen toisen kerran 1/2:lla painalluksella. Ihoni on pintakuiva, rasvoittuva, epäpuhtauksiin taipuvainen. Aco suosittelee öljyiselle iholle, joten jos on kovin pintakuiva iho, niin saattaa olla liian kuivattava.

Acon Skin Balanse Soft Cleansing Moussen pH on neutraali, 7. Onko se teidän mielestänne hyvä arvo? Täytyiskö putsarin olla ihotyypistä huolimatta aina hieman hapan? Vai korjaako oikea kasvovesi aina tilanteen ihon omaa pH:ta lähelle?  ::)

Acon eye cream ei minua säväyttänyt. Apteekin sy-voiteista voisin ostaa uudelleen Widmerin geeliä ja/tai voidetta.

^Orionin taulukon mukaan tuon Plussan pitäisi olla rasvaisempaa kuin tavallisen Ceralanin  ???
http://www.ceralan.fi/images/valintataulukko.jpg
--

Onko kukaan käyttänyt Sebamedin Clear face -hoitogeeliä?
Aqua
Aloe Barbadensis Leaf Gel
Propylene Glycol
Glycerin
Sorbitol
Panthenol
Sodium Hyaluronate
Allantoin
Sodium Carbomer
Sodium Citrate
Phenoxyethanol
Sorbic Acid

Houkuttaisi ostaa tuota seuraavaksi kun Apobasen geeli loppuu...

Ceralan plussassa pitäisi olla enemmän keramideja kuin perinteisessä Ceralanissa, ja nimenomaan erilaisia keramideja. Ceralanissa on kait vaan yhdenlaisia keramideja, niin sitten plussassa skaala on laajempi. Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta näin olen kuullut.

Käytin kerran purnukan Sebamedin clear face-hoitogeeliä. Se oli ihan OK. Itse en käyttäisi kuin keskikesällä, koska ei kosteuttanut mielestäni niin paljon. 

« Viimeksi muokattu: 12.03.08 - klo:14:39 kirjoittanut ChaosBlack »

grove

• Vieras
« Vastaus #676 : 12.03.08 - klo:11:20 »
Quutti ja Hunajapupu: Tavallinen Ceralan ja Ceralan Face on täysin sama voide, Face tuotiin markkinoille eri pakkauksella ja FACE-sanalla vaan alleviivaamaan Ceralanin käyttömahdollisuutta peruskasvovoiteena. (Samaan tyylin kuin apteekista löytyy sekä Ceridal Lipolotion että Ceridal Intime vaikka molemmat ovat samaa ainetta).

Cupcake: Keramidien määrästä on mahdotonta sanoa mitään ilman jotain inside-tietoa Orionilta, se Orionin voiteiden vertailutaulukko on nimittäin noiden Ceralanien kohdalla omituinen: takuuvarmaa on että niin isoa osaa koostumuksesta ei ole keramideja kummassakaan kuin mitä se punainen palkki näyttää, keramideja yleensä käytetään hädin tuskin puoltakaan prosenttia voiteissa. Ei sillä etteikö niillä olis mitään merkitystä, mutta tuossa taulukossa on kyllä paisuteltu. Ceralan Plussassa on sama coctail keramideja, fytosfingosiinia ja kolesterolia kuin joissain muissakin voiteissa, esim. Decubal Face Vitalissa ja Intensive Creamissa (ceramide 1 puuttuu molemmista), Erisanin ravitsevassa kasvovoiteessa ja Erisanin kosteusvoiteessa vartalolle. Perus-Ceralanissa on tosiaan vain ”kuivuuskeramidia”. Enempi noiden Ceralanien erona on se voidepohja kokonaisuudessaan.

Ceralan Plus muistuttaa aineosiltaan enempi terästettyä Hydrolania kuin Ceralania.

Ceralan Plus: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Hydrogenated Polydecene, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Glycerin, Saccharide Isomerate, Petrolatum, Isononyl Isononanoate, Cetearyl Alcohol, Phenoxyethanol, Xanthan Gum, Carbomer, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Sodium Lauroyl Lactulate, Sodium Hydroxide, Ceramide 1,3,6-II, Phytosphingosine, Cholesterol.

Hydrolan: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Polydecene, Petrolatum, Glycerin, Saccharide Isomerate, PEG-100 Stearate, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylenparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Sodium Carbomer

Ceralan: Aqua, Paraffinum Liquidum, Sorbitan Stearate, Stearyl Alcohol, Polyacrylamide, Cetyl Alcohol, Phenoxyethanol, C13-14 Isoparaffin, Milk Lipids, Laureth-7, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Ceramide 3, Propylparaben, Isobutylparaben.

Ceralan Plus on ilmeisesti Ceralania hieman rasvaisempi Orionin taulukon mukaan, mutta tuntumaltaan ne on aika erilaiset kun öljypohjatkin ovat aivan erilaiset. Orionin taulukko on siinäkin vähän outo kun sen mukaan Ceralanissa tuo rasvaosio olisi kasviöljyjohdannaisia vaikka ”päärasva” siinä on paraffiiniöljy.

Kaikki perusvoiteet ja ison liudan käsivoiteitä yms läpikäynyt kaverini sai jatkuvasti ihottumaiset ja kuivuvat kätensä nopeasti kuntoon tuolla Ceralan Plussalla eikä kuulemma suostu luopumaan siitä enää ikinä  :P
« Viimeksi muokattu: 12.03.08 - klo:11:25 kirjoittanut grove »

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #677 : 13.03.08 - klo:02:17 »
Mulla on menossa kokeiluputkilo tuota Ceralan Plussaa. Vaikka se on hyvin levittyvä ja kevyen tuntuinen (mun mittapuullani), vaikuttaa mainiolta voiteelta hyvinkin kuivalle iholle sikäli kuin olen osaan vielä sanoa. En kuitenkaan tykkää siitä, että levittämisen jälkeen kasvoille jää öljyinen tuntu melko pitkäksi aikaa ja kasvot hieman kiiltävät. Olen käyttänyt niin pitkään voidetta, joka jättää ihon mataksi, etten osaa keskittyä vertailemaan muita ominaisuuksia.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #678 : 13.03.08 - klo:20:32 »
Kysyin Yo-apteekista Leiraksen A-vitamiinivoiteen inciä.
Tässä se on:
Aqua, paraffin, paraffinum liquidum, stearyl alcohol, PEG-40 stearate, carbomer, retinyl palmitate, disodium EDTA, sodium hydroxide, methylparaben, parfum, propylparaben, ascorbic acid.

Eli millaista tavaraa on?

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #679 : 13.03.08 - klo:20:38 »
^

Muuta en osaa sanoa kuin sen, että Bellavitassa on retinyl palmitate viidentenä, kun se tuossa on seitsemäntenä.  :)

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 13.03.08 - klo:20:41 »
Kysyin Yo-apteekista Leiraksen A-vitamiinivoiteen inciä.
Tässä se on:
Aqua, paraffin, paraffinum liquidum, stearyl alcohol, PEG-40 stearate, carbomer, retinyl palmitate, disodium EDTA, sodium hydroxide, methylparaben, parfum, propylparaben, ascorbic acid.

Eli millaista tavaraa on?

Jos mineraaliöljyjä "pelkäät" niin tuossa sitä on toisena. Muutoin ihan ok, paitsi itse en käyttäisi kun on hajustettu.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 13.03.08 - klo:20:45 »
Vähän joo pelkäsin että pas**a sisältää. Tuoksuakin on lisäilty ja parabeenejä. Tän voiteen voi kait unohtaa...

Onko toi Bellavita hyvää, noin niinkuin incin puolesta?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 13.03.08 - klo:20:48 »
^ Kevyempi Bellavita on mineraaliöljytön ja silikoniton. Myös hajusteeton versio on saatavilla, joten kannattaa ehdottmasti ostaa mielummin se. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

grove

• Vieras
« Vastaus #683 : 13.03.08 - klo:21:17 »
Caudealis, incistä ei voi päätellä sitä määrää suoraan. Esim. Louis Widmerillä on Remederm-sarjassa kasvovoide jossa on piiiitkä inci-lista ja retinyl palmitate vasta 23. sijalla, ja kuitenkin siinä on 9000IU/g kun taas Bellavitassa on 5000IU/g.

Mutta hajuton Bellavita-emulsiovoide on kyllä 100x miellyttävämpää kuin Leiraksen versio (jonka retinyylipalmitaatin pitoisuutta ei oo tietääkseni ilmoitettu oikein missään) ihan muuten vaan, itse en dissaa mineraaliöljyjä ollenkaan mutta Leiraksen A-vitamiinivoide on omasta mielestäni voimakkaan hajuista ja epämiellyttävän tuntuista ylipäätään.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #684 : 14.03.08 - klo:01:55 »
Ceralan Plus muistuttaa aineosiltaan enempi terästettyä Hydrolania kuin Ceralania.
Ceralan Plus: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Hydrogenated Polydecene, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Glycerin, Saccharide Isomerate, Petrolatum, Isononyl Isononanoate, Cetearyl Alcohol, Phenoxyethanol, Xanthan Gum, Carbomer, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Sodium Lauroyl Lactulate, Sodium Hydroxide, Ceramide 1,3,6-II, Phytosphingosine, Cholesterol.

Ceralan: Aqua, Paraffinum Liquidum, Sorbitan Stearate, Stearyl Alcohol, Polyacrylamide, Cetyl Alcohol, Phenoxyethanol, C13-14 Isoparaffin, Milk Lipids, Laureth-7, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Ceramide 3, Propylparaben, Isobutylparaben.

Ceralan Plus on ilmeisesti Ceralania hieman rasvaisempi Orionin taulukon mukaan, mutta tuntumaltaan ne on aika erilaiset kun öljypohjatkin ovat aivan erilaiset. Orionin taulukko on siinäkin vähän outo kun sen mukaan Ceralanissa tuo rasvaosio olisi kasviöljyjohdannaisia vaikka ”päärasva” siinä on paraffiiniöljy.

Itse asiassa aika törkeä tuo taulukko. Mua ei kiinnosta, onko öljy mineraaliöljy vai kasviperäinen, jos se toimii iholla niin kuin pitäisi, mutta pitäisi ottaa vakavasti myös ne INCI-lukutaidottomat kuluttajat, jotka haluavat syystä tai toisesta vältellä jotain ainesosia.  Mun kaverini juuri taannoin sanoi käyttävänsä Ceralania siksi, että kaikki mineraaliöljyt tukkivat hänen ihoaan, ja Ceralanissa ei ole mineraaliöljyjä. Tyytyväinen käyttäjä oli jo ollut usean vuoden ajan, mutta huijattu sellainen. En usko, että kaverini on etsinyt tuota taulukkoa varta vasten itse, joten varmaan siihen sitten tukeutuu yksi sun toinen ammattilainenkin, joka noita voiteita suosittelee. Miksi tehdä tuollainen taulukko, jossa on eroteltu kasvi- ja mineraaliöljyt ja keramiditkin, jos niiden osuudet on vedetty hatusta.

Btw, johtuukohan tuo mun kokemani öljyinen tuntu ihon pinnalla tuosta Caprylic/Capric Triglyceride -rasvasta vai jostakin muusta, joka on myöhempänä INCI:ssä? (Kiinnostuneille tiedoksi, että tuota ainetta näköjään saa yhdistämällä glyseriiniä ja kookos- ja palmurasvoja.) Olisi kiva tietää vähän enemmän noista rasvoista, miten mikäkin voiteen koostumuksessa vaikuttaa, että osaisi suunnilleen arvioida, millaisesta voiteesta on kyse.
« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:02:05 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #685 : 14.03.08 - klo:21:15 »
^^

Grove: Juu, ei varmaan voi päätelläkään noin suoraan. (Tulee vain mieleen yläasteen yhteiskuntaopin tunnit, kun hinnanmuodostusesimerkissä oli kaksi hillopurkkia, joista toisessa luki ensimmäisenä vesi ja sokeri (halvempi) ja toisessa marjat (kalliimpi).  :))

Onko tuosta Bellavitan a-vitamiinista muuten oikeasti mitään hyötyä tuossa muodossa?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #686 : 14.03.08 - klo:21:40 »
Kiitos kaikille, jotka suositteli Aqualan L:ää meikinpesuun. Toimii! Poistaa hyvin sekä vesiliukoisen, että vedenkestävän. Todella helposti ja hellävaraisesti, ei tartte enää tuskailla sen kanssa, aiheuttaako joku silmämeikinpoistoaine ärsytystä, ihanaa. Oon nyt käyttänyt tuota muutaman päivän ja ollut aivan ihastunut, pessyt myös koko kasvotkin samalla, ei siis tarvitse erikseen puhdistusmaitoa kasvoillekaan :) Ostin samantien 200 g putelin, vaikken tiennyt toimiiko tuo. Ajattelin kokeilla tuota myös shampoon asemasta, koska käyn neljä kertaa viikossa suihkussa ja se on aika paljon päänahalle, niin yhden kerran vois pestä tuolla. Lisäksi oon jo sheivaillutkin tuolla ja toimi siinäkin, ei ärsyttänyt ihoa ja ihan kivasti karvat läks, vaikkei ehkä ihan niin hyvin, kuin jollain karvanpoistogeelillä, mutta mieluummin käytän Aqualan L:ää, kun on niin paljon hellävaraisempaa.

Pian multa loppuu Humektan 30 g, jota oon käyttänyt yövoiteena reippaan öljyn/karitevoin kera ja sekin toimii kivasti, mutta sitten pääsen kokeilemaan Aqualan L:ää yövoiteena öljyn kera, eiköhän toimi, kun Humektankin on toiminut. Voin siis vain suositella eteenpäin :)

Ceralan Plus voidetta oon käyttänyt myös parina aamuna meikin alle ja oon tykännyt, kun se on ohuempaa kuin normaali Ceralan. Tosin jälkimmäistä oonkin käyttänyt lähinnä yövoiteena (ja on se päivävoiteenakin toiminut, jos on antanu kunnolla imeytyä). Tuota Plussaa voin joskus ostaa hyvin lisääkin. Mun iho on tykännyt ennenkin Ceralanista, ei ärsyynny eikä tukkiudu.
« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:21:42 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #687 : 17.03.08 - klo:11:11 »
^ Tässä tuli taas hyvä muistutus että eri ihmiset kokee myös voiteiden paksuudet aivan eri tavalla eli minun iholleni Ceralan Plus on selvästi täyteläisempää kuin tavallinen Ceralan.

Mutta asiaan... Käytin tuota Plussaa muutaman päivän ja nyt on t-alue täynnä mustapäitä ja poskissa ja leuassa hirveitä tukkeumia  :-[ No mutta tulipahan testattua ja tuolta sainkin hyvän vinkin kokeilla sitä jatkossa käsivoiteena ja tietysti muualla vartalolla.

Piti vielä kysymäni että jos Aqualan L normaalisti tukkii ihoa niin voikohan sitä silti käyttää meikin puhdistukseen mitä luulette ? Eli sillä tavoin että sen huuhtelee vedellä pois lopuksi vai toimiiko tuo vain kun sen pyyhkii vanulla tms. ?
« Viimeksi muokattu: 17.03.08 - klo:11:48 kirjoittanut Seela »
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 17.03.08 - klo:15:46 »
^Minä huuhtelen Aqualanin vedellä pois, enkä ole huomannut yhtään että tukkisi. Välillä olen sitä yövoiteeksi laittanut. Ja mun naama tukkeutuu herkästi.
En tykkää ikinä vanulla huuhdella mitään pois, tuntuu aina että naamaan jää ainetta.
Hang up the chick habit

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #689 : 17.03.08 - klo:19:25 »
Minäkin ostin Aqualan L:ää kokeiluun. Meikinpuhdistuksessa en kyllä oikein innostunut tuosta, vaikka ihan hyvin hoitikin osansa. Vedenkestävän ripsarinkin sain tolla lähtemään, mutta se oli jo kyllä aika vaivalloista. Jotenkin tykkään enemmän pudistella öljyillä ripsareita pois, varsinkin kun Aqualan L tuntui tosi helposti menevän silmiin (minulla on piilarit) ja öljyjen kanssa tuollaista ongelmaa ei taas ole.
Sen sijaan käsirasvana ja muutenkin yleisvoiteena tuo toimii oikein mainiosti. Imeytyy nopeasti, mutta tuntuu kosteuttavan hyvin. Plussaa vielä täydellisestä tuoksuttomuudesta, sillä olen jotenkin kyllästynyt voimakkaasti tuoksuviin käsirasvoihin. Kasvoille en ole vielä uskaltanut tukkiutumisen pelossa laittaa, mutta eiköhän sekin täydy vielä kokeilla. Putsarinakin ajattelin käyttää tuota ainakin satunnaisesti aamuisin/silloin kun ei ole meikkiä.
2c F ii