Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404036 kertaa)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #690 : 17.03.08 - klo:19:39 »
Kiitos Ceralan-infosta, pitääkin kokeilla tuota plus-versiota! Aika törkeää myydä samaa kamaa kasvoille kalliimpaan hintaan... Ceralan on valmiiksi jo aika kallista, mutta mulla myös tosi riittoisaa. Yksi pystytuubi (100g?) kestää mulla aamuin illoin käytettynä ehkä 3kk. Kesällä laitan päiväksi jotain muuta, jolloin puteli kestää yövoiteena ainakin puoli vuotta.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #691 : 20.03.08 - klo:14:32 »
Sopiiko tuo Ceralan pintakuivalle sekaiholle, vai onko liian rasvaista?

Haluaisin kokeilla jotain apteekin perusvoidetta, mutta ihonhoitofriikkinä jotain vähän hoitavampaa kuin esim. Humektan... Käytinkin Humektania joskus vuosia sitten, mutta silloin se oli ainakin liian litkumaisen oloista, enkä pitänyt koostumuksesta. Pesuun ajattelin ostaa Aqualan L:ää.

Edit: No niin, Ceralan Face ja Aqualan L ostettu! Samaa tavaraahan tuo Ceralan on tuubissa tai face-purkissa, mutta apteekin täti lykkäsi tietysti käteen tuon kalliimman version, ja onhan se ihan kätevän tuntuinen purkki...  :)

Illalla sitten testailemaan!

Kaksi perättäistä viestiä yhdistetty aitoon juurikasvu-tyyliin. -Serafi-
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:16:09 kirjoittanut Serafi »

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #692 : 23.03.08 - klo:12:19 »
Vieläkään en ole päässyt sinne apteekkiin joten jatkan aiheesta.Selailtuani näitä sivuja kiinnostuin Apobasen Hydrogelistä,sisältääkö se mineraaliöljyjä?Yleensä en ole innostunut geeli-tyypisistä voiteista,mutta lukemani perusteella tuo on monella pintakuivalla iholla kosteuttanut tarpeeksi.
Decibalin Face Vital on harkinnassa myös.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 23.03.08 - klo:12:36 »
^ Ei sisällä. :)

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #694 : 24.03.08 - klo:12:17 »
Kävin hakemassa Apobasen hydrogelin ja Aqualan L voiteen,jälkimmäisen yövoiteeksi.
Pyörittelin kauan tuota hydrogeliä ja Hydrolania käsissäni,arvuuttelin kumpi niistä kosteuttaa paremmin.Teinköhän oikean valinnan,vähän epäilyttää tuon hydrogelin kosteuttavuus.Toivottavasti hakkaa ainakin Humektanin,joka ei riittänyt iholleni alkuunkaan..No,ellei riitäniin käytän sitten vauvan pyllyn suojaksi  ;D
..jatkanpa yksinpuhelua aiheesta iltarasvauksen ja aamurasvauksen tuloksilla - nämä tuotteet eivät riitä iholleni alkuunkaan,olen pettynyt kosteustehoon.Iho imaisi Aqualan L:n  heti ja jäi jotenkin kiristämään,teki mieli laittaa pian toinen kerros voidetta.Onneksi ostin tätä vain pikkutuubin kokeiluun.Aamulla laitoin Apobasen hydrogeeliä,jätti jotenkin lähmäisen tunteen iholle vaikken paljoa laittanut.Tuntui kuitenkin kosteuttavan ehkä Aqualan L:ää paremmin?
Sitten seuraava kysymys,sisältääkö Aqualan mineraaliöljyjä?
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:09:01 kirjoittanut Ellamari »

Poissa Hanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #695 : 25.03.08 - klo:14:08 »
Kumpikaan aqualan ei sisällä mineraaliöljyä. Sinulle Ellamari voisikin paremmin sopia tuo aqualan, se on vähän paksumpaa kuin aqualan L. Itse olen tykännyt siitä enemmän, etenkin yöllä, meikin alle ei tunnu niin hyvin sopivan. Mulla jää yleensä myös useampien perusvoiteiden jälkeen kiristävä ja kuiva tunne naamalle, mutta tuosta aqualanista ja kevyemmästä bellavitasta olen tykännyt tosi paljon. Ne onkin ollut nyt ahkerassa käytössä. Myöskin bevita, joka sopii tosi hyvin oikein kuiviin kohtiin. Tuo bevita on vielä kosteuttavampi voide kuin nuo aiemmin mainitsemani. Siitä on myös toinen versio, bevita r, joka sis. mineraaliöljyä. Itse välttelen kuitenkin mineraaliöljyjä, vaikka ne onkin turvallisia, mutta ne tuntuu aiheuttavan finnejä kuivahkollekin iholle.

« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:14:16 kirjoittanut Hanna »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #696 : 25.03.08 - klo:14:46 »
Ellamarin ihon kuivuus johtuu aika pitkälti kosteuden puutteesta. Kun iho on kosteusköyhä se tuntuu kiristävältä ja saattaa hilseillä. Suosittelen käyttämään comboa erittäin kosteuttava vesipitoinen voide + rasvaisempi voide. Kosteuttava vesipitoinen voide auttaa etenkin ihon kiristelyyn ja tekee ihosta joustavan. Rasvaisempi voide kannattaa laittaa vesipitoisen voiteen päälle suojaamaan ja pitämään kosteuden ihossa.

Ihon kuivuteen ei aina todellakaan riitä pelkkä rasvainen voide. Iho tarvitsee myös kosteutta ja oikein kosteusköyhälle iholle ehdottamani "combo" on erittäin toimiva.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #697 : 25.03.08 - klo:15:30 »

Olisko Basan geeli hyvin kosteuttava?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 25.03.08 - klo:15:40 »

Olisko Basan geeli hyvin kosteuttava?

Mulla ainakin toimii hyvin paksumman ja rasvaisemman voiteen alla. Lisäksi Humektan/Basan sekoitus on oikein herkkua kosteusköyhälle iholleni.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
« Vastaus #699 : 26.03.08 - klo:08:10 »
Kiitos kommenteista.Nyt ku olen parina päivänä käyttänyt tuota Apobase Hydrogel - Aqualan L yhdistelmää,iho ei yllättäen tunnu enää niin kireältä.Illalla hieroin Aqualan L:n kasvoihin kunnolla eikä sen jälkeen kiristellyt.Aamulla hydrogelin laiton jälkeen nenänpielet ovat kuivat ja niistä iho "repeilee" pois.Toimisikohan ihollani pelkkä Aqualan- Aqualan L-yhdistelmä eli yöksi rasvaisempi Aqualan ja aamulla Aqualan L ?
Muutoin iho kyllä tuntuu mattapintaiselta ja jotenkin puhtaammalta - kuvitteluako vain..?

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #700 : 26.03.08 - klo:21:33 »
Mun mielestä tuo Ceralan on ihan loistavaa!  ;D Tykkään siitä tosi paljon. Vaikka onkin kuivalle iholle suunnattu, jättää paikoitellen pintakuivan sekaihoni mattapintaiseksi ja imeytyy tosi nopeasti. Sopii hyvin myös silmänympäryksille, ja musta ihan näyttää siltä, kuin pienet juonteet olisivat madaltuneetkin. Eikä turvota silmiä ollenkaan, ja mulla on helposti turpoavat silmät. Loistotuote!  :) Ainakin so far...

Poissa eOwyn

• Hiushörhö
« Vastaus #701 : 30.03.08 - klo:02:38 »
Yritin etsiä haulla, muttei tärpännyt: eli etsinnässä olisi aurinkosuojallinen päivävoide, väh sk10-15, mielellään enemmänkin, en ole marketeista löytänyt hyvää. Olisikohan apteekkien valikoimissa jotain kohtuuhintaista, laadukasta(= ei ihan pääosin mineraaliöljyjä ja silikoneja sisältävää, vaan glyserideistä, keramideista ym. kosteuttavasta pääosin koostuvaa), päivävoidetta joka olisi ns. "kosmeettisesti miellyttävä" eli hyvin imeytyvä, ja sopisi meikin alle?

En talua, että ihan perus suojaavan päivävoiteen löytäminen voi olla näin hankalaa, kaikki suojakertoimelliset lorealit, niveat ym näyttävät incin perusteella olevan ihan kamalia silikoni- ja mineraaliöljypommeja... itse asiassa yks lumenen miesten päivävoide sk 15 on ollut tähän asti parasta koostumukseltaan muuten, mutta ilmeisesti sen akrylaatit(?) aiheuttavat sen, että tahtoo rullautua meikkivoidetta laittaessa :P

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #702 : 30.03.08 - klo:15:13 »
^ No äkkiseltään tuli mieleen seuraavat, joista on ollut puhetta foorumilla:

Eucerin Hydro Protect spf 15

Aqua . Glycerin . Octocrylene . Ethylhexyl Salicylate . Cyclomethicone . Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenol Triazine . Glyceryl Stearate Citrate . C12-15 Alkyl Benzoate . Hydrogenated Coco-Glycerides . Stearyl Alcohol . cetyl lcohol . Biosaccharide Gum-1 . Tocopherol . Sodium Carbomer . Trisodium EDTA . Glucosylrutin . Sodium Ascorbyl Phosphate . Acrylates/C10-30 Alkyl Crosspolymer . Butylene Glycol . Sodium Citrate . Citric Acid . Isoquercitrin . Iodopropynyl Butylcarbamate . phenoxyethanol . Methylparaben . Propylparaben

Neutrogena Ultimate Moisture spf 15

Aqua, ethylhexyl methoxycinnamate, glycerin, C-12-15 alkyl benzoate, cetearyl alcohol, butyl methoxydi-benzoylmethane, mica, ethylhexyl salicylate, dimethicone, arachidyl alcohol, glycine soja, phenyl trimet-hicone, lactoferrin, panthenol, magnesium aspartate, zinc gluconate, copper gluconate, silica, behenyl alcohol, arachidyl glucoside, cetearyl glucoside, p-anisic acid, polyacrylamide, C13-14 isoparaffin, laureth-7, steareth-2, steareth-21, disodium EDTA. sodium hydroxide, BHT, phenoxyethanol, chloroxylenol, sodium benzoate, methylparaben, propylpara-ben, ethylparaben, chlorhexidine digluconate, chlorphenesin, parfum, CI 77891.

Poissa Hanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #703 : 06.04.08 - klo:10:59 »
Yritin etsiä haulla, muttei tärpännyt: eli etsinnässä olisi aurinkosuojallinen päivävoide, väh sk10-15, mielellään enemmänkin, en ole marketeista löytänyt hyvää. Olisikohan apteekkien valikoimissa jotain kohtuuhintaista, laadukasta(= ei ihan pääosin mineraaliöljyjä ja silikoneja sisältävää, vaan glyserideistä, keramideista ym. kosteuttavasta pääosin koostuvaa), päivävoidetta joka olisi ns. "kosmeettisesti miellyttävä" eli hyvin imeytyvä, ja sopisi meikin alle?

En talua, että ihan perus suojaavan päivävoiteen löytäminen voi olla näin hankalaa, kaikki suojakertoimelliset lorealit, niveat ym näyttävät incin perusteella olevan ihan kamalia silikoni- ja mineraaliöljypommeja... itse asiassa yks lumenen miesten päivävoide sk 15 on ollut tähän asti parasta koostumukseltaan muuten, mutta ilmeisesti sen akrylaatit(?) aiheuttavat sen, että tahtoo rullautua meikkivoidetta laittaessa :P

Tai miten olisi widmerin sun gel 10? Suojakerroin 10, molemmilla sekä UVA- että UVB-suodattimilla varustettu rasvaton geeli. Riittää yksinään jos ei tarvitse kovin kosteuttavaa voidetta, mutta voihan tuota käyttää toisen voiteen allakin. Täältä löytyy lisätietoa: http://www.louis-widmer.fi/002lwd_02020604_fi.htm

Varis

• Vieras
« Vastaus #704 : 06.04.08 - klo:20:43 »
Mä menin jo toistamiseen halpaan ja ostin Humektania, vaikka sen kosteustehot eivät riitä kasvoilleni vielä tähän aikaan vuodesta. Vartalolle tuote on ihan kohtuullinen ja sopii tietysti kasvojen puhdistukseen. Aqualan L on kyllä varma tuote, pitäisi vaan uskoa vuosien kokemuksella. Mitään tukkeutumista en ole kasvoillani koskaan Aqualan L:n kanssa huomannut. Ceralania käytin myös kasvoille, mutta nyt tuote on lopahtanut, enkä osta uutta ennen ensi talvea.