Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404050 kertaa)

Poissa zubi

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #705 : 08.04.08 - klo:21:03 »
Bongasinpa ACOn sivuilta ihan kivan ominaisuuden. Siellä näkee jokaisesta tuotteesta inci-listan selityksineen eli mitä mikäkin ainesosa tuotteessa tekee.

http://www.aconordic.com/fi

Olen tykännyt kaikista kokeilemistani ACOn tuotteista kovasti ja sivuilta löytyy vaikka mitä mielenkiintoista.
« Viimeksi muokattu: 08.04.08 - klo:21:05 kirjoittanut Zubi »

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #706 : 13.04.08 - klo:13:31 »
Keksin taas Aqualan L:lle uuden käyttötavan - tuo on loistavaa saunassa suojaamassa kasvojen ihoa. Yleensä minulla muuttuu saunoessa kasvojen iho aika punakaksi, vaikka olenkin yrittänyt suojata sitä erilaisin keinoin. Eilen levitin ennen saunaan menoa Aqualan L:ää reilusti kostealle iholle. Saunomisen jälkeen iho ei punoittanut yhtään niin paljon kuin tavallisesti. Lisäksi voide jätti huuhtelunkin jälkeen ihon ihanan kosteutetun ja pehmeän tuntuiseksi. Kasvoveden ja Humektanin jälkeen oli vielä ihanampi. Kyllä se vaan on uskottava, että nämä apteekin perusvoiteet toimivat minulla kaikkein parhaiten. :)
2c F ii

stinttapo

• Vieras
« Vastaus #707 : 18.04.08 - klo:08:07 »
Mä ostin muutama viikko sitten Ceralania, apteekin täti sitä suositteli, kun jouduin aurinkoihotuman takia hydrocortisonia laittamaan kasvoille.
Tuo Ceralan on kyllä ihan ehdoton ykkönen naamarasvaks, kosteuttaa kunnolla, eikä aurinkoihottumasta jäänyt jälkeäkään (yleensä ainakin rintaan ja käsiin jää arpea). Pelkäsin eka, että olisi jotankin liian tujua ja tukkivaa, mutta ei. Ostan kyllä jatkossakin :D

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #708 : 18.04.08 - klo:09:10 »
Aknellekin tuo tosi hyvä yleensä Ceralan, mutta mä käyttänyt sitä ihottumaan ja herkälle iholle niin se oli virhe. Paheni vaan, tuntui että olen allerginen koko voiteelle.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #709 : 18.04.08 - klo:15:56 »
Jännä, ostin Novalania 30 g. Käytin yöksi kasvoille ja parin ekan kerran aikana kasvot kirveli ja kutisi mielettömästi. Niin paljon, että jouduin raapimaan kasvoja :-\ Mutta sen jälkeen, kun oon laittanut sitä, iho on rauhoittunut ja ei tule enää noita oireita. On tainnut vaan olla niin kuiva iho. Hassua vaan, ettei Humektanin jälkeen ole tullut tuommoisia oireita, kun oon laittanut sitä ennen karitevoita ja sen pitäis olla se kosteuttavin. Mutta onneksi pystyn käyttämään nyt tuota Novalania.

Onko kuiva-ja herkkäihoisille ollut hyvä Aqualan L päiväkäytössä näin kevät/kesäilmoilla vai onko liian kevyttä? Yöksi ainakin on.

Kesäksi ajattelin hankkia Widmerin aurinkosuojavoiteen kasvoille. Siinä on 50 ml, maksaa alta 17 €, on suht hajusteeton (lukee että täysin, mutta ei ole) ja käy myös meikin alle. Testasin sitä naapurilta ja tuntui hyvältä, haluan kesäksi kumminkin suojakertoimet. Varsinkin Tuska-viikonloppu vois olla aika tuskaisaa, jos taas nenä palaa :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #710 : 18.04.08 - klo:16:07 »
Onko kuiva-ja herkkäihoisille ollut hyvä Aqualan L päiväkäytössä näin kevät/kesäilmoilla vai onko liian kevyttä? Yöksi ainakin on.

Kesäksi ajattelin hankkia Widmerin aurinkosuojavoiteen kasvoille. Siinä on 50 ml, maksaa alta 17 €, on suht hajusteeton (lukee että täysin, mutta ei ole) ja käy myös meikin alle. Testasin sitä naapurilta ja tuntui hyvältä, haluan kesäksi kumminkin suojakertoimet. Varsinkin Tuska-viikonloppu vois olla aika tuskaisaa, jos taas nenä palaa :D

Mun mielestä Aqualan L todella huonoa meikin alle. Se ei tunnu kosteuttavan kunnolla, vaan jää jotenkin lillumaan iholle. Lisäksi saan siitä aina nenään sellaista röpeliäistä ihottumaa, mistä lie johtuu. ???

Lisättyjä hajusteita ei pitäisi olla, jos purkin kyljessä/paketissa lukee, että tuote on hajusteeton. Itse raaka-aineet voivat tuoksahtaa joskus melko voimakkaallekin, mutta kyseessä on kuitenkin hajusteeton tuote. Esim. aurinkosuoja-aineet (kemialliset) tuoksuvat joskus melko voimakkailta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #711 : 18.04.08 - klo:16:19 »
^ Okei sitten pitää miettiä vain jotain muuta voidetta meikin alle. Tosin muistaakseni oon sitä kerran meikkivoiteen alle levittänyt ja oli ok, mutta pitää testata uusiksi. Mulla, kun on atopiaa, nin pitäis olla hoitavakin. Pitäis kosteuttaakin, on se hankalaa :D Harmi, kun Humektan on niin kevyttä, mutta sitä voi pistää jonkun muun voiteen alle. Mitkä perusvoiteet on sitten olleet hyviä meikin alle? Mulla nyt toiminut Ceralan Plus, mutta vaihtelua tahtois.

Juu no sitä ajattelinkin, että tuo Widmerin voide varmaan tuoksuu juuri noiden aurinkosuoja-aineiden takia. Eikä se niin paha tuoksu ole. Sitä tarttee tosi vähän, aion ostaa sen kesäkuuhun mennessä. Siinä on 99% UV-suoja ja suojakerroin 40 (okei tää olis käyny tuonne aurinkosuoja-ketjuunkin).
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #712 : 18.04.08 - klo:16:22 »
Mä olen sitten taas tykännyt Aqualan L:stä meikin alla. Tosin nyt löysin kosteuttavamman tuotteen iholleni, nimittäin Eucerinin Hydro Balancen. En ole sitä vielä ehtinyt kokeilemaan meikin alla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 18.04.08 - klo:16:33 »
^^ Voihan Aqualan L toimia sulla ihan hyvin, mutta mulle se ei millään sopinut. Ja voi olla, että se sopii meikkivoiteen alle hyvin, mutta mä käytänkin mineraalimeikkejä.

Mun ihon Aqualan L jätti jotenkin kiristäväksi, vaikka iho tuntuikin pehmeältä ja ihon pinnalla oli sellainen rasvainen tuntu. Kiristelyyn auttaakin yleensä paremmin kosteuttavat vesipitoiset voiteet kuin rasvaiset voiteet - eli ilmeisesti tuo Aqualan L ei ollut tarpeeksi kosteuttavaa mun iholle. Mutta mun iho onkin hyvin hyvin kosteusköyhä!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #714 : 18.04.08 - klo:17:00 »
Siis ainakin se Aqualan L toimi sen kerran hyvin ja mä en voi mineraalipohjia meikissä käyttää, harmikseni. Niihin ei varmaan sovikaan mikä voide alle vain. On mullakin tosi kuiva iho, on semmoisia irtonaisia ihonpalasia aina ihossa tai siis just semmosia mitä voi raaputella pois. Pitäs kai katsella muitakin voiteita apteekista. Decubalin Face Vital kiinnostais, mut taitaa olla kesäkäytötön liian paksua. Aqualan L:ää käytän pääsääntöisesti kumminkin vain meikin-ja kasvojen pesussa, siinä toimii hyvin. Tosin kaipa mä nyt käyttelen vielä TBS:n Hamppuvoidetta kunnes ostan sen Widmerin aurinkosuojavoiteen.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 18.04.08 - klo:17:10 »
^ Face Vital on mun iholle 100 kertaa parempaa kuin Aqualan L. Se sopii hyvin meikin alle, imeytyy nopeasti eikä jätä ihoa rasvaiseksi. En usko tuon olevan kesäksikään liian paksua sun kuivalle iholle, kun sopii mullekin todella hyvin. Mä ajattelin käyttää tuota ihan ympärivuoden.

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #716 : 19.04.08 - klo:00:18 »
mä olen käyttänut tuota AGUALAN-L meikin poistoon ja päänahan kosteutukseen.

atooppiselle ja kuivalle iholleni:
Ceralan,Ceridal,Decubal ja Lipolan sekä Decubalin lotion sekä avenen cold cream.

Kasvotuotteista käytössä:
AVENE mm.cold cream ,kuiviin kohtiin ja pakkasen ja saunaan suojaksi ym
                  Trixera       ,hyvä kesällä ja meikin alle mm mineraali pohjia käyttäessä
                  cicalfate     , näppyihin ja muihin ihorikkoihin ym
            myös thermal vater ja puhdistus geeli on tosi hyviä!
Ja tietty Diroseal Ja Couperosa ihon tuotteet.voiteen vihreä väri peittää punaisuutta ja spf15 toimii myös kesällä.
Ja Huippuna tietystipitää kehua sarjan peitevoiteita jotka sopii herkkäihoisille ja peittää isot maksaläiskätkin.

Louis Widmer Hajustamaton kasvosarja. Tykkään paljon erityisesti silmien ympärys voiteesta joka imeytyy nopeasti.

Muita hyviä tuotteita on paljon mm. pepanthen, ceridal öljy ja kylpy öljy, pan- acido maitohappobakteerit....

Acon intiimituotteet

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #717 : 22.04.08 - klo:16:47 »
En parempaakaan paikkaa kysymykselleni löydä, joten laitan tänne.  :)

Haluaisin tietää, mikä/mitkä Lipolanin ja Novalanin ainesosat voisivat aiheuttaa iholla ärsytystä. Olen käyttänyt molempia voiteita muutamia kertoja öisin kasvoilla poistamaan kuivuutta, mutta olen usein herännyt inhottavaan kasvojen pistelyyn, aivan kuin kasvojeni alla olisi pieniä neuloja. Reaktio ei siis tule heti voiteen levityksen jälkeen. Olen tietysti miettinyt olisiko ihoni niin kuiva, että se reagoisi kyseisellä tavalla, mutta yleensänhän kuivan ihon kohdalla voide reagoi heti eikä myöhemmin. Kummallista on sekin, että ihoni on kuitenkin pehmeämpi aamulla, vaikkakin hinkkaukseni takia näkyy ärtyneisyyttä, mutta kuitenkin voiteet toimivat.

Vähäisen tietämykseni perusteella Lipolan sisältää jotain maitojuttuja, joiden tarkoitus on korjata ihoa. Tuollaiset ymmärtääkseni voivat aiheuttaa jonkinlaisia reaktioita, mutta entä Novalan? Laitan tämän viestin loppuun vielä molempien INCIt joista olen tummentanut samat ainesosat. Saamani reaktio on niin kumma, että haluaisin kuulla mistä se mahdollisesti johtuu. Olisi niin kiva käyttää kys. voiteita, sillä lopputulos on aina hyvä. Kuitenkaan en kestä unettomia öitä, joita voiteiden käytöstä seuraa.  :-\

Edit. En jaksa täydentää kirjoitusta, joten laitan tähän tekstin perään. Lipolan voide on siitäkin ollut ihmeellinen, että aivan ensimmäisiä kertoja kun käytin sitä, niin minkäänlaista ärsytystä ei ollut. Uudemman voidepullon myötä alkoi sitten ärsytys...

Lipolan
Aqua, PEG-8, petrolatum, cetearyl alcohol, ceteth-20, alcohol, sodium cetearyl sulfate, phenosyethanol sulfate, phenoxyethanol, methylparaben, butylparaben, cholesterol, dicetyl phosphate, ethylparaben, isobutylparaben, lecithin, propylparaben

Novalan
Aqua, PEG-8, petrolatum, cetearyl alcohol, ceteth-20, sodium cetearyl sulfate, methylparaben
« Viimeksi muokattu: 22.04.08 - klo:16:49 kirjoittanut purppura »

cameron

• Vieras
« Vastaus #718 : 22.04.08 - klo:21:41 »
^Parabeenit voivat aiheuttaa kuivalla iholla kirvelyä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #719 : 27.04.08 - klo:14:55 »
Onko joku kokeillut tätä:

"Galenic Moisturizing Care Refreshing Moisturizing Gel 50 ml

Kosteusemulsio pintakuivalle normaalille tai sekaiholle.

Geelivoide kirkastaa ihoa ja jättää iholle raikkaan pehmeän tunteen, imeytyy hyvin ja on koostumukseltaan lähes öljytön.

Moisturizing-sarjan tuotteet hoitavat ja kosteuttavat pintakuivaa ja kosteusköyhää ihoa. Ne pohjautuvat patentoituun yhdisteeseen, luonnolliseen villimarjauutteeseen.

Yhdisteen vaikuttava aine on sataprosenttisen luonnollinen villimarjauute, joka sisältää punaherukkaa, mustikkaa ja vadelmaa. Yhdiste stimuloi ihon omaa kosteutusmekanismia ja palauttaa pintakuivalle iholle sen kaipaaman kosteuden.

Galénic-kauneudenhoitosarja perustuu luonnon omiin raaka-aineisiin, jotka ovat tutkitusti hoitavia ja ehdottoman puhtaita. Galénic-tuotteiden koostumus, tuoksu ja ulkonäkö miellyttävät aisteja - niillä hoidat tehokkaasti ihoasi ja hemmottelet samalla itseäsi.

Valmistaja/Markkinoija: Oriola Oy
Tuotenumero: 228452

50.00 €"