En parempaakaan paikkaa kysymykselleni löydä, joten laitan tänne.

Haluaisin tietää, mikä/mitkä
Lipolanin ja
Novalanin ainesosat voisivat aiheuttaa iholla ärsytystä. Olen käyttänyt molempia voiteita muutamia kertoja öisin kasvoilla poistamaan kuivuutta, mutta olen usein herännyt inhottavaan kasvojen pistelyyn, aivan kuin kasvojeni alla olisi pieniä neuloja. Reaktio ei siis tule heti voiteen levityksen jälkeen. Olen tietysti miettinyt olisiko ihoni niin kuiva, että se reagoisi kyseisellä tavalla, mutta yleensänhän kuivan ihon kohdalla voide reagoi heti eikä myöhemmin. Kummallista on sekin, että ihoni on kuitenkin pehmeämpi aamulla, vaikkakin hinkkaukseni takia näkyy ärtyneisyyttä, mutta kuitenkin voiteet toimivat.
Vähäisen tietämykseni perusteella Lipolan sisältää jotain maitojuttuja, joiden tarkoitus on korjata ihoa. Tuollaiset ymmärtääkseni voivat aiheuttaa jonkinlaisia reaktioita, mutta entä Novalan? Laitan tämän viestin loppuun vielä molempien INCIt joista olen tummentanut samat ainesosat. Saamani reaktio on niin kumma, että haluaisin kuulla mistä se mahdollisesti johtuu. Olisi niin kiva käyttää kys. voiteita, sillä lopputulos on aina hyvä. Kuitenkaan en kestä unettomia öitä, joita voiteiden käytöstä seuraa.

Edit. En jaksa täydentää kirjoitusta, joten laitan tähän tekstin perään. Lipolan voide on siitäkin ollut ihmeellinen, että aivan ensimmäisiä kertoja kun käytin sitä, niin minkäänlaista ärsytystä ei ollut. Uudemman voidepullon myötä alkoi sitten ärsytys...
LipolanAqua, PEG-8, petrolatum, cetearyl alcohol, ceteth-20, alcohol,
sodium cetearyl sulfate, phenosyethanol sulfate, phenoxyethanol,
methylparaben, butylparaben, cholesterol, dicetyl phosphate, ethylparaben, isobutylparaben, lecithin, propylparaben
NovalanAqua, PEG-8, petrolatum, cetearyl alcohol, ceteth-20,
sodium cetearyl sulfate, methylparaben