Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405653 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #750 : 16.06.08 - klo:14:16 »
Mulla oli kerran Aqualan L ihan vetistä. Tosi kivaa muuten >:(

Orionin laatu taitaa olla aika vaihtelevaa.
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo:14:33 kirjoittanut Miltonia »

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #751 : 16.06.08 - klo:14:21 »
^joo, mut ainakin tuossa mun lirutapauksessa oli parasta ennen -päiväys jo ummessa. Liekö se sitten syynä  ::)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #752 : 16.06.08 - klo:14:35 »
^mulla ei ole mielikuvaa kyllä omani päiväyksistä. Tästä on hiukka jo aikaa.

Mulla on tapana pyytää resepti aina näille perusvoiteille. Tulee paljon halvemmaksi. Kela korvaa osan kun reseptiin on kirjoitettu pitkäaikaisen ihotaudin hoitoon tai vastaavaa. Pitää olla tietty se ihotauti...tai muuten mukava lääkäri

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 16.06.08 - klo:19:11 »
Mulla ainakin nuo vetiset perusvoiteet (Humektan ja Aqualan L) ovat muuttuneet ihan liruiksi, kun parasta ennen on alkanut lähestyä. Eikä ole tarvinnut edes kovin lähellä päivämäärää olla, niin voiteen koostumus on jo muuttunut. Samalla tuoksukin on muuttunut inhottavampaan suuntaan. Tämä "pilaantuminen" on yksi suurimmista syistä, miksi perusvoiteiden käyttöni on hiipunut. Ärsyttävää, että voide pilaantuu jo reippaasti ennen ajankohtaansa. >:(

Luin muuten joskus jostain apteekkilehdestä, että sellaista liruksi muuttunutta voidetta ei pitäisi enää käyttää. En tosin itse huomannut mitään ikäviä vaikutuksia huonoksi menneelläkään voiteella, mutta ei tuo apteekkarin kommentti ainakaan lisännyt käyttömukavuutta! :-X

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 16.06.08 - klo:21:07 »
^ Itse kulutan perusvoiteista tällä hetkellä vain Humektania, ja sitäkin vain kaulavoiteena. Saan tuollaisen keskikokoisen tuubin kuitenkin kulumaan jossakin parissa kuukaudessa ja kun viimeisimmässäkin on parasta ennen vasta 01/2010 on aika varmaa, ettei ehdi tuo päiväys paukkumaan. Mutta asiaan: eikö luulisi, että tuollaisen "pilaantuneen" voiteen voisi reklamoida Orionille joko suoraan tai apteekin kautta, jos kerran päiväykseen on aikaa? Tuubissahan luvataan 12 kuukauden kuranttius avaamisen jälkeen, että jos siis tuokin ehto täyttyy.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #755 : 16.06.08 - klo:21:30 »
Ostin kokeiluun Humektanin pienen tuubin, jos vaikka näppylät hieman rauhoittuisivat  :D. Voiteen koostumus oli nyt täysin erilaista kuin mitä muistelin, joskus kauan sitten kun olen sitä viimeksi käyttänyt niin voide oli löysää ja litkumaista. Nyt puolestaan voide tuntuu jopa voiteelta  ;)

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #756 : 17.06.08 - klo:08:51 »
Mutta asiaan: eikö luulisi, että tuollaisen "pilaantuneen" voiteen voisi reklamoida Orionille joko suoraan tai apteekin kautta, jos kerran päiväykseen on aikaa? Tuubissahan luvataan 12 kuukauden kuranttius avaamisen jälkeen, että jos siis tuokin ehto täyttyy.

Kyllä voi reklamoida. Jos apteekkiin tuo viallisen tuotteen niin apteekki lähettää sen valmistajalle, joka tekee laatututkimukset tuotteelle, ja antaa tutkimusten tuloksena palautteen, mikäli asiakas niin tahtoo.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #757 : 17.06.08 - klo:23:52 »
^^ Voihan Aqualan L toimia sulla ihan hyvin, mutta mulle se ei millään sopinut. Ja voi olla, että se sopii meikkivoiteen alle hyvin, mutta mä käytänkin mineraalimeikkejä.

Mun ihon Aqualan L jätti jotenkin kiristäväksi, vaikka iho tuntuikin pehmeältä ja ihon pinnalla oli sellainen rasvainen tuntu. Kiristelyyn auttaakin yleensä paremmin kosteuttavat vesipitoiset voiteet kuin rasvaiset voiteet - eli ilmeisesti tuo Aqualan L ei ollut tarpeeksi kosteuttavaa mun iholle. Mutta mun iho onkin hyvin hyvin kosteusköyhä!

Kyllä Aqualan L sopii mineraalimeikin alle myös, ainakin minun talvikuivalla ihollani. Kesällä en käyttäisi päivävoiteena, tai ainakaan meikin alla, sillä en usko sen imeytyvän tarpeeksi hyvin. Mielestäni se on melko sama mitä meikkejä käyttää (perinteinen vai mineraali), niin kosteusvoiteen tulee olla riittävän hyvin imeytynyt että päälle voi levittää hyvällä menestyksellä mitään. Perinteinen meikkivoide jää pinnalle lillumaan ja valuu mihin sattuu, ja mineraalit jämähtävät epätasaisesti eikä niitä saa kunnolla häivytettyä jos kosteusvoide ei ole imeytynyt tarpeeksi hyvin.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 18.06.08 - klo:10:19 »
 ^Täysin samaa mieltä, kasvovoiteen pitää olla tarpeeksi hyvin imeytynyt käytettäessä mitä tahansa meikkivoidetta. Mulle tuo Aqualan L myös sopi hyvin talvella. Kesäiseen käyttöön se on turhan tuhtia mulle ja Humektan riittää siis kesällä hyvin.

Yksi tuubi Humektania mullakin meni vetiseksi liruksi tosi nopeasti, oli 30 ml:n tuubi ja mun ensimmäinen Humektan. Luulin, että sen kuuluukin olla sellaista, niin en tullut katsoneeksi päiväyksiä. Kosteutustehoihin se ei kuitenkaan vaikuttanut yhtään, koska tykkäsin Humesta niin paljon, että olen ostanut vastedes lisääkin. Täytyy kyllä myöntää, että normikoostumus tuntuu paljon kivemmalta. ::)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #759 : 27.06.08 - klo:10:22 »
Mielestäni se on melko sama mitä meikkejä käyttää (perinteinen vai mineraali), niin kosteusvoiteen tulee olla riittävän hyvin imeytynyt että päälle voi levittää hyvällä menestyksellä mitään. Perinteinen meikkivoide jää pinnalle lillumaan ja valuu mihin sattuu, ja mineraalit jämähtävät epätasaisesti eikä niitä saa kunnolla häivytettyä jos kosteusvoide ei ole imeytynyt tarpeeksi hyvin.

Minäkin ajattelen noin, mutta ihme kyllä, löysin ihan vasta itselleni parhaan tavan levittää normaalia nestemäistä meikkivoidetta... nimittäin juuri kosteusvoiteeseen (Aqualan L) sekoitettuna. Ikuinen ongelmani on ollut pintakuiva iho, johon ei mitenkään saa mitään meikkivoidetta nätisti levittymään, mutta tuolla keinolla tulos on tasainen. Ihanan helppoa. Toki päällekäin käyttäminen voi aiheuttaa valumista ja muuta, vaikkei sekoittaminen aiheuttaisikaan?

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 09.07.08 - klo:13:13 »
Ostin jokunen aika sitten acon dry&sensitive soft day cream:n. Oon käyttänyt sitä melko epäsäännöllisesti, kun tuntuu hieman liian tuhdilta nyt kesällä. Jättää melko tahmean pinnan ja imeytyy tosi hitaasti. Ei ole tuntunut ärsytystä poskilla. Tukkimisesta en osaa vielä sanoa kun en ole päässyt kokeilemaan pitemmällä ajalla. Otan tämän voiteen kunnolla testiin sitten kun ilmat alkaa kylmetä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #761 : 10.07.08 - klo:21:04 »
Olen nyt käytellyt sekaiholleni (välillä pintakuivuuteen taipuvainen) Humektania ja olen voiteeseen pääosin tyytyväinen. Tässä Humektanin plussat ja miinukset:
....
-koostumus on aivan järkyttävää lirua! Minulla on kaksi erikokoista tuubia voidetta ja molempien koostumus on samanlainen: heti kun avaa korkin niin voidetta valuu jo ulos tuubista, sitä on moneen otteeseen mennyt hukkaan kun voidetta on valunut pöydälle/lattialle. Tämän kanssa saa olla tarkkana. Kaipaisin aavistuksen voidemaisempaa koostumusta, jotta voidetta olisi helpompi käsitellä ja levittää sormin.

No niin, sain selvennyksen tähän Humektanin koostumukseen. Aiemmin siis ihmettelin järkyttävän lirua koostumusta, Humektanini oli kuin maitoa! Apteekissa sitten kurkkasin Humektanin testeriä ja sehän olikin koostumukseltaan mukavan voidemaista. Apteekkitädin kanssa sitten juteltiin ja selvisi, että Humektan-tuubini ovat pilaantuneet. Syynä ilmeisesti se, että sisätiloissa on meillä niin lämmintä (vaikka säilytin tuubeja makuuhuoneessa meikkipöydälläni olevassa korissa, niin se ei auttanut, koska sisälämpötila on meillä helposti 30 astetta kun aurinko paistaa nousustaan asti meille sisään useita tunteja). Ostin sitten uuden tuubin ja heitin vanhan Humektan-tuubini pois ja nyt mulla on sitten kunnon voidemainen koostumus tässä uudessa tuubillisessa kuten pitääkin. Erinomainen voide kaikin puolin, joten tätä käyttelen kyllä mielelläni jatkossa, mutta pitää tarkkailla tuota että pilaantuuko tämäkin tuubi koostumukseltaan vai ei.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #762 : 10.07.08 - klo:21:43 »
Uskon vakaasti siihen, että Humektan vain menee pilalle eli liruuntuu tosi nopeasti säilytettiin sitä sitten missä tahansa olosuhteissa. Meillä ei ole koskaan noin kuuma kuin Huniksella, vaan ihan normaali huonelämpötila ja Humektanit on aina liruuntuneet nopeasti. :-\

Hunis, voithan kokeilla säilyttää uutta tuubiasi vaikka jää- tai viileäkaapissa, jos kestäisi paremmin.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #763 : 11.07.08 - klo:07:31 »
^Jääkaappia ajattelin itsekin, mutta apteekkitädin mukaan se ei sovi Humektanin säilytyspaikaksi kun on puolestaan liian kylmä. Jääkaapin ja huonelämpötilan väliltä meillä ei ole mitään vaihtoehtoista säilytyspaikkaa. No, onneksi syksyn tullen sisälämpötilakin taas laskee, niin ehkä tuo Humektan sitten säilyy paremmin. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #764 : 11.07.08 - klo:10:10 »
Minulla on kokemuksia apteekin voiteista, kuten Humektanista. Humektan tukki akneihoani, joten en sitä enää osta.

Lueskelin ACO:n sivuja ja siellähän on sellainenkin kuin Cleansing Wash, joka on suunnattu akneiholle. Samaan sarjaan on muitakin tuotteita.

Ostin kuitenkin ACO Pure & Clean Deep Cleasing Mousse-putsarin ja Cliniderm Pure & Clean Matifying Skin Tonic-kasvoveden. Toisaalta nuokin voivat olla ihan hyväksi iholleni. :) Onko kokemuksia näistä tuotteista?

I wake up, it's a bad dream,