Aaa, eipäs ole tullut mieleen puhdistaa kasvoja tuolla geelillä! Täytyykin joskus kokeilla. Luin ihotyyppiketjusta kirjoituksesi ja yllättävän samanlainen vaikuttaisi olevan kuin itselläni. Juurikin kosteusköyhä, rasvoittuva, pintakuiva, useimmiten finnitön mutta mustapäitä on kans yms. Niin ja herkkä.
Lähinnä olen käyttänyt öljyjä yökäytössä. Päiväksi laitan joskus kuivimpiin kohtiin sekoitettuna voiteeseen. Itsellä aprikoosinkiviöly + apobase hydrogel on kyllä osoittaunut näin kesällä hyväksi yö-kosteuttajaksi. Päivisin käytän kys. geeliä yksitellen ja tarvittaessa lisäilen apr. öljyä mm. poskiin, jotka tarvitsevat paljon kosteutusta. Ihan hyvin mielestäni imeytyy. Ei tietty täysin matta lopputulos, mutta siitä olen kauan aikaa sitten luopunut haaveilemasta. Sen vertaa nopeasti iho rasvoittuu päivän aikana. Ei tuo minusta yö käytössäkään kovin limaista naamaa ole jättänyt, pieni kiilto mielestäni. Aiemmin sekoittelen kys. öljyä Humektaniin, mutta eihän se minulle riittänyt. Yhdessä vaiheessa sain hilseileviin kohtiin apua Humektan + oliiviöljy sekoituksesta.
Minullakin on sama ongelma puhdistuksessa, että toisaalta iho näyttäisi tarvitsevat paljon tujumpia aineita, mutta sitten taas kuivuu niistä. Itse en edes käytä nykyään kasvovettä tai mitään puhdistavia naamioita. Yritän vaan aina kärsivällisesti odottaa näppyjen lähtöä itsestään.

Näppytaistelun aikanakin aina vaan pyrin kosteuttamaan.
Syntyiköhän tässä mitään konkreettista.
Edit. Vastailen jo valmiiseen viestiin, ettei tulisi enempää ot viestejä. Juu, turvetta olen välillä aina miettinyt. Olen joskus nuorempana käyttänytkin, enkä muista kovin pahaakaan sanottavaa. En kyllä taida muistaa siitä mitään. Mutta täytyy laittaa korvan taakse. Olisihan se ihan kiva saada iho vielä parempaan kuntoon. Aamu-pesuja en enää suorita, mutta näin kesällä olen aika usein päivät meikittä, niin voi tuota geeliä ainaskin testata joku ilta.

Omista kasvonaamio sekoituksistani tähän mennessä parhaan olen saanut Humektan + oliiviöljy + hunaja sekoituksella. Tuossa hunaja ei ihoani kumma kyllä ärsytä niin. En sitten tiedä miten sinulla toimisi. Alussa naamio tehokosteutti ehkä paremmin, mutta tähän mennessä kuitenkin kosteuttavin sekoittelu. Niin ja juu, suosittelen kyllä öljyjä rasvoittuvalle ihollekin. Öljy keskustelussa voit kyllä huomata muutaman valittelu viestini apr.öljystä, mutta kyllä minä tästä loppujen lopuksi tykkään. Niin pian kuin pystyn, aikeissa olisi hankkia kaakaovoita, joka kuulemma on hyvä tehokosteuttaja!