Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405649 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #765 : 12.07.08 - klo:00:40 »
^Jääkaappia ajattelin itsekin, mutta apteekkitädin mukaan se ei sovi Humektanin säilytyspaikaksi kun on puolestaan liian kylmä. Jääkaapin ja huonelämpötilan väliltä meillä ei ole mitään vaihtoehtoista säilytyspaikkaa. No, onneksi syksyn tullen sisälämpötilakin taas laskee, niin ehkä tuo Humektan sitten säilyy paremmin. :)

Mä oon kyllä säilyttänyt mun Humektania jääkaapissa eikä se miksikään ole mennyt. Mulla on ollut kaksi niitä 30 ml puteleita ja mulla sekin määrä kestää pitkään, kun käytän tuota kahdesti viikossa karitevoin alla. Mietin, jos seuraavaksi ostais suoraan 100 ml, mutta mietityttää, jos se meneekin sit pilalle. Nuo 30 ml ei ainakaan ole menneet ja mulla on kämpässä tosi kuuma kanssa, en tosiaankaan vois kuvitella, että säilyttäisin huoneenlämmössä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #766 : 12.07.08 - klo:01:28 »
Tuohon Humektanin pilaantumiseen saattaa olla yksi selitys myös tässä:

Mediuutiset: Lääkkeet jäätyvät matkalla apteekkeihin [4.4.2007]

"Talven pakkaset vaikeuttivat myös lääketukkukauppojen toimintaa: useat niiden toimittavat lääkkeet ehtivät jäätyä matkalla apteekkeihin. Apteekkarilehden mukaan jäätymisten syynä on useimmiten se, että lääketukun käyttämä kuljetusliike ei ollut noudattanut saamiaan kuljetusohjeita.

Jäätymisiä tapahtui siitäkin huolimatta, että suurimmat lääketukkurit Tamro ja Oriola ovat täsmentäneet lääkekuljetuksiin ja niiden lämpötilaseurantaan liittyviä ohjeita.

Jäätymiset voivat vaarantaa lääketurvallisuuden ja vaikuttaa lääkkeiden tehoon ja säilyvyyteen. Suurin riski on vettä sisältävissä lääkkeissä kuten emulsiovoiteissa ja injektioissa.

Lääketurvallisuus vaarantuu, jos jäätynyt ja sen vuoksi pilalle mennyt lääke ehtii sulaa, eikä jäätymistä huomata apteekissa. Pahimmillaan tehonsa menettänyt lääke voi päätyä kuluttajalle asti."

Emme elä täydellisessä maailmassa...
« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:01:30 kirjoittanut lilia bella »

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #767 : 12.07.08 - klo:21:44 »
Aika jännä tuo Humektanin koostumuksen muuttuminen. Tuo voide on kuulunut luottotuotteisiini jo vuosien ajan enkä ole koskaan havainnut mitään liruuntumista vaikka ostan yleensä isompia tuubeja. Mulla on tainnut käydä hyvä tuuri. :) Olen yleensä säilyttänyt voidetta kylppärin kaapissa, arviolta n. 23-24 asten lämpötilassa eli kylppäri ei mikään kuuma kuitenkaan ole.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 17.07.08 - klo:14:47 »
Ostin kokeeksi Sebamedin Anti-Dry-sarjan pesuemulsion ja olen kyllä tykännyt kovasti. Puhdistaa tehokkaasti meikit ihoa kuitenkaan kuivattamatta ja on tuoksultaan erittäin miellyttävä. Tällä sekä sitten Eucerinin Hydro-Balance-kosteusvoiteella olen saanut tämän näppyläisen rasvanassun erittäin hyvään kuntoon :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #769 : 29.07.08 - klo:10:49 »
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia Ratiopharmin perusvoiteesta tai lotionista? Ja siis nimenomaan kasvovoiteena. Hinnan puolesta olisi aivan loistava, tosin Aqualan L, jolla on vahva sija mun hankintalistalla ei silläkään ole tietty liikaa hintaa..
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #770 : 29.07.08 - klo:11:07 »
Ostin kokeeksi Sebamedin Anti-Dry-sarjan pesuemulsion ja olen kyllä tykännyt kovasti. Puhdistaa tehokkaasti meikit ihoa kuitenkaan kuivattamatta ja on tuoksultaan erittäin miellyttävä.

Tarkoitatko, Butterfly, tuota Derma-Soft Pesuemulsiota? Kuivattaako tuo mielestäsi vähemmän kuin esim. useimmat geeli- tai vaahtoputsarit? Rasvainen nassu täälläkin, mutta useimmat putsarit tuntuvat silti hiemn liian kuivattavilta ainakin pidemmän päälle  :( .

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #771 : 29.07.08 - klo:12:13 »
^ Kyllä, juurikin tuo Anti-Dry Derma-Soft (johan on nimihirviö ::)). Ehdottomasti kuivattaa mielestäni paljon vähemmän, kuin geeli- tai vaahtoputsarit yleensä. Olen nyt koko tämän ajan käyttänyt pelkästään tuota ihon puhdistukseen, eikä vieläkään ole mitään pahaa sanottavaa. Finnit ovat pysyneet poissa ja ihon pintakuivuus vähentynyt :) Silmämeikkiä en tosin ole tuolla pessyt, sillä silmien puhdistuksen yhteydessä kirvelee hieman.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #772 : 29.07.08 - klo:13:06 »
^ Taidanpa sitten malttamattomana kipaista jo tänään apoteekkiin  :D .

Nyt olen viime aikoina putsaillut iltaisin primääristi Humektanilla tai Aqualan L:llä ja aamuisin Basan-geelillä. Nassu on kyllä tykkänyt: paljon vähemmän on nyt kuivumisesta ja ärtymisestä tulevia näppyjä, ihon sävy on tasaisempi jne.. Olen silloin tällöin välillä pessyt jollakin tujummalla putsarilla yksittäisenä aamuna tai iltana, kun tuntuu, että rasvoittuvana ihoni kaipaa välillä perusteellisempaa öljyt, talin etc. vielä paremmin poistavaa, raikastavampaa tuotetta (esim. Vichyn Oligo25 -vaahtoputsari, Cliniquen Mild -pesuneste).

Mutta, mutta... Aqualan L. on tuntunut hieman tukkivalta, mutta pesee meikit (ei silmä-) paremmin. Humektanilla tulos on pitkässä käytössä ehdottomasti parempi, mutta se työ! Kaksi puhdistuskierrosta joudun aina tekemään ja molemmilla kerroilla hieromaan rasvaa kasvoissa ikuisuuden  :( . Ensimmäisen kierroksen pyyhin pois kasvopaperilla ja toisen huuhtelen vedellä. Puhdasta ja hyvä tulee, mutta iltaisin nassun puhdistukseen ja rasvaamiseen etc. menee tällä tavoin puoli tuntia! Silloin tällöin tuo aika voisi ollakin ok, mutta joka iltaisena käy hieman rasittavaksi  :( .

Nyt siis (taas) hakusessa sovelias, perinteisempi putsari - tuo Sebamed kuullosti kiinnostavalta ja odotukset ovat korkealla  :D

Edit. Sain näytteen tuosta Sebamedista, mutta pidempää suhdetta tästä ei nyt taida kehittyä: vaahtosi mukavasti ja putsasi meikit (ei silmä-) hyvin. Mutta melkein heti pesun jälkeen iho alkoi tuntumaan jotenkin ärtyneeltä, eikä tuo tunne ole täysin hävinnyt vaikka nyt ovat jo rasvatkin olleet nassussa toista tuntia. Mikäköhän tuossa inci:ssä voisi ärsyttää? Ihoni on aika sensitiivinen reagoimaan kaikenmoiseen, mutta vain todella, todella harvoin olen törmännyt tuotteisiin, jotka jo lyhyellä aikavälillä ärsyttäisivät. Taitaa tulla taas treffit Humaktanin kanssa huomenna  :( .
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:00:49 kirjoittanut Pähkinä »

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #773 : 30.07.08 - klo:18:25 »
Pähkinä, sinullahan on melkein samat ihonhoito tuotteet käytössä kuin minullakin.  :D Itsekin tuskailen juurikin Humektanin ja Aqualan Ln välillä ihonpuhdistuksessa. Olen jotenkin jumittunut noihin kahteen, enkä enää osaa etsiä parempia puhdistustuotteita! Humektanilla aikaa tosiaan menee kauemmin ja Aqualan L kuivattaa minulla hiukan. Niin ja Apo-Base geeli täällä käytössä ihon kosteutuksessa, eikös se ole melkein samaa kuin Basan geelikin.

Haluaisin tiedustella Pähkinä, millainen ihotyyppi sinulla on? Itsellänikin kun tuntuu muuttuneen iho herkemmäksi. Muuten iho on paikoitellen pintakuiva ja myös rasvoittuva, eli aika ongelmallinen.  ;) Tarvitsisin nimittäin myös paremman puhdistusaineen. Öljyjä olen käyttänyt kasvojen puhdistukseen nyt jonkin aikaa, mutta ei ne minulle sovi, tukkivat vaan, ja aikaakin menee kauan. Kosteutuksessa kylläkin taas toimivat.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #774 : 30.07.08 - klo:19:08 »
^ Täältä löytyy ihotyyppitietoja plus tuosta avattaresta suppeammin  :) . Basan- tai Apobase-geeli eivät riitä itselläni kosteutukseen. Käytän tuota Basania siis aamupesussa. Öljypuhdistusta olen kokeillut, mutta en öljyjä voiteiden sijaan. Näin oikeastaan sen takia, että yleensä kaikki öljyt, ja monet voiteetkin, tuntuvat vain jotenkin jäävän lillumaan ihon pinnalle. Oma ihoni myös tuottaa öljyä suht paljon, joten olen ensisijaisesti etsinyt nimenomaan kosteutusta tuovia voiteita.

On se välillä aika tasapainoilua, kun toisaalta iho kaipaa perusteellisempaa puhdistusta, mutta toisaalta ärtyy todella herkästi - ja nimenomaan puhdistuksesta. Kasvovetenäkin käytän nykyään vain Favoran suihkittavaa, jotta siitäkin vaiheesta olen saanut poistettua mekaanisen pumpulilla pyyhkimisen. Tuo Humektanilla puhdistus on kyllä - lukuunottamatta sitä aika-aspektia - ollut todella nannaa nassulle  :D . Ihonväri on tasoittunut, kosteustasapaino parempi, eikä ärtyneisyyttä. Kokonaisuutena iho paljon rauhoittuneempi, myös poskien couperosa on huomattavasti lievempää nyt. Mutta aina välillä siis puhdistan tehokkaammalla putsarilla, kun iho tuntuu sitä kaipaavan.

Mitä öljyjä olet, purppura, käyttänyt kosteutukseen? Oletko saanut nuo öljyt kuinka hyvin imeytymään?

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #775 : 30.07.08 - klo:19:34 »
Aaa, eipäs ole tullut mieleen puhdistaa kasvoja tuolla geelillä! Täytyykin joskus kokeilla. Luin ihotyyppiketjusta kirjoituksesi ja yllättävän samanlainen vaikuttaisi olevan kuin itselläni. Juurikin kosteusköyhä, rasvoittuva, pintakuiva, useimmiten finnitön mutta mustapäitä on kans yms. Niin ja herkkä.

Lähinnä olen käyttänyt öljyjä yökäytössä. Päiväksi laitan joskus kuivimpiin kohtiin sekoitettuna voiteeseen. Itsellä aprikoosinkiviöly + apobase hydrogel on kyllä osoittaunut näin kesällä hyväksi yö-kosteuttajaksi. Päivisin käytän kys. geeliä yksitellen ja tarvittaessa lisäilen apr. öljyä mm. poskiin, jotka tarvitsevat paljon kosteutusta. Ihan hyvin mielestäni imeytyy. Ei tietty täysin matta lopputulos, mutta siitä olen kauan aikaa sitten luopunut haaveilemasta. Sen vertaa nopeasti iho rasvoittuu päivän aikana. Ei tuo minusta yö käytössäkään kovin limaista naamaa ole jättänyt, pieni kiilto mielestäni. Aiemmin sekoittelen kys. öljyä Humektaniin, mutta eihän se minulle riittänyt. Yhdessä vaiheessa sain hilseileviin kohtiin apua Humektan + oliiviöljy sekoituksesta.

Minullakin on sama ongelma puhdistuksessa, että toisaalta iho näyttäisi tarvitsevat paljon tujumpia aineita, mutta sitten taas kuivuu niistä. Itse en edes käytä nykyään kasvovettä tai mitään puhdistavia naamioita. Yritän vaan aina kärsivällisesti odottaa näppyjen lähtöä itsestään.  ::) Näppytaistelun aikanakin aina vaan pyrin kosteuttamaan.

Syntyiköhän tässä mitään konkreettista.  8)

Edit. Vastailen jo valmiiseen viestiin, ettei tulisi enempää ot viestejä. Juu, turvetta olen välillä aina miettinyt. Olen joskus nuorempana käyttänytkin, enkä muista kovin pahaakaan sanottavaa. En kyllä taida muistaa siitä mitään. Mutta täytyy laittaa korvan taakse. Olisihan se ihan kiva saada iho vielä parempaan kuntoon. Aamu-pesuja en enää suorita, mutta näin kesällä olen aika usein päivät meikittä, niin voi tuota geeliä ainaskin testata joku ilta.  :) Omista kasvonaamio sekoituksistani tähän mennessä parhaan olen saanut Humektan + oliiviöljy + hunaja sekoituksella. Tuossa hunaja ei ihoani kumma kyllä ärsytä niin. En sitten tiedä miten sinulla toimisi. Alussa naamio tehokosteutti ehkä paremmin, mutta tähän mennessä kuitenkin kosteuttavin sekoittelu. Niin ja juu, suosittelen kyllä öljyjä rasvoittuvalle ihollekin. Öljy keskustelussa voit kyllä huomata muutaman valittelu viestini apr.öljystä, mutta kyllä minä tästä loppujen lopuksi tykkään. Niin pian kuin pystyn, aikeissa olisi hankkia kaakaovoita, joka kuulemma on hyvä tehokosteuttaja!  ;)
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:20:59 kirjoittanut purppura »

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #776 : 30.07.08 - klo:20:46 »
^ Basanilla ei kyllä saa meikkejä irtoamaan, mutta aamulla "puhtaaseen" nassuun toimii hyvin. Toisaalta olen huomannut, että aamupuhdistus esim. Cliniquen Mild-pesunesteellä pitää ihon raikkaampana pitkin päivää paremmin. Tuo aprikoosinkiviöljy on jäänyt hämyisästi korvan taakse jostakin öljy-ketjusta. Ehkä sen voisi sieltä aktivoida  ;) .

Oma ihoni tukkeutuu enemmän pidemmällä aikavälillä, jos en käytä puhdistavaa naamiota. Lumenen turvenaamio on aivan ehdoton ykkönen, sillä se ei ärsytä tai kuivata, mutta raikastaa ja kirkastaa ihoa. Jos jotakin puhdistavaa naamiota haluat kokeilla, niin tämä tuntuu olevan laajemminkin juuresten keskuudessa hehkutettu  :D .

Itselläni helpottaa hieman se, että lopultakin ihoni on suht samanlainen kaikilta alueilta nassua. Päivällä kiiltelyä tulee nopeiten t-alueelle, mutta tuntien kuluessa rasvoittumista ilmenee kyllä ihan koko kasvojen alueella. Myöskin ärtyneisyyttä ilmenee ihan tasaisesti kaikkialla silloin kuin ilmenee.

Yleisemmin olen huomannut, että monet rasvaisen ihon tuotteet etenkin puhdistuksessa, mutta myös esim. meikkivoiteissa, vain lisäävät talineritystä ja kuivattavat, jota myöten myös ärsyttävät ihoa. Oikeastaan ainut rasvaisen ihon tuote itselläni käytössä, tuon turvenaamion lisäksi, on tuo Lancomen Pure Focus -voide.

Meni hieman OT:ksi. Sori siitä  ::)

Edit.  Viesti vastaanotettu  ;) >
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:21:55 kirjoittanut Pähkinä »

Poissa purppura

• Tukkaguru
« Vastaus #777 : 30.07.08 - klo:21:02 »
Turvetta olen välillä aina miettinyt. Olen joskus nuorempana käyttänytkin, enkä muista kovin pahaakaan sanottavaa. En kyllä taida muistaa siitä mitään.  ::) Mutta täytyy laittaa korvan taakse. Olisihan se ihan kiva saada iho vielä parempaan kuntoon. Aamu-pesuja en enää suoritakaan, mutta näin kesällä olen aika usein päivät meikittä, joten voin tuota geeliä testata joku ilta.
Omista kasvonaamio sekoituksistani tähän mennessä parhaan olen saanut Humektan + oliiviöljy + hunaja sekoituksella. Tuossa hunaja ei ihoani kumma kyllä ärsytä niin. En sitten tiedä miten sinulla toimisi. Alussa naamio tehokosteutti ehkä paremmin, mutta tähän mennessä kuitenkin kosteuttavin sekoittelu.
Niin ja juu, suosittelen kyllä öljyjä rasvoittuvalle ihollekin. Öljy keskustelussa voit kyllä huomata muutaman valittelu viestini apr.öljystä, mutta kyllä minä tästä loppujen lopuksi tykkään. Niin pian kuin pystyn, aikeissa olisi hankkia kaakaovoita, joka kuulemma on hyvä tehokosteuttaja! 

OTksi suurimmaksi osaksi meni, mutta laitoin nyt erikseen, että Pähkinä huomaat viestini.  :)

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #778 : 22.09.08 - klo:12:15 »
Hehkutanpa tänne apteekkivoiteiden ihanuutta. Käyttelin Erisanin ravitsevaa kasvovoidetta kuukauden päivät ja hitaasti, mutta varmasti voide alkoi ärsyttää herkkää ihoani. Lopputulos oli näppyläinen otsa ja nenän sivut, epätasainen väri ja kuivat kohdat. Olen nyt käyttänyt viikon ajan kasvoilla Erisanin puhdistusgeelin jälkeen Apobase Hydrogelin ja Aqualan L:n sekoitusta. Iho on kosteutettu, tasavärinen, ihanan pehmeä ja täysin näpytön. Täytyy pysytellä näissä apteekin purtiloissa ja käyttää vaikka pari kertaa viikossa Dermalogican hydrating maskia, jotta saa tujauksen hoitavia aineita. Ajattelin aloittaa myös Möllerin kaunis iho -valmisteen syönnin. Onkos muilla tästä kokemusta?
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #779 : 22.09.08 - klo:12:19 »
^ Mä myös olen aivan ihastunut Apobasen geeliin, ja uusi hankinta on Aqualan L jota olen välillä sekoitellut yöksi geelin kanssa, ja pari tippaa öljyä (luumunsiemen tai argania). Tuntuu, että nyt voisi olla hyvä hetki ottaa vähän taukoa öljyllä läträilystä ja käytellä hetki pelkästään noita kahta.

Edit. Niin, ja siis puhdistuksessa olen kesästä asti käyttänyt Lactolinen pesunestettä ja saman sarjan kasvovettä. Olen niihin enemmän kuin tyytyväinen! Mulla myös jotenkin iho rauhoittunut ja väri aavistuksen tasoittunut. Lactolinet on siis ihan perus markettikamaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.