Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405636 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #780 : 22.09.08 - klo:12:20 »
Olen nyt käyttänyt Basan geeliä, vaikka en tosiaan ikinä ennen kuvitellutkaan sen sopivan kuivuudesta kiristelevälle iholleni. Nyt ilmatkin ovat viilentyneet ja huulissa/käsissä tämän jo huomaakin, kasvot ovat kuitenkin ihan loistavassa kunnossa  ;D. Tämän alla olen nyt käytellyt Juvenan Juvedical-seerumia (mutta siitä enemmän Juvena-ketjussa). Ihanaa, että näin hyvin iholleni sopiva tuote lopulta löytyi ja vielä näin edullisesti (tasoittaa Juvedicalin hintaa  ::)).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #781 : 22.09.08 - klo:19:44 »
Ajattelin aloittaa myös Möllerin kaunis iho -valmisteen syönnin. Onkos muilla tästä kokemusta?

Mä olen tuota popsinut useamman kuukauden ja oon huomannut ainakin sen, että ihoa ei kiristele ja on tasaisen kosteutetun näköinen.. Tiedä sitten onko noiden kapseleiden vaikutusta täysin. Hoidan ihoani kuitenkin huolellisesti voiteilla aamuin illoin. Mutta ei ainakaan huonoa ole tehnyt, päinvastoin. Sanoisin että iho on jotenkni kosteutetumman oloinen. Mulla on siis normaali/kuiva iho.
« Viimeksi muokattu: 22.09.08 - klo:19:47 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #782 : 22.09.08 - klo:20:06 »
^ Söin kanssa tuota möllerin valmistetta jonkun aikaa, mutta mulla alkoi iho mennä tuosta aivan hirveään kuntoon. Mun on pakko olla tuotteelle jotenkin allerginen, en oikein muutakaan syytä tuohon keksinyt.. Hirveät ihonalaiset patit paranivat, kun lopetin kapseleiden syömisen. Mulle tuli kanssa jotain ihmeellisiä länttejä naamaan. Kynnet tykkäsivät taas tosi paljon kalaöljyistä, ku eivät ole ikinä olleet niin pitkät, kuin silloin kun noita kapseleita söin. Liuskottuminen lähti kokonaan noilla, mutta tosiaan ne oli mun naaman tuho..  :o

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #783 : 22.09.08 - klo:20:28 »
^Muistaakseni olen lukenut samantyylistä käyttäjäkokemusta myös Dermoshopin tyrniöljykapseleista, eli joku oli saanut pahkuroita ihon alle noistakin.. mun iho taas tykkää tyrniöljykapseleista ja voi selvästi paremmin kun niitä popsin.

Eli ei ilmeisesti kannata mitään ylimääräisiä kalaöljyjä tai tyrniöljyjä syödä jos finniongelmaa/rasvoittuva iho?  Mulla aika kuiva, normaali iho ja tää taas tykkää öljyjen napsimisesta.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #784 : 22.09.08 - klo:22:28 »
^En sanoisi niinkään, sillä monilla on akneongelmakin helpottunut laadukkaalla kalaöljyllä. Rasvahappojen puute/ epätasapaino aiheuttaa monenlaisia tulehdusreaktioita elimistössä, iho-oireet vain yksi niistä - kalaöljy vaikuttaa niin moneen asiaan elimistössä, verenkiertoon, aivoihin, limakalvoihin... Ihon ja hiusten hyvinvointi on vain se kaikkien näkyvin osa.  :)
Toinen asia sitten, minkälaisia kapseleita syö. Kalaöljyä on monenlaista, ja tuo Möller esimerkiksi ei ole siitä laadukkaammasta päästä. Toki sekin voi joillakin vaikuttaa myönteisesti, mutta kannattaa yleensä ottaen etsiä tuote, mikä on tyhjiötislattu ja puhdistettu raskasmetallijäänteistä.
Itse olen syönyt kolme vuotta putkeen Biovitan E-Epaa, ja olen tyytyväinen.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #785 : 26.09.08 - klo:13:46 »
Kokeilin pitkästä aikaa aqualan l kasvoille öljytipan kanssa yöksi. En muista miksi en aikasemmin tykännyt. Kokeilin kai sitä silloin ilman öljyä jolloin ei kosteuttanut tarpeeksi, mutta nyt on ainakin ollut kasvojen iho tosi ihana. Ihohuokoset oli tosi pienenä aamulla ja kasvojen väri tosi tasainen. Täytyypä käydä apteekista hakemassa uusi purkki ja jatkaa testailuja, kun hieman pelottaa jos alkaa tukkimaan, kun en tosiaan muista miksi ei aikasemmin käynyt. Nenään ja leukaan en uskalla ainakaan koittaa, ne kun tukkiutuu ihan kaikesta.

eini

• Vieras
« Vastaus #786 : 26.09.08 - klo:16:30 »
Osaisiko joku suositella jotain apteekin rasvaa mikä sisältäisi silikonia, mutta ei saisi sisältää öljyjä? ;D
Jotain hierontavoiteen tapaista, mikä ei heti imeytyisi ihoon...

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #787 : 26.09.08 - klo:16:40 »
^Miten olis silikonipohjainen liukuvoide?  ;) Kasvoilleko meinasit?

eini

• Vieras
« Vastaus #788 : 26.09.08 - klo:18:05 »
Silikoninen liukuvoide sopisi loistavasti, mutta ajattelin kun tuota tarvitsen koko keholle laitettavaksi niin kuluu nopeasti :(
Joku pumppupullo olisi kätevä...

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 26.09.08 - klo:23:57 »
^Mulle ei ainakaan tule mitään mieleen  :-\

Acon ilmaisia näytteitä jos jotakuta kiinnostaa löytyy http://www.cliniderm.fi/  :)

Jouana. Mäkin tilasin sen :)
« Viimeksi muokattu: 27.09.08 - klo:10:57 kirjoittanut Hemppa »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #790 : 27.09.08 - klo:10:38 »
^Kiitos vinkistä! Mulle lähti juuri tiaukseen tuo "aikuisen naisen" sarja -näyte.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 28.09.08 - klo:13:57 »
 Kävin etsiskelemässä ja kyselemässä apteekista sukralfaatti voiteita. Sukralfaatti on siis vaikuttava aine ainakin BM-voiteissa josta kerrotaan näin:

BM on maailman ainoa patentoitu sukralfaattituote, joka uusii soluja. Sukralfaattia on alun perin käytetty mahahaavan hoidossa.  Vaikutusmekanismi on monessa suhteessa kortisonin kaltainen. Erona on se, että kortisoni estää solujen jakautumisen, kun taas sukralfaatti stimuloi sitä.

Tuo alkoi kiinnostaa kun kyselin Evessä couperosa iholle tarkoitettuja voiteita ja myyjä suositteli tuota.

Mutta tosiaan. Yliopiston apteekki valmistaa itse sukralfaatti voidetta 100 ml:n tuubeissa. Tuo on siis Aqualan L:ää johon on sekoitettu tuota sukralfaattia. BM voiteessa sukralfaatti pitoisuus on 2,5 % ja tuossa apteekin omassa 7 %. En ostanut tuota vielä, koska Malmin apteekissa ei ollut sitä kuin yksi tuubi jäljellä ja sen parasta ennen päiväys oli joulukuussa. Käyn huomenna kyselemässä josko keskustan apteekeista löytyisi tuoreempaa. Ja hintaa tuolla apteekin rasvalla oli jotain 14€ kun 40 ml:n BM purkki maksaa lähemmäs 40€  :o

Niin tuota BM:ää suositellaan käsittääkseni mm. leikkausarpien hoitoon, joten ajattelin testata tuota myös avon selkään josko sillä saisi vaalennettua vähän arpia  :) Raukka joutuu nykyisin aika usein mun koekaniiniksi, mutta ottaa sen onneksi aika hyvin.
« Viimeksi muokattu: 28.09.08 - klo:14:00 kirjoittanut Norppa »
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #792 : 02.10.08 - klo:00:30 »
Jouana ootko saanut jo näytteet? Mulle ei ole tullut vielä. Oon ehkä hieman malttamaton  ::)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #793 : 02.10.08 - klo:00:37 »
^ En ole saanut vielä, ja ehdin unohtaakin tässä välissä koko asian kun mulle tuli kauhea kasa aiemmin tilaamiani dermon, edm:n ja lumieren tuotteita...kääk  ::) Vielä jos nyt tästä Acoon haksahdan...  ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 02.10.08 - klo:02:06 »
Olen testaillut Apobasen hydrogeeliä Jouanan suosituksesta kasvovoiteena muiden rinnalla ja muistin tulla tännekin sanomaan, että eipäs olekaan ihan susi tuote. :) Kiitos Jouana! Jännää, että emulsiovoiteista iholle sopivat vain rasvaisimmat keramidi-/liposomivoiteet, mutta täysin rasvaton geeli voi olla huomattavasti parempi kuin kevyt emulsio. Jatkan testailua ja aloitan täysimittaisen hehkutuksen ja käännytyksen, jos iho ei lähiaikoina mene kurjaan kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 03.10.08 - klo:10:35 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.