Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 403973 kertaa)

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #795 : 04.10.08 - klo:20:32 »
^Mulle ei ainakaan tule mitään mieleen  :-\

Acon ilmaisia näytteitä jos jotakuta kiinnostaa löytyy http://www.cliniderm.fi/  :)

Jouana. Mäkin tilasin sen :)

Minä yritin. Ihmeellisesti näkyy tuo sivu, en saa kirjoitettua tietojani eivätkä linkit aukea, En ole Explorer-käyttäjä, siinäköhän syy ???

Apteekkireissulla ostin Acon vartalonkuorintavoiteen Soft skin bodyscrub, apricot&almond oil. Tuote on tuubissa, 150ml (hinta 7,55€). Testasin sitä heti käsiin ja tykkäsin hienohkosta rakeesta ja kermaisesta koostumuksesta, pehmitti kädet hyvin. Tuoksu on kovin tavallinen ja teollinen aprikoosi-hedelmäinen mutta ei missään nimessä paha, jää ehkä iholle vähäksi aikaa. Käsien iho tuntuu nimenomaan sileältä ja pehmeältä- ei kuivalta.
« Viimeksi muokattu: 04.10.08 - klo:21:43 kirjoittanut babylissa »

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #796 : 04.10.08 - klo:20:44 »
^ Mullei myöskään toiminu toi tilaus. Tiedot sain naputeltua, mutta en saanut lähetettyä niitä. Itsekään en ole Explorer- käyttäjiä, voi olla, että johtuu selaimesta.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #797 : 04.10.08 - klo:21:27 »
Mutta tosiaan. Yliopiston apteekki valmistaa itse sukralfaatti voidetta 100 ml:n tuubeissa. Tuo on siis Aqualan L:ää johon on sekoitettu tuota sukralfaattia. BM voiteessa sukralfaatti pitoisuus on 2,5 % ja tuossa apteekin omassa 7 %. En ostanut tuota vielä, koska Malmin apteekissa ei ollut sitä kuin yksi tuubi jäljellä ja sen parasta ennen päiväys oli joulukuussa. Käyn huomenna kyselemässä josko keskustan apteekeista löytyisi tuoreempaa. Ja hintaa tuolla apteekin rasvalla oli jotain 14€ kun 40 ml:n BM purkki maksaa lähemmäs 40€  :o

Kiitos vinkistä!!  :) Pistäydyin tänään kyselemässä YA:n tilannetta, ja se oli sellainen, että tilaamalla Hesasta voidetta saisi. Epäilen vain hieman, onko Aqualan L-pohja liian tuhti tämänhetkiselle sekaiholleni, mutta sehän on perusvoidevalikoiman kevyemmästä päästä, vain Humektan on kevyempää.
Odotan mieelnkiinnolla kokemuksia, josko tuosta olisi apua aknearpiin yökäytössä. Päivisin käytän C-vitamiinvoidetta ja joa toinen/kolmas yö Avenen retinalhydetuotetta (Eluage), mutta jospa lisäisin vielä sukralfaatin arsenaaliin...  ::)
BM-geeli oli oikein hyvää ainetta, mutta mieluummin maksan vähemmän.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #798 : 04.10.08 - klo:21:42 »
^^  Meinasin kommentoida että mulla on kyllä Firefox käytössä, mutta enhän sitä Aco:n tilausta tehnytkään kotikoneelta. Exploreria satuin silloin tilatessa tosiaan käyttämään. Eli mitä ilmeisemmin selain-kohtainen juttu.

EDIT. V Eli mitä ilmeisemmin ei ole kiinni selaimesta ;D
« Viimeksi muokattu: 04.10.08 - klo:21:59 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #799 : 04.10.08 - klo:21:56 »
Lainaus
Itsekään en ole Explorer- käyttäjiä, voi olla, että johtuu selaimesta.

Mä tilasin kotikoneelta ja tuliketulla. Ihan hyvin meni tiedot läpi, mutta posti ei vielä ole kantanut mitään kokeiltavaksi ja kommentoitavaksi  :D .

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #800 : 05.10.08 - klo:01:12 »
Odotan mieelnkiinnolla kokemuksia, josko tuosta olisi apua aknearpiin yökäytössä.

Mulle sanottii apteekissa, ettei tuosta ole mitään hyötyä, vaan ainut aine joka voi vaikuttaa arpiin on Kelo-cote. Epäilen kyllä onko tuostakaan mitään apua  :-\ Itse tekisi mieli hankkia myös BM-geelia apteekin tätien puheista huolimatta. Näytti olevan Sokoksella tarjouksessa tässä kuussa  ;)
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 05.10.08 - klo:02:23 »
^Hmm. no minkähän vuoksi sitä sukralfaatti-Aqualan L-yhdistelmää sitten myydään, jos se ei auta mihinkään?   ???
Mitähän ihmeainetta se Kelo-cote sitten on? Täysin tuntematon nimi minulle.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Caroliina

• Hiushörhö
« Vastaus #802 : 05.10.08 - klo:10:58 »
Kelo-cote on silikonivoide arpien hoitoon, täällä lisätietoa:
 http://www.aconordic.com/default.asp?SID=5585

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #803 : 05.10.08 - klo:12:18 »
^ Meinasin pökrätä. Oon jo antanut periksi sille, että mun naama on arpinen, mutta tuosta tavarasta en olekaan koskaan kuullut! Meinaan nyt aktivoitua ja varaan ajan sairaanhoitaja-kosmetologille ja koitan taas saada aikaan jotain kehitystä tälle arpinaama-asialle.... Tuo tuote meni erittäin tiukasti korvan taakse nyt! Kiitän vinkistä!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #804 : 05.10.08 - klo:13:02 »
^Hmm. no minkähän vuoksi sitä sukralfaatti-Aqualan L-yhdistelmää sitten myydään, jos se ei auta mihinkään?   ???

Apteekin mukaan sen pitäis auttaa maksaläiskiin ja muihin pignmenttimuutoksiin, joita arvet kuulema ei ole. Ainakin se BM-geeli oli tosi kosteuttavaa, kun sitä kädelle kokeilin. Tuoteselosteessa sanotaan sen olevan ongelmaiholle, muttei puhuta ongelman laadusta mitään ;) Puhun siis BM-geelistä, enkä apteekin omasta seoksesta, kun en siitä ole ikinä ennen kuullutkaan, mutta samaa tavaraa kai niiden pitäisi jollain tavalla olla?

Täällä (http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2201/BM+Gel+28/ ) taas sanotaan seuraavaa:

BM Regenerative Gel 28 ihonhoitogeeli vaikuttaa ihokudoksessa siten, että solut uusiutuvat ja tukikudos elpyy, jolloin iho voimistuu, uudistuu ja kiinteytyy luonnollisella tavalla. BM Gel 28 on kehitetty erityisesti velton, ryppyisen ja ongelmaihon hoitoon. Soluja uudistava geeli sisältää runsaasti aktiiveja ainesosia. Se sopii mainiosti kaikille ihotyypeille.

- näkyviä tuloksia ryppyjen hoidossa
- hyödyllinen pigmenttivirheiden ja arpien hoidossa
- vähentää ja normalisoi talin eritystä
- tehokas suurihuokoiselle, rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle

Ketähän tässä nyt taas uskoisi  ???
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #805 : 05.10.08 - klo:14:37 »
Tuota BM 28-geeliä olen käyttänyt ja täälläkin kehunut, joten se on tuttu tuote  :) Mutta jos edullisemmalla hinnalla saa samaa tavaraa, niin tietysti valitsisin mieluummin sen vaihtoehdon.
Käsitteellä 'ongelmaiho' tarkoitetaan ihan kaikkia mahdollisia ongelmia, oli sitten kyseessä atopa, akne tai psoriasis. Geelin mainostetaan antaneen hyviä tuloksia näiden kaikkien kohdalla.

Ja olen ymmärtänyt BM-tuotteita suositeltavan nimenomaan arpien hoitoon, jopa plastiikkakirurgian yhteydessä - sukralfaatinhan pitäisi nimenomaan edistää haavojen parantumista ym.
Outoa, jos apteekki ei muista tätä..

EDIT: Kiitos tiedosta Kelo-coten suhteen! Jokohan silikonivoiteesta tulee seuraava foorumin hittituote, kun tähän asti täällä on pyritty lähinnä välttelemään kaikkea silikonia sisältävää  ;)  (Mielenkiintoista, että tuote toimii, mutta sen kaikkia toimintamekanismeja ei osata selittää. Mitenkähän sellainen aine on kehitetty, jonka toimintaa ei täysin tunneta?  ???)
« Viimeksi muokattu: 05.10.08 - klo:16:35 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #806 : 06.10.08 - klo:12:07 »
Joo siis juuri arpiin ja niiden leikkauksen jälkeiseen hoitoon tuota BM 28 geeliä ja rasvoja on useammassakin paikassa suositeltu ja on sillä väitetty saatavan aikaan tuloksiakin.

Ajattelin tätä nyt kokeilla ihan tosissaan jonkun aikaa josko tästä olisi jotain iloa couperosan hoidossa ja huokosten pienetämisessä. Ja avon selän aknearpien hoidossa. Perjantaina kävin oman tuubini noutamassa, joten palailen kommentoimaan lähiviikkoina kun seurailen tuon vaikutusta.

En tiedä johtuuko tuosta aqualan L:stä vai sukralfaatista mutta tänään löysin kasvoistani ilmeisesti elämäni ensimmäisen mustapään. Luulin että niitä on ollut ennemminkin, mutta ne onkin tainnut olla vaan niitä jotain vaalemapia versioita. Ohimon alaosasta silmäkulman lähettyviltä (tosi hämärästä paikasta..) aamulla bongasin mustan pienen patin jota luulin luomen aluksi. Rasvaamisen jälkeen tutkin sitä tarkemmin ja sehän otti ja irtosi tuoden mukanaan ihon sisältä isommankin talipalleron. Toivottavasti nää ei nyt lisäänny jotenkin räjähdysmäisesti..
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #807 : 06.10.08 - klo:13:07 »
Mä en kyllä ymmärrä miksi mulle apteekissa kaksi eri tätiä väitti ettei BM 28 geeli sovi arpien hoitamiseen ??? Sanoin heille, että olen kuullut sen auttavan arpiin ja he kirkkain silmin sanoivat Kelo-coten olevan ainut auttava. Ilmeisesti ei sitten olleet kovin asiantuntevia, vaikka täti 1 haki tädin 2, joka on asiantuntija tässä asiassa, auttamaan häntä minun neuvomisessani  ::)

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #808 : 07.10.08 - klo:14:21 »
Onko apteekin valikoimissa mitään pigmenttiläiskiä vaalentavaa tuotetta? En tarkoita maksaläiskiä vaan sellaisia luomen tyylisiä, mutta eivät ole koholla. Kiitos jos joku tietää vinkata  :)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #809 : 16.10.08 - klo:17:48 »
Ovatkos muut saaneet niitä tilattuja Cliniderm -näytteitä? Mulle ei ole tullut, ja olisin tilannut vaikka uudestaan, mutta enää ei sitä linkkiä Clinidermin sivuilla ole.