Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404339 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #840 : 11.11.08 - klo:00:58 »
^Mitään inciin tai vastaavaan perustuvaa vastausta en osaa antaa, mutta käytin itse tuota Sebamedin puhdistusvaahtoa yhden purkin ja pesin sillä kyllä silmämeikitkin pois, eikä siitä tuntunut olevan mitään haittaa. Ehkä sen verran kuivattavaa, etten käyttäisi talvisaikaan itselläni, mutta muuten en huomannut mitään ongelmaa.

(Eli ei tästä varmaan mitään hyötyä ollut, koska mulla ei ole sen kummempaa tietoa. :D)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #841 : 11.11.08 - klo:01:31 »
^^ Tuonhan luvataan olevan ihohuokosia syväpuhdistava ja antibakteerinen, ja silmänympärysiho on muuta kasvojen ihoa ohuempaa ja talirauhatonta (juu, on myöhä ja väsyttää  ::) ), joten pidemmän päälle on vaan varmaan turhan tujua herkälle alueelle. Jos iholla on kasvoilla taipumusta rasvoittumiseen, ei pesunesteen lievästi (mahdollisesti) kuivattava vaikutus haittaa - mahdollisesti jopa päinvastoin, mutta silmänympäryksille se ei varmaan pidemmän päälle tee hyvää.

Toast

• Vieras
« Vastaus #842 : 19.11.08 - klo:13:32 »
Suosittelenpas erästä putsaria, joka on oikeasti siis saippua tai jokin sellainen. Pesen tällä kaiken. Hiuksetkin nykyisin, koska ihotautilääkärin mukaan aine käy siihenkin. Elikkäs Aco mild tvål. Sarjassa on ilmestynyt oma shampoonsakin, mutta mihinkäs sitä tarvitsee, kun tämäkin saippua toimii oikein hyvin sillä saralla. Oikein kermaista ja maitomaista. On kuin unelma kuivalle iholle. Kasvotkin tykkäävät, eikä tule kiristävää tunnetta. Suosittelen kuivaihoisille.

INCI: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Chloride, Cocoamide DEA, PEG-3 Distearate, PEG-9 Stearate, Lactic Acid, Petrolatum, Glycerin, Methylparaben, Propylparaben

Cocamide DEA:
Ei-ioninen tensidi - kohottaa viskositeettia ja lisää vaahdon muodostumista

Sodium Chloride:
Ruokasuola

Disodium Laureth Sulfosuccinate
Anioninen aputensidi, puhdistava

Lactic Acid
Palauttaa ihon kosteutta, sätelee pH-arvoa

Glycerin
Säilyttää ihon kosteuden

Methylparaben, Propylparaben,
Säilöntäaine

Petrolatum
Vaseliini

PEG-3 Distearate

PEG-9 Stearate

Noille kahdelle en löytänyt selitystä.  ??? Kiva tuote kuiteskin. Jättää ihon pehmeäksi ja pesee tukankin, eikä tee hamppua. En tiedä onko tuo inci-lista mitenkään erityisen "terve", mutta mutta... 
Ennen käytin öljypesuja, ihan oliiviöljyllä vain, mutta ihotautilääkärin mukaan se ei välttämättä sovellu, jos on atooppinen akneiho niin kuin minulla.  Suositteli maitomaisia ja kermaisia pesuaineita, aluksi tätä ACOa ja sitten ihan vain Erisania.  :)

Kyseessä siis punavalkoinen muovipumppupullo. Apteekista ostin. Sopii koko keholle.

« Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo:13:34 kirjoittanut Toast »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #843 : 19.11.08 - klo:15:21 »
^ Kiva kun laitoit infoa, kuulostaa kiintoisalta. Mä saatan ottaa tuonkin harkintaan jahka näen miten se Pirkan geeli pidemmällä aikavälillä toimii. Tuon Acon hintakaan ei ole paha; 350ml/noin 7e.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #844 : 21.11.08 - klo:10:33 »
Olen ajatellut ostaa tuota Decubalin uutta hiusten hoitoainetta.. Siis näitä uusia mistä ainakin pääkaupunkiseudulla pyörii mainoksia busseissa. Hoitoaineen sanotaan viilentävän sekä lisäävän pintaverenkiertoa päänahassa, kosteuttavan sitä. Voisi nimittäin sopia miehelle.. Kommailen sitten kun tuote on testattu :)

Edit: Kiitos Funky_chicken tuotteen nimen korjauksesta :)
« Viimeksi muokattu: 21.11.08 - klo:11:49 kirjoittanut Neriana »

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #845 : 21.11.08 - klo:11:01 »
^Tarkoitatko Decubal Dry Scalp -päänahan hoitoainetta? Uuttahan se ei ole, mutta hyvää kyllä. Itse olen käyttänyt sitä lähinnä talvisin kutisevaan päänahkaani ja se on oikeastaan ainoa tuote, mikä on auttanut. Se viilentää, rauhoittaa ja vähentää kutinaa ja kuivuudesta johtuvaa hilseilyä. Lisäksi hiuspohja tuntuu vähemmän rasvoittuneelta pesua seuraavanakin päivänä.

Edit: typo
« Viimeksi muokattu: 21.11.08 - klo:12:10 kirjoittanut funky_chicken »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #846 : 21.11.08 - klo:11:51 »
Juu sitähän tarkoitan :) Hyvä tietää! sillä mies ei käytä ollenkaan hoitoainetta, kutisee sitten päänahka ja tulee finnejä. Ilmeisesti sekin johtuu päänahan kuivuudesta. Hän voisi käyttää tuota vaikka naamiona pari kertaa viikossa... Ei kestä nimittäin yhtään rasvaisen näköistä lookia. Ja mustissa hiuksissa rasvaisuus näkyy vielä super hyvin.

Minusta tuo ei ollut edes kovin kallista? Paljonko puteli maksoi? Etsin saman sarja kasvovoidetta ja eksyin shampoo hyllylle.. Eli olen jo pongannut tuotteet.. Minusta hinta oli jotain 10-15e välillä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #847 : 21.11.08 - klo:12:01 »
^Hinta on 13,60. Noille apteekin tuotteille löytyy hinnat Yliopiston apteekin kotisivuilta, kätevä paikka hintojen tsekkaamiseen. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #848 : 21.11.08 - klo:12:07 »
Kiitos Hunis :) kävin hintoja katsomassa mutta hidas kun olen, kirjoitin edelleen väärän nimen googleen Decobal ja tämän vuoksi ihmettelin kun en saanut mitään tietoa tuotteeseen liittyen... Ööö.. Oisko vähän perjantai fiilikset? :D

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #849 : 21.11.08 - klo:12:16 »
Neriana, se voisi olla sun miehelle (ja miksei välillä itsellesikin) nappituote. Vaikutusaika ei ollut järin pitkä (vaikka mä kyllä pidän aina yli sen), joten ei mene miehen kärsivällisyys ja tuoksu on miehekäs menthol, eikä Tigi-karkkinen. Lisää käyttökokemuksia ja kommentteja löytyy ketjusta, missä jutellaan kutiavasta ja hilselevästä päänahasta.

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #850 : 21.11.08 - klo:20:48 »
Kiinnostaisi tietää että onko täällä kukaan uskaltautunut laittamaan sitä perus-Aqualania naamaan? Kun tänään olin apteekissa yhden ystäväni kanssa ja siinä unohduin katselemaan perusvoidehyllyä, niin sattui käteen tuo Aqualan.. En vielä ostanut, mutta ajattelin että kun siinä ei ole silikoneja, mineraaliöljyjä eikä paljon mitään muutakaan, niin voisi sopia  :) Iho on tällainen ilmeisesti monenkin juureksen vitsaus eli todella pintakuiva mutta rasvoittuva....
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 21.11.08 - klo:21:27 »
Mä käytin tuota Aqualania viime talvella välillä ihan naamaan ja ainakin kuivimpiin ja hilseilevimpiin kohtiin, kuten nenään ja otsaan. Toimi, tosin ei tuo tunnu ihan kovin herkästi imeytyvän. Jos laittaa paljon niin aamulla sen voi pestä pois  ;D Mutta en mä siitä muistaakseni näppyjäkään saanut.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #852 : 22.11.08 - klo:15:21 »
Mä olen vannoutunut Aqualanin käyttäjä näin talvisaikaan. On tosiaan vähän huonosti imeytyvää, mutta se ei mua haittaa, koska mineraalimeikit eivät tunnu olevan asiasta moksiskaan aamulla (pesen kasvot siis vain iltaisin). Mullakin on pintakuiva, mutta suhteellisen sekaihoinen hipiä.

Mun mielestäni Aqualan ei tuki, tosin ehkä alussa huomasin vähän ihon käyttäytyvän hassusti, mutta sittemmin, kun sitä on sivellyt nassuunsa parin viikon ajan, huomaa, että kosteutus toimii! Ainakin mun iho tuntuu jotenkin paljon pehmeämmältä. Talvella kun on tuota kuivuusongelmaa vähän enemmän.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #853 : 22.11.08 - klo:20:00 »
Silmäiln apteekkireissulla tänään eri merkkien tuotteita (väkisinkin käy niin, sillä kyseisen apteekin valikoima on sijoitettu hyllyyn tuotetarkoituksen ja ihotyypin, ei merkin mukaan - äärimmäisen sekava käytäntö mielestäni), ja kokeilin eri käsivoiteita. Hyvältä tuntui erityisesti Avenen Cold Cream käsivoide, sekä se Decubalin vastaava.
Katselin myös Decubalin eri voiteita - tosi sekavaa, perusvoidehyllyssä on siis perus-Decubalia sekä uutuus Decubal Intensive Care tms., jossa on mukana keramideja pelkän rasvan lisäksi. Tekisi mieli testata tuo sydäntalvella..

Mukaan lähti Valkovaseliini huulia suojaamaan - ehdottomasti parhaan tuntuinen huulivoide ever. Taitaa olla puhdasta mineraalöljyä, ja suojaa tosi hyvin kuivia huulia. Hintaa vain 2 €, joten ei ole kaada maata... Turhauttavia ne 9 tai jopa yli 10 € huulivoiteet, jotka loppujen lopuksi vain jäävät  kalvoksi huulille pyörimään hoitamatta sen kummemmin, tai pahimmassa tapauksessa ärsyttävät.  >:( Hoitavista aineistaan huolimatta...
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo:17:59 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #854 : 24.11.08 - klo:16:29 »
^ Millaisessa purkissa/putelissa tuo Valkovaseliini on? Kuulostaa tosi hyvältä! Mietin vain, että onko se sellaista sormilla kaivettavaa tahnaa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.