Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405443 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #870 : 09.01.09 - klo:22:48 »
Ei liene ihme, että iho hilseilee ja "laattailee", jos sitä kuorii liikaa.

Ei kuoriminen kuitenkaan ainoa syy ole ihon hilseilyyn ja "laattailemiseen", miehellä irtoaa ihosta nyt ihan koko ajan kunnon palasia eli se "laattailee" kunnolla ja hilseilee ihan älyttömästi, eikä mies kuori ihoaan koskaan. Mä kuorin sen ihon muutamia kertoja vuodessa. Sillä on vaan jotenkin niin herkkä iho että se menee ihan koppuraksi ja tosi huonoon kuntoon kun on vähänkin pakkasta.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #871 : 11.01.09 - klo:18:57 »
Mikäköhän olisi paras perusvoide ihon kutinaan?
Eihän sulla ole sokeriarvoissa häikkää? Kuulemma melko usein (alkavankin) diabeteksen oireena voi olla jäsenten kutinaa.

Oma ihoni alkoi pakkasten myötä kuivua aivan tuhottomasti. Kutitti kuin olisi ollut avautumisvaiheessa oleva perhosen kotelo ja lapa-aluilla iho oli karheaa ja kuin Saharaa. Omatekoinen vaahdottu karite ei enää tehonnut. Kotona käydessäni löysin avun siskoni unohtamasta Ambilanista ja nyt olen vielä ostanut purkin sitäkin rasvaisempaa Hydran-perusvoidetta. Tämä auttaa myös korputtuneita kantapäitä.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #872 : 11.01.09 - klo:18:59 »
Mikäköhän olisi paras perusvoide ihon kutinaan?
Eihän sulla ole sokeriarvoissa häikkää? Kuulemma melko usein (alkavankin) diabeteksen oireena voi olla jäsenten kutinaa.

Ei ole, tuo kutina oli ihan vaan raskausajan hormonaalista kutinaa/raskausihottumaa. Nyt se on jo onneks helpottanut.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #873 : 12.01.09 - klo:19:02 »
Ostin ACON Canoderm:in, kuivalle iholle tarkoitettu kosteuttava voide. Ja tämähän toimii! Ihosta tulee samettisen pehmeä, ja sileä niin kuin lupaa! :)

Kopsaan suoraansivuilta vähän tietoa:
"Canoderm on ainutlaatuinen ihoa kosteuttava ja pehmentävä voide, joka vahvistaa ja korjaa ihon suojakerrosta eli läpäisyestettä. Canoderm sisältää 5 % karbamidiä ja rapsiöljyä.

Canoderm on pohjoismaiden eniten tutkittu ja käytetty ihoa kosteuttava lääkevoide."
« Viimeksi muokattu: 12.01.09 - klo:22:06 kirjoittanut ansq »

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #874 : 15.01.09 - klo:10:01 »
Olen nyt viimeaikoina käyttänyt Hydrolania öljyjen kanssa nassulle ja olen tykästynyt siihen todella paljon. Aiemmin käytin sekoituksiin Humektania, mutta Hydrolan tuntuu sekoittuvan öljyjen kanssa paremmin ja kosteuttaa jotenkin pitkäkestoisemmin. Naama on myös tykännyt kovasti, väri on heleä, eikä pikkunäppyjäkään ole tullut.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa MerviMaria

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #875 : 19.01.09 - klo:11:32 »
Rutikuiva ja hilseilevä ihoni sai apua nyt (toistaiseksi) ACO:n Minidermistä http://www.aconordic.com/default.asp?sid=3281&pid=2627 Varsin tahmeaksi jättää ihon, mutta yöpaidan alla melko mielyttävä tunne iholla ja aamulla ei pahemmin hilseilyä esiinny. Nauratti, kun mainoksessa tämä mielletään lasten voiteeksi. Hyvin näyttää toimivan vanhempaankin nahkaan.

Tekis mieli vielä testata tämä toinenkin uutuus Canoderm http://www.aconordic.com/default.asp?sid=3281&pid=2624  :)
Ei mitään väliä - kuha tukka on hyvin!

Poissa Sistine

• Haiven
  • *
« Vastaus #876 : 27.01.09 - klo:00:25 »
Hain pitkästä aikaa purtilon Humektania, sitä kun on täälläkin paljon kehuttu ja ajattelin että sitä olis kiva sekotella öljyjen ja karitevoin kans ja lätkiä nassuun näin pakkasilla mutta mutta.. Kahden ensimmäisen päivän aikana naama pukkas aivan täyteen pientä näppylää :-[. Ne oli sellasia ihonvärisiä, ei kutisseet ja oikeastaan ei näkyneet muuta kun oikein tarkasti läheltä tiiraamalla mutta iho tuntui aivan hirveälle koskettaessa. Ensin ne ilmaantuivat leukaan ja siitä levisivät kaulaan, nenän alle  ja poskipäille asti.

Kauheaa kun yleensä saan tunkea naamaani melkein mitä tahansa eikä iho reagoi mitenkään, mutta nyt sitten kiltistä pikku humektanista tuollaiset näpyt.. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Mietin sitäkin että vaikuttiko se öljyjen kanssa sekoittaminen jotenkin, eli jojoban ja lumenen hemmottelutippojen kanssa tuota koetin.. Nyt onneksi näpyt tosiaan melkein lähteneet kun jätin humektanin pois, mutta ihmeellistä tuollainen..

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 27.01.09 - klo:09:41 »
^
Laitoin parina päivänä humektania kasvoille , käyttämäni öljyn lisäksi. Leuassa on nyt pari kipeää punertavareunaista finniä, mutta iho on pintakuiva ja hilseilee. Humektan-kokeilu taisi jäädä siihen.

Tuon jälkeen huomasin vielä pieniä kipeitä paiseita iholla. En ole sen jälkeen kokeillut Humektania.  ;D

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #878 : 28.01.09 - klo:09:23 »
Mullekin Humektan teki näppylää, sellaista ihan pientä röpelöä ja hämmästyin kun mulla yleensä iho ei reagoi mihinkään!  :-[

Jojobaöljy muuten myös tukkii ihoa monella, itse ainakin huomasin tämän omalla kohdallani joten en sitä enää naamaani laita.

Poissa Sistine

• Haiven
  • *
« Vastaus #879 : 28.01.09 - klo:18:14 »
Mulla ei ainakaan jojoba vaikuta tukkivan, onneks, on kyllä niin ihanaa tavaraa :). Tein tässä tieteellisiä kokeita kun rupesin epäilemään että oisko nuo Lumenen hemmottelutipat sittenkin ollut vaan liian tujua tavaraa mulle ja aiheuttanu sen näppynaaman. Mutta noup, muiden voiteiden kanssa yhdistettynä ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä eli kyllä se pahis on tuo Humektan.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #880 : 28.01.09 - klo:23:52 »
Humektan ei kyllä tehnyt mitään hyvää naamalleni akneaikoinani. Atooppinen röpelöiho poskissa paheni kun ei kosteuttanut kai tarpeeksi eikää finnitilastoissa ollut mitään parannusta. Iho kuoriutui jatkuvasti, nenä ei varmaan ehjää päivää nähnytkään.

Olen minä kyllä hittejäkin apteekista löytänyt.
Avène gentle toner kasvovesi on ihanaa! Putsaa hyvin, mutta ei tunnu kuivattavan. Hellävarainen.
Avène Light hydrating cream sopi hyvin tuon kasvoveden kaveriksi ja niiden käyttöönoton jälkeen herkkä pintakuivaseka-akneihonikin alkoi voimaan paremmin. Ostin taas uuden putelin.

Vichy Aqualia Thermale Rich ja Light-versiota käytin myös purkilliset kumpaakin. Rich ainakin tuntui tukkivan, mutta oli kyllä aika kiva satunnaisesti käytettynä jos iho tuntui erittäin kuivalta. Richissä oli tosi paksu ja kermainen koostumus tottumuksiini verrattuna. Light oli ihan okei. Avenelle ei ehkä ihan pärjännyt, mutta Lightiä voisin varmaan ostaa toistekin. (On myös halvempaa kuin toi Avene)

Ihoni on pintakuiva sekaiho, satunnaisesti nuoruuden epäpuhtauksia, melko herkkä iho.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #881 : 31.01.09 - klo:17:14 »
Menit nyt sit ostamaan sebamedin ouhdistusvaahdon ja kasvoveden, illalla testailua. Toivottavasti tuo ei kuivata liikaa. No sekin tietysti tasoittuu kun laittaa puhdistuksen jälkeen rasvasta voidetta
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #882 : 02.02.09 - klo:19:13 »
Rutikuiva ja hilseilevä ihoni sai apua nyt (toistaiseksi) ACO:n Minidermistä http://www.aconordic.com/default.asp?sid=3281&pid=2627 Varsin tahmeaksi jättää ihon, mutta yöpaidan alla melko mielyttävä tunne iholla ja aamulla ei pahemmin hilseilyä esiinny. Nauratti, kun mainoksessa tämä mielletään lasten voiteeksi. Hyvin näyttää toimivan vanhempaankin nahkaan.

Tekis mieli vielä testata tämä toinenkin uutuus Canoderm http://www.aconordic.com/default.asp?sid=3281&pid=2624  :)

Kiinnostuin tämän luettuani noista Acon lääkevoiteista. Mulla on todella hankala iho, ja nyt on varmaan pahimmillaan (tai toivon mukaan ei tästä enempää enää ala riehumaan!). Hain tänään Canodermin. Saas nähdä kuinka pelittää. Iloinen yllätys ettei ole mitään superkallista settiä! 100g purtilo maksoi 6e plus rapiat. Miniderm hiukan edullisempi.
Valitsin tuon Canodermin siksi, että siinä on kookosöljyä ja maitohappoa, jotka kummatkin yleensä ovat sopineet mulle erinomaisesti. Tänään siis ensimmäistä kertaa naamarissa, toivotaan että tehoaa!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa MerviMaria

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #883 : 03.02.09 - klo:15:03 »
Rutikuiva ja hilseilevä ihoni sai apua nyt (toistaiseksi) ACO:n Minidermistä....

Kiinnostuin tämän luettuani noista Acon lääkevoiteista. Mulla on todella hankala iho, ja nyt on varmaan pahimmillaan (tai toivon mukaan ei tästä enempää enää ala riehumaan!). Hain tänään Canodermin. Saas nähdä kuinka pelittää. Iloinen yllätys ettei ole mitään superkallista settiä! 100g purtilo maksoi 6e plus rapiat. Miniderm hiukan edullisempi.
Valitsin tuon Canodermin siksi, että siinä on kookosöljyä ja maitohappoa, jotka kummatkin yleensä ovat sopineet mulle erinomaisesti. Tänään siis ensimmäistä kertaa naamarissa, toivotaan että tehoaa!

Niin siis minä en ole naamaan tuota Minidermiä laittanut. Siihen kyllä liian rasvaista varmaan. Mutta edelleen siis iho on kuin vauvan pylly ja kävin ostamassa jo sen ison pöntön tuota kaappiin  :D Todella riittoisaa voidetta ja ihana olo!
Ei mitään väliä - kuha tukka on hyvin!

Mile

• Vieras
« Vastaus #884 : 04.02.09 - klo:20:14 »
Onko kukaan kokeillu Clinidermin pure & clean deep cleansing moussea, eli sitä pinkissä pullossa olevaa puhdistusvaahtoa? Miten toimii ja kannattaako kokeilla.