Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404321 kertaa)

JoHanna

• Vieras
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #90 : 15.02.06 - klo:18:18 »

Ostin tänään kokeeksi Agualan L:n. Käytättekö sitä päivävoiteena vai yövoiteena? Entä sopiiko meikin alle, rullautuuko? Itsellä on kuiva ja herkkä iho.

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #91 : 15.02.06 - klo:18:58 »

Ostin tänään kokeeksi Agualan L:n. Käytättekö sitä päivävoiteena vai yövoiteena? Entä sopiiko meikin alle, rullautuuko? Itsellä on kuiva ja herkkä iho.

Mä käytän tuota kasvoille silloin kun tuntuu tavallista kuivemmalta, yöllä ja päivällä. Sopii mielestäni myös meikin alle. Enemmän tykkään Humektanista, mutta silloin tällöin tarvitsee vähän rasvaisempaa voidetta.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 15.02.06 - klo:19:03 »
Käytän AqualanL:llää vähän kaikkeen... Nyt talvella käytän sitä puhdistukseen ja kosteutukseen, eli illalla pesen sillä ja levitän hieman iholle yöksi ja aamulla pari tippaa lisää. Humektanistakin tykkään ja voi käyttää samalla tavalla, mutta talvella iho on niin kuiva että kaipaa kunnolla kreemiä. :) Jos tuntuu oikein kuivalta niin sitten Bellavitaa yöksi.
Aqualan sopii hyvin meikin alle, ei ainakaan minulla rullaudu tai tahmaa.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #93 : 15.02.06 - klo:21:41 »
Onko teistä Vichyt hintansa arvoisia? Mua kiinnostais, mutta aika hintavia ovat ja jos tuon hinnan maksan niin kyllä tahtois vähän nähdä että jotain eroa tulis verrattuna markettikamaan jotka maksavat 5e/putelit kun taas Vichyt 15-20e/puteli. Tuleeko 4 kertaa parempi iho, kun hinta on 4 kertaa suurempi :D
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #94 : 16.02.06 - klo:15:18 »
Minä en kauheasti pitänyt Vichyn Normaderm-putsarista enkä saman sarjan kasvovedestä... Eivät todellakaan olleet sen 15 e / kpl -hintansa arvoisia mielestäni. Kymmenen euroakin olisi vähän liikaa noista, ehkä kuusi-kahdeksan euroa voisin noista maksaa kappaleelta...
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Minnie

• Vieras
« Vastaus #95 : 16.02.06 - klo:17:06 »
Miten puhdistatte perusvoiteilla; pyyhittekö poies  kasvovedellä esimerkiksi, vai huuhteleeko joku vedellä lisäksi? Oon ajatellut syrjäyttää silmämeikinpuhdistuksen näillä aineilla ja muutamia kotoa jo löytyviä testannutkin, hyvästi lähtevät mutta veden kanssa puhdistaminen taitaa kuivattaa samanlailla ellei enemmän kuin tavallisen silmämeikin poiston käyttäminen.. :-\

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #96 : 16.02.06 - klo:17:33 »
Miten puhdistatte perusvoiteilla; pyyhittekö poies  kasvovedellä esimerkiksi, vai huuhteleeko joku vedellä lisäksi? Oon ajatellut syrjäyttää silmämeikinpuhdistuksen näillä aineilla ja muutamia kotoa jo löytyviä testannutkin, hyvästi lähtevät mutta veden kanssa puhdistaminen taitaa kuivattaa samanlailla ellei enemmän kuin tavallisen silmämeikin poiston käyttäminen.. :-\

Mä hieron Aqualan L:n kuivaan naamaan ja huuhtelen vedellä. En käytä mitään kasvovesiä tms. Mulla on ylipäänsä iho-ongelmat vähentyneet, kun karsin puhdistusaineet ja kasvovedet pois, eikä iho pahemmin kuivukaan.

Onko kenelläkään muuten kokemuksia salisyylihappovoiteesta kantapään kovettumien hoitoon? Mulla tulee noita kovettumia tosi paljon, ja olen ajatellut kokeilla.

Nove

• Vieras
« Vastaus #97 : 16.02.06 - klo:17:38 »
Onko kenelläkään muuten kokemuksia salisyylihappovoiteesta kantapään kovettumien hoitoon? Mulla tulee noita kovettumia tosi paljon, ja olen ajatellut kokeilla.

Minkälaista voidetta tuo on? Mulla on sama ongelma, eikä oikein mikään rasva tunnu kunnolla auttavan.

Liisukka

• Vieras
« Vastaus #98 : 16.02.06 - klo:17:48 »
Minkälaista voidetta tuo on? Mulla on sama ongelma, eikä oikein mikään rasva tunnu kunnolla auttavan.

Ainakin Yliopiston apteekin tuote on ilmeisesti lähinnä vaseliinia, jossa on 5% salisyylihappoa.

http://www.yliopistonapteekki.fi/DisplaySpecialItemPage.do?itemNumber=9902910

Sivuilla neuvotaan näin:
Myös 5-prosenttinen salisyylihappovoide pehmittää kovettuneita ihoalueita. Salisyylihappovalmisteiden käyttöön tulee kiinnittää erityistä huomiota, sillä valmisteet kuorivat ja syövyttävät ihoa. Valmistetta laitetaan vain hoidettavalle alueelle. Hoito toteutetaan kuurina. Varpaanväleihin salisyylihappovalmisteita ei saa laittaa.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #99 : 16.02.06 - klo:19:32 »

En oikeastaan koskaan ole käyttänyt kasvovettä. Ainoastaan puolentoista vuoden ajan kun olin päivät autohallilla oli pakko käyttää kun naama oli päivän jälkeen ihan musta, eikä putsarilla saanut kaikkea pois.
Kun puhdistan perusvoiteella niin minäkin teen niin että hieron kuivalle tai kostealle iholle Aqualan L:ää ja pesen vedellä pois, se ei kuitenkaan kokonaan peseydy pois eikä iho pääse kuivumaan. Välttämättä ei iho edes vaadi kosteusvoidetta tämän jälkeen mutta tulee silti yleensä laitettua.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #100 : 16.02.06 - klo:20:03 »
Teen samoin kuin calypso, tosin en laita kasvovettä, kun sopivaa en omista edes tällä hetkellä ja olen samaa mieltä että perusvoiteella peseminen ei kuivata (eli kätevää, tosin jos hellävaranen putsari ja hyvät kosteusvoiteet niin ei välttämättä tartte kenenkään mennä ostelemaan perusvoidetta tämän takia, vai? ;)) eikä mielestäni tartte kasvovettä ellei halua. Itsellä tulee pestyä kun meikit putsaan pois kotia päästyä.

Muutes miten tuon hydrocortison 0,5% ja 1% teho eroaa toisistaan?
Onko sinkkipasta/ Zinkosal-P parempaa kuin hydrocortison? Taispa joku sanoa että on.. no varmistan vielä.
 Paljonkos hintaa kummallakin?

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #101 : 16.02.06 - klo:20:31 »
Nyt tuli mieleen tämmönen asia: kokemuksia sebamedin pesupalasta? Kuulostaa mielenkiintoselle ja aika kivalle..kesällä saattasi olla hyvä, mites kellään toiminut?
Ostoslista tosin apteekille jo aika pitkä..mutta saapihan sitä kysellä varmuuden vuoksi ;)

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 16.02.06 - klo:21:08 »
Mä en tota Sebamedin pesupalaa ostaisi, koska siinä on mineraaliöljyjä. Lisäksi sen käyttö tuntuu epähygieeniseltä. Se pitäisi aina pesujen välissä kuivattaa, että siinä ei alkaisi muhia mitään bakteereja. Muistan kun mikrobiologian luennolla proffa sanoi, että kun pesee kätensä sellaisella lavuaarin päällä lilluvalla palasaippualla, niin saa vaan enemmän bakteereja käsiinsä kuin mitä oli ennen pesua. Ehkä se vähän liioitteli, mutta pointti oli se, että kannattaisi olla sellainen pumpattava saippuapullo. Sebamed ei ole saippua, mutta eiköhän toi sama logiikka toimi siihenkin. Eli suosittelen saman sarjan puhdistusvaahtoa, joka on hygieenisesti pullossa, eikä sisällä mineraaliöljyjä. Itsellä on se käytössä ja tyytyväinen olen ollut.
1bFi

iitu

• Vieras
« Vastaus #103 : 17.02.06 - klo:13:27 »
Minä taas olen tykännyt tuosta Sebamedin pesupalasta ja olen pari sellaista käyttänyt loppuun. Sillä lähtee meikit hyvin pois ja ei kuivata liikaa pintakuivaa sekaihoani. Ja ainakaan minulla ei sen minaariöljyt ole tukkineet ihoa kuten käy sellasten puhdistusemulsioiden kanssa missä on mineraaliöljyjä. Eli tuo on lempparipuhdistusaineeni Erisanin lisäksi. Halpa ja toimiva, suosittelen!

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #104 : 17.02.06 - klo:14:44 »
Minäkään en tuota pesupalaa käyttäisi juuri mineraaliöljyjen ja epähygieenisyyden vuoksi. Mutta jos iho ei oireile mineraaliöljyistä ja epähygieenisyys ei pelota, niin miksei sitten käyttäisi. Itseäni kuitenkin kuvottaa pelkkä ajatuskin tuosta pesupalasta bakteereineen.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.