Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 405214 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #900 : 25.02.09 - klo:14:14 »
Kumpi puhdistusvaahto olisi parempi pintakuivalle iholle?
Decubal Face wash 
vai
Vichy Oligo 25 vaahtoputsari?  :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Lene

• HAIRahtanut
« Vastaus #901 : 25.02.09 - klo:14:43 »
Mä tykkään henk.koht. enemmän Oligo 25-vaahdosta mutta sehän on yksilöllistä mistä tykkää ja mikä sopii iholle (ja kukkarolle)ja riippuhan se tietysti hieman iästäkin (mä oon 31, etkö sä ollutkin paljon nuorempi?). Sinähän sait sen pikku Oligo-putsarin, mitä olet siitä tykännyt? Jos se ei sopinut niin sitten kannattaa kokeilla sitä Decubalia, niissä on eri ainesosia. Vichyssä esim. polyfructoli(hunaja) saattaa aiheuttaa ihoärsytystä jos iho on hirveän herkkä.  Kannattaa kuunnella sitä omaa ihoa eikä ostaa ihan kaikkea vaan muiden suositusten perusteella.
My make-up may be flaking!
But my smile, still, stays on!

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #902 : 25.02.09 - klo:14:55 »
^ Juu, olen vajaa 20v. En ole vielä päässyt kokeilemaan sitä Oligon testeriä, ku olen mökillä ja putsari kotona  :D Pitää kokeilla sitten kun pääsen kotiin. Ja oon kokeillu Oligo 25 voidetta, kuivan ihon versioo, siinäkin on hunajaa eikä ole ainakaan aiheuttanut mitään ihoärsytyksiä.  :)

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #903 : 25.02.09 - klo:18:27 »
kuku: mulla on tosi pintakuiva iho, ja voin kyllä suositella tuota decubalia  :) Oon kirjoittanutkin mun käyttökokemukset tuosta decubalista tuonne decubal-ketjuun, joten jos kiinnostaa, niin voit käydä sieltä lukemassa :) En tiedä että kuinka paljon tästäkin oli apua, koska en ole tuota Oligo 25-vaahtoa kokeillut, mutta kerroinpa nyt kuitenkin mielipiteeni.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #904 : 25.02.09 - klo:21:56 »
^ Kiitos Mindi, kaikki kokemukset ovat tervetulleita  :D

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 26.02.09 - klo:18:33 »
^Mun mielestä Vichyn oli parempi kuin Decubalin, mutta vielä noitakin parempi on Acon vihreä vaahto. Mulla tosin iho on enemmän kuiva kuin pintakuiva, mutta kesäisin (jolloin tuota Vichyäkin käytin) rasvoittuu vähän enemmän. Vichyn vaahdon hinta-laatusuhde on mun mielestä vähän huono, onhan tuo vaahto hyvää kyllä, mutta aika kallista kuitenkiin ja kuluu paljon nopeammin kuin Decubalin ja Acon vaahdot. Decubal oli mulle sellainen ihan ok tuote, puhdisti hyvin, kuivatti ehkä silloin tällöin vähäsen, mutta ihan hyvä perusvaahto. Acon vihreää taas olen aiemminkin hehkuttanut, se vaan on parasta ainakin omalle iholle. Hellävarainen mutta puhdistaa hyvin, tuoksuu kivalle, ei kuivata, on riittoisaa ja suht edullista. Acollahan on myös se vaaleanpunainen vaahto, mutta siitä mulla ei ole kokemuksia.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 26.02.09 - klo:19:12 »
^ Mulla on tuo vihreä vaahto ja se on hyvää!  :) Haluaisin kuitenkin välillä kokeilla joitakin muitakin :D

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #907 : 03.03.09 - klo:16:01 »
Kosteusvoiteina mulla on ollut käytössä Apobasen Hydrogel ja Humektan ja nyt suosikiksi on noussut kyllä tuo Hydrogel. Vaikka se tahmaakin, niin ihosta tulee kosteutettu ja raikas. Humektan on nyt jättänyt iholle vähän tunkkaisen tunteen, mutta meikin alla Humektan toimii silti paremmin kuin Hydrogel. Humektania oon käyttänyt yhden tuubillisen ja toinen menossa, Hydrogel melkein lopussa. Tuota Hydrogelia ostan vielä varmaankin lisää kunhan tulee tarvetta.

Niin ja Acon vihreä puhdistusvaahto on ihanaa! Ei jätä iholle kiristävää, kuivaa tunnetta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.09 - klo:16:04 kirjoittanut Eudokia »
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 03.03.09 - klo:16:31 »
Ostin Ceralan Plus voiteen mun kuiville poskille. Tulos? Ei auttanut.

Mitä suosittelisitte? Jotaintosi kosteuttavaa?  :)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #909 : 03.03.09 - klo:16:38 »
^ Eucerin Hydro-Balance on tosi kosteuttava, jos nimenomaan kosteuttavaa haet. On öljytön, mutta silikonia löytyy. Annostelen tätäkin hieman reippaammin, mutta kosteuttaa tosi kosteusköyhää ja öljyjä sietämätöntä ihoani paremmin kuin mikään muu voide found so far. On kosteuttavampi kuin Vichyn Oligo 25 -sarjan norm./sekaihon voide.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #910 : 03.03.09 - klo:17:06 »
^ Juu, täytyypi sitten hankkia tuota.  :)

Omistan Vichyn Oligosta kummatkin versiot, ja se vihreä (normaali/sekaiho) on ihana päivävoiteeksi!

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #911 : 06.04.09 - klo:11:59 »
Minulla on apteekissa myytävistä tuotteista vähän ristiriitaisia kokemuksia. Vartalooni en käytä enää mitään muuta kuin apteekkirasvoja, Dovet ynnä muut saavat ihoni vain huonompaan kuntoon. Naamalleni käytän nykyään Vichyn Normaderm-sarjaa, joka on reilun kuukauden käytön jälkeen osoittautunut oivaksi tuotesarjaksi. Toisaalta käytin hyvin pitkään ACO:n Cliniderm-sarjaa (vaalenpunaisissa purkeissa), ja vaikka iho meni aina vain huonompaan kuntoon, vakuutin itselleni, että kyllä ne aineet kohta alkavat vaikuttaa, alku aina hankalaa. Lopulta lopetin ko. sarjan käytön ja siirryin takaisin vanhoihin tuotteisiin, ja parin viikon päästä iho oli taas entisensä.

Olen varmaan todella outo, mutta ajatus apteekkiin menosta aina jotenkin ahdistaa minua. Esimerkiksi vaateostoksilla tykkään siitä, että saan katsella tuotteita rauhassa ja halutessani apua voin pyytää sitä. Useimmissa apteekeissa tuskin ehtii astua sisään, kun on jo valkotakkinen apteekkari hönkimässä niskaan ja kyselemässä, että mitäs saisi olla. Joskus se on ihan kätevää, jos on etsimässä jotain tiettyä tuotetta, mutta joskus haluaisin vain tallustella ympäriinsä, katsella itse tuotteita ilman, että joku on koko ajan tuputtamassa ostamaan jotakin. Toisaalta pari kertaa apteekkarin neuvot ovat olleet todella tarpeeseen. Menin ostamaan itselleni kuukuppia, ja nuorena tyttönä otin vaistomaisesti hyllystä sen pienimmän koon. Apteekkari sai onneksi pääni käännettyä, ja ostin isomman koon, joka on osoittautunut täydelliseksi.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #912 : 06.04.09 - klo:14:37 »
Olen varmaan todella outo, mutta ajatus apteekkiin menosta aina jotenkin ahdistaa minua. Esimerkiksi vaateostoksilla tykkään siitä, että saan katsella tuotteita rauhassa ja halutessani apua voin pyytää sitä. Useimmissa apteekeissa tuskin ehtii astua sisään, kun on jo valkotakkinen apteekkari hönkimässä niskaan ja kyselemässä, että mitäs saisi olla.

Mulla on ihan sama juttu! :D Tykkään enemmän katsella rauhassa, mutta sitten tulee aina kyselemään tarvitsenko apua. No, ei se kyllä kauheesti haittaa, yleensä sanon, että en tarvitse apua. :)

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #913 : 06.04.09 - klo:14:44 »
Olen varmaan todella outo, mutta ajatus apteekkiin menosta aina jotenkin ahdistaa minua. Esimerkiksi vaateostoksilla tykkään siitä, että saan katsella tuotteita rauhassa ja halutessani apua voin pyytää sitä. Useimmissa apteekeissa tuskin ehtii astua sisään, kun on jo valkotakkinen apteekkari hönkimässä niskaan ja kyselemässä, että mitäs saisi olla.

Mulla on ihan sama juttu! :D Tykkään enemmän katsella rauhassa, mutta sitten tulee aina kyselemään tarvitsenko apua. No, ei se kyllä kauheesti haittaa, yleensä sanon, että en tarvitse apua. :)

Minä taas joskus luin apteekkarien vuodatusta netissä näistä asiakkaista, jotka "luulevat tietävänsä kaiken paremmin", kun ei ammattilaisen apu kelpaa  ;D Onneksi on ollut näitäkin apteekkareita, jotka ovat sanoneet jotain malliin "Olen tuolla tiskillä, jos tarvitsee kysyä jotain", eli eivät jää seisomaan siihen 30 sentin päähän vaan antavat mahdollisuuden itse tutustua ensin tuotteeseen.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #914 : 06.04.09 - klo:14:46 »
;D Mulla ei onneksi ole aina viereen jäänyt seisomaan, jos en ole tarvinnut apua. Mutta sitten kun tarvitsen apua, niin ei myyjiä näy missään :D

edit: Onko kenelläkään kokemuksia kuivalle iholle Eucerin dry skin face creme 5% karbamid - voiteesta? Tuohan sisältää ureaa / karbamidia, niin eikös se ole ihoa ohentavaa, ja vielä kasvoille?? Tässä inci:

Aqua, Urea, Glycerin, Caprylic/Capri Triglyceride, Cyclomethicone, Dimethicone, Pentaerythrityl Tetraisostearate, Triisostearin, Cetyl Alcohol, Sodium Lactate, Glyceryl Stearate, Benzyl Alcohol, PEG-40 Stearate, Biosaccharide Gum-1, Methylparaben, Lactic Acid, Lanolin Alcohol, Phenoxyethanol.
« Viimeksi muokattu: 06.04.09 - klo:15:05 kirjoittanut kuku »