Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 404038 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #915 : 06.04.09 - klo:16:59 »
Tarviiko Acon Canodermiin reseptin vai voiko vaan mennä ostamaan?

Onko urea/karbamidi ihoa ohentavaa vai??

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #916 : 06.04.09 - klo:17:05 »

Voi mennä vain ostamaan, kuten suurinta osaa karbamidia sisältävistä tuotteista. En osaa tuohon ohentavuuteen sanoa mitään, mutta käytänkin karbamidituotteita vain vartalon ihoon.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #917 : 06.04.09 - klo:17:10 »

Ainakin kaikissa jalkatuotteissa on että "karbamidi / urea ohentaa ihon paksua sarveiskerrosta" ...
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #918 : 06.04.09 - klo:20:43 »
Voisin kuvitella etta kasvoille tarkoitetut tuotteet sisältävät vähemmän karbamidia kuin vartalolle ja jaloille suunnatut. Itse olen käytellyt myös canodermiä, ja sekoitan yleensä Rainbown kanssa. Kovin pitkään ei ole tullut käytettyä jotta osaisin sanoa mitään suurta muutosta suuntaan tai toiseen, mutta ainakin mulla kosteuttaa sopivasti mikä on jo paljon.

Eucerinin sivuilla sanotaan näin:

"Karbamidi on aine, jota meillä jokaisella on luonnostaan ihossamme sitomassa kosteutta ja samalla suojaamassa ihoamme ulkoisia ärsykkeitä vastaan. Karbamidi palauttaa iholle sen luontaisen kosteuden sitomalla vettä. Kun ihon kosteustasapaino normalisoituu, kuivalle iholle tyypillinen kutina lievenee ja iho on pehmeämpi ja kimmoisampi."

Louis Widmerin sivuilla:

"Karbamidi on dermatologiassa usein käytetty aine ulkoiseen hoitoon. Karbamidin ihoa hoitavat vaikutukset ovat:
    *  Kosteuttaa sarveiskerrosta
    * Keratolyyttinen vaikutus (ihon pintakerrosta ohentava vaikutus)
    * Nopeuttaa muiden vaikuttavien aineiden imeytymistä
    * Kutinaa rauhoittava vaikutus
    * Antibakteerinen vaikutus
    * Estää sarveistumisen lisääntymistä
    * Ei allergisoivia ominaisuuksia"
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 06.04.09 - klo:21:01 »
"* Keratolyyttinen vaikutus (ihon pintakerrosta ohentava vaikutus)"

Tuota ajattelin! Kai sitä 5% eucerin karbamid voidetta uskaltaa naamaan pistää :D

violet

• Vieras
« Vastaus #920 : 06.04.09 - klo:21:44 »
Olen testaillut nyt n. kolmen viikon ajan Eucerin DermoPurifyer creme geliä ja ollut todella tyytyväinen!
Ihoni on pintakuiva sekaiho, johon varsinkin nyt talvella iskee aika ajoin joku ihmeellinen finnikausi. Samalla pintakuivuus tarvitsee kosteutusta, jotta pinta ei ala hilseilemään.

Olen vältellyt kaikenlaisia rasvaisen ihon voiteita peläten, että ne kuivattaa vain liikaa. Tätä kuitenkin päätin testata, kun siinä vaikuttavana aineena oli maitohappo ja kun kerran lactoline kasvovesikin on ihan huippua, niin päättelin, että näillä voisi olla  joku yhteys :)

Voide rauhoittaa tosi hyvin yön aikana kaikenlaiset näpyt. Käytän tätä siis peritaatteessa vain öisin, sillä meikin alle se ei oikein sovellu  (liian tahmea pinta ja murenee paikoitellen), ja päivisin käytänkin sitten Humektania. Jättää myös meikittöminä kotipäivinä ihanan matan pinnan.

Poissa Pintu

• Haiven
  • *
« Vastaus #921 : 10.04.09 - klo:13:56 »
Mitä putsaria suosittelisitte pintakuivalle ja hieman herkälle, mutta kuitenkin helposti tukkeutuvalle iholle? Apteekin tuotteet ovat kovasti alkaneet kiinnostaa, ja olen ahkerasti lukenut tätä keskustelua ja rampannut apteekin sivuilla lukemassa tuotekuvauksia. Tällä hetkellä käytössä on Dermalogican Ultracalming cleanser. Tuote on muuten ihan passeli, mutta ei jaksa kunnolla poistaa vesiliukoistakaan meikkiä ja kaipaan vaihtelua. Eli hitunen lisää pesutehoa olisi hakusessa - varsinkin, kun talvipakkasten mentyä (ja Humektanin tultua elämääni) iho ei hilseile läheskään yhtä pahasti kuin vielä kuukausi sitten. Putsari saisi mielellään soveltua myös vesiliukoisen silmämeikin poistoon.

Mm. seuraavia olen harkinnut:
Avene Extremely Gentle Cleanser
A-derma Sensifluid
Sebamed Anti-Dry-sarjan pesuemulsio
(Derma-Soft...?)
Decubal Face Wash
Vichy Oligo 25 vaahtoputsari
ACO Cliniderm SB Soft cleansing mousse
(onko tämä sama kuin täällä kehuttu Acon "vihreä vaahto"?)

Entäs onko kukaan kokeillut Neutrogenan N/F Cleansing lotionia herkälle/kuivalle iholle?

Ongelmana ei selvästikään ole hyvien vaihtoehtojen vähyys, päinvastoin...  ;D Kaikki kommentit otetaan siis kiitollisena vastaan.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #922 : 10.04.09 - klo:20:24 »
^ ACO Cliniderm SB Soft cleansing mousse = kehuttu vihreä vaahto. Tämä on mun mielestä tosi hyvä! Mutta en osaa sanoa, että kuinka hyvin poistaa meikin, koska käytän vival lappuja meikinpoistoon. Muuten on toiminut hyvin ( mutta talvella kuivattaa ) :ts

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 10.04.09 - klo:20:37 »
Mä olen tykännyt Decubalin Face Washista. Ostan ehkä taas kesäksi, kun tekee ihon jotenkin niin raikkaan oloiseksi, eikä kuivata. Avenen Extremely Gentle Cleanseria mun tekisi mieli kokeilla, ostan varmaan talveksi.

Retro

• Vieras
« Vastaus #924 : 11.04.09 - klo:00:28 »
Mä olen tykännyt tuosta Aco:n vihreästä vaahdosta, jättää raikkaan fiiliksen, ei kuivata ja putsaa vesiliukoisen meikin hyvin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #925 : 11.04.09 - klo:11:05 »
Mulla tuo Acon vihreä vaahto kuivatti ainakin joskus, mutta mulla onkin todella pintakuiva iho joka kuivuu helposti ihon pinnasta ja alkaa hilseillä. Mutta tuo on kyllä hyvä putsari, jos iho ei ole äärimmäisen pintakuiva.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #926 : 11.04.09 - klo:15:45 »
Ja minulla taas tuo ACOn vihreä ei puhdistanut tarpeeksi (tai jätti jotain iholle), näppyjä siis tuli. Ihoni on pintakuiva, herkkä ja erittäin tukkeutuva, pesen joko Lactoline pesunesteellä tai Sebamedillää (riittoisampi mutta tuoksu ei miellytä). Viileää vettä käytän noiden kanssa, kuumempi vesi kuivattaa.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #927 : 23.04.09 - klo:15:33 »
mulla taas acon vihreä vaahto toimi hyvin, putsas kaikki meikin eikä tullu naamaan mitään, vaikka melkein kaikesta menee naama tukkoon. Ei tossa varmaan öljyjä oo ku niistä mulla menee tukkoo.Paitsi etten kyl käyttäny tota pelkästään koko aika  ::)
Pinkki vaahto oli ehkä jopa parempaa kuon rasvainen sekaiho mut ku sillä ei voi silmiä pestä asetyylisalisyylihapon takii nii en viitti enää ostaa... Muuten mullaki käytössä sebamed
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #928 : 25.04.09 - klo:23:29 »
Käytin tuossa jonkin aikaa sebamedin puhdistusvaahota ja kasvovettä. Tököttien loputtua kun vaihdoin lumeneen, niin ihoni kunto parantui kyllä ihan selvästi. Tais olla liian vahvat tökötit mulle  :P
« Viimeksi muokattu: 25.04.09 - klo:23:33 kirjoittanut Geronimo »
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #929 : 26.04.09 - klo:14:39 »
Mä otin pitkästä aikaa apteekin Aqualan L:n kasvovoidekäyttöön ja eipä taida sopia. Muistin, että aiemminkin on toiminut ehkä viikon, sitten alkaa tulla tukkeumia. Et käytän jatkossa (taas) hätävaraputsarina ja kropalle.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...