Kirjoittaja Aihe: Apteekki ja sen tuotteet  (Luettu 353217 kertaa)

Poissa FairyC

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Apteekki ja sen tuotteet
« Vastaus #1395 : 31.08.17 - klo:22:21 »
Löysin tosi hyvän kasvoputsarin apteekista. Dermalex Gentle Cleasing Milk toimii tosi hyvin minun helposti ärtyvällä iholla. Pesee kuitenkin moitteetta pois ainakin mineraalimeikin. Vahvemman pakkelin pesuun tarvitaan varmaan muitakin aineita. Mutta tämä putsari on varsin passeli arkitarpeisiin.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1396 : 01.11.17 - klo:09:25 »
Hankin La Roche Posayn Effaclar Duo + unifiant sävyttävän hoitovoiteen. Tästä mulla on se vaaleampi sävy light, joka näytti tuubista pursottaessa pelottavan oranssiselta, mutta levittessä kasvoille se sulautui nätisti ihon omaan sävyyn tasottaen naaman kirjavuutta. Tekee kasvoista mattapintaiset, mutta sellaisella freesillä tavalla. Todella luonnollinen ja siisti lopputulos, just sitä mitä hainkin  :) Laitoin tätä eilen aamulla ja eikä edes illalla pois pestessä naama kiillellyt. Mahtavaa!

Huomaan tämän kuitenkin olevan kuivattavaa pintakuivalle sekaiholleni vaikka alle laitoin kahta eri kosteuttavaa seerumia. Ehkä naamani kaipaa seerumin lisäksi myös jonkun kosteuttavan voiteen alle. En vain tiedä mitä hankkisin kun naamani on niin vaativa. Monet voiteet aiheuttaa näppyjä ja/tai tukkeutumia esim. LV:n kasvovoiteista tulee näppyjä, samoin Nivea Soft tekee samaa, Lumenekaan ei toimi. Kalliimpiakin tököttejä on tullut testailtua ja aina sama homma. Jos ei näpytä, niin toinen ongelma on voiteen jääminen rasvaisena lillumaan ihon pintaan.
Ainoat mitkä olen todennut toimiviksi on LV:n kosteuttava seerumi, Vichyn 89 minerals seerumi ja kevyesti käytettynä Xyliderm.

Olisiko kellään ehdotuksia?

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1397 : 22.11.17 - klo:12:30 »
Ostin kesällä Favora matkapakkauksen, jossa oli 15 millin pikkutuubit kuorinnasta, kasvovoiteesta ja BB-voiteesta. Kirkastava kuorintavoide ja 24h tasapainottava hoitovoide olivat sellaisia perushyviä tuotteita. Kuorinta ei kirkastanut ihoa, mutta muuten oli ihan miellyttävä ja toimiva kuorinta-aine. Ei kuivattanut ihoa. Kasvovoidekaan ei tehnyt ihmeitä, mutta sopi sekä päivä- että yökäyttöön, imeytyi ongelmitta ja muiden pakkauksen tuotteiden mukaisesti oli hajusteeton. Heleyttävä BB voide oli sävyltään yllättävän sopiva itselleni ja sen persikkaisuus todella raikasti kasvot, mutta koostumus oli vähän liian kosteuttava/heleyttävä minulle (ja varsinkin kesäiholleni). Jätti siis ihon hyvin kiiltäväksi eli puuterointi oli välttämätöntä. Peittokykyäkään ei ollut nimeksikään, mutta varsinkin kesällä itselleni riittää ihan pieni ihon sävyn tasoituskin.

Matkapakkaus oli suht kohtuuhintainen (n. 9 euroa/ 3 x 15 ml) ja voisin hyvinkin ostaa tuollaisen taas esim. ensi kesäksi, kun tulee enemmän reissattua ja iho on talvea paremmassa kunnossa ja yksinkertaisempi ihonhoitorutiini riittää.

Poissa FairyC

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1398 : 12.12.17 - klo:11:56 »
Posti kuljetti Atopikin Sensitive-sarjan kasvoveden ja puhdistusemulsion, jotka hankin nyt talvikaudeksi, kun iho on ärtynyt jo tästä kylmemmästä ilmasta. Puhdistusemulsio tuntui hellävaraiselta eikä ärsyttänyt silmiä ollenkaan. Kasvovesi on paksuhkoa koostumukselta ja tuntui kosteuttavan ja hoitavan. Hintaa tuollaisella pullolla oli noin 15e, eli ei paha, kun tuotteet vaikuttivat riittoisilta.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1399 : 13.12.17 - klo:06:05 »
Internet suositteli La Roche-Posayn Lipikar Baume AP+:aa meikäläisen ihon tarpeille. Pakko myöntää, että olen iloisesti yllättynyt! Rauhoittaa todella tehokkaasti näitä talvisia ärtymyksiä, punoituksia ja kutinoita.

Muista apteekin tuotteista käytän edelleenkin vanhoja suosikkejani, ACOn vaaleanpunaista kuivan ihon sarjaa. Kasvovesi on ihan ykkönen, ja puhdistusmaitoa menee meikittöminä/kevyen meikin päivinä (olen huomannut, ettei puhdista tuhdimpaa meikkiä naamalta kovin hyvin).
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1400 : 18.12.17 - klo:23:10 »
Mä en yleensä koskaan osta kosmetiikkaa - ainakaan kallista - lyhyellä pohdinnalla. Tänään tein poikkeuksen ja ostin La Roche-Posayn Effaclar Duo+:n. Odotan jännityksellä mitä tää tekee!
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1401 : 16.04.18 - klo:21:28 »
Meikä löysi vasta viime syksynä Humektanin  ;D Ja siis mitä häh, tämähän on loistava rasvoittuvalle sekaiholle!
Jos olisin tiennyt jo vuosia sitten, että nämä "perusrasvat" eivät ole tukkivia eikä niin rasvaisia, kuin olin aina luullut, niin olisi ollut helpompaa elämä tälläkin saralla. 30 ml tuubi kestää mulla n. 3 kk ja maksaa sen kolmisen euroa.
Ei kiillä, ei tuki, sopii hyvin meikin alle...ei pahaa sanottavaa.